English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 249, 250, 251 ... 297, 298, 299  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Number10
Veteran

PostPosted: 12.05.2019 08:22    Post subject: Reply with quote

Etter det VG vet, ble hovedtrener Eirik Horneland, på et gitt tidspunkt i fjor vinter, lovet at Bendtner skulle selges før sesongen startet.
Det ville gitt klubben større økonomisk frihet, og Horneland en mulighet til å hente inn en spiller eller to som han ønsket seg.

Vi ser jo spillere Horneland har hentet inn, som feks Valsvik, og hvilke spillere han prøvde å hente minutter før overgangsvinduet stengte.
Ikke gi denne mannen penger til å handle!!!
Bart1
Veteran

PostPosted: 12.05.2019 09:48    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Bart1 wrote:

Var det tre spillemål han hadde i fjor og seks assist? Etter å ha spilt omtrent alle kampene?

Du vet like godt som alle oss andre at Bendtner var den som totalt sett var involvert i flest mål blant spillerne våre i 2018.
https://www.rbkweb.no/for...;start=150

Dette har blitt fortalt til deg av flere brukere her flere ganger, likevel så fortsetter du å ignorere akkurat den statistikken der, fordi du vet at den går imot det som er hovedbudskapet ditt.

Bendtner-hatet ditt, som har vært der hele tiden, er så ensformig, repetitiv og unyansert at jeg knapt har sett maken - og jeg kan ikke fatte at du orker å bruke tiden din på det samme vaset dag ut og dag inn.

Jeg ser ikke hvordan linken din støtter opp det du sier? Alt om fotball er vel det manvanligvis tar utgangspunkt i, når man diskuterer dette. Fem mål, et straffemål og fem målgivende, på en hel sesong.

Jeg påpeker det jeg mener er mest åpenbart - det er at Bendtner ikke er god nok.

Grunnen til at jeg har fokus på Bendtner er at han spiser opp lønnsbudsjettet og hemmer oss i forhold til å kunne kjøpe nye spillere. Han har etter mitt syn, med en alvorlig voldsdom brutt med hva RBK står for. Det er pr dags dato et stort problem. Jeg mener Bendtner er et av de største problemene vi har i RBK i dag. Jeg har påpekt disse tingene lenge før "alle andre" skriver det samme som meg. Jeg mener at det nå må være ganske åpenbart at jeg hadde riktig - uten at det er så relevant.

Det værste for meg personlig, er at han har fått en alvorlig voldsdom under tiden sin her i RBK. Jeg vil også understreke at jeg var akkurat like mye imot Nicki Bille, når han var her.

Til slutt vil jeg gjerne understreke at det nå skrives mange kronikker, som sier akkurat det samme som meg. https://www.dagbladet.no/...k/71053234

Jeg mener det er mer kontroversielt å støtte i forhold til hva han har gjort det siste året.

Bendtner er også smart. Angrepet på Horneland kom, fordi han trodde Horneland var dårlig likt (noe som stemmer). Instagramposten hans i går etter kampen er også skrevet med tanke på at han vil ha supporterne på sin side. Jeg mener at ingen er større enn klubben - ikke engang Bendtner. Jeg mener også at vi nå bør være ærlige på at vi trenger å frigjøre de enorme kostnadene det er ved å ha Bendtner, slik at vi kan styrke laget vårt. Det trenger vi.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran

PostPosted: 12.05.2019 09:58    Post subject: Reply with quote

BBQsaus wrote:
Ganske spesielt at han ikke ønsker å ha Bendtner egentlig, allerede før han har sett han på trening

Hvorfor er det så spesielt?
Back to top
Bonzo
Veteran

PostPosted: 12.05.2019 10:02    Post subject: Reply with quote

Laget har lidd under et skadepreget lag og utenomsportslige faktorer, som gjør at ingen av spissene våre leverte noe å snakke om i fjor. Laget trenger å bygges opp fra grunn av. En Bendtner som søker mer mot boks med gode vinger og en Selnæs-type på midten kan det sikkert lukte fugl av, men med alle forsøkene med snudd V, manglende vinger, midlertidig komponerte midtbaner osv. har ikke RBK spilt god fotball over lengre perioder på en stund.

Det viktigste er vel som Horneland (og jeg er ingen forkjemper) uttaler, å samle spillergruppa, slik at de ønsker å vise seg som et lag. Spillere som ikke er med på det bør vises døra, uten at jeg skal påstå at jeg vet hva som foregår bak lukkede dører.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 12.05.2019 10:14    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Vi ser jo spillere Horneland har hentet inn, som feks Valsvik, og hvilke spillere han prøvde å hente minutter før overgangsvinduet stengte.Ikke gi denne mannen penger til å handle!!!

Enig. Midler til spillerkjøp bør spares til ny trener kommer inn.

Last edited by puckno on 12.05.2019 10:16; edited 1 time in total
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 12.05.2019 10:16    Post subject: Reply with quote

Greit å bli kvitt Bendtner. Han burde aldri vært her i mer enn en sesong.
Back to top
La9
Junior

PostPosted: 12.05.2019 10:50    Post subject: Reply with quote

Spillerkjøp?????
Det finnes ikke en eneste spiss med vettet i behold som vil signere for oss nå. Tidligere var spissplassen i RBK tilnærmet en garanti for å bli toppscorer i Norge og en påfølgende god utenlandsdeal.
Slik er det ikke lenger. En spiss blir målt på antall scoringer, hva han egentlig får å jobbe med for å produsere scoringer er det få som ser på. Hos oss har spissene i beste fall fått ett eller to halvdårlige innlegg pr kamp. Skulle spissen finne på å trekke seg ned i banen for å få litt ballkontakt så blir han slaktet på det også......
Hvem i all verden vil finne på å signere her for å ende opp med måltørke og null i markedsverdi?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 12.05.2019 10:55    Post subject: Reply with quote

Hvis du er en dårlig spiss fra Vestlandet kan Rosenborg være særdeles attraktivt på en kontrakt som varer 2 år og 8 måneder.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 12.05.2019 10:57    Post subject: Reply with quote

All statistikk og historikk viser at Bendtner er en bedre spiss og en bedre målscorer enn Søderlund. Landslagsstatistikken viser 30 mål på 80 kamper for Bendtner, og 2 mål på 33 kamper for Søderlund. I tillegg er Søderlund eldre enn Bendtner. At man vil kvitte seg med Bendtner før man i det hele tatt har sett en trening, og satse på Søderlund er for meg et meget spesielt valg. Hadde Bendtner spilt i Molde, så hadde han bøttet inn mål. Ikke fordi han blir en bedre spiller, men fordi kollektivet fungerer!
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 12.05.2019 11:06    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
All statistikk og historikk viser at Bendtner er en bedre spiss og en bedre målscorer enn Søderlund. Landslagsstatistikken viser 30 mål på 80 kamper for Bendtner, og 2 mål på 33 kamper for Søderlund. I tillegg er Søderlund eldre enn Bendtner. At man vil kvitte seg med Bendtner før man i det hele tatt har sett en trening, og satse på Søderlund er for meg et meget spesielt valg. Hadde Bendtner spilt i Molde, så hadde han bøttet inn mål. Ikke fordi han blir en bedre spiller, men fordi kollektivet fungerer!

Når det gjelder det danske landslaget, så var han ekstremt rå. Helt fantastisk. Jeg tror ikke det er mange landslagsspisser som har like god statistikk som han hadde, når han spilte der. Han hadde også en god statistikk i RBK, første året han var her.
Back to top
Bonzo
Veteran

PostPosted: 12.05.2019 11:08    Post subject: Reply with quote

Statistikk kan si så mangt, men å sammenlikne det norske og danske landslaget i fotball og spillernes roller og "impact" der er vel kanskje å dra det langt eller?
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 12.05.2019 11:18    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:

Bendtner har et snitt på 0,42 mål per kamp for Rosenborg, Søderlund har 0,48, til tross for langt flere kamper hvor han bare har fått spille en brøkdel av kampen etter å ha kommet inn fra benk. Vær presis.

Sett ut fra pengene som er brukt på han, forventningene og delvis den negative holdningen/ påvirkningen på laget, må Bendtner være en av tidenes dårligste Rosenborg- kjøp. Selv om Søderlund kanskje heller ikke er den man skal satse på, så har han i hvert fall vist et langt større scoringspotensial i løpet av en sesong, og jobber langt mer for hele laget når han er i form. Denne Bendtner- opphausingen bærer preg av en ukritisk, nærmest religion- lignende greie. Etter mitt syn har Bendtner ødelagt betydelig mer enn han har bygget den tiden han har vært her. Horneland er ikke min favoritt, men han skal virkelig ha for å være prinsipp- og verdifast, når han ikke lar seg blende av navn og ego.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 12.05.2019 11:19    Post subject: Reply with quote

Tja, hadde det vært jevnt, men det danske landslaget er ikke helt der at man kan forvente at spissen scorer 15 ganger så mye om de er jevngode, eller?

Ellers: Enig i at det er helt villt at det ble bestemt før Horneland i det hele tatt hadde snakket med Bendtner at han skal bort.
Back to top
HMBrattbakk
Senior

PostPosted: 12.05.2019 11:26    Post subject: Reply with quote

Med den rette treneren tror jeg Bendtner hadde blomstret i RBK.
Montana
Veteran

PostPosted: 12.05.2019 11:36    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Enig i at det er helt villt at det ble bestemt før Horneland i det hele tatt hadde snakket med Bendtner at han skal bort.

Hvorfor er det villt?
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 12.05.2019 11:44    Post subject: Reply with quote

Vil tro Horneland hadde tilgang til Eurosport i fjor og dermed til hvordan Bendtner presterer. Samtidig så ligger nok den tekniske gå-fotballen Bendtner representerer lysår fra fotballen Horny ønsker å spille.

At trenere kjøper og selger spillere etter hvordan man ønsker å spille er nok ikke noe helt nytt. Visstnok.
Bart1
Veteran

PostPosted: 12.05.2019 11:50    Post subject: Reply with quote

HMBrattbakk wrote:
Med den rette treneren tror jeg Bendtner hadde blomstret i RBK.

Han har jo ikke akkurat blomstret i forhold til de seks siste trenerne han har hatt etter Wenger. Hva får deg til å tro at det er treneren og ikke Bendtner?

Jeg var svært kritisk til Bendtner da han kom. Jeg beklaget og var positiv etter den første sesongen. Men, jeg har igjen blitt svært negativ.

Bendtner bruker opp lønnsbudsjettet vårt, som kunne ha blitt brukt på spillere som leverer langt bedre enn det Bendtner gjorde i fjor og i år. Ønsker du at Bendtner skal bli, vil det være på bekostning av at resten av laget ikke blir vesentlig forsterket. Jeg mener vi kan bruke pengene våre langt bedre enn dette. Bendtner hever en fantasilønn i forhold til hva han leverer - i tillegg jobber han nå med å sette supporterne opp mot treneren og klubben - slik jeg ser det. Få han bort - asap!
Back to top
HMBrattbakk
Senior

PostPosted: 12.05.2019 12:13    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke ansvaret ligger kun hos treneren. Men det kan virke som om man har hatt for stor respekt for Bendtner. Tror en trener som Nils Arne villa ha pisket Bendtner i form og behandlet ham som en hvilken som helst spiller på laget.
moomoo
Veteran

PostPosted: 12.05.2019 12:15    Post subject: Reply with quote

Bendtner er litt sånn FAttigmans Zlatan.
Egoet er større enn hos de fleste og det må næres for at man skal fungere på banen.

Slik vi spiller nå og med den "likestillingen" Horneland utøver så kommer ikke Lord til sin rett.

Det er så enkelt som at han passer bare ikke inn og den fotballen Horneland ønsker å spille har ingen rom for å tilpasse seg Bendtner. Ergo full missmatch selv om han er en meget god fotballspiller (så kan vi være enig om å være uenige om det).

Håper for Bendtner og RBK sin del at det løser seg på en fin måte så begge parter kan huske at tiden han var her var spesiell på andre vis enn negative.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
VÃ¥r Herre
Proff

PostPosted: 12.05.2019 12:22    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
Vil tro Horneland hadde tilgang til Eurosport i fjor og dermed til hvordan Bendtner presterer. Samtidig så ligger nok den tekniske gå-fotballen Bendtner representerer lysår fra fotballen Horny ønsker å spille.

At trenere kjøper og selger spillere etter hvordan man ønsker å spille er nok ikke noe helt nytt. Visstnok.

Om han bruker tilgangen til Eurosport forrige sesong som utgangspunkt burde han benke alle andre enn Meling og Hansen.
RBKtaus
Junior

PostPosted: 12.05.2019 12:47    Post subject: Reply with quote

Jeg syns det er merkelig at det ikke gjøres grep for å gjøre Bendtner attraktiv, dersom målet er å bli kvitt ham før kontrakten går ut. For de som eventuelt tar over, pådrar seg jo betydelige økonomiske forpliktelser. Og hvem gidder det for en spiller som ikke en gang er i troppen, eventuelt er benkesliter?
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 12.05.2019 12:56    Post subject: Reply with quote

RBKtaus wrote:
Jeg syns det er merkelig at det ikke gjøres grep for å gjøre Bendtner attraktiv, dersom målet er å bli kvitt ham før kontrakten går ut.

Koteng kan nok tilby noen ekstra frisørtimer tenker jeg.
Henri
Legende

PostPosted: 12.05.2019 13:06    Post subject: Reply with quote

RBKtaus wrote:
Jeg syns det er merkelig at det ikke gjøres grep for å gjøre Bendtner attraktiv, dersom målet er å bli kvitt ham før kontrakten går ut. For de som eventuelt tar over, pådrar seg jo betydelige økonomiske forpliktelser. Og hvem gidder det for en spiller som ikke en gang er i troppen, eventuelt er benkesliter?

Hva mener du med å ta over forpliktelsene? Det er jo ingen som vil gi han den lønna han har nå. Det er null interesse for han så det eneste vi kan gjøre er å få en avtale med Bendtner som gir han en kompensasjon for å avslutte kontrakten før den er ferdig. Vi håper vel på at han skal være mer velvillig til å inngå den avtalen hvis han innser at han ikke kommer til å få spilletid her. Hans Instagram-utspill er hans forhandlingsutspill som sier at han ikke har tenkt å gi slipp på sin lønn med det første.
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 12.05.2019 15:32    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:

Jeg ser ikke hvordan linken din støtter opp det du sier? Alt om fotball er vel det manvanligvis tar utgangspunkt i, når man diskuterer dette. Fem mål, et straffemål og fem målgivende, på en hel sesong.

Jeg sier at Bendtner var spilleren som var involvert i flest mål totalt sett blant våre spillere, og legger ved en link som forteller at han enten var sist på ballen, hadde målgivende, eller pasningen før det, 26 ganger forrige sesong når man ser på alle kampene i alle turneringer. Hvilket er høyest blant våre spillere. Også klarer du virkelig ikke å se hvordan det støtter oppunder det med at Bendtner var oftest involvert i målene våre? Det er ren statistikk. Det er ikke noe som forumet bare har funnet på.
Så da lurer jeg nesten på om du er uærlig med vilje?

Problemet er uansett ikke at du er kritisk mot Bendtner. Det er veldig mange her som er det. Problemet er at du bruker forumet til å lire av deg det samme oppgulpet hele tiden.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 12.05.2019 15:57    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Bendtners dårlige sesong i fjor, voldsdommen, og soningen som gjorde at han ikke kunne være med på sesongoppkjøringen gjorde at klubbens ledelse (fra A til Å) sannsynligvis hadde gått lei av prosjekt Bendtner, og tenkte at nå koster han mer enn det smaker, både økonomisk og omdømmemessig.

