View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.07.2019 11:26 Post subject: |
|
|
Godt innlegg!
Jeg tror flere er på linje med deg. Vi har startet sesongen elendig, det er ikke en gang noe å diskutere. Men vi har i det siste sett snev av lys i tunnelen, selvfølgelig spesielt mot Viking, så får vi se om lyset blir klarere og i så fall om vi kommer oss ut, eller om det bare er et godstog som kommer mot oss.
Jeg er langt mer positiv nå enn for bare en måned siden, men følelser kan kun gjenskapes og vedlikeholdes av banespill. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 16.07.2019 12:58 Post subject: |
|
|
Tja...
Prosjekt Horneland døde hen ganske tidlig i sesongen. Deretter var det noen krampetrekninger, hvor vi plutselig skulle gå for 4-3-3 igjen og de unge skulle få sjansen. Uten at snakket førte til så mye mer enn at han kjøpte seg tid og delvis snudde oppmerksomheten bort fra seg selv og over på spillerne.
I mellomtiden har Horneland også gått fra å se helt forstyrret ut under kamp, til å sitte rolig på benken og å klappe litt halvhjertet når Rosenborg skårer, uten den helt store feiringen med de andre i støtteapparatet. Mulig jeg tar feil, men det kunne i alle fall se slik ut på tv-sendingen under siste kampen.
Mitt gul-hvite belte i 'human resources' hvisker meg i øret at her har det kanskje skjedd noe i kulissene?
- Emberland, ikke Horneland, var den som hadde trent lag i 4-3-3-formasjon tidligere. Hvor mye er prosjekt Horneland nå egentlig et Emberland-prosjekt?
- Flere av spillerne ser ut til å ha godt med motivasjon og virker mye mer positive og fulle av energi nå enn de var for inntil kort tid siden. Har det vært en utblåsning og et krav fra spillergruppa om å gå tilbake til den spillestilen de behersket (bedre) i 2018?
Kort sagt, er Horneland egentlig satt litt på sidelinja av spillerne og resten av støtteapparatet?
Eller er han hovedarkitekten bak lagets prestasjoner, som fortjener et kudos for at han har stått støtt i stormen og endelig får uttelling for den planen han hadde med seg i bagasjen i januar og som nå endelig slår ut i full blomst? |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 16.07.2019 13:04 Post subject: |
|
|
Det startet vel med at Emberland ledet noen cupkamper, også har han gradvis tatt mer og mer over også i serien. Jeg tviler på at Horneland har fått "sparken" av spillerne, for det hadde rett og slett vært uholdbart, men det er definitivt noe som er endret i dynamikken mellom trenerne. Personlig forstår jeg ikke at Horneland har blitt kritisert for å være aktiv på sidelinjen. Husker ikke folk hvordan Eggen var? Han kunne jo finne på å løpe rundt hele banen for å skjelle ut spillere og dommere. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 16.07.2019 13:19 Post subject: |
|
|
Dette er Hornelands verk fra A til Å. Eneste som mangler er det høye presset han egentlig ønsker, men det kan han gjøre lite med så lenge han ikke har spillere til å spille slikt. Nå settes presspillet middels/lavt i banen og det kler dette laget god, da ser vi gjennvinning av ball gunstig, frispilling ut av forsvar, kombinasjoner, flere gode bevegelser, flere gode samtidlige bevegelser. Det ser ut som om vi hele tiden er 1-2-3 flere spillere utpå banen der enn motstanderen, og samtlige har mer inne også etter 80 spilte minutter.
Alt dette har med presspill å gjøre, det henger sammen med alt
Slik har jeg ikke sett et RBK siden Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 16.07.2019 13:31 Post subject: |
|
|
nidaros997 wrote: | Kort sagt, er Horneland egentlig satt litt på sidelinja av spillerne og resten av støtteapparatet? |
Det tror jeg i såfall hadde lekket ut i visse kretser, pluss at media ville hatt innsikt og fisket mer tydelig i intervju o.l. Det som har skjedd av endringer må nok fremstå som det har kommet fra Horneland selv. Men jeg er interessert i om det er lignende endringer på treningsfeltet - noe av svaret vil vel ligge der. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 16.07.2019 13:35 Post subject: |
|
|
Eggen var en mann med naturlig autoritet som styrte skuta med fast hånd, og spillerne visste godt hva de skulle gjøre i hver sin rolle. Hadde han ropt "hopp" fra sidelinja så ville 11 mann ha hoppet synkront.
Horneland har dessverre sett ut som en slagen mann, veldig stresset, mens han rastløst gikk opp og ned langs sidelinja og spyttet hele tiden. I kamp etter kamp. Kanskje lyttet spillerne til instruksjonene han ropte ut under kamp, men gitt måten han fremsto på så kan stresset også ha smittet over på spillerne, som fant involveringen mer slitsom og stressende enn pedagogisk og motiverende?
Selv om Horneland fremsto som rakrygget i intervjuene etter kamp og skal ha ros for å ikke finne på unnskyldninger etter poengtap, så virket han også resignert. Det må ha vært slitsomt å jobbe knallhardt i måneder, borte fra familien, uten å få de resultatene både en selv og omgivelsene ønsker seg.
Til sist, kanskje han holdt på å bli utbrent, slik at han selv eller noen i omgivelsene har bedt ham om å ta en liten pause og roe ned litt? Kanskje har han derfor i større grad enn tidligere delegert flere av arbeidsoppgavene til andre? Bare spekulasjoner selvsagt, men det er jo også en mulighet.
Edit: Viking var dårlige og så ut som et lag i oppløsning, mens Linfield var et lag på lavere nivå helt i starten av sesongen. Jeg vil se flere kamper med bra spill før laget friskmeldes, men tror dere virkelig at det laget vi ser nå spiller slik som Horneland hadde en intensjon om at laget skulle se ut som da han tok over i januar? Var det slik vi øvde på å spille i treningskampene i vinter? |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 16.07.2019 13:46 Post subject: |
|
|
Jeg legger merke til at Horneland-haterne prøver å gi han så lite kred som mulig, noe annet er det ikke å forvente av folk med tilnærmet null fotballforståelse. |
|
Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 16.07.2019 13:55 Post subject: |
|
|
Når det går dårlig er det Hornelands fortjeneste.
Når det går bra er det alle andre enn Hornelands fortjeneste.
Kan man ikke for en gangs skyld legge litt godvilje til og tenke at mannen faktisk kan ha et snev av dyktighet?
Laget spiller bedre, tidvis bra. Vi har heng i ligaen, vi skal videre i CL.
Nå er det på tide og finne frem bollene, for jeg håper mange må spise snart.
Horneland kommer til å bli bra han. Med tid veldig bra.
Endelig en med knallharde krav til omgivelsene og ikke minst seg selv. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 16.07.2019 13:58 Post subject: |
|
|
Han krever ikke bare mye av seg selv og omgivelsene, han kan fotball også i motsetning til 99 % av tastaturkrigerne her inne. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 16.07.2019 14:23 Post subject: |
|
|
Må slappe av litt da. Jeg likte det jeg så i kampen mot Viking, men det skal mer enn en kamp til før man geni erklærer Horneland. Jeg er veldig spent på om vi kan opprettholde dette for om det så kan Horneland fort bli den nye Eggen, men inntil videre så er det litt så "enslig svale gjør ingen sommer". Trur nok Viking kampen gir litt mer godvilje en stund, men vi må ha mer av dette. Inntil videre er jeg optimist, men det kan fort snu om dette bare var et blaff.
Og til dere som vil legge all ære på alle andre enn Horneland, La nå mannen få litt kred og ikke bare skyld. Viking kampen var mye det han har snakka om og ønska seg siden han starta og da er det ganske greit å anta at det er mer sånn at ting peker dit han ønsker fremfor at han har gitt opp, gitt seg og lagt opp og nå bare sitter der som en gallionsfigur. Trur heller det at han ikke hopper og kauker mer er har med at ting følger mer sånn han ønsker og da er det ikke vits å gape som en galning lenger. _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 16.07.2019 14:28 Post subject: |
|
|
Det at han var mye urolig på sidelinjen i starten har nok noe med at laget ikke fungerte og at de ikke gjorde slik man trente på..
Nå oppfører Horneland seg mer avslappet...
En FKH supporter sa at de ikke kjente Horneland igjen i forhold til hans noe stressede væremåte på sidelinjen.
Nå er det mye mer vanlig og slik han oppførte seg i FKH.
Satt rolig på benken med Embarland mer aktiv på sidelinjen..
