English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 105, 106, 107 ... 158, 159, 160  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 14.07.2019 10:38    Post subject: Reply with quote

Hadde vært herlig å hatt Patrick Berg, Håkon Evjen, Fredrik Bjørkan og Amor Layouni i RBK troppen, men det skjer jo ikke.
Kan jo hende vi henter en av dem, og i såfall trorjeg Bjørkan eller Berg er de mest aktuelle.

Evjen har jo spilt meget bra, men kommer nok til å gå til utlandet samt vi har vi jo flust med kantspillere som kan spille til venstre.

Layouni har det løsnet for, men han slår meg at han også tenker Nederland/Belgia om han skal vekk fra Glimt.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 14.07.2019 12:23    Post subject: Reply with quote

Greit å ha litt is i magen når det gjelder unge norske talenter, tror jeg. Særlig de som ikke har vært kjent så veldig lenge og som spiller på lag i flyt, f.eks flere av de gutta på Glimt. Hvem av de hadde realistisk sett danket ut noen av våre i dag, når ikke engang Dahl Reitan klarte det? Flere på andre norske lag enn Glimt, altså.

La dem dra ut å floppe en plass i Europa før vi henter dem sier jeg. Ubestridt store talenter bør vi hente, men da før de blir kjente og mens de fortsatt er juniorer.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 14.07.2019 12:30    Post subject: Reply with quote

Hvor lenge er Dahl Reitan leid ut, forresten? Han har vel hatt en veldig god sesong i B/G så langt? Kan godt tenke meg at han begynner å bli klar for å kjempe om en plass i 11-ern hos oss sånn ca nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.07.2019 22:50    Post subject: Reply with quote

Absolutt ingen automatikk i at det ville fungert å flytte Glimts suksesser inn på Lerkendal. Spesielt offensivt møter vi litt andre lag, eller rettere sagt lag i en annen modus enn hva de gule fra nord gjør. En spiller som Layouni kunne fort forsvunnet hos oss. Men Evjen har jeg ment vi burde hente fra første gang jeg så ham ordentlig.

Det er alltid skummelt å hente profiler fra sjarmerende "smålag" (no offense), der har vi vel over tid brent oss mer enn vi har lykkes. Vi må i hvert fall velge klokt når det gjelder vektlegging av kompetanse.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.07.2019 01:29    Post subject: Reply with quote

Man må i allefall være bevisste på hvilke kvaliteter spillerne faktisk har. Trond Olsen er jo selve kroneksempelet på en spiller som hadde bra med sluttprodukt i Glimt, hvor han hele tiden fikk store rom å kontre i, mens han var fullstendig hjelpesløs i RBK når han stort sett møtte etablerte forsvar hele tiden.

Det samme gjelder jo på trenersiden, som du poengterer. Det er veldig lett å la seg sjarmere av f.eks Maalen, og måten Ranheim spiller fotball på (og for all del, de har prestert langt over forventning), men en må huske på at utgangspunktet til Ranheim er ganske annerledes enn i RBK. De møter ikke lag som parkerer bussen i omtrent hver eneste kamp, og det er heller ingen forventning om at de skal dominere hver kamp, hverken spillemessig eller resultatmessig. Så det er en ganske annerledes øvelse å lede et..ja, kall det storlag da (i norsk sammenheng i allefall Razz)
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 15.07.2019 04:47    Post subject: Reply with quote

Trond Olsen, Riku Riski og lignende skal man holde seg unna. Spillere med brukbar fart uten teknikk passer dårlig i RBK, men bedre i Hønefoss og lignende.

Ja, vi må se på typene. Der er Bjørnebye altfor dårlig. Vi kunne spart mye penger på det.

Nå tror jeg flere av spillerne i Glimt hadde passet i RBK, men ikke alle. Man må se på ferdighetene og samtidig må de få muligheten.

Layouni har vist ferdigheter med fart, gjennombruddskraft og brukbar med begge bein. Det er det behov for i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Naaerdetnok
Junior


Joined: 27 Apr 2019
Posts: 68

PostPosted: 15.07.2019 09:22    Post subject: Reply with quote

Vi får håpe Hedenstad nå fortsetter godspillet, men jeg frykter jo at han skinte fordi han fikk prioritere det offensive mot Viking, og at mot lag hvor han blir mer presset får vi de defensive svakhetene frem igjen. Men håper det beste.

