| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
sidney Veteran
|
Posted: 27.06.2019 09:37 Post subject: |
|
|
| Kent wrote: | | Nei, det var vel bare flaks at de samme spillerne vant de fleste kampene de spilte for noen få måneder siden. |
Jeg vet ikke om du husker så langt tilbake, men på vårsesongen i fjor hadde RBK en rekke heldige seire. Vi hadde mange kamper vi fortjente og tape, men fikk fiklet inn et vinnermål. I år har stang inn blitt stang ut. Det betyr ikke at den ene treneren var gud og den andre idiot - det betyr at begge slet med å få lagmaskina i gang.
For Kåres del ble dette alt for tydelig på Island. Etter å ha sett vårsesongen med Horneland, gleder jeg meg ikke til CL- kvallik (ok gleder meg litt). _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 27.06.2019 09:58 Post subject: |
|
|
Tenk at dette er resultatet av utelukkende angrepstrening. Horneland har ikke kompetansen som trengs. Hans oppfatning av offensiv fotball er å plassere 5 mann rundt motstanderens 16-meter og håpe på enkeltmannsprestasjoner. Null plan, null rytme, null samhandling. Selv om vi jakter scoring forsvarer vi oss fremdeles med 11 mann bak ballen, uavhengig av om motstanderen er Molde eller Rørvik.
Om noen spillere skal kunne heve oss nå må det være spillere som er gode til å skape ting på egenhånd, selv om det blir å trosse Hornelands instrukser. |
|
| Back to top |
|
 |
elvis_k Junior
|
Posted: 27.06.2019 10:41 Post subject: |
|
|
| Hadde desverre en vond følelse allerede i vinter hvorhen dette bar og i hele fjor kjedet jeg meg på tribunen i de fleste matcher. Det ble ikke særlig mer underholdende under Rini heller.... Så, etter 17 år med sesongkort valgte jeg å ikke fornye til denne sesongen da styret ga meg avsmak i kjeften i tillegg til alt det elendige som ble vist på banen. Har ikke angra heller. Følte før jeg ikke kunne planlegge gjøremål eller reise bort ei helg pga jeg «må jo på kamp» men nå så er jeg blitt skremmende likegyldig.... Har ikke løst billett i år og faktisk valgt bort å sett enkelte kamper på TV óg. Sånn var jeg ikke før. Og jeg som egentlig elsker RBK... Kjernenmedlem er jeg óg. Så, når JEG tenker dette, så antar jeg óg at det finnes mange med meg rundt om kring med samme eller lignende tankesett. Det ser vi jo på tilskuertall.... ikke kom med medgangssupportersnakk. Publikumsrekorden snittmessig er vel fortsatt fra den elendige 2005-sesongen om jeg ikke tar feil? Det var i det minste litt mer guts i laget da sjøl om vi hadde en nesten like talentløs trener. Nei, spark Horneland umiddelbart og få tilbake glød, engasjement og publikum inkludert undertegnede til Lerkendal!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 27.06.2019 12:52 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | selleck wrote: | Hvor er de som forsvarer han nå? Fortsatt trua? ... eller begynner realitetene å synke inn?
Dette kunne gått bra. Helt sikkert utmerket seg i NFF-skolen men allikevel sjanseløst langt unna. Det beste er å ta et steg til siden, innrømme at denne gangen gikk det ikke - ta et friår til å skaffe seg ny kunnskap - og prøve i en annen klubb. Ikke en håpløs trener, det viste han i Haugesund, men Haugesund er noe helt annet enn RBK - på mange måter.
Skal gi ham cred for at han tok sjansen, enda han visste han ikke var førstevalget til klubben, og at fallhøyden var betydelig. Står respekt av det. Men han lever av å levere... |
Jeg mener han fortsatt bør få tid. Jeg mener vi ser positive tendenser mot Aalesund sammenlignet med mange kamper tidligere. Vi kommer til farlige muligheter, men det mangler på trykk i boks og løp. At vi ikke vinner mot Aalesund skyldes misbruk av sjanser. Ting vil ta tid! Vi betaler for skadeverket i 2016/2017/2018!! Det er ikke rettet opp på noen måneder.
Vi slår ikke Linfield med Henriksen som hovedtrener heller. |
Uenig.
Vi slår Linfield og tar medalje i en elendig Eliteserie til og med uten trener.
Akkurat må er Horneland etter mitt syn en brems for utvikling og prestasjon i dette laget. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 27.06.2019 13:42 Post subject: |
|
|
Vi var klart bedre enn Tromsø, og vi spilte over, mellom og rundt Ålesund i begge ekstraomgangene - med "normal" uttelling ville vi vunnet begge kampene og stemningen ville naturlig nok vært noe annerledes.
Jeg husker veldig godt fjorårsvåren. Den var vond å se på, vi flakset oss til seire men var fysisk helt bakpå og ble i perioder rundspilt.
Det er fortsatt for tidlig å "felle en dom" over Hornelands prosjekt. Han har åpenbart tatt tak i flere såre problemstillinger, han stiller tydelige krav, og laget har da vitterlig vist solid forbedring. Og det har altså fortsatt bare gått noen få måneder. Det er greit å være kritisk, helt på sin plass å stille masse spørsmål, og prosessen i sommer viser at det jaggu er mange spørsmål knytta til driften av klubben, men det er også mulig å se at fotball ikke er bare sort/hvitt alt ettersom man vinner eller taper enkeltkamper.
Det blir ikke mer sant at Hornelands prosjekt er å pole ballen opp og spille dørgende kjedelig bare fordi mange gjentar det i hver eneste post i hver eneste tråd. Det er fortsatt tidlig, de tre kampene før de tre siste viste at ting er på gang, så vil det nok variere en del fortsatt framover men hva dette prosjektet egentlig består av, vil vi ikke se tydelig før vi nærmer oss slutten på året. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 27.06.2019 14:01 Post subject: |
|
|
Jeg mener Horneland er like god som Per Joar Hansen sine to perioder, Per Mathias Høgmo, Knut Thørum, Trond Henriksen og Jan Jøhnsson.
Problemet er bare at vi har hatt Kåre i mellomtiden og vunnet omtrent det som er å vinne nasjonalt. Nå er vi tilbake til Status Quo. Det er alt for optimistisk å tro at hvis man endrer fra Kåre tilbake til hvordan det var - så ville vi få noe annerledes enn det har vært stort sett siden Eggen.
Idiotisk beslutning å sparke Kåre - idiotisk å ikke engang innrømme det nå, at dette var veldig feil. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 27.06.2019 14:08 Post subject: |
|
|
– Du har tidligere sagt at du ikke er typen som gir deg...
– Nei. Det er jeg ikke. Det er ikke min oppgave å si opp meg selv, heller. Det er det andre som eventuelt gjør.
ikke noe vits i å håpe på at han skal trekke seg ihvertfall |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 27.06.2019 14:16 Post subject: |
|
|
Er ikke egentlig det litt paradoksalt all den tid han er virksomhetens øverste leder? Synes han burde vurdere å avskjedige seg selv før dette går helt galt. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 27.06.2019 14:20 Post subject: |
|
|
Media:
I stedet for å diskutere sparken eller ikke, og hva vi trodde Horneball var, så kanskje vi kan se på hvordan utviklingen faktis har vært.
Jeg synes Horneland har lyktes med følgende:
- Formen er bedre, så laget står kampene bedre ut enn i fjor
- Vi er bedre organisert i forsvar, selv om enkeltspillere fortsatt ballwatcher i stedet for å markere i perioder.
- Vi er bedre i samlet press, selv om jeg synes de i perioder setter inn dette for lavt.
- Vi er bedre til å spille oss ut av forsvar.
- Vi er bedre til å kontre.
- Vi har bedre balanse når vi går fremover hvor indreløperne ikke trekker opp i angrepsrekka for tidlig. dvs ikke 415 men 443 i angrep.
Det jeg synes mangler er:
- Balltempo. Vi spiller omtrent aldri på en touch. Ballen skal alltid dempes, legges til rett, gjerne føres noen meter før neste pasning kommer. I går kan jeg huske 2 en touch pasninger. en fra Søderlund og en fra Åsen. Begge skapte et øyeblikk kaos hos Ålesund, men de fikk organisert seg fordi vi stoppet opp.
- Spill mot etablert forsvar mangler plan og blir lett stillestående. Mangler samtidige bevegelser som gir valg til ballfører.
Horneland sier de trener angrep hele tiden. Har noen vært på trening og sett om noe av det jeg savner blir øvd på, eller går det like tregt på trening? |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 27.06.2019 14:25 Post subject: |
|
|
jeg synes Horneland har lyktes med følgende:
- Formen er bedre, så laget står kampene bedre ut enn i fjor |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 27.06.2019 14:40 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | Media:
I stedet for å diskutere sparken eller ikke, og hva vi trodde Horneball var, så kanskje vi kan se på hvordan utviklingen faktis har vært.
- Formen er bedre, så laget står kampene bedre ut enn i fjor OK
- Vi er bedre organisert i forsvar, selv om enkeltspillere fortsatt ballwatcher i stedet for å markere i perioder. NEI
- Vi er bedre i samlet press, selv om jeg synes de i perioder setter inn dette for lavt. Press er såklart lettere når man dekker mindre bane..
- Vi er bedre til å spille oss ut av forsvar. NEI
- Vi er bedre til å kontre. NEI
- Vi har bedre balanse når vi går fremover hvor indreløperne ikke trekker opp i angrepsrekka for tidlig. dvs ikke 415 men 443 i angrep. Bedre enn under Kåre som alltidg ville ha indreløpere statisk som spisser.. men ikke enn under Coolen
- Balltempo. Vi spiller omtrent aldri på en touch. Ballen skal alltid dempes, legges til rett, gjerne føres noen meter før neste pasning kommer. I går kan jeg huske 2 en touch pasninger. en fra Søderlund og en fra Åsen. Begge skapte et øyeblikk kaos hos Ålesund, men de fikk organisert seg fordi vi stoppet opp.
- Spill mot etablert forsvar mangler plan og blir lett stillestående. Mangler samtidige bevegelser som gir valg til ballfører.
Horneland sier de trener angrep hele tiden. Har noen vært på trening og sett om noe av det jeg savner blir øvd på, eller går det like tregt på trening? |
|
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 27.06.2019 15:23 Post subject: |
|
|
RBKSandvika:
Uenig med deg ang press. Vi er også bedre når vi presser høyt i de siste kampene, for det kommer 3-4 spillere i stedet for en og en slik vi så både i de tidlige Hornelandkampene og i fjor.
Du har rett i at Coolen begynte arbeidet med å få indreløperne mer ned, og det fungerte veldig bra i noen av kampene. Men de falt tilbake til Kåre-modellen alt for ofte, og de gjør det innimellom også fortsatt. Så det noen ganger i går også. Men jeg synes det blir sjeldnere og sjeldner. Så jeg synes det er positiv utvikling. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 27.06.2019 15:48 Post subject: |
|
|
| Det skjedde konsekvent i kampen i går. Hver gang vi presset mot etablert endte det med at vi hadde 5 mann som sto på rekke, med null bevegelse. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 27.06.2019 16:16 Post subject: |
|
|
| Nei, det skjedde ikke konstant i går. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 27.06.2019 16:51 Post subject: |
|
|
tror fort mye hadde sett bedre ut om vi spilte på færre tuch egentlig.
når vi spiller så seint som vi gjør nå ender det opp med at spillere står på linje fordi ballen aldri kom...
Håper vi får se bedring og begynner å score litt mål! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 27.06.2019 17:04 Post subject: |
|
|
– Fordi vi visste at vi startet på et lavt fysisk nivå. Vi visste at det kunne bli litt problemer i starten. Det var da også en periode med dårlig spill, så har det bedret seg betydelig. Og det tar tid å bygge et fotball-lag. Selv om noen tror det går fort, svarer Koteng.
noen som har kunnskap om fysisktrening som kan si noe om hvor lang tid det tar å bygge opp det fysiske nivået i ett fotballag?
for meg så høres det ganske drøy ut å bruke dette som unnskyldning ett år etter at nivå-senkeren ble sparket. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 27.06.2019 17:09 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | Media:
- Formen er bedre, så laget står kampene bedre ut enn i fjor
- Vi er bedre organisert i forsvar, selv om enkeltspillere fortsatt ballwatcher i stedet for å markere i perioder.
- Vi er bedre i samlet press, selv om jeg synes de i perioder setter inn dette for lavt.
- Vi er bedre til å spille oss ut av forsvar.
- Vi er bedre til å kontre.
- Vi har bedre balanse når vi går fremover hvor indreløperne ikke trekker opp i angrepsrekka for tidlig. dvs ikke 415 men 443 i angrep.
Strålende kommentar, Pero
Mye av kritikken som har kommet i det siste har ikke vært basert på det man ser, men at vi resultatmessig ikke har vunnet . Meget få som ser bak resultatene. Da ser vi bedring . Spillemessig har vi hat stor fremgang, men vi mangler selvfølgelig en del. Det vil ta mer tid! Mange naive som tror alt blir bedre med Trond Henriksen og annet innavl. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 27.06.2019 17:12 Post subject: |
|
|
| Jondahl wrote: | – Fordi vi visste at vi startet på et lavt fysisk nivå. Vi visste at det kunne bli litt problemer i starten. Det var da også en periode med dårlig spill, så har det bedret seg betydelig. Og det tar tid å bygge et fotball-lag. Selv om noen tror det går fort, svarer Koteng.
noen som har kunnskap om fysisktrening som kan si noe om hvor lang tid det tar å bygge opp det fysiske nivået i ett fotballag?
for meg så høres det ganske drøy ut å bruke dette som unnskyldning ett år etter at nivå-senkeren ble sparket. |
Det beror jo helt på hva grunnlaget var når Horneland tok over. Ut fra det jeg har hørt fra folk tett på klubben er at spillerne i lang tid har vært Elendig trent. Horneland ble jo også sjokkert over hvor dårlig det stod til. Elendig trening i 3 år. Man klarer ikke å snu det på kun noen få måneder. I tillegg må han slite med Primadonnaer, aldrende spillerstall, Bjørnebyes kontaktnett, Bendtner osv osv |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 27.06.2019 17:15 Post subject: |
|
|
| Vi lever av resultater og vi tok the double i fjor. Å se bort fra dette er umulig. Hvis vi hadde spilt god effektiv fotball i 60 minutter og så sluknet hen kunne vi kanskje skyldt på form. Men det som foregår nå er et gedigent narrespill hvor man skyver fysisk form foran seg som et argument. |
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 27.06.2019 17:20 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Mye av kritikken som har kommet i det siste har ikke vært basert på det man ser, men at vi resultatmessig ikke har vunnet . Meget få som ser bak resultatene. |
Mange som blir blendet av resultatene ja, men det er hovedsakelig Hornelandfans som lar seg rive med av seiere mot to drittlag i elendig form. Ser man bak resultatene ser man at prosjektet til Horneland ikke har livets rett. Uansett hvor lang tid Horneland får på seg kommer han ikke til å prestere bedre enn et middels Eliteserielag. Etter hvert vil han også miste fordelen av å ha eliteseriens beste spillerstall, da Horneland kun vil tiltrekke seg middelmådigheter fra Vestlandet, og da kan det bli virkelig stygt. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 27.06.2019 17:37 Post subject: |
|
|
Puckno  _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 27.06.2019 17:47 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Vi lever av resultater og vi tok the double i fjor. Å se bort fra dette er umulig. Hvis vi hadde spilt god effektiv fotball i 60 minutter og så sluknet hen kunne vi kanskje skyldt på form. Men det som foregår nå er et gedigent narrespill hvor man skyver fysisk form foran seg som et argument. |
Vi har jo heller ikke trent samhandling i tre år. Så det er ikke bare fysisk form som må fikses. Det er mange forhold som påvirker elendigheten. I tillegg hadde flere spillere magesyke forrige uke som har gitt et steg tilbake.
Det hjelper heller ikke at Bjørnebye henter dritt til mange millioner. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 27.06.2019 18:22 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Hvis vi hadde spilt god effektiv fotball i 60 minutter og så sluknet hen kunne vi kanskje skyldt på form. Men det som foregår nå er et gedigent narrespill hvor man skyver fysisk form foran seg som et argument. |
det var jo egentlig litt det vi såg i 2017 og 2018. vi hadde rett og slett ikke krefter til å stå ut kampene. for meg så ser det fysiske nå ut til å være på ett nivå der det ikke er noen unnskyldning for prestasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 27.06.2019 18:36 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Vi lever av resultater og vi tok the double i fjor. Å se bort fra dette er umulig. Hvis vi hadde spilt god effektiv fotball i 60 minutter og så sluknet hen kunne vi kanskje skyldt på form. Men det som foregår nå er et gedigent narrespill hvor man skyver fysisk form foran seg som et argument. |
Der har vi den. Elendig fysisk form blir et vanvittig tynt argument når det er åpenbart for alle som ser på at det er ikke den fysiske formen som er problemet når gang på gang sliter med å skape målsjanser fra første til siste minutt i en fotballkamp, nesten uansett motstander. Kjøper ikke for fem flate øre at fjorårets serie og cupmester er så dårlige trente at det er den fysiske formen som begrenser lagets evne til å spille skikkelig fotball. Den fysiske formen hadde garantert forbedringspotensiale da Horneland kom inn, men å bruke det som unnskyldning for det som foregår nå er skandaløst tynt.
Vi nærmer oss halvspilt sesong og RBK ligger betydelig nærmere nedrykk enn medaljeplass. Hornelands statistikk medregnet treningskamper leser 10 tap, 3 uavgjort og 9 seiere, hvor bare fire av disse seierne er i Eliteserien. Vi har scoret kun 11 mål på 12 kamper i serien! Sjokkerende nok ser plutselig RBK ut som Haugesund på en dårlig dag etter bare seks måneder under prosjekt Horneland.
Var situasjonen i RBK virkelig så kritisk at Horneland må bryte oss fullstendig i stykker før han kan bygge noe som helst? For dette har virkelig ikke RBK råd til særlig mye lengre, hverken med tanke på publikum, sponsorer eller sportslig nivå. Fotball er ferskvare og RBK bruker nå en halv sesong på å kaste bort alt som finnes av momentum. Det er lenge mellom de positive nyhetssakene om RBK, og fotball er underholdning og ferskvare. Nå må det snart begynne å ringe noen bjeller hos de høye herrer i RBK-styret. En stor klubb som RBK kan tåle én sesong som dette, kanskje. Men hvis RBK ryker ut av cupen i fjerde runde, bommer på kvalifisering til Europa og havner utenfor medaljeplass i Eliteserien så finnes det ingen unnskyldning i verden som holder vann.
Horneland uttalte før sesongen at seriegull var målet, og som han selv sa etter den skuffende serieåpningen: "Dersom det ikke bedrer seg raskt, så blir det ingen rettssak, for å si det sånn. Da fortjener jeg ikke en rettssak engang."
Regner likevel med å se han på sidelinje neste sesong til tross for at RBK i mine spådommer feiler fullstendig på alle fronter denne sesongen. For jeg har ingen tiltro til at styret har baller til å innrømme at de bomma med treneransettelsen, og Horneland kommer nok ikke til å gi seg av fri vilje så lenge han fremdeles puster. Han kommer til å stå rakrygget og ærlig i pressesonen etter hvert eneste sure poengtap og snakke om at vi ikke henger sammen som lag og at det mangler litt innsats, men dette skal vi ta tak i og han regner med det blir bedre neste gang  |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 27.06.2019 19:01 Post subject: |
|
|
Det er jo samme mølla som med Tørum og Perry. Kommer alltid ledelseseksperter, helt fremmede for fotball, og lovpriser en fantastisk utøvelse av ledelse.
Se, så rakrygget!
Fantastisk ledelse! _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
|