View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 02.07.2019 12:01 Post subject: |
|
|
Det er klart, å handle 30 åringer for 5-10 mill er ikke bærekraftig over tid, det sier seg selv. En enkeltspiller kan gå an hvis vedkommende holder spesielt høyt nivå, type Prica. Men generelt bør det ikke være veldig høy innkjøpspris på spillere som nærmer seg eller har passert 30.
Som Hedon også poengterer, så er det fort eldre spillere som blir kontinuitetsbærere i laget, da yngre spillere som utmerker seg begynner å se til utlandet så fort de har lagt bak seg en halv sesong. For kvaliteten til RBK så er det heller ikke bærekraftig å måtte avse 3-4 nøkkelspillere hver gang man gjør en god sesong. Man ser jo bare de store hullene som ble etterlatt når Svensson, Midtsjø og Selnæs forsvant. Vi er avhengige å ha noen nøkkelspillere over tid også for å opprettholde et visst sportslig nivå. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.07.2019 20:21 Post subject: |
|
|
M Cifuentes fan account wrote: | Godt poeng, men de nevnte spillerne var henholdsvis 24, 23, 25 (ungt for en målvakt) og 26 da de signerte for RBK  |
Joda, men når de signerer ny kontrakt i den alderen, så ligger det i kortene at de ikke er store kandidater for utlandet. Enten har de rukket å være der og mislyktes, eller så har de aldri fanget interesse. Kjøper man spillere rundt 25 år, er det trolig de beste sportslige investeringene mtp nivå og kontinutet. Det er heller ingen krise om de er 27 eller 29, tvert imot kan det være helt gull. |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 03.07.2019 21:14 Post subject: |
|
|
Langt ifra noen umiddelbar forsterkning, men synes 16 år gamle Chirstos Zafeiris er en vi burde ha på radaren (skrytevideo). Midtbanespiller som er god offensiv og med god teknikk. Han er pr. nå i VIF, i deres ungdom/juniorlag.
Nå er det riktignok på midtbanen vi har de største talentene, men skader vel ikke med en til. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 03.07.2019 22:09 Post subject: |
|
|
Av bosman-stoppere i Eliteserien er jeg MYE mer keen på Gabrielsen enn på Wormgoor. Gode på omtrent det samme, men Gabrieslen er vel hakket raskere, OG han er fire år yngre - perfekt alder for å både være rutinert, men samtidig ung nok til å kunne være en bærebjelke i minst 5-6 år fremover - ELLER frembringe fortjeneste på salg om ett par år. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 03.07.2019 22:16 Post subject: |
|
|
Du mener Molde-kapteinen? Tror ikke det er veldig aktuelt. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 03.07.2019 22:25 Post subject: |
|
|
Det er ikke mer aktuelt med Brann-kapteinen, heller. Men det var ikke poenget. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 04.07.2019 02:24 Post subject: |
|
|
Poenget er at han ville vært ett smart er "kjøp" enn Vormgoor, da de kvalitativt er jevngode, men Gabrielsen "kvantitivt" sett (økonomiske opp-side og sportslige "varighet") er bedre
Ellers ser jeg ingen grunn til at det skal bli oppstandelse bare fordi han evt. vil komme fra Molde. Tross alt, han vil jo ikke være den første spillerne som hentes derfra, evt. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 04.07.2019 07:22 Post subject: |
|
|
Vi har 5 stoppere. Bare få litt konkurranse om plassene og fjerne klippekort så blir det bra det der |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 04.07.2019 10:42 Post subject: |
|
|
Realistisk sett så har vi kun 2 som faktisk er regnes som aktuelle fra start så litt konkuranse ville vært velkomment _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 04.07.2019 11:08 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | da de kvalitativt er jevngode, |
Sånn ca grunnleggende uenig. Det er større kvalitetsforskjell mellom Gabrielsen og Wormgoor i favør Wormgoor. Enn det er mellom Hovland og Reginiussen i favør Reginiussen. Gabrielsen spiller oftere back enn midtstopper for Molde... |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 04.07.2019 11:27 Post subject: |
|
|
Hadde tatt Wormgoor 10 av 10 ganger dersom jeg måtte velge mellom Gabrielsen og Wormgoor. I form er kanskje Wormgoor eliteseriens beste midtstopper. Om han er realistisk er en annen diskusjon. Tror man dog kan finne midtstoppere på lignende eller bedre nivå for akseptable summer rundt om i Europa. Personlig ville jeg satset på å få Serbecic frisk. Han tror jeg blir bedre enn Wormgoor! Tipper man ser bosnieren i en av de større ligaene om noen år. Det er i førsteomgang spissplassen som er prekær! Her MÅ det handles, og det må handles raskt og riktig! |
|
Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 04.07.2019 12:08 Post subject: |
|
|
Fortsatt mener jeg vi skal plukke fra egne talenter framfor å kjøpe 26-30+. Vi trenger fornyelse og vi trenger å bruke vårt eget akademi. f.eks. Ajax gjør dette med suksess, hvorfor kan ikke vi tørre å gjøre det samme?