I tillegg kan det tenkes at flere av spillerne hadde sett seg lei på Bendtners klippekort, og at en spiller ikke presterte bedre samtidig som han tjente så mye bedre enn de fleste andre på laget. I siste podcasten med Rasmus og Saga trekkes det paralleller tilbake til da Carew spilte i klubben, og hvor Roar Strand påpeker at det var greit (for en sesong) å gi en spiller som Carew særbehandling, fordi han var så god som han var. I likhet med Northug, du har lov til å være eplekjekk eller spesiell om du presterer. Bendtner gjorde det sommer og høst 2017, men fra han ble skadet og mistet VM for Danmark, så hr han underprestert. Slikt skaper slitasje på sikt, både for klubb og laget. En voldsdom på toppen av det hele var spikeren i kista.

Derfor forsøkte de å selge Bendtner mens de enda kunne få penger for ham. Denne prosessen foregikk parallelt med ansettelsen av Horneland og rettssaken.

Så ble ikke Bendtner solgt, og han returnerte til Trondheim mens laget var i sesongoppkjøring, sikkert ivrig etter å fortsette som førstevalg på spissplass, for å sikre seg litt kamper og forhåpentligvis noen mål før han (endelig) blir solgt til sommeren.

Dessverre for Bendtner er Rosenborgs nye trener såkalt 'old school', som har fått som mandat å vise at ingen kan vente å få spille basert på gamle meritter eller navn, og det finnes ikke noe bedre eksempel å dra enn å sette ut spilleren med det største navnet, som ikke presterte i hele fjorårssesongen, og som klubben forsøkte å kvitte seg med allerede før Horneland ble ansatt og startet sesongoppkjøringen. Vinn/vinn for klubb og trener, men ikke Bendtner, som ikke får vist seg frem før han forlater klubben.

Enden på visa blir nok at Bendtner fristilles av klubben, og Bendter får gå gratis til hvilket som helst lag som vil betale lønna han krever, slik at Rosenborg kan kutte lønnskostnader.

Horneland har sagt at Bendtner ikke nødvendigvis har spilt sin siste kamp. Det tolker jeg dit hen at det skal gis inntrykk av at veien tilbake til laget er der om Bendtner jobber knallhardt og gjør seg fortjent til en plass (gitt Hornelands mandat om å kjøre en tøff linje), mens i realiteten vil de bare bruke Bendtner om det er skader på Søderlund/Botheim, eller behov for å rotere i et tett kampprogram. Samtidig så bryter ikke et slikt utsagn med Rosenborgs ansvar som arbeidsgiver og Rosenborgs omdømme ifht. å gi Bendtner en fair sjanse.

Jeg blir overrasket om Bendtner kommer tilbake, får sjansen fra start, og spiller fast under Horneland. Ettersom Bendtner uansett skal bort så fort neste overgangsvindu starter, og Horneland har mandat til å bygge et nytt lag med spillere som skal fortsette i Rosenborg gjennom sommeren og høsten, så er nok Bendtner ferdig.

Selv tror jeg konkurranse i laget er sunt, og Bendtner er neppe dårligere enn Botheim eller Søderlund. Nå trenger vi poeng, og da må vi bruke de spillerne vi har som kan utgjøre en forskjell. En motivert Bendtner kan utgjøre den forskjellen. Ergo blir det feil å ikke ta ham med på benken i det minste (gitt eventuell skade på Botheim/Søderlund i kampen mot Lillestrøm). Han ble ikke solgt i januar, og plan B bør da være å la Bendtner konkurrere om en plass.

At Bendtner forsøker å sutre seg til startplass, snakker med journalister og legger ut smiske-bilder på Instagram, det burde han forholde seg for god til. Etter fjorårsformen, voldsdommen og en forkortet sesongoppkjøring må han finne seg i å konkurrere på lik linje med Søderlund og Botheim.

Så får vi se om Horneland og/eller klubben gir ham den sjansen.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 249, 250, 251 ... 297, 298, 299  Next
Page 250 of 299

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb