View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 07.11.2006 00:31 Post subject: |
|
|
Ustabil i sin første sesong, OK. Men ALT for ustabil på dette nivået? Ikke i følge meg. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 07.11.2006 00:34 Post subject: |
|
|
Pr dags dato holder ikke Tettey klassen til et lag som har ambisjoner om å spille i Champions League. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.11.2006 00:34 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Zorac wrote: | Noen som for eksempel ville grine om han skulle ta plassen fra Storflor? |
Grine, nei bevares. Men Koren er jo ikke ving i utganspunktet, så HVIS vi henter han, noe jeg som sagt ikke ønsker at vi skal gjøre, så må han spille på midtbanen. |
Vel, Sapara er i utgangspunktet ikke indreløper
EDIT:
Synes også det er lite vits i å ha med Riseth og Strand i diskusjonen om fremtidens RBK. Strand er god nok det han orker, og Riseth spiller midtbane i mangel av noe bedre. Ingen av disse bør spille særlig mye neste sesong. _________________ Influencer™
Last edited by Zorac on 07.11.2006 00:40; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 07.11.2006 00:35 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Pr dags dato holder ikke Tettey klassen til et lag som har ambisjoner om å spille i Champions League. |
Det er DIN mening. Om du ikke synes Tettey var bra som indreløper mot f.eks LSK, så har DU et problem! Klovn! _________________ RBK |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 07.11.2006 00:37 Post subject: |
|
|
det er jeg enig i, Tettey er langt fra det nivået som er nødvendig i CL.. tar nok noen år før han er der, det gjelder forsåvidt PCS også! |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 07.11.2006 00:39 Post subject: |
|
|
Jo, han var god mot LSK (Solli er også god noen ganger) Tettey har mange ELENDIGE kamper i år.
Hans mangler:
DÃ¥rlig teknikk
Elendige skudd
Plasserings problemer
Elendig på hodet (Han bruker forresten ikke hodet, han lar ballen sprette ned på bakken før han tar den med seg videre. Ser jævlig junior ut!)
I CL møter vi forresten ikke LSK, men Barcelona, Milan og disse lagene. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 07.11.2006 00:41 Post subject: |
|
|
Du er så useriøst, joko, at dette gidder jeg ikke mer. DÅRLIG teknikk? ELENDIG skuddfot? ELENDIG på hodet? Er det mulig å si noe sånt? God natt. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 07.11.2006 00:42 Post subject: |
|
|
Ok, han har kanskje helt "ok" teknikk, men skuddene hans og hodedueller er langt fra TL nivå for å si det mildt. Er stort sett tilfeldig hvor ballen havner når Tettey fyrer av fra 20 meter. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 07.11.2006 00:44 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Kjello wrote: | Og med en eventuell 4-4-2 så vil det bli plass for Tettey - Koren - Sapara - Skjelbred på midten. |
4-4-2? Hmm, skal jeg bare si min mening? GLEM DET! RBK skal spille 4-3-3! Og. Plass til Tettey, Koren, Sapara og Skjelbred? Tvilsomt. Alle disse er best som indreløpere. | Her snakker man kunnskap ser jeg. Sapara spilte som sentral midtbanespiller i en 4-4-2 formasjon i Slovakia. Og Koren spiller sentral midtbanespiller i Lillestrøm's 4-4-2 system. Da blir det kanskje litt rart å si at de er best som indreløpere i nettopp en 4-4-2 formasjon. Og Tettey og Skjelbred kan vel bare fortsette i sine vante indreløper roller. |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 07.11.2006 00:55 Post subject: |
|
|
"Hard facts" fra årets sesong sier det meste spør du meg:
Tettey : 22 kamper, 15 fra start, 1 mål, snitt 4,83 (VG)
Koren: 26 kamper, 26 fra start, 10 mål, snitt 5,62 (VG)
Sapara: 8 kamper, 8 fra start, 3 mål, snitt 6,13 (VG)
Lite og ingenting som tilsier at ikke Koren kan prestere det samme også i RBK, og da snakker vi faktisk om 2 av 3 midtbanespillere som scorer minst 10 mål hver pr. sesong. Og dette skulle ikke vi ha bruk for, på et lag der Iversen scorer 17 mål og resten ligger på maks 3 mål i år?
Tettey presterte senest i går et par horrible tversoverpasninger som garantert hadde forårsaket baklengsmål mot bedre lag enn FFK. Pådrar seg også for mange kort p.g.a. unødvendige taklinger. At han får 5 på Adressa-børsen er for meg uforståelig, men så er vel ikke akkurat Evensen/Kroksæter kjent for god objektiv vurderingsevne heller. Tviler dessuten som flere andre sterkt på at han har det som kreves på CL-nivå ref. borte mot Real Madrid. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 07.11.2006 00:59 Post subject: |
|
|
Tettey scorer utrolig lite grunnet hans dårlige skuddben, tar Koren over rollen til Tettey har vi fort 7-10 ekstra mål fra den posisjonen neste år. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.11.2006 01:33 Post subject: |
|
|
Blir mye sitering fra kanarifansen her, men personen har ett poeng:
Quote: | Koren hadde selvfølgelig styrket RBK! Med hans offensive egenskaper, både som avslutter og tilrettelegger tar han lett fra Solli plassen som flanke. Verken Koren eller Solli er typiske flankespillere i 4-3-3, men Koren har vel alle egenskapene en flankespiller trenger! Han er ganske rask, god til å "løpe med ball", drar lett av en mann, er en god avslutter, har god teknikk, og har gode innlegg. [...] Han er mer indreløper av natur, men samtidig kanskje det beste alternativet RBK har, hvis de ønsker seg en ny ving i 4-3-3. |
_________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
Chriz Senior
|
Posted: 07.11.2006 01:35 Post subject: |
|
|
Enig i mye som sies om Tettey her, han er ennå ikke på et nivå som er godt nok for RBK. Jeg synest han i kampene har vist lite spilleforståelse spesielt når det gjelder plassering og igangsetting av angrep. Han har en tendens til å rygge fra motstanderen og aldri støte i en mot en situasjon, som irriterer meg grenseløst. Men han skal ha skryt for å vise god fart, vilje og en ganske så god pasningsfot, håper virkelig han utvikler seg ennå mer i vinter og når et høyere nivå.
Uten tvil vil Koren tilføre oss mye, kanskje mest offansivt med sin fantastiske skudd og pasningsfot. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 07.11.2006 09:40 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | [Her snakker man kunnskap ser jeg. Sapara spilte som sentral midtbanespiller i en 4-4-2 formasjon i Slovakia. Og Koren spiller sentral midtbanespiller i Lillestrøm's 4-4-2 system. Da blir det kanskje litt rart å si at de er best som indreløpere i nettopp en 4-4-2 formasjon. Og Tettey og Skjelbred kan vel bare fortsette i sine vante indreløper roller. |
Hva faen snakker du om? I 4-4-2 er det ikke 2 sentrale midtbanespillere og 2 indreløpere, det er 2 indreløpere (kall det gjerne sentrale midtbanespillere) og 2 vinger. Man har vanligvis ikke 4 indreløpere på midtbanen i 4-4-2, men 2 indreløpere og 2 vinger! Og her snakket vi om kunnskap? |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 07.11.2006 09:56 Post subject: |
|
|
Kommer jo helt an på hvordan man setter opp midtbanen det da. Jeg snakker om en diamant formasjon her. Med en defensiv og en offensiv sentral midtbanespiller. Ikke kom her å si at du anser feks Martin Andresen som Indreløper? Han er en sentral midtbanespiller, ferdig med det. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.11.2006 10:06 Post subject: |
|
|
Herregud, hvorfor skal alle prøve å "vinne" diskusjonen?
Knerten har et meget godt poeng; man er avhengig av at midtbanen er balansert, derfor er han skeptisk til Ciljan/Tettey-Sapara-Koren. Det har ingenting med hva Tettey og Koren fikk på VG-børsen, eller om Koren er TLs beste midtbanespiller, å gjøre. Godt mulig at det er lurt å hente Koren, men vi trenger fortsatt en defensiv midtbanespiller, og Koren må konkurrere med Tettey, Ciljan, Sapara og Strand som indreløper. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 07.11.2006 10:44 Post subject: |
|
|
Bare
for å få sagt det med en gang:
Tettey har dårlig teknikk og det er også årsaken til at Tettey ALDRI gjør noe ekstra ut av situasjonene han har ballen. Tettey spiller på det lille han kan - og som han føler seg trygg på. Resultatet blir kompispasninger på 4-5 meter.
Noen som noengang har sett Tettey lure av to spillere på et raid?
Noen som noengang har sett Tettey slå en crosspasning?
Noen som noengang har sett Tettey vinne hodedueller?
Noen som noengang har sett Tettey slå en pasning på over 20 meter?
Noen som noengang har sett Tettey "tøff" i kroppen og skubbet vekk en motspiller i en fair duell?
Som
jeg har sagt mange ganger før;
Tettey er med i kampene, men spiller som en junior fordi han ikke har evner (pr tidspunkt) til å prege kamper. Dette vet han selv og det vet også trenerteamet (som bl.a har sagt rett ut at han foreløpig har noe dårlig teknikk).
Sammenligner
vi med Skjelbred i fjorårsesongen, ser vi veldig tydelig den store forskjellen på kvalitet og gjennomsnittelighet. Skjelbred driblet, slo crosspasninger og stikkpasninger samt var tøff i duellspillet - og i tillegg skåret han. Dog er jeg usikker på om han noengang kommer tilbake til dette nivået. Det er for mange eksempler på de som aldri klarer det.
Det
som virkelig er bekymringsfullt for RBK i dag er at vi bare har Sapara på midtbanen som er målfarlig. Av angriperne våre er det bare Iversen som man med hånda på hjertet kan si er målfarlig - Storflor under tvil. Internasjonalt blir dette latterlig enkelt å forsvare seg mot.
Om
vi har et håp om at RBK skal nærme seg nivået til f.eks Köbenhavn, må vi ha et lag hvor samtlige på midtbanen, også den sentrale, er i stand til å skåre mellom 5 - 10 mål. Pr tidspunkt holder hverken Tettey eller Skjelbred (men han kan om han kommer tilbake til gammelt nivå) dette nivået.
Derfor
burde RBK kjenne sin besøkelsestid og hente inn i hvertfall en klassespiller til på midtbanen. For det er naivt å satse på både Skjelbred og Tettey. De to får heller konkurrere mot hverandre om den ene ledige plassen på midtbanen, noe annet er ikke godt nok for RBK. Tar jeg ikke helt feil vil Skjelbred vinne den duellen - han har tidligere vist at han har kvalitet. Det har ikke Tettey enda gjort.
Med
lette teknikere som Sapara og Skjelbred (Tettey tar jeg ikke med i denne sammenhengen - han kan ikke klassifiseres som tekniker, men bare lett) på midtbanen er det av stor nødvendighet å hente inn en "kriger" sentralt. En som kan slåss, sentre og skyte. Utenom Stenersen er også Grindheim et navn som kan diskuteres.
Selv om han ikke har vist sitt beste i år.
Koren,
om han skulle bli hentet, vil nok bare kunne være et reellt alternativ som indreløper. Selvfølgelig kan han også være sentral, men ikke med defensive oppgaver. Det blir derfor meningsløst å hente ham inn som sentral. Dette fordi det da betyr at indreløperne må ha større defensive oppgaver og som igjen vil bety at f.eks Sapara ikke får utnyttet sin spisskompetanse. Skal man da liksom velge mellom Saparas eller Korens spisskompetanse?
Om
Koren skal hentes må det være som indreløper. Det betyr at han helt sikkert vil danke ut både Skjelbred og Tettey. For min del er det greit, men det tror jeg ikke at det er for majoriteten av forumets brukere. Dessverre er verken Skjelbred eller Tettey pr tidspunkt noen gode emner som fysisk tøffe og sterke ballsentraler - noe som RBK vil trenge om Sapara og Koren skulle bli indreløpere.
EDIT:
Plutselig kan Bernier være aktuell igjen! Det betyr at han vil være det suverent beste alternativet. Han er en forbedret krysning av Stenersen og Grindheim...
Kanskje vi skal satse på Sapara, Bernier og Koren på midtbanen
http://www.rbkweb.no/foru...;start=200 _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 07.11.2006 12:46 Post subject: |
|
|
Tettey har helt klart ballvinner-egenskaper i sin rolle som indreløper. Han er også en farlig brikke fremover. Dette har han på grunn av sine fremragende fysiske egenskaper.
Tettey har noen fine finter spesielt kroppsfintene og balansefintene. Fine egenskaper som han bruker til å ta ballen i vanskelige situasjoner og sende den til trygg medspiller.
Jeg synes at Solli imponerer som ving. Han har fremragende ballkontroll. I spann med Sapara synes jeg at han er dyktig. I det siste har han startet å score mål også.
Det er ikke sant at det kun er Iversen som lager mål. Dorsin, Basma, Koppinen, Strand, Tettey, Riseth, Skjelbred, Sapara, Solli, Storflor, Kone, Iversen og Braaten med flere er kapable til å lage mål i dette laget. Det er derfor vi kun hadde Stabek foran oss på antall scorede mål denne sesongen.
Skjelbred er i ferd med å finne tilbake til seg selv.
Slapp av da TomH. Laget er ikke iferd med å rykke ned. |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 07.11.2006 13:00 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: |
Det er ikke sant at det kun er Iversen som lager mål. Dorsin, Basma, Koppinen, Strand, Tettey, Riseth, Skjelbred, Sapara, Solli, Storflor, Kone, Iversen og Braaten med flere er kapable til å lage mål i dette laget. Det er derfor vi kun hadde Stabek foran oss på antall scorede mål denne sesongen.
|
Iversen har 17 mål i år, ingen andre har flere enn 3. Greit nok at flere er kapable til å score mål, noe annet er om de faktisk gjør det. Helt enig med TomH i at dette er bekymringsfullt, spesielt internasjonalt. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 07.11.2006 13:10 Post subject: |
|
|
Nærme seg nivået til København?? Tror ikke det er mye som skiller der gitt.
Denne tråden begynner bli veldig off-topic nå så vi må kretse inn på rett tema igjen.
Vi kan ikke forvente at alle unge spillere presterer fra dag en. Etter at RBK har drevet kortsiktig i mange år håpet jeg gjennom fjorårets endelige nedtur og Ciljans gjennombrudd at klubben ville tenke mer langsiktig. Dessverre er jeg redd for at de går i samme fella igjen, og henter forsterkninger istedet for å ta vare på talentene.
Var kanskje ikke så mange som så storscoreren i Harald Brattbakk da Sverre Brandhaug skulle være grei og la videre til en totalt umarkert unggutt i serieåpningen mot Tromsø i 1991 heller.
Sjøltillit e itj nåkka du har, det e nåkka du får - itj sainnt, itj sainnt. |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 07.11.2006 15:26 Post subject: |
|
|
Robert Koren skulle jo bestem seg idag tirsdag(?) eller var neste tirsdag?
Men isfåll, noen som har noe nytt? |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 07.11.2006 15:37 Post subject: |
|
|
TomH wrote: |
Noen som noengang har sett Tettey lure av to spillere på et raid?
Noen som noengang har sett Tettey slå en crosspasning?
Noen som noengang har sett Tettey vinne hodedueller?
Noen som noengang har sett Tettey slå en pasning på over 20 meter?
Noen som noengang har sett Tettey "tøff" i kroppen og skubbet vekk en motspiller i en fair duell?
|
Har sett Tettey finte av menn, ja, 2 på samme raid er jeg usikker på, men godt mulig.
Regner med jeg har det, ja uten at jeg husker noen eksempler.
Samme som 2.
Utsidepasningen til Ivers var vel på 20 meter eller lignende?
Samme som 2. og 3.
Greit at dere ikke liker Tettey, men dere overdriver sånn at det ikke blir seriøst! |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 07.11.2006 15:40 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Internasjonalt blir dette latterlig enkelt å forsvare seg mot. |
Synes å huske at R. Carlos slet en god del mot Braaten sist vinter. Synes også å huske at Storflor på sitt beste er på godt CL-nivå. Og hva med Spapara? PCS er vel også rimelig god i toppform, er han ikke? Så lett å forsvare seg mot? Spør Roberto Carlos, du. |
|
Back to top |
|
 |
mcmort Senior
|
Posted: 07.11.2006 15:48 Post subject: |
|
|
Det mange ikke tenker på her er at både Sapara og Koren har spillt sentralt med et defensivt arbeidsjern bak seg.
Om vi skal spille med 2 forholdsvis offensive indreløpere er vi nesten avhengig av at den sentrale 'holder igjen'. Riseth har egentlig i praksis fungert som en 5. midtstopper i høst, og det har egentlig fungert jævli bra.
Som tidligere nevnt kunne jeg helst tenkt med Koren i en flankerolle. Han har bra teknikk og skyter bra fra flere vinkler. |
|
Back to top |
|
 |
fab4fan Proff
|
Posted: 07.11.2006 16:18 Post subject: |
|
|
Drømme midtbanen er:
Skjelbred - Hæstad - Sapara
Kjøp inn Hæstad som terrier og ballvinner på midten og vi har fremtidens konge midtbane!  _________________ - När det gäller att "anfalla Rom" tänker jag först och främst på Hannibal och hans 37 vältränade krigselefanter.
PeterStorey |
|
Back to top |
|
 |
|