| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
BuranBuran Junior
|
Posted: 23.05.2019 09:38 Post subject: |
|
|
Kommunikasjonsstrategien er utvilsomt under en hver kritikk, både i denne saken og saken rundt det avlyste medlemsmøtet. Forskjellen på å gi null info og noe info i riktig retning er stor. Spekulasjoner i alle retninger blir utelukkende negativt for klubben.
Nå ryktes det at info vil komme i dag, så vi får vel bare vente og se. |
|
| Back to top |
|
 |
Stor Fremtid Junior
|
Posted: 23.05.2019 12:53 Post subject: |
|
|
| Noen som kan legge ut artikkelen om Bendner som nå nå står i adressa om hvorfor han ikke får spille? |
|
| Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 23.05.2019 12:57 Post subject: |
|
|
| Er det nå vi får det endelige svaret? |
|
| Back to top |
|
 |
Gauder Junior
|
Posted: 23.05.2019 12:57 Post subject: |
|
|
| marama wrote: | | Noen som kan legge ut artikkelen om Bendner som nå nå står i adressa om hvorfor han ikke får spille? |
Den korte versjonen er at spillergruppen er sure fordi han skal ha fått spesialbehandling og ikke deltatt på obligatoriske oppgaver, uten at det har fått konsekvenser. |
|
| Back to top |
|
 |
enur81 Senior
|
Posted: 23.05.2019 12:58 Post subject: |
|
|
"Sentrale kilder i og rundt RBK-miljøet forteller om en spillergruppe hvor majoriteten er lei av det man føler har vært særbehandling av Bendtner i to år. Og hvor flertallet av spillerne – til tross for å ha gitt beskjed - mener at ting ikke har blitt tatt tak i før i vår."
Dette i kombinasjon med det Skammelsrud kommer med av betrakninger i Rasmus&Saga gjør at jeg synes Horneland må få tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 23.05.2019 13:01 Post subject: |
|
|
| Hmmm, er det god nok grunn til å "kaste" han ut av laget da? Hvorfor ikke bare benke han, og så slutte forskjellsbehandlingen? Dvs. behandle ham likt som resten av laget? |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 23.05.2019 13:02 Post subject: |
|
|
Nei, hvorfor det? Det er jo så hendig med en syndebukk. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
VÃ¥r Herre Proff
|
Posted: 23.05.2019 13:05 Post subject: |
|
|
Det ser iallefall svært pinlig ut når syndebukken fra seriemesteren er fryst ut av laget, og laget svarer med å spille om nedrykk. _________________ Herre går bra? |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 23.05.2019 13:08 Post subject: |
|
|
| Dette er jammen det mest idiotiske jeg har hørt. Her må det tas grep omgående rundt 11'ern slik at vi stiller med den sterkeste 11'ern på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 23.05.2019 13:10 Post subject: |
|
|
24. mars, dagen før treningskampen mot IFK Norrköping, smalt det på RBK-trening.
Under en intensiv økt på små flater tapte laget Bendtner var del av kamp etter kamp, og til slutt endte det i en høylydt diskusjon mellom dansken og medspillerne. Temaet var Bendtners manglende løping.
I ren frustrasjon gikk spiller etter spiller på dette laget av banen i protest, og til slutt endte det i at kun keeperen sto igjen ute på feltet – mot et motstanderlag alene.
Relativt kort tid etter denne hendelsen skal Bendtner ha vært i et møte med Horneland, hvor spissen fikk beskjed om at han ikke lenger har noen framtid i klubben.
Anbefaler på det sterkeste å lese denne artikkelen, hvis bare halvparten av det som står her stemmer, så skjønner jeg godt at Bendtner ikke spiller. Flere gjengitte situasjoner er anonyme tips, men det er nok tildels hold i disse ryktene.
https://www.adressa.no/10...1558611700 _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.05.2019 13:15 Post subject: |
|
|
*Slipper å være i Trondheim på opptrening etter skade slik andre må
*Egne skoavtaler som andre ikke får
*Dårlig innsats på trening
*Må overtales til å fullføre treninger
*Droppet å møte opp på fotballskole
*Holdt seg ikke i form mens han var fengslet
*Spillerne mener at spillestilen lider under hans manglende innsats i kamp
*Styret og spillerne står bak Hornelands ønske om utelate han fra troppen
*Det jobbes med fristilling
Gitt at dette stemmer så synes jeg det er helt riktig å sette han på tribunen og fristille han. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 23.05.2019 13:16 Post subject: |
|
|
Bendtner var vel for stor for KÃ¥re.
Lurer på hvorfor spillerne absolutt ville beholde Kåre hvis de mente han ga Bendtner særbehandling og var så sure for dette? |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 23.05.2019 13:16 Post subject: |
|
|
Det å disiplinere spillere er trenerens ansvar. Her er ikke treneren til stede og sitt ansvar bevisst. Finnes mange virkemidler for å korrigere manglende innsats på trening som legger grunnlag for fellesskap og felles målsetting. Her har treneren utført unnfallende aktivitet og nørt opp under konflikt.
Skjønner godt at Horneland ikke liker å kommentere dette da det reflekterer så brutalt hvor dårlig egnet han er til å lede en prestasjonsgruppe. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 23.05.2019 13:18 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | Bendtner var vel for stor for KÃ¥re.
Lurer på hvorfor spillerne absolutt ville beholde Kåre hvis de mente han ga Bendtner særbehandling og var så sure for dette? |
Kåre gadd vel ikke ta tak i sånt siden Bendtner alltid kom til å bli solgt i neste overgangsvindu... |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 23.05.2019 13:18 Post subject: |
|
|
| Herregud, for en kjerringklubb RBK har blitt. |
|
| Back to top |
|
 |
enur81 Senior
|
Posted: 23.05.2019 13:19 Post subject: |
|
|
| Konesseur: alternativt er Horneland den første lederen som tar tak i problemet Bendtner. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 23.05.2019 13:19 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: |
Skjønner godt at Horneland ikke liker å kommentere dette da det reflekterer så brutalt hvor dårlig egnet han er til å lede en prestasjonsgruppe. |
Viser hvor biased du er når Horneland er treneren av de 3 Bendtner har hatt i Rosenborg som HAR tatt tak i det. |
|
| Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 23.05.2019 13:22 Post subject: |
|
|
Enig Henning. Problemet her inne er at de fleste har hodet så langt oppe i rævva på Bendtner at de ikke klarer å ta inn denne informasjonen. Hadde det vært Søderlund, Helland eller noen andre på laget hadde det vært opp med høygaflene og lynsjestemning her inne. Bendtner er av en eller annen anledning fredet av de fleste her inne. Starstruck? _________________ Bring him home! |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 23.05.2019 13:23 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | Bendtner var vel for stor for KÃ¥re.
Fordi Kåre lykkes med å samle spillerstallen mot felles målsetninger og fellesskap. Skaping av lagånd og sørge for at enkeltspilleren har fokus på hvordan den selv kan bidra.
Det er litt sånn med dugnadsarbeid. På enkelte dugnader er det stort fokus på hvem som ikke er tilstede og hvem som burde ha vært til stede og skuling på andre andre dugnadsdeltakere som bare prater og tar seg en blås uten å bidra.
I andre dugnader er det fokus på alt hva man kan utrette sammen de som er til stede. Hva kan fikses? Hvem har utstyret til å få gjort hva?
Det er dugnadslederen som har ansvaret for riktig fokus som prestasjonsgruppe. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 23.05.2019 13:24 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Adresseavisen får også opplyst at det fra spillerhold også har blitt stilt spørsmål rundt Stig Inge Bjørnebyes rolle, all den tid han har sittet som sportslig leder under begge trenerne. |
Mer av dette, takk. Jeg syntes det er skuffende hvor lite fokus har ligget på SIBs rolle i alt.
| Quote: | | Angående min generelle treningsinnsats føler jeg at jeg hver dag beviser at jeg er god nok til å spille, og kan hjelpe laget fra min favorittposisjon når og om muligheten skulle by seg. |
Syntes dette er et merkelig syn på trening. Det handler tydeligvis om å yte akkurat nok slik at man viser at man fortjener plassen på laget, ikke om å bli bedre. Kanskje tolker jeg det i verste mening, men jeg syntes det var en rar formulering. |
|
| Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 23.05.2019 13:24 Post subject: |
|
|
Kan være voksen nok til å ta en prat direkte med lagkameraten sin og gi han feedback på akkurat det. I stedet for å sutre til trener og sportslig leder.
Søderlund i høst ble heller ikke spesielt populær innad i laget når han sutret i media om manglende spilletid. Og som han sa:"har jeg fått spille like mye som andre ville jeg ha scoret 20mål til nå"
Jeg synes her kan det ryddes langt mer i "kulturen" en hva som har blitt gjort. Både under KI og Coolen, og nå under en trener som sier han er opptatt av kulturen i laget. Fortsetter motgangen vil det dukke opp flere konflikter. Botheim vil nok begynne å sutre om mer spilletid hvis Søderlund fortsetter med klippekort. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 23.05.2019 13:25 Post subject: |
|
|
| Men hvor har sportsdirektør og styre vært gjennom de to årene? |
|
| Back to top |
|
 |
Altitude Rutinert
|
|
|
Dette kommer ikke som noen overraskelse for de av oss som kan legge sammen to og to. Fyren har helt siden starten vært gift for lagmoralen - dette blir som eksempelet med John Carew i sin tid, bare ti ganger verre. For der hvor Carew også ble forskjellsbehandlet og det skapte murring i spillergruppa, hadde han i motsetning til Bendtner i det minste prestasjoner å vise til.
Det er få spillere som noen gang har pisset så mye på denne klubben som Nicklas Bendtner. Hadde klubben hatt litt respekt for seg selv hadde han fått fyken senest da voldsdommen falt.
At enkelte idioter her inne har forsvart ham helt til nå vitner om fullstendig manglende forståelse, eller enda verre, fornektelse av virkeligheten.
Kanskje det er like så greit at dere går tilbake til å dyrke deres helter i Keeping Up with the Kardashians og Paradise Hotel? |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
|
|
| Hedning wrote: | | Konesseur wrote: |
Viser hvor biased du er når Horneland er treneren av de 3 Bendtner har hatt i Rosenborg som HAR tatt tak i det. |
Nei, han har latt spillerne utvikle en ukultur og tvunget dem til å ta tak i dette selv, og så har han tatt en avgjørelse som ikke gagner fellesskapet.
Vanvittig dårlig ledelse av en prestasjonsgruppe. Vi har absolutt bruk for Bendtner på banen. Det er det lite tvil om i mine øyne. |
|
| Back to top |
|
 |
|