View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.06.2019 18:31 Post subject: |
|
|
Det var formulert litt merkelig, i hvert fall utad. Det var vel noe sånt som at vi har opsjon, men at klubbene skulle bli enige om summen ved et senere tidspunkt. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 17.06.2019 18:34 Post subject: |
|
|
Dvs at Midtjylland sitter med all makt, som betyr dårlig business for Rosenborg sin del. Men, håper vi får han til en fornuftig pris _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 25.06.2019 22:32 Post subject: |
|
|
Interessant sak om Akintola i adressa, han sier ihverfall alle de rette tingene:
Quote: |
– De må diskutere sum og alle disse tingene, men jeg ønsker å bli her. Det er en så fantastisk klubb, med så fantastiske folk og fans. Jeg elsker å være her.
– Jeg vil gjøre fansen stolt, score mål, lage noen målgivende og hjelpe laget.
– Agenten min sa de ikke kunne bli enige om prisen. Nå har jeg sett hvordan det er her og elsker det. Jeg ønsker å forbedre meg videre her, og være en stor del av denne store klubben, sier Akintola.
– Vi har mange kamper igjen, og jeg må ta én kamp av gangen, men om jeg legger det presset på meg selv, vil jeg oppnå det jeg ønsker. Samtidig vil jeg ikke være egoistisk. Jeg vil at de andre skal få nytte av det også, sier han. |
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 25.06.2019 22:53 Post subject: |
|
|
Med et sterkt ønske om en overgang fra Akintolas side, samt en OK overgangssum, så tror jeg ikke Midtjylland stiller seg på bakbeina. Godt å lese at Akintola virkelig ønsker å være i Rosenborg, og at han har trivdes veldig godt så langt. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 25.06.2019 23:33 Post subject: |
|
|
Knallbra. Har stor tro på Akintola, og han og Adegbenro på vingene sammen er veldig bra og vil bare bli bedre etterhvert. |
|
Back to top |
|
 |
HRC Junior
|
Posted: 25.06.2019 23:39 Post subject: |
|
|
Som andre har nevnt i Søderlund-tråden så håper jeg også Horneland forsøker Akintola i spissrollen. Han har fysikk, fart og utholdenhet som gjør han særdeles spennende og egnet til rollen. Det frigjør plass til Dølle på laget, og Søder må ut av laget. Med andre ord godfot-teori i praksis. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 26.06.2019 09:24 Post subject: |
|
|
Akintola som midtspiss er en mye bedre løsning enn Søderlund. Han er sterk, har en god touch, mye bedre mottak, kjappere, kort sagt bedre enn Søder på ALT. |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 27.06.2019 08:50 Post subject: |
|
|
Han var god helt til ballen skulle i mål. Da skar det seg big time. Her må det nok avslutningstrening til, i store mengder, så kan det her kanskje bli brukbart. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 14.07.2019 11:07 Post subject: |
|
|
Tror vi skal være glade at vi har Akintola på lån og at han ikke er kjøpt og betalt enda.
Det er godt mulig at han trenger mer tid. Da snakker jeg ikke fra han kom, men fra nå så han får se hvordan man tenker å spille. Men det her lukter retur til Danmark når sesongen er over. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Bukowski Proff

|
Posted: 14.07.2019 14:04 Post subject: |
|
|
Hvis Søderlund har trefot, har Akintola i så fall stålfot. Blindville avslutninger, burde få et dusin ekstratreninger med Brattbakk der fokus er å plassere ballen i mål, ikke å sparke den ihjel. |
|
Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 14.07.2019 14:28 Post subject: |
|
|
Akintola har virkelig vært skuffende ja. Rart egentlig at han har fått så mye spilletid. |
|
Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 14.07.2019 14:29 Post subject: |
|
|
Svært variabel i prestasjonene. Jeg syns han var bedre når laget ikke fungerte, nå er laget på rett vei men hans pil peker nedover. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 14.07.2019 14:40 Post subject: |
|
|
Han jobber voldsomt godt defensivt, men sliter litt med framover. Har noen gode kombinasjoner, men skaper sjeldent noe selv, og kommer seg ikke i gode posisjoner.
Det kan selvfølgelig hende at det kommer seg, mens begynner å fortjene litt benketid.
Vil foretrekke De Lanley pdd. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 14.07.2019 15:17 Post subject: |
|
|
Har tenkt det samme. Akintola har ikke vært veldig overbevisende. Så det spesielt godt mot Ranheim. Den utrolig store forskjellen på Adegbenro og Akintola. Akintola har ikke den beste tekniken så han går bare for å være mer direkte i stilen. Dessverre så har ikke det betalt seg så langt denne sesongen.
Men han er på lån ut sesongen, og nå som laget begynner å komme i form så kan vi håpe at Akintola også hever seg og at han klarer å treffe mål når han avslutter.
En ting er sikkert. Hvis han fortsetter slik som nå ut sesongen bør nok RBK se etter et annet alternativ på høyrekanten. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 14.07.2019 15:44 Post subject: |
|
|
Vegard2711 wrote: | Har tenkt det samme. Akintola har ikke vært veldig overbevisende. Så det spesielt godt mot Ranheim. Den utrolig store forskjellen på Adegbenro og Akintola. Akintola har ikke den beste tekniken så han går bare for å være mer direkte i stilen. Dessverre så har ikke det betalt seg så langt denne sesongen.
Men han er på lån ut sesongen, og nå som laget begynner å komme i form så kan vi håpe at Akintola også hever seg og at han klarer å treffe mål når han avslutter.
En ting er sikkert. Hvis han fortsetter slik som nå ut sesongen bør nok RBK se etter et annet alternativ på høyrekanten. |
Layouni på Bodø/Glimt er en vanvittig mye bedre fotballspiller.
Det bør være et tankekors for herr Bjørnebye og RBK hvorfor Bodø/Glimt gang på gang får tak i bedre spillere for en billig penge. |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 14.07.2019 16:07 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Layouni på Bodø/Glimt er en vanvittig mye bedre fotballspiller.
Det bør være et tankekors for herr Bjørnebye og RBK hvorfor Bodø/Glimt gang på gang får tak i bedre spillere for en billig penge. |
Tror det har noe med hva slags type sportsdirektør man har vært ute etter. Lederegenskaper og "overordnet forståelse for sportslig utvikling kombinert med en høy grad av gjennomføringsevne" er viktigere enn å ha en SD som kan nok om fotball og analyser til å finne tak i den type spillere er jeg redd. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 14.07.2019 16:08 Post subject: |
|
|
senador wrote: |
Ja det bør det. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 14.07.2019 16:33 Post subject: |
|
|
Nå var ikke Layouni så veldig god i fjor. Brente veldig mange sjanser. Hadde RBK hentet Layouni fra Eleverum, så hadde han aldri fått så mye tillit som han har fått i B/G. Det er også litt av utfordringen med å spille for RBK. Man må prestere fra første stund det har felt flere spillere. Akintola var veldig god i Haugesund i fjor, men har slitt i ny klubb. Tror det har litt med flyt og selvtillit å gjøre, samtidig som han må tilpasse seg nye medspillere. Litt dårlig teknikk, men vil trolig komme mer til sin tett mot bedre lag, der man kan kontre. |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 14.07.2019 17:28 Post subject: |
|
|
Vi bør forlenge med de Lanlay og bruke han og Samuel som førstevalg. Akintola får være innhopper, det han har vist er ikke godt nok til å være førstevalg. |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 14.07.2019 17:34 Post subject: |
|
|
Mtp at vi har Dølle og Ceide (som burde satses mer på og ikke sendes lenger bakover i køen) i tillegg til Helland, som kanskje det fremdeles er futt i allikevel, ser jeg ikke hvorfor vi skal bruke flere millioner på en spiller som ikke forsterker oss noe særlig. Dølle er ikke alt for ulik Akintola heller, bare at Dølle har et bedre skudd. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 14.07.2019 18:07 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Nå var ikke Layouni så veldig god i fjor. Brente veldig mange sjanser. Hadde RBK hentet Layouni fra Eleverum, så hadde han aldri fått så mye tillit som han har fått i B/G. Det er også litt av utfordringen med å spille for RBK. Man må prestere fra første stund det har felt flere spillere. Akintola var veldig god i Haugesund i fjor, men har slitt i ny klubb. Tror det har litt med flyt og selvtillit å gjøre, samtidig som han må tilpasse seg nye medspillere. Litt dårlig teknikk, men vil trolig komme mer til sin tett mot bedre lag, der man kan kontre. |
Det handler om å ha evne til å finne rette typer og plassere der de kan benytte sine beste egenskaper maksimalt. Hadde RBK gjort dette med Layouni ville de funnet gull, men Bjørnebye gjør ikke slik. Han ser på VG.no leser hvor spilleren har spilt og deretter legger inn overprisbud. Han har ingen tanke om å lete etter typer som passer inn. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 14.07.2019 19:15 Post subject: |
|
|
Er en del spillere som gjør det veldig bra på mindre lag hvor de får mye rom å boltre set i, så detter de igjennom på RBK hvor de må finne en vei igjennom muren.
En type som Lajouni må vi isåfall signere for så å låne ut i en sesong eller to, er litt grenser for hva vi har av ressurser. |
|
Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 14.07.2019 19:18 Post subject: |
|
|
Mange vil se de Lanlay på høyre sammen med Samuel på venstre, men er ikke de Lanlay betraktelig bedre på venstre da? Akintola føler jeg vel egentlig at vi kanskje bør signere dersom ikke prisen blir for høy. Derfor er det egentlig positivt at han ikke er i fyr og flamme, da hadde vi nok snakket 10 - 15+ millioner og det er han ikke verdt pdd. Til hyggelig pris er jeg for kjøp. De beste vingene våres har gjerne brukt 1 til 2 sesonger før de virkelig har tatt helt av. _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 14.07.2019 19:46 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Ratatosk wrote: | Nå var ikke Layouni så veldig god i fjor. Brente veldig mange sjanser. Hadde RBK hentet Layouni fra Eleverum, så hadde han aldri fått så mye tillit som han har fått i B/G. Det er også litt av utfordringen med å spille for RBK. Man må prestere fra første stund det har felt flere spillere. Akintola var veldig god i Haugesund i fjor, men har slitt i ny klubb. Tror det har litt med flyt og selvtillit å gjøre, samtidig som han må tilpasse seg nye medspillere. Litt dårlig teknikk, men vil trolig komme mer til sin tett mot bedre lag, der man kan kontre. |
Det handler om å ha evne til å finne rette typer og plassere der de kan benytte sine beste egenskaper maksimalt. Hadde RBK gjort dette med Layouni ville de funnet gull, men Bjørnebye gjør ikke slik. Han ser på VG.no leser hvor spilleren har spilt og deretter legger inn overprisbud. Han har ingen tanke om å lete etter typer som passer inn. |
Joda, jeg er tildels enig i det. RBK har mye å gå på når det kommer til spillerlogistikk. Men man må også kunne integrere disse spillerne og gi dem litt tid. Klubben hentet jo både Eguren, Sibaya og Konan Ya som var mye bedre spillere enn Akintola og Layouni. De fikk strålende karrierer etter at de forlot RBK, ikke bare fordi de utviklet seg veldig mye, men fordi klubben ikke klarte å få spillerne til å fungere! Konan Ya kjempet vel om toppscorertittelen i Bundesligaen en sesong eller to, og Eguren spilte CL finale. Det tror jeg hverken Akintola eller Layouni kommer til å gjøre. Utfordringen til Akintola er vel at det kreves litt andre ferdigheter i RBK, enn det gjør i Haugesund. Adegbenro har det enklere på den måten, da han har en mer individualistisk spillestil, og kan passere spillere og lagdeler med ball på egen hånd. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 14.07.2019 19:52 Post subject: |
|
|
Det er litt marginalt med Akintola også da. Han har jo etterhvert svidd en del fete sjanser, så inntrykket av sesongen hans kunne jo veldig fort vært veldig annerledes om han hadde satt flere av sjansene sine.
Relativt bra på å komme seg i gode posisjoner dog, så det er et litt uforløst potensiale for betydelig mer sluttprodukt der om han får inn litt mer selvtillitt og blir tryggere i avslutningene.
Pr. nå så tror jeg at jeg vil si Adegbenro og De Lanlay er de 2 beste alternativene på kant dog. |
|
Back to top |
|
 |
|