| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Hedenstad |
|
3% |
[ 4 ] |
| Reginiussen |
|
4% |
[ 6 ] |
| Hovland |
|
4% |
[ 6 ] |
| Meling |
|
5% |
[ 7 ] |
| Jensen |
|
2% |
[ 3 ] |
| Trondsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Konradsen |
|
30% |
[ 38 ] |
| Akintola |
|
0% |
[ 1 ] |
| Søderlund |
|
27% |
[ 34 ] |
| Adegbenro |
|
20% |
[ 25 ] |
|
| Total Votes : 124 |
|
| Author |
Message |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 30.07.2019 15:49 Post subject: |
|
|
Er det i det hele tatt en teoretisk mulighet for at Lord stepper inn i denne kampen?
Kampformen er vel ikke den beste etter 2 måneders ferie med rosèvin og Instagram-aktivitet? _________________ but but |
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 30.07.2019 15:51 Post subject: |
|
|
Nei, det kommer nok ikke til å skje. Søderlund er med i 18-mannstroppen til morgendagens kamp.
https://www.rbk.no/nyhete...n-mot-bate _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 30.07.2019 15:59 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | Enda godt at det finnes ekte supportere som er så påskrudd og sprer så mye positivitet og glede som du gjorde med den meldingen JB  |
Jeg gleder meg enormt til kampen , og har kjørt aleine ned fra Finnmark i bil, kun for å få med meg denne godbiten.
Å ja, jeg kan garantere at jeg er påskrudd både før, under, og etter kampen, uansett resultat.
 _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.07.2019 16:08 Post subject: |
|
|
Med tanke på smertene som Søderlund har bitt i seg tidligere i sesongen, blir jeg veldig overrasket dersom han ikke teiper ankelen og starter i morra kveld.
Vet ikke om det fortsatt er mulig å melde seg som ballhenter?  |
|
| Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 30.07.2019 16:20 Post subject: |
|
|
Stiller med konkurransedyktig lag sier Hornis. Lag uten spiss. _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 30.07.2019 16:23 Post subject: |
|
|
| Nærmer oss sikkert 11 000 solgte ila kvelden. Hvor mange selger vi i morgen? 2000? |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 30.07.2019 16:28 Post subject: |
|
|
| Vet vi om det kommer noen fra Borisov? |
|
| Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 30.07.2019 17:30 Post subject: |
|
|
| RBK bør eliminere BATE av CL-kvalikken, enkelt og grei. Vi slo ut Ajax for to år siden, og Ajax hadde trolig vunnet CL i år, hvis ikke Mora hadde scoret med siste spark på ballen i semi. Jeg forventer avansement i morgen, og blir opprørt om vi blir utslått av et lag fra Hviterussland. |
|
| Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 30.07.2019 18:58 Post subject: |
|
|
Nå som vi har vært heldige med trekningene i både 2. og 3. kvalifiseringsrunde til CL føler jeg litt at det er «nå eller aldri» å kvalifisere oss.. Jeg tenker derfor tilbake på returkampen mot APOEL i 2016 og ønsker faktisk at Rosenborg skal være like kyniske som de dersom vi leder 1-0 på overtid.
Sitat fra kampreferat nedenfor:
«Bortemålet fra Lerkendal hadde gitt APOEL sammenlagtledelse, men på grunn av hele seks tillagte minutter hadde Rosenborg mulighet til å utligne. Hjemmelaget satte en effektiv stopper for det gjennom å drøye tida. En spiller sprang på dommeren og ble liggende skadet, mens ledere og spillere kastet flere baller inn på banen flere ganger.»
https://www.rbkweb.no/vis/12030 |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 30.07.2019 18:58 Post subject: |
|
|
| 50prosenNT wrote: | Er det i det hele tatt en teoretisk mulighet for at Lord stepper inn i denne kampen?
Kampformen er vel ikke den beste etter 2 måneders ferie med rosèvin og Instagram-aktivitet? |
NB kan ikke spille kvalikkampene for Rosenborg da han ikke er med på listen over spillere som Rosenborg har meldt inn til UEFA. |
|
| Back to top |
|
 |
SHJINNJWÆST Rutinert
|
Posted: 30.07.2019 19:02 Post subject: |
|
|
| Micmac wrote: | | RBK bør eliminere BATE av CL-kvalikken, enkelt og grei. Vi slo ut Ajax for to år siden, og Ajax hadde trolig vunnet CL i år, hvis ikke Mora hadde scoret med siste spark på ballen i semi. Jeg forventer avansement i morgen, og blir opprørt om vi blir utslått av et lag fra Hviterussland. |
Det er ingen sjanse for at vi slår ut Bate. Det er en overraskelse i seg selv hvis vi klarer å score i morgen, så tannløse som vi er forran mål, men det som hvertfall er sikkert er at bate scorer minimum 2 ganger på oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 30.07.2019 19:16 Post subject: |
|
|
Holder du egentlig i det hele tatt med Rosenborg? _________________ Bring him home! |
|
| Back to top |
|
 |
SHJINNJWÆST Rutinert
|
Posted: 30.07.2019 19:23 Post subject: |
|
|
| Selvfølgelig holder jeg med Rosenborg. Det å holde med er dog ikke det samme som å miste bakkekontakt. Vi skapte ingenting mot dem borte. Det er vel en av de mest fattige bortekampene vi har gjort i europa noen gang, i forhold til å skape noe selv. Og vi har sett dette tusen ganger før de siste årene. Når vi kommer på lerkendal blir vi redde, forsiktige, spiller som små mus og går på 0-1 og 0-2 tap gang etter gang. Dnipro, Austria, Celtic, Metalist, Viktoria plzen, Steaua etc. Vi taper hjemme hele tiden, og vi scorer nesten aldri |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 30.07.2019 19:23 Post subject: |
|
|
| SHJINNJWÆST wrote: | | det som hvertfall er sikkert er at bate scorer minimum 2 ganger på oss. |
Er det like sikkert som at Coolen fikk hovedtrenerstillingen i RBK? Ennå sikrere? |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 30.07.2019 19:50 Post subject: |
|
|
Hahaha  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.07.2019 20:44 Post subject: |
|
|
| Driblevækk wrote: | | Stiller med konkurransedyktig lag sier Hornis. Lag uten spiss. |
Tja, det har han i praksis gjort i store deler av sesongen. _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
Trondhjemsen Proff
|
Posted: 30.07.2019 20:54 Post subject: |
|
|
| Driblevækk wrote: | | Stiller med konkurransedyktig lag sier Hornis. Lag uten spiss. |
Merkelig at ikke journalisten følger opp med spørsmål om hva Horneland mener med det. Med Søder og Bendtner ute syns jeg det er rimelig tynt på spissplass. Men vi har jo Valsvik
Gleder meg enormt til å gå på kamp i morgen. Lenge siden sist! _________________ Fem, fem, ti - done deal |
|
| Back to top |
|
 |
angvik Rutinert

|
Posted: 30.07.2019 21:03 Post subject: |
|
|
| Valsvik inn. Tore på topp. Målgaranti. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 30.07.2019 21:19 Post subject: |
|
|
| SHJINNJWÆST wrote: | | Selvfølgelig holder jeg med Rosenborg. Det å holde med er dog ikke det samme som å miste bakkekontakt. Vi skapte ingenting mot dem borte. |
For å unngå fremtidige misforståelser: Skinnet som bedrar tenker her selvsagt på den slovakiske toppserieklubben MFK Ružomberok. Regner med at det i fremtiden vil dukke opp nye troll med brukernavn som Mokkasiner og Kvitskjort.
I bortekampen mot Bate lignet vi på en god gammel årgang av Rosenborg i den delen av kampen som jeg så (siste 70 minuttene), med 16 målsjanser og en haug kårnere og det meste av banespillet. Bate spilte som et kontringslag hjemme. Med samme spill i hjemmekampen er vi bare en målfarlig spiss unna å bøtte inn 3-4 mål på Bate. Vi trenger en ny Brattbakk eller Rushfeldt! Selv Frode Johnsen i front eller en Steffen på tampen av karrieren ville gjort meg trygg på at vi ville vunnet komfortabelt hjemme.
Viktig kamp dette, og det er synd vi ikke har en spiss i storform å sette inn. Vi får håpe på kollektivet og at den forbedrede kondisen gjør at vi kommer med mange inn i boksen kampen igjennom. Samt at Bate gir oss rom. Skal bli interessant å se hvor lavt de legger seg. Blir viktig å få det første målet, helst tidlig. Spennende med 100% Jesus fra start. Tror han vil trekke på seg flere og skape rom som gir Konradsen m.fl. sjansen i boksen. Optimist!
 |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 30.07.2019 21:20 Post subject: |
|
|
| 16 målsjanser? Hehe, har du lest sammendraget til Adressa(tror jeg det var) som gjorde tabben å sette likhetstegn mellom avslutninger og målsjanser nå? |
|
| Back to top |
|
 |
Gofoten Proff
|
Posted: 30.07.2019 21:30 Post subject: |
|
|
| Micmac wrote: | | RBK bør eliminere BATE av CL-kvalikken, enkelt og grei. Vi slo ut Ajax for to år siden, og Ajax hadde trolig vunnet CL i år, hvis ikke Mora hadde scoret med siste spark på ballen i semi. Jeg forventer avansement i morgen, og blir opprørt om vi blir utslått av et lag fra Hviterussland. |
Det vil si at du forventer 100 millioner i kassa og garantert europa gruppespill. Husk at Norge er en liten fotballnasjon og at Bate forventer at de slår oss ut enkelt. Det er kollektivet rbk som må vinne dette for spiller for spiller er Bate bedre  |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 30.07.2019 21:43 Post subject: |
|
|
| Micmac våknet fra 2 års koma nå nettopp, og har ikke sett spillet siden seriestart. Tror all motgang bare er uflaks. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 30.07.2019 21:45 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | | 16 målsjanser? Hehe, har du lest sammendraget til Adressa(tror jeg det var) som gjorde tabben å sette likhetstegn mellom avslutninger og målsjanser nå? |
Nei. Etter kampen kom det opp en side som viste kampstatistikken. Der sto det at vi hadde et klart overtak i banespillet (55+%?), og 16-7 i målsjanser til oss, om jeg husker riktig. Ni kårnere, og vi hadde noen flere kårnere enn de. All statistikken pekte mot at vi dominerte bortekampen stort.
Edit: eller jo, det er godt mulig det var avslutninger på/utenfor mål, men vi hadde uansett mer enn det dobbelte av avslutninger enn Bate.
Last edited by nidaros997 on 30.07.2019 22:02; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 30.07.2019 21:49 Post subject: |
|
|
| Det var nok skuddstatistikken. Mange av de skuddene var langt fra noen sjanse. Og der ligger litt av problemet vårt. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 30.07.2019 21:53 Post subject: |
|
|
| Dette er vel hovedgrunnen til at det allerede burde vært signert en spiss som stod klar til innsats med en gang vinduet åpner! |
|
| Back to top |
|
 |
|