Vi har tippeligaens eldste tropp! Hvorfor i h.... skal vi hente Wormgoor og Gabrielsen?! Bruk Serbecic og Oghbu etc. og tillat de å gjøre tabber. Vi som husker 90-tallet, husker Kvarme og Bragstad. De hadde forferdelige feil i starten men ble gode. Beste stopperparet vi har hatt er Hoftun/Bragstad.
Vi har aldri kommet til å sett Iversen, Skjelbred, Tettey, Selnæs, Midtsjø, Svensson, Heggem etc. hvis vi har tatt inn spillere i klassen Wormgoor og Gabrielsen.
mitt ønske er: En spiss som er mellom 18-25år som går rett inn og tar plassen til Søderlund. that's it!(Sørloth har vært en drøm her)
Slutt å kaste bort penger på middelmådigheter og se på hva vi har i vente fra eget akademi! |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 04.07.2019 12:27 Post subject: |
|
|
Troppen skriker etter fornying. Enten ved å satse skikkelig på de unge spillerne vi allerede har med nysigneringer.
Keeper: Østbø har vel gjort det ganske tydelig at han ikke akter å være soleklart andrevalg lengre, så han drar sannsynligvis som bosman etter sesongen. Nå har Faye Lund såpass mye erfaring fra både OBOS, Eliteserien og aldersbestemte landslag at han må da være god nok til å sitte på benken for RBK. Bortkastet penger å hente inn ny etablert keeper bare for å parkere han bak Hansen. Rasmus Sandberg er god nok til å være tredjekeeper.
Midtstopper: Midtstoppere har vi nok av, men hvis Tore gir seg etter sesongen så er det kvalitativt tynt. Valsvik/Hovland er veldig middelmådige greier. Har dessverre ingen tro på at RBK kommer til å satse på Serbecic eller Ogbu. Ikke Heggem heller. Ruben Gabrielsen er på utgående kontrakt med Molde, og så lenge spilleren selv ikke er fra Molde så har jeg ingen problemer med å hente spillere derifra. Det er viktigere å få inn gode spillere enn å unngå spillere med Molde-fortid.
Sideback: Regner med Tveita fort blir aktuell som bosman til RBK. Vi la vel inn bud på han i forrige vindu? Da står vi med tre høyrebacker med mindre Hedenstad eller Dahl Reitan blir solgt. Venstreback er et betydelig større problem. Her prøver vi oss åpenbart på Risa eller Aasbak. Begge er for etablerte til å sitte pent og pyntelig mens Meling spiller 90 min, men samtidig ikke gode nok til å virkelig utfordre Meling. Vanskelig å forsterke venstreback før Meling eventuelt selges. Heggem er vel først og fremst midtstopper men kan spille venstreback såvidt jeg har hørt, kan umulig være dårligere backup der enn Valsvik.
Midtbane: Her har vi rent kvantitativt nok spillere og brukbar kvalitet (på papiret), spesielt hvis vi regner med Tørset Johnsen og Skarsem. Ingen RBK-spillere på utgående kontrakt, heller ingen som er åpenbart aktuelle for salg. Tviler på at vi henter inn forsterkninger. Diop i Kristiansund er på utgående kontrakt og har vært blant eliteseriens beste spillere denne sesongen. Hadde i mine øyne vært en forsterkning, men skjer nok ikke.
Kant: Hvis Helland skal fryses ut av klubben, De Lanlay muligens vekk på bosman og Akintola blir for kostbar så er det plutselig veldig tynt på kant (Adegbenro og Ceide, muligens Levi). Gjertsen ville vært en solid breddesignering og trøndersk alibi. Ingen stjernesignering, men bedre enn mange tror.
Spiss: Ny spiss, vær så snill. Vi greier nok dessverre ikke kvitte oss med Søderlund før kontrakta hans går ut i slutten av 2020, men kan på ingen måte stoles på til å levere varene. Helt åpenbart at RBK ønsker å forsterke. Bud på både Wadji og Gueye, regner med en av de kommer inn i løpet av sommeren. Hvis ikke så må Botheim satses på fullt ut. En spiller uten enorm spisskompetanse, men en allround god spiss med fantastisk offensiv mentalitet. En vinner som må dyrkes. Kan umulig være dårligere enn Søderlund per dags dato, og har uendelig større potensiale. |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 04.07.2019 13:05 Post subject: |
|
|
Liker noen av de du ramser opp på listen din, men Gabrielsen klarer jeg ikke å se at skal forsterke oss nevneverdig. Da tar jeg heller Wormgoor, som også er på utgående kontrakt.
Sitter med en følelse på at vi vil intensivere jakten på Risa, noe det allerede er rykter om. Tror også vi vil prøve oss på Zachariassen, det er en spiller som har et enormt driv med ball, i tillegg til at han har levert veldig godt i de siste to/tre sesongene. Prisen er nok ikke like høy som i fjorhøst, mye på grunn av de skadene han hadde her i vinter. Derfor tror jeg det er mulig å få til en god deal for alle parter.
På spissplass står det nok fort mellom Wadji (så lenge han ikke får noen voldsom straff) og Gueye. Ideelt sett vil jeg tro at Wadji passer perfekt inn som midtspiss i Hornelands system, og det virker som Gueye har mange av de samme kvalitetene. I tillegg har man Boli, men han drar nok til utlandet så fort sjansen byr seg. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 04.07.2019 14:09 Post subject: |
|
|
Quote: | Vi som husker 90-tallet, husker Kvarme og Bragstad. De hadde forferdelige feil i starten men ble gode. Beste stopperparet vi har hatt er Hoftun/Bragstad. |
Enig. Og vi som husker 1985 fikk se det kanskje beste stopperparet i klubbens historie: Sollied og Bratseth. De to karene tapte hverken hodedueller, løpsdueller eller andre dueller for den saks skyld. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 04.07.2019 14:17 Post subject: |
|
|
Captain wrote: | Liker noen av de du ramser opp på listen din, men Gabrielsen klarer jeg ikke å se at skal forsterke oss nevneverdig. Da tar jeg heller Wormgoor, som også er på utgående kontrakt.
|
Wormgoor er nok en mer solid midtstopper, men han blir 31 i år og er Branns best betalte spiller. I tillegg går han på utlendingskvota. Mye som taler imot, men ja, han er nok en sterkere signering enn Gabrielsen. Jeg blir derimot overrasket om han ikke signerer ny kontrakt med Brann eller drar til utlandet for å tjene gode penger. |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 04.07.2019 14:28 Post subject: |
|
|
Tror også Wormgoor enten signerer en ny kontrakt, eller drar til et større lag, der han kan tjene enda mer penger. For all del, Gabrielsen kunne nok gjort en god jobb, men hvis vi først skal få inn en ny midtstopper, ønsker jeg meg et soleklart førstevalg. Synes det er litt synd at vi ikke var på ballen da Nicolai Næss signerte for Sarpsborg, det er en spiller jeg tror ville forbedret oss fra dag én. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 04.07.2019 14:42 Post subject: |
|
|
Wormgoor har vel vært ganske tydelig på at han skal hjem til familien sin. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 04.07.2019 14:51 Post subject: |
|
|
Dersom det skal brukes (betydelige) penger på spillere, så bør det fokuseres på spillere i begynnelsen av 20-årene slik som klubben gjorde med Melling og Trondsen.
Wormgoor er for gammel. Han jakter nå på den siste store lønnsslippen, og vil samtidig bare bli dårligere i årene fremover.
Aldersmessig er nok Gabrielsen mer spennende på free transfer. Det å kjøpe spillere i den alderen fort koster mer enn det smaker, men jeg tipper Solbakken har ett par klubber for han nede på kontinentet. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 04.07.2019 22:08 Post subject: |
|
|
Sevenseven wrote: | Fortsatt mener jeg vi skal plukke fra egne talenter framfor å kjøpe 26-30+. Vi trenger fornyelse og vi trenger å bruke vårt eget akademi. f.eks. Ajax gjør dette med suksess, hvorfor kan ikke vi tørre å gjøre det samme?
|
Nå er det da viterlig en stor forskjell på Ajax og Rosenborg. Ajax er fra Amsterdam, en by med+/- 1 000 000 innbyggere. Rosenborg er fra Trondheim, en by med under 200 000. Det er større sjanse for at de popper ut en ny De Ligt neste uke enn at vi popper ut en ny Hoftun. Dessuten har Ajax tåpelig mye mer penger enn oss og speiderteam som leiter verden rundt etter den neste store stjerna. Selv med det har de slitt i serien og man kan enkelt si at denne sesongen har vært mer et unntak enn noe annet. I tillegg så har laget dems også innholdt spillere som de har henta i godt voksen alder som Klaas-Jan Huntelaar og Lasse Schöne. Poenget er egentlig at det er viktigste er å ha en god balanse av spillere med videresalgspotensiale og spillere som er gode nok nå. Om Reg legger opp i morgen så sitter vi faktisk igjen med 2 Hovland som er for dårlig og Valsvik som er for uprøvd samt Serbesic og Ogbu som er godt på veg uprøvde utover noen gode innhopp og et par treningskamper. Skal vi være noe annet enn utforder i serien så kan ikke vår beste forsvarer hete Hovland. Ja jeg hadde elska å se at Heggem og Serbesic var vår foretrukne forsvarsduo, men det er ikke bare å sette de inn og håpe på det beste. _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 05.07.2019 10:32 Post subject: |
|
|
Det er da noe forskjell på Hoftun og De Ligt da? Hoftun var vel i Molde til han var 25-ish. De Ligt herjer i CL-sluttspill som 19-åring.
Det må være kontinuitet og rutine, men så er det vel også slik at de beste spillerne våre de siste ti årene har typisk kommet fra egen junioravdeling.
Så må vi ha et kollektiv som de kan slippes inn i. |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 05.07.2019 10:33 Post subject: |
|
|
Selv om det hadde vært artig å poppe ut en ny Hoftun hvert 2. år så er det strengt tatt ikke der lista ligger i dag. I dag ligger lista på å poppe ut Valsvik eller en Hovland slik at vi slipper å kaste store summer etter middelmådige spillere.
For en klubb som Rosenborg så vil det være bortkastede penger å løpe verden rundt på jakt etter 14-16-åringer som skal være den neste store stjerna. Andelen spillere som briljerer i den alderen, og fortsetter utviklingen inn i 20-årene er rett og slett for lav. Målet med speidingen bør være å finne spillere som Adegbenro. Spillere rundt 20 år. |
|
Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 05.07.2019 11:37 Post subject: |
|
|
Lomaxx wrote: | Sevenseven wrote: | Fortsatt mener jeg vi skal plukke fra egne talenter framfor å kjøpe 26-30+. Vi trenger fornyelse og vi trenger å bruke vårt eget akademi. f.eks. Ajax gjør dette med suksess, hvorfor kan ikke vi tørre å gjøre det samme?
|
Nå er det da viterlig en stor forskjell på Ajax og Rosenborg. Ajax er fra Amsterdam, en by med+/- 1 000 000 innbyggere. Rosenborg er fra Trondheim, en by med under 200 000. Det er større sjanse for at de popper ut en ny De Ligt neste uke enn at vi popper ut en ny Hoftun. Dessuten har Ajax tåpelig mye mer penger enn oss og speiderteam som leiter verden rundt etter den neste store stjerna. Selv med det har de slitt i serien og man kan enkelt si at denne sesongen har vært mer et unntak enn noe annet. I tillegg så har laget dems også innholdt spillere som de har henta i godt voksen alder som Klaas-Jan Huntelaar og Lasse Schöne. Poenget er egentlig at det er viktigste er å ha en god balanse av spillere med videresalgspotensiale og spillere som er gode nok nå. Om Reg legger opp i morgen så sitter vi faktisk igjen med 2 Hovland som er for dårlig og Valsvik som er for uprøvd samt Serbesic og Ogbu som er godt på veg uprøvde utover noen gode innhopp og et par treningskamper. Skal vi være noe annet enn utforder i serien så kan ikke vår beste forsvarer hete Hovland. Ja jeg hadde elska å se at Heggem og Serbesic var vår foretrukne forsvarsduo, men det er ikke bare å sette de inn og håpe på det beste. |
Ja, da legger vi den ballen dø. La oss kjøpe 25+ fra andre lag. De er jo ikke utviklet i Norge eller i byer som er 1 000 000+ Braut Håland var vel 25år når han debuterte i eliteserien? |
|
Back to top |
|
 |
Mr.koteng Junior
|
Posted: 05.07.2019 13:05 Post subject: |
|
|
[quote="Sevenseven"] Lomaxx wrote: | Sevenseven wrote: | Fortsatt mener jeg vi skal plukke fra egne talenter framfor å kjøpe 26-30+. Vi trenger fornyelse og vi trenger å bruke vårt eget akademi. f.eks. Ajax gjør dette med suksess, hvorfor kan ikke vi tørre å gjøre det samme?
|
Nå er det da viterlig en stor forskjell på Ajax og Rosenborg. Ajax er fra Amsterdam, en by med+/- 1 000 000 innbyggere. Rosenborg er fra Trondheim, en by med under 200 000. Det er større sjanse for at de popper ut en ny De Ligt neste uke enn at vi popper ut en ny Hoftun. Dessuten har Ajax tåpelig mye mer penger enn oss og speiderteam som leiter verden rundt etter den neste store stjerna. Selv med det har de slitt i serien og man kan enkelt si at denne sesongen har vært mer et unntak enn noe annet. I tillegg så har laget dems også innholdt spillere som de har henta i godt voksen alder som Klaas-Jan Huntelaar og Lasse Schöne. Poenget er egentlig at det er viktigste er å ha en god balanse av spillere med videresalgspotensiale og spillere som er gode nok nå. Om Reg legger opp i morgen så sitter vi faktisk igjen med 2 Hovland som er for dårlig og Valsvik som er for uprøvd samt Serbesic og Ogbu som er godt på veg uprøvde utover noen gode innhopp og et par treningskamper. Skal vi være noe annet enn utforder i serien så kan ikke vår beste forsvarer hete Hovland. Ja jeg hadde elska å se at Heggem og Serbesic var vår foretrukne forsvarsduo, men det er ikke bare å sette de inn og håpe på det beste. |
Ja, da legger vi den ballen dø. La oss kjøpe 25+ fra andre lag. De er jo ikke utviklet i Norge eller i byer som er 1 000 000+ Braut Håland var vel 25år når han debuterte i eliteserien?[/
Braut er da vel ikke mer enn 18 år nå da! _________________ "Det ska itt stå på pænga" |
|
Back to top |
|
 |
|