View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 06.05.2019 17:53 Post subject: |
|
|
Bendtner klarte nå knapt å holde nivået til Nottingham som enda betaler deler av lønna hans, så kan man spørre seg hva han gjør på benken hos en middelhavsfarer i Championship om han er så ekstremt god som enkelte skal ha det til. Det som fulgte hos oss var et blaff av motivasjon, men her er det bare å slå fast at Bendtner er av samme ulla som John Carew. All verdens med talent, mens det skorter stort på treningsiver og vinnervilje. Og da ender man fort på benken, enten man er her eller der.
Hadde jeg vært trener ville jeg satt et stort rødt kryss over alt som lukter spiss og heller forsøkt å tilpasse Bendtner i en Brandhaug-rolle. Men da må han ha et par støttehjul bak seg som jobber beinhardt defensivt. Og da ender man fort opp i en 4-2-3-1 eller 4-2-1-3 alt etter som. Eggen sitter nå på den oppskrifta også og kan helt sikkert konfereres.
Og duger ikke Bendtner som en Brandhaug så er neste steg å kjøre 2 på topp, for jeg ser ikke for meg Bendtner som enslig spiss. Men hvem som skal være den andre spissen er ikke godt å si, men han heter neppe Søderlund eller Botheim.
Og duger ikke det er det bare å selge. Rosenborg har per i dag alvorlig mye stallfyll der storparten av spillerne er jevnt over grei fotballmessig men mangler en klar godfot. Det er alt for mange like spillere og ingen med ekstremferdigheter, om man ikke regner ekstremt skadeplaget, treg eller lignende som ekstremferdigheter.... _________________
|
|
Back to top |
|
 |
JXS Junior
|
Posted: 06.05.2019 18:13 Post subject: |
|
|
snegle wrote: | Robin wrote: | Virker som det er viktigere for Horneland å bruke de spillerne som "løper" mest på trening (og i kamp) snarere enn de faktiske beste spillere. At disse da løper rundt som hodeløse høns spiller ikke noen rolle, det viktigste er å løpe. Å faktisk kunne spille fotball er nok overvurdert i følge Horneland. |
Stakkars Bendtner som hadde helårs-klippekort i fjor uansett hvordan det gikk på banen...
Godeste Bendtner har da hatt æren av å spille to kamper fra start uten å klare å komme til noen farligheter bortsett fra en heading. Begge kampene ble de klareste tapene våre til nå. I går fikk noen unggutter prøve seg for første gang og stelte i stand minst like mye ugang for motstanderlaget som Bendtner har gjort til nå.
De bedre lagene ute i europa har både løpskraft og fotballferdigheter. Da må vi i alle fall klare å matche de på et av de to momentene om vi skal ha noen mulighet mot de. I går var det tendenser til kontringer på entouch og løp i lengderetning ikke ulikt det vi drev med når vi var som best som kontringslag under Eggen. Og nei det er ikke hodeløs løping men effektiv fotball. |
Hvilke farligheter kom botheim til i går? Hvilke farligeheter kom vi til generelt, sånn bortsett fra at sarpsborg lot en slei passere gjennom hele boksen og å beina på en klønete mike som fikk mål ved god hjelp av en enda mer klønete keeper? Hvilken løpskraft har vi når flere av våre spillere så ut som om de var ferdige etter en halvtime i går der vi knapt var borti ballen bortsett fra da vi scorte et heldig mål?
Faen noen av dere snakker som om Horneland og Rosenborg har gjort noe riktig etter å ha flakset seg til en heldig seier mot 9.plassen fra i fjor, som forøvrig ligger enda dårligere ann i år. Du tror liksom dette laget kommer til å blomstre bare det begynner å yte og spille skikkelig langhorneball?
Bendtner setter fingeren på noe mye viktigere enn om han får spille eller ikke. Han retter foksu mot en trener som ikke har noen plan eller ide om hva han vil eller skal med godt etablerte spillere, og at horneland ikke har noen annen oppfølging av spillerne enn at han lar de som vil jobber hardest til en hver tid spille. Som om NOEN av spillerne kommer til å trives under disse kårene etterhvert. Du må være komplett nedsnødd for å tro at en sånn lederstil ikke skaper spillermytteri. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 06.05.2019 19:29 Post subject: |
|
|
Jeg er helt sikker på at det jobbes svært aktivt med å få avsluttet Bendtner fra denne kontrakten. |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 06.05.2019 19:53 Post subject: |
|
|
Hvordan da? Få ham til å si opp kontrakten selv? Selge ham med å la ham slite benken så sympatiserende klubber tar kontakt? |
|
Back to top |
|
 |
BadMongo Junior
|
Posted: 06.05.2019 20:03 Post subject: |
|
|
Så intervjuet med Bendtner på NRK nå. Han støtter 100 prosent opp mot laget og lagkameratene, og sier han er motivert. At han er misfornøyd med situasjonen må han da vel få uttrykke - på direkte spørsmål. At han ei heller har fått pratet med hovedtreneren siden før seriestart er oppsiktsvekkende. Synes ikke dette er noe i nærheten av "krigserklæring" eller noe i den retningen. _________________ Medgangssuporter |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 06.05.2019 20:10 Post subject: |
|
|
Jeg har isolert sett ikke noe problem med at det er Bendtner som må lide for at Horneland trenger å markere seg for spillergruppa. Han er på mange måter den mest åpenbare, og effektive, kandidaten for et sånt grep; han har blitt 31 år gammel, har relativt kort tid igjen på kontrakten, presterte ikke veldig bra i fjor og er i alle fall utad en spiller som personifiserer nettopp den manglende intensiteten i spillet (uten ball) som Horneland er mest opptatt av.