Så nå ser vi mer det vanlige..
Spar meg for konspirasjoner..
RBK ser bedre ut nå, enn hva de gjorde på samme tid i fjor _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 16.07.2019 14:41 Post subject: |
|
|
Det ser bra ut. Vi får se mot bedre motstand i kampene som kommer både mot BATE og ESlag.
Det som dog bekymrer meg et at prosjekt Horneland i bunn og grunn er opplest og vedtatt mislykket. Ja det er det. Fordi intensjonene Bjørnebye og Horneland hadde den gikk rett til skogen i vår. Det var som alle husker full katastrofe.
Så kom første livstegn til bedring da han ga opp prosjektet sitt og vendte om til 433. Resten av historien kjenner vi. Mot Viking lignet Rosenborg tidligere gode versjoner av seg selv.
Men nå står vi her da, med glimt av lys i tunellen. Jeg nullstiller hodet mitt og støtter Horneland v.2.0.0 og gjør opp ny status i slutten av august.  _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 16.07.2019 15:38 Post subject: |
|
|
Horneland sa selv at overgangen til litt mer passiv coaching fra den hvileløse coachingen skyldtes at han er svært overtroisk av seg. Det begynte med en kamp hvor Emberland var mer aktiv, og han selv mer passiv, og de fikk positive resultater. Derfor har han fortsatt med det. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
ReBoK Junior
|
Posted: 16.07.2019 15:47 Post subject: horne |
|
|
https://www.nrk.no/sport/...1.14615292
«Han satt på trenerbenken stort sett hele kampen mot Kristiansund sist helg. Og han gjorde det samme mot Ranheim torsdag kveld.
– Det er en bevisst endring. Jeg er litt overtroisk også. Da vi slo Kolstad satt jeg hele kampen. Jeg tenkte da at «det der må jeg teste ut mot Kristiansund». Så det er bare å bli sittende, forklarer Horneland, og legger til at han «er en raring, nøye med de rette tingene og at så lenge laget er på, så trenger han ikke å jage de avgårde».
« |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 16.07.2019 17:05 Post subject: |
|
|
Det er veldig mye med Horneland som jeg liker veldig godt. Aller mest er kombinasjonen av å ha ståltro på egne ferdigheter, kombinert med nok ydmykhet til å gjøre endringer når det trengs. Punkt 1 deler han med Lars Arne i Brann, punkt to kunne Brann-treneren med fordel ha gløttet litt ekstra på Hornis og lært.
I beste fall er dette det nærmeste vi kommer en ny Eggen. Vurderer å bli frelst, men venter til oktober ... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.07.2019 19:17 Post subject: |
|
|
nidaros997 wrote: | Deretter var det noen krampetrekninger, hvor vi plutselig skulle gå for 4-3-3 igjen og de unge skulle få sjansen. |
Jeg velger å tro Horneland på at planen var 4-3-3, men at det midlertidig ble 4-4-2 på grunn av skadesituasjonen til Trondsen og Lundemo utover vinteren. |
|
Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 16.07.2019 19:22 Post subject: |
|
|
Under Kåre så pekte pila i feil retning og han nektet å endre på noe som helst. Mange på forumet var ganske kritisk til at han ikke kunne endre på det som var åpenlyst galt.
Horneland hadde i det minste vett nok til å endre på formasjonen når man så at dette 4-4-1-1 tullet ikke funket. Man bør gi han kred for det, mange ville nok fortsatt i sin tro på at - Dette løser seg.
Jeg syns Horneland har tatt tak i de rette tingene. Vi virker å være i fysisk bra stand, vi har begynt å fjerne daukjøttet(Bendtner,,Helland) og vi ser ut som ett 4-3-3 lag. Det er jo mange knep opp fra Kåre. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 16.07.2019 19:55 Post subject: |
|
|
Vanskelig å få prenta inn i hodet til Horneland-haterne dette, selv om Horneland, fra første interjvju som RBK-trener, alltid har ønsket å spille med 3 sentrale midtbanespillere og tre spisser ...
Likevel sitter folk her å påstår at EH har forsøkt 4411/442 hele tiden. |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 16.07.2019 20:12 Post subject: |
|
|
Det er faen meg slitsomt å være enig med deg KitWalker, er det umulig å ordlegge seg på noenlunde normalt vis eller hva er det som plager deg? Er jo irritert på hvert jævla innlegg du har, selv om jeg er helt enig i poengene dine... _________________
Last edited by Wiseblood on 16.07.2019 21:00; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 16.07.2019 20:31 Post subject: |
|
|
nidaros997 wrote: | Eggen var en mann med naturlig autoritet som styrte skuta med fast hånd, og spillerne visste godt hva de skulle gjøre i hver sin rolle. Hadde han ropt "hopp" fra sidelinja så ville 11 mann ha hoppet synkront.
Horneland har dessverre sett ut som en slagen mann, veldig stresset, mens han rastløst gikk opp og ned langs sidelinja og spyttet hele tiden. I kamp etter kamp. Kanskje lyttet spillerne til instruksjonene han ropte ut under kamp, men gitt måten han fremsto på så kan stresset også ha smittet over på spillerne, som fant involveringen mer slitsom og stressende enn pedagogisk og motiverende?
Selv om Horneland fremsto som rakrygget i intervjuene etter kamp og skal ha ros for å ikke finne på unnskyldninger etter poengtap, så virket han også resignert. Det må ha vært slitsomt å jobbe knallhardt i måneder, borte fra familien, uten å få de resultatene både en selv og omgivelsene ønsker seg.
Til sist, kanskje han holdt på å bli utbrent, slik at han selv eller noen i omgivelsene har bedt ham om å ta en liten pause og roe ned litt? Kanskje har han derfor i større grad enn tidligere delegert flere av arbeidsoppgavene til andre? Bare spekulasjoner selvsagt, men det er jo også en mulighet.
|
En person som går hvileløst rundt på sidelinja og roper ut ser vel ikke resignert og slagen ut? Tvert i mot så framstår Horneland entusiastisk mot det fanatiske på sidelinja i blant. En slik entusiasme og "drive" som tenderer mot litt positiv "galskap" behøver ikke være så dumt. Eggen hadde noe av det og var ikke av typen "sindig og behersket". En sindig og behersket kar gauler ikke ut: «Mini, din forbanna lille dverg! Hvis du ikke begynne å spring, så ska æ kapp av dæ beinan!» _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 16.07.2019 21:49 Post subject: |
|
|
Wiseblood wrote: | Det er faen meg slitsomt å være enig med deg KitWalker, er det umulig å ordlegge seg på noenlunde normalt vis eller hva er det som plager deg? Er jo irritert på hvert jævla innlegg du har, selv om jeg er helt enig i poengene dine... |
+1 _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 16.07.2019 23:00 Post subject: |
|
|
+2 |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 16.07.2019 23:59 Post subject: |
|
|
Er ikke så sikker på om jeg liker overtroiskheten hans, dog, og tror ikke det kommer RBK til gode i det lange løp. Så der har dere den brannfakkelen! |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 17.07.2019 00:05 Post subject: |
|
|
Blir for dumt å påstå at Horneland hadde 4-3-3 i tankene hele veien når samtlige treningskamper og hele sesongstarten handlet om 442/4411, og han SELV har sagt at han angrer på at han forsøkte å kødde med det som var RBK sin tradisjonelle formasjon...
Quote: | "Jeg er veldig sikker på at Rosenborg er et 4-3-3-lag og jeg tror at vi bare kan skrinlegge alt annet enn det", sa Rosenborg-treneren til pressen etter 0-0 mot Strømsgodset.
På spørsmål om hva han tenker om at han valgte en annen taktikk de første kampene når han nå er så klar på hvilken formasjon som passer laget sitt, er haugesunderen ærlig om egne feil.
"Jeg tenker at det var uklokt. Sett i ettertid var det uklokt, innrømmer Horneland." |
At han har gått tilbake til 433 er strålende, ikke nødvendigvis fordi RBK på død og liv skal spille 433 i min mening, men fordi det tilsynelatende passer spillermaterialet bedre. Men å påstå at Horneland kun spilte 442/4411 fordi et par spillere var skadet er rett og slett feil, uansett hvor hardt man skal krangle på det. [/quote] |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 17.07.2019 00:05 Post subject: |
|
|
Slutt å "ta" de som har et annet synspunkt.
Slutt å "ta" de som er positive.
Slutt å "ta" Mannen, ta ballen!
Og for all del slutt med grisespillet! det er jo rene Gauseth vs Hoseth her til tider! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
|