Der vi imidlertid absolutt og mest kritisk trenger forsterkninger, er på Hovlands plass. Temposvak, slurvete og lite plasseringssikker. Og så må vi få høyresida til å fungere like bra som venstresida. Da ser det lyst ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 15.07.2019 10:07    Post subject: Reply with quote

En god kamp av Hedenstad forandrer ikke på at høyrebacken er en posisjon på laget som må forsterkes. Vi har sett mer enn nok av Hedenstad i over to år til å fastslå hva normalnivået hans er. Er ikke uenig i at vi også bør forsterke oss på stopper
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 15.07.2019 10:12    Post subject: Reply with quote

Naaerdetnok wrote:
Vi får håpe Hedenstad nå fortsetter godspillet, men jeg frykter jo at han skinte fordi han fikk prioritere det offensive mot Viking

Så faktisk Hedenstad utfordre og passere en Viking-spiller sist kamp. Trodde det var noe han hadde gitt opp for lenge siden, så veldig gledelig syn det ja.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 15.07.2019 10:21    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig, tviler dog på at vi får det..
Valsvik er erstatteren du snakker om, "hurtigtoget"...
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 15.07.2019 16:58    Post subject: Reply with quote

https://www.transfermarkt...ler/444209

Stor, kjapp, bra skudd (mot Norge u19). Klubbløs. Havner nok i England, men skader ikke å ta opp tlf og ringe.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 15.07.2019 20:29    Post subject: Reply with quote

Han der kpmmer til å bli knallgod, er nok større klubber som kommer til å hente denne spilleren, dessuten så spiller han på noen av de beste klubbene som jobber med talentutvikling allerede idag.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 15.07.2019 20:43    Post subject: Reply with quote

Vi må vel regne med at det kommer en ny spiss inn dørene denne sommeren. Hvem ønsker folk seg egentlig?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 15.07.2019 21:12    Post subject: Reply with quote

Hva er mulig å få da? Er lite med nordmenn jeg har allverdens lyst på som virker realistiske, Maars Johnsen kanskje. Heller ikke mye av spillere i Norge jeg synes er verdt å prøve seg på heller.

Kanskje lov å håpe på at Thoresen har vært på tur litt utenfor allfarvei og funnet noe, et sted må vi da ha fått tips om Serbecic og Denic og helt elendige tips har da ikke de vært.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 15.07.2019 21:18    Post subject: Reply with quote

Det er i hvertfall umulig å få spillere man ikke prøver å få tak i. Det er vel det eneste som er helt sikkert. Håper sportslig avdeling setter seg ned og studerer listen med gratisspillere! Plutselig får man napp hos en skikkelig kvalitetsspiller. Den som ikke skyter, scorer ikke!
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 15.07.2019 21:24    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
et sted må vi da ha fått tips om Serbecic og Denic og helt elendige tips har da ikke de vært.


Tja, de har jo ikke greid å spille seg inn på laget. Helt elendige tips? Nei kanskje ikke, men langt ifra noe røverkjøp disse to.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 15.07.2019 21:34    Post subject: Reply with quote

Caser som vi kanskje kan sjekke ut. (ikke noen mal, bare poster litt for gøy)

Branimir Hrgota
https://www.transfermarkt...ler/171209

Fristilt fra Eintracht Frankfurt

Joao Rodriguez
https://www.transfermarkt...ler/253125

Vært i Chelsea lenge uten å spille.

Matias Castro
https://www.transfermarkt...eler/87512

Vært litt rundt omkring, fristilt fra Xanthi i Hellas.

Joao Silva
https://www.transfermarkt...ler/124384

29 år, men Fysisk spiss med erfaring fra bla.a Italia.

Sergio Castel
https://www.transfermarkt...ler/311264

Uprøvd men spilt i Spania og Osasuna produkt, kun 24år (prøvespill?)


Oliver Drost
https://www.transfermarkt...ler/306795

AC Horsens spiss på 187cm omtrendt samme scoringsrate som Søder xD

Vanja Vucicevic
https://www.transfermarkt...ler/423612

Av alle de jeg fant så denne karen mest spennende ut. Røde Stjerne produkt på 21 år, 1.88cm ogg kanskje en vi kan utvikle videre.

NOTE!

Denne posten er bare det jeg fant som jeg anså som aktuelt på Transfermarkt. På ingen måte reflekterer det nivået på spissen jeg ønsker i RBK da jeg vet nada om disse siden jeg ikke heter Halvard Toresen
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 15.07.2019 21:40    Post subject: Reply with quote

Kunne lagt til Wilfried Bony og Abel Hernandez på den listen. Bony er gjerne litt gammel, men yngre enn Søderlund. Hernandez var vel lagkompis med Henriksen i Hull. (Å ja, jeg vet at disse spillerne mest sannsynlig ikke er veldig aktuelle for norsk liga. Skader dog ikke å prøve)
Back to top
View user's profile Send private message
MariusM
Proff


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 433

PostPosted: 15.07.2019 21:42    Post subject: Reply with quote

Angående Serbecic skjønner ikke jeg hva han har gjort som gjør at han ikke er fast. Han har vært mer enn god nok når han har spillt, og om vi har gitt han tid har han kun blitt bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
GeirOve
Proff


Joined: 17 Jul 2014
Posts: 314

PostPosted: 15.07.2019 21:56    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
https://www.transfermarkt.com/jonathan-afolabi/profil/spieler/444209

Stor, kjapp, bra skudd (mot Norge u19). Klubbløs. Havner nok i England, men skader ikke å ta opp tlf og ringe.


Afolabi ville ikke skrive ny kontrakt med Southampton pga at han ønsker førstelags spill. To klubber fra PL, en fra Championship og en League 1 klubb var ute etter han før EM.

Skulle ønske Bjørnebye var intressert i fotball så han kunne få med seg slike spillere. Er jo faktisk gratis, hvorfor ikke prøve?

Rekrutteringen og nettverket til Rosenborg er skammelig dårlig
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 02 Feb 2017
Posts: 982

PostPosted: 15.07.2019 22:20    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Absolutt ingen automatikk i at det ville fungert å flytte Glimts suksesser inn på Lerkendal. Spesielt offensivt møter vi litt andre lag, eller rettere sagt lag i en annen modus enn hva de gule fra nord gjør. En spiller som Layouni kunne fort forsvunnet hos oss. Men Evjen har jeg ment vi burde hente fra første gang jeg så ham ordentlig.

Det første du skriver er helt feil, hvertfall om du snakker strukturelt. Glimt ligger i toppen og har i år fått kjenne på hva det innebærer. Glimt har stort sett måttet bryte ned lavtliggende motstand både borte og hjemme i år. Bare se på ballinnehavet deres. Stort sett over 50 og nærmere 60% ballinnehav, særlig på hjemmebane. Bare for å få fakta på bordet. Tror derfor Kjetil Knutsen kan være en spennende mann å følge for fremtiden Wink Men det blir jo litt på siden av denne tråden...

Støtter spillerkonklusjonene dine fullt ut!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.07.2019 12:24    Post subject: Reply with quote

Tja, jeg tillater meg å tro at det fortsatt er forskjell på å reise til Lerkendal og Aspmyra. Selv i dag, når styrkeforholdet er mindre enn det kanskje noen gang har vært - sågar motsatt av hva vi er vant med.

Men poenget var at det ikke bare er å flytte en god spiller fra ett lag til et annet og forvente samme utfall. Det fungerer ikke (automatisk) slik, hverken på vårt nivå eller toppnivå i verden. Layouni er i denne situasjonen en "risiko-spiller", da ferdighetsregisteret hans er litt briste eller bære. Han kunne selvsagt blitt en suksess i Rosenborg-drakta, men sjansen er også relativt stor for at han hadde forsvunnet.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 16.07.2019 12:58    Post subject: Reply with quote

Historien viser vel flere eksempler på at det Zorac nevner er en viktig faktor å ta med. Et godt eksempel er Aleksander Ødegaard som RBK i sin tid hentet fra Sogndal. Fungerte ikke kjempegodt. Han hadde noen av de samme kvalitetene som Layouni har!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 16.07.2019 14:20    Post subject: Reply with quote

Det er jo bare å se på Akintola, det. Ble ansett som en strålende signering fordi han var veldig god i FKH. Får det ikke til i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.07.2019 15:17    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Det er jo bare å se på Akintola, det. Ble ansett som en strålende signering fordi han var veldig god i FKH. Får det ikke til i RBK.


Du synes Akintola har vært dårlig for RBK? Da ser vi ulike kamper. Gode grunner for at han har vært førstevalg på kant hittil i år.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 105, 106, 107 ... 158, 159, 160  Next
Page 106 of 160

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb