| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Hedenstad |
|
3% |
[ 4 ] |
| Reginiussen |
|
4% |
[ 6 ] |
| Hovland |
|
4% |
[ 6 ] |
| Meling |
|
5% |
[ 7 ] |
| Jensen |
|
2% |
[ 3 ] |
| Trondsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Konradsen |
|
30% |
[ 38 ] |
| Akintola |
|
0% |
[ 1 ] |
| Søderlund |
|
27% |
[ 34 ] |
| Adegbenro |
|
20% |
[ 25 ] |
|
| Total Votes : 124 |
|
| Author |
Message |
eksil Veteran

|
Posted: 30.07.2019 22:07 Post subject: |
|
|
Hvis vi får ut det beste i morgen vinner vi. Det bekymrer meg med Lundemo og Søderlund ute, hvor underlig det enn føles å skrive akkurat det.
Trondsen kan gripe sjansen. Helland kan slå i gjennom som spiss.
Det krysses fingre!  _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
SHJINNJWÆST Rutinert
|
Posted: 30.07.2019 22:13 Post subject: |
|
|
| VÃ¥rt beste er dessverre ikke nok. Vi trenger at Bate er like avskrudde som det viking var |
|
| Back to top |
|
 |
SHJINNJWÆST Rutinert
|
Posted: 30.07.2019 22:16 Post subject: |
|
|
| nidaros997 wrote: | | hello wrote: | | 16 målsjanser? Hehe, har du lest sammendraget til Adressa(tror jeg det var) som gjorde tabben å sette likhetstegn mellom avslutninger og målsjanser nå? |
Nei. Etter kampen kom det opp en side som viste kampstatistikken. Der sto det at vi hadde et klart overtak i banespillet (55+%?), og 16-7 i målsjanser til oss, om jeg husker riktig. Ni kårnere, og vi hadde noen flere kårnere enn de. All statistikken pekte mot at vi dominerte bortekampen stort.
Edit: eller jo, det er godt mulig det var avslutninger på/utenfor mål, men vi hadde uansett mer enn det dobbelte av avslutninger enn Bate. |
Å telle sjanser er et norsk fenomen. Internasjonalt teller man stort sett skudd på og utenfor mål. Selvfølgelig hadde vi ikke 16 sjanser. VIhadde ikke én så vidt jeg kan huske. Kanskje én hvis vi er snill og sier at den svake headingen til søderlund var en sjanse. Selv målet vårt var jo bare konradsen som snublet inn sin egen i utgangspunktet ufarlige retur |
|
| Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 30.07.2019 22:30 Post subject: |
|
|
| Gofoten wrote: | | Micmac wrote: | | RBK bør eliminere BATE av CL-kvalikken, enkelt og grei. Vi slo ut Ajax for to år siden, og Ajax hadde trolig vunnet CL i år, hvis ikke Mora hadde scoret med siste spark på ballen i semi. Jeg forventer avansement i morgen, og blir opprørt om vi blir utslått av et lag fra Hviterussland. |
Det vil si at du forventer 100 millioner i kassa og garantert europa gruppespill. Husk at Norge er en liten fotballnasjon og at Bate forventer at de slår oss ut enkelt. Det er kollektivet rbk som må vinne dette for spiller for spiller er Bate bedre  |
Kollektivtrafikk er en fin ting |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 30.07.2019 22:34 Post subject: |
|
|
| SHJINNJWÆST wrote: | | Internasjonalt teller man stort sett skudd på og utenfor mål. Selvfølgelig hadde vi ikke 16 sjanser. VIhadde ikke én så vidt jeg kan huske. Kanskje én hvis vi er snill og sier at den svake headingen til søderlund var en sjanse |
For skuddet til Mike på overtid teller ikke? Så du kampen Vesten? Høres ut som om du var opptatt med andre ting enn å følge med.
Hva er det som rimer på Vesten (knegg).... _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 30.07.2019 22:36 Post subject: |
|
|
| SHJINNJWÆST wrote: | | Å telle sjanser er et norsk fenomen. Internasjonalt teller man stort sett skudd på og utenfor mål. Selvfølgelig hadde vi ikke 16 sjanser. VIhadde ikke én så vidt jeg kan huske. |
16 skudd er bra. Mot hjemmelagets sju. Jensens skudd for eksempel var hardt, men ikke godt nok plassert. Keeper reddet, men skuddet kunne også ha gått inn.
Det viktigste dog var at vi rullet opp angrep etter angrep, hadde selvtillit, og skapte sjanser i 70 minutter. Med habile målskårere vil vi i slike kamper i det lange løp vinne flere enn vi taper kamper. Problemet er at de målskårerne mangler vi. |
|
| Back to top |
|
 |
MkBerg Veteran
|
Posted: 30.07.2019 22:38 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | Nærmer oss sikkert 11 000 solgte ila kvelden. Hvor mange selger vi i morgen? 2000? |
Solgt ~250 billetter siste timen. Synes det er veldig bra til å være såpass sent. Knallvær i morgen, spillere har tryglet om folk på kamp og at vi faktisk har en kjempesjanse for CL-play off; håper vi ender på minst 14.500.
Edit: I fare for å bli misforstått mente jeg at siden vi allerede vet vi møter AIK/Maribor ved avansement, og det er 50/50 mellom RBK og de to, så bør folk jaggu stile opp mot BATE.
Last edited by MkBerg on 31.07.2019 00:06; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 30.07.2019 22:40 Post subject: |
|
|
| Det er pessimismen som rår for det meste på forumet. Det er til å bli kvalm av! Hadde det bare samsvart med virkeligheten, så ! Er overhodet ikke i tvil, vi spiller tredje kvalrunde til CL snart. Tror det blir lett også |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 30.07.2019 22:41 Post subject: |
|
|
| Md 50% sjanse for CL-playoff så burde folk kjenne sin besøkelsestid! |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 30.07.2019 23:22 Post subject: |
|
|
| Nå er det enda en runde før playoff. Men folk bør kjenne sin besøkelsestid uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 30.07.2019 23:40 Post subject: |
|
|
Har troen. Ble ikke imponert av Bate og Rbk skal være bedre hjemme enn borte. Eneste minuset er jo skadene. Men pent vær, et lag i god form og motivasjon til tusen.. det kommer til å bli sjanser nok. Bate kan være effektive viste de sist, men jeg syntes ikke de var like gode som noen her inne mener. Og at de er bedre spiller for spiller er vel diskutabelt. Verdien på troppen deres ifølge transfermarkt er 12 mill eur, mens vår er 17,5 og med mindre stall. Og Arsenal seieren deres inkluderte jo et rødt kort til Arsenal, annulert Arsenal mål, 77% ball possession og 16 vs 6 skudd f.eks. pasningskvaliteten var 86% mot 54% i favør Arsenal. Det var ikke sånn at Bate var så jævla gode.
Nå må vi slutte å snakke ned oss selv og snakke opp oss selv. I morgen skal vi sende Bate borettslag ut av CL. 3-1.
sttatistikken for Bate - Rbk ligger her på Flashscore og burde holde som bevis på hvem som skapte mest : https://www.flashscore.co...atistics;0
nei dette bør vi ha god sjans på å klare  |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 31.07.2019 00:00 Post subject: |
|
|
Jeg syns at Bate skapte store sjanser nesten hver gang de angrep med lange baller. Gode innlegg og kombinasjon av dem. I tillegg er de dødelig gode på offensive dødballer og kontringer. Flere ganger var de i overtall når de tok kontringer. En dum feil, kan bli scoring i mot. Håper Hovland er våken inntil SIB endag finner en erstatter.
Ut i fra det jeg kan huske fra kampen, så tror jeg Bate prøvde kun 1 gang å spille seg fremover langs bakken, og de mislyktes totalt. Så RBK bør presse hardt når Bate først bestemmer seg for det.
Annen ting som blir viktig er at Konradsen, Trondsen og Mike skyter ofte. Enten i håp om å score, få en retur slik at Søder kan score på returen (hehe) eller at det får Bate til å gå lenger ut, slik at det skapes mer rom. Vi vet jo at Trondsen har god skuddfot, så er iallefall noe positivt med Trondsen vs Lundemo.
Last edited by Mikkelsen on 31.07.2019 00:07; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 31.07.2019 00:05 Post subject: |
|
|
| MkBerg wrote: | | Macha wrote: | | Nærmer oss sikkert 11 000 solgte ila kvelden. Hvor mange selger vi i morgen? 2000? |
Solgt ~250 billetter siste timen. Synes det er veldig bra til å være såpass sent. Knallvær i morgen, spillere har tryglet om folk på kamp og at vi faktisk har en kjempesjanse for CL-play off; håper vi ender på minst 14.500. |
Hedenstad presterer best forran 10 000 maks ^^ |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 31.07.2019 03:09 Post subject: |
|
|
| SHJINNJWÆST wrote: | | Vårt beste er dessverre ikke nok. Vi trenger at Bate er like avskrudde som det viking var |
Kan du ikke utfolde deg på ditt eget forum? - regner med det er Molde eller Kanariklanen. Om ikke fotball kan få være litt morsomt, er det ingen vits. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 31.07.2019 07:01 Post subject: |
|
|
| Når vi slår BATE i dag så kan du vel ta et års ferie fra forumet, litte skinn og leeer? |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 31.07.2019 07:34 Post subject: |
|
|
VÃ¥kna med stortrua i dag!  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 31.07.2019 07:46 Post subject: |
|
|
Litt statistikk for de siste 5 år for Bate. Seiere, uavgjort og tap på bortebane i disse årene, kvalifisering CL:
S: 4
U: 2
T: 4
Bortetapene inkluderer PSV, Dundalk, Partizan og Slavia Praha. Alle disse lagene var nok bedre på det tidspunktet enn vi er nå. Virker som de sjelden taper mot dårlig/middelmådig motstand.
Hvor mange ganger gikk Bate videre med seier i første hjemmekamp:
De har spilt tre kamper på disse årene hvor de hadde seier i første kamp hjemme. De har da gått videre to ganger. De gikk ut mot Dundalk etter 1-0 seier hjemme i 2017.
CL kvalikk 2016:
Dundalk uavgjort 0-0 (hadde 2-1 ledelse før denne kampen).
Videton uavgjort 1-1 (første kamp)
Partizan bortetap 2-1 (hadde 1-0 ledelse før denne kampen)
CL kvalikk 2017:
SJK Seinajoki uavgjort 1-1 (hadde 2-0 ledelse før denne kampen)
Dundalk bortetap 3-0 (hadde 1-0 ledelse før denne kampen).
CL kvalikk 2018:
Aleshkert borteseier 3-1 (hadde 1-1 uavgjort før denne kampen)
Slavia Praha bortetap 0-1 (første kamp)
CL kvalikk 2019:
HJK Helsinki bortseier 2-1 (hadde 0-0 uavgjort før denne kampen)
Quarabagh borteseier 1-0 (første kamp).
PSV bortetap 0-3 (hadde 1-3 tap før denne kampen)
CL kvalikk 2020
Piast Gliwice borteseier 2-1 (hadde 1-1 uavfjort før denne kampen)
Slik jeg ser det skal vi være heldige og svært gode for å vinne i dag. Da må vi score på sjansene hvis vi skaper dem. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 31.07.2019 08:18 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | ...må vi score på sjansene hvis vi skaper dem. |
Godt oppsummert. Håper Horneland har tenkt på det samme. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 31.07.2019 08:51 Post subject: |
|
|
| Kan noen foreta hjerte- og lungeredning på STAut så vi ikke keeperen av sjokk her. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 31.07.2019 08:56 Post subject: |
|
|
| Her er det bare å ha troa. BATE er farlige, men vi skal kunne klare det. Tror det er bare et pluss for oss om Søder kun holder 45 minutter med ankelen sin. Får han gi alt han har og mørne forsvarsspillerne litt og så får vi på noen som faktisk kan score. Eller håpe på at han har en av sine mirakeldager og faktisk putter absurde mål som ikke burde vært mål). |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 31.07.2019 09:33 Post subject: |
|
|
Senador: slik du ser det var vi sjanseløse allerede før bordekampen, noe du hamret inn med 30+ innlegg under kampen. Jeg vet ikke helt hva du mener er hovedårsaken til at alt alltid skal gå til helvete med RBK, men at det er det du mener kan det være liten tvil om.
Jeg gleder meg som en unge til kampen i kveld, men tror jeg skal unngå forumet, ettersom det å lese at RBK er sjanseløse og suger en 30+ ganger ødelegger humøret.
God kamp og lykke til med å drepe all optimisme her i kveld. _________________ Å nei håret fins itj mest
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 31.07.2019 09:50 Post subject: |
|
|
| Det må gå ant å innse sannheten uten at man blir sur på enkeltpersoner her inne. Vi har sett disse kampene mange ganger før mot lag som scorer på oss, mens vi har banespill og halvfarligheter. At vi ikke har folk som kan score er Bjørnebye sin feil, ikke Skinnvesten, ikke meg eller noen andre. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 31.07.2019 09:59 Post subject: |
|
|
Midt i denne mer eller mindre faglige diskusjonen føler jeg at ingen diskuterer det egentlige problemet her: DET ER 4 TIMER SIDEN SISTE OPPDATERING FRA STAut!  |
|
| Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 31.07.2019 10:17 Post subject: |
|
|
Hvor mange blir det på tribunen i dag? er det lov å håpe på 17k?
Kommer sesongkortholdere i tillegg til det som står på STAUT? _________________ but but |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 31.07.2019 10:18 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Det må gå ant å innse sannheten uten at man blir sur på enkeltpersoner her inne. Vi har sett disse kampene mange ganger før mot lag som scorer på oss, mens vi har banespill og halvfarligheter. At vi ikke har folk som kan score er Bjørnebye sin feil, ikke Skinnvesten, ikke meg eller noen andre. |
Det skal jeg ikke argumentere mot, men trenger du å repetere denne plata under alle kamper i årevis?
Flyet kommer sikkert til å falle ned. Med denne kapteinen har vi ikke sjans. Det falt ned 3 fly i fjor. Flyvertinna har ikke peiling. Er dette den beste flyvertinna vi kan få har vi trøbbel. Nå kræsjer vi sikkert snart. Dette er dømt til å gå til helvete - når hadde du sist en vellykket flytur med denne betjeninga? _________________ Å nei håret fins itj mest
|
| Back to top |
|
 |
|