Det er likevel et par momenter her som gjør at dette gir meg en litt vond smak i munnen.
Det første er mangelen på gode alternativer. Søderlund tilbake fra St. Etienne har vært katta i sekken så langt, han ser stor og uskarp ut, takler særdeles dårlig å stå i en konkurransesituasjon, og er faktisk året eldre enn sin danske spissrival. Botheim? Tja. Vi snakker jo om et tredjevalg på spissplass i sin aldersklasse for Norge, så det er ikke noe unikt megatalent som sitter der, tror jeg. Han har heller lite erfaring fra høyt nivå, og har ikke egentlig vist noe i de innhoppene han har fått, verken i cup eller serie, og er til alt overmål småskadet. På sportslig grunnlag hadde altså dette vært et mye mer fornuftig grep dersom vi var i forkant med en skarp utfordrer/avløser til Bendtner.
Det andre, og viktigste, er måten det skjer på, dersom det virkelig stemmer at Horneland ikke prater med spillerne sine direkte på ukesvis hvis de er utenfor varmen. Det er ganske grunnleggende å ta seg tid til å kommunisere med de som ikke blir valgt, og sørge for at de har klart for seg nøyaktig hva det er de må endre og levere i trening og kamp for å få sjansen fra start. Dette gjelder jo neppe kun Bendtner, og i en spillergruppe som har vært preget av samhold kan det virke veldig splittende dersom det oppstår situasjoner der noen føler seg dårlig behandlet. Vi risikerer klikkdannelser, og veien er veldig kort fra det Horneland driver med nå til en situasjon der gruppa anser det som viktigst å holde seg inne med treneren. Da får vi et klippekortlag.
Til slutt er det ikke noen god langsiktig strategi for klubben å gjennomføre trenerbytter på en slik måte at halve A-stallen plutselig devalueres og må gis bort ved første anledning. Igjen: Bendtner er ikke et argument her, for han har liten restverdi med mindre han plutselig tar en 2017, men spillere som Adegbenro og Serbecic taper fort all videresalgsverdi i fryseboksen, og spillere som Meling og Trondsen (og Valsvik) taper mye verdi dersom de må spille i ukledelige roller langt unna det de ble hentet inn for å spille. Det er både trenerens og klubbens ansvar å sørge for at en planlagt omveltning i troppen foregår på en måte som ivaretar de verdiene som ligger i stallen, og vi er faktisk ikke så rike at vi bare kan droppe sånn tankegang. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 06.05.2019 20:14 Post subject: |
|
|
Det at Botheim startet kampen i går, er i og for seg ikke noe stort problem. Positivt at han får sjansen. Han gjorde seg ikke bort heller. Det som skurrer mest for meg, er at det er Søderlund som kommer inn for nevnte Botheim med drøye halvtimen igjen. Det valget greier jeg ikke å skjønne. Søderlund traff ikke medspiller på en eneste heading eller pasning på 30 minutter. Muligens hadde han en eller to vellykkede støttepasninger, men resten havnet enten langt forbi medspiller, rett i beina på motspiller, eller i en helt annen retning enn der løpene kom. Horneland må ha noe mot Bendtner hvis han helt seriøs vurderer Søderlund som et bedre alternativ. Valsvik er farligere foran mål, enn Søderlund! Det sier litt! |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 06.05.2019 20:18 Post subject: |
|
|
Valsvik hadde nok gjort det vesentlig bedre enn Søderlund hvis han ble flyttet opp på topp mot S08. Sånn helt seriøst. Sterkere i duellene, og hakket bedre med ball.
Nå hadde sikkert ikke Horneland sett for seg at Søderlund så til de grader skulle bæsje på et innhopp som egentlig var som skapt for å booste egen statistikk for en spiss - vi må lese dette i den konteksten at Horneland nok egentlig anser Søderlund som sitt førstevalg, reelt sett. Søderlund selv virket veldig selvsikker på akkurat det, i alle fall. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 06.05.2019 20:32 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | - vi må lese dette i den konteksten at Horneland nok egentlig anser Søderlund som sitt førstevalg, reelt sett. Søderlund selv virket veldig selvsikker på akkurat det, i alle fall. |
Dette er det mest skremmende med Hornelands inntreden i klubben. Bendtner er helt sikkert over toppen, men Søderlund er året eldre og enda lenger over toppen. Når det i tillegg er mange etasjer mellom toppene deres, så sier jo det ganske mye. Det er ingen tvil om at Bendtner er en MYE bedre spiss enn Søderlund, men dersom han ikke passer inn i Hornelands RBK, så MÅ det kjøpes en ny spiss. Søderlund er overhodet ikke god nok til å spille spiss på RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 06.05.2019 20:42 Post subject: |
|
|
Spillere fra Vestlandet er jo jevnt over best, og Haugalandet er skikkelig langt mot vest. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 06.05.2019 20:59 Post subject: |
|
|
Ja la oss i dag gråte noen tårer sammen for Nicklas Bendtner som har måttet sitte sin første hele kamp på benken. Hvilken tragedie for våre øyne...
Og det er nok vestlendingene som rotter seg sammen  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 06.05.2019 21:31 Post subject: |
|
|
Pappelg wrote: | Bart1 wrote: | Jeg er helt sikker på at det jobbes svært aktivt med å få avsluttet Bendtner fra denne kontrakten. |
Hvordan da? Få ham til å si opp kontrakten selv? Selge ham med å la ham slite benken så sympatiserende klubber tar kontakt? |
Man prøver å selge Bendtner til andre klubber, som spiller i et system som passer Bendtner, ved å høre om det er noen interesse. Man sier at han er en fantastisk spiller, men passer ikke inn i systemet vårt. Sjansen for å få noe for han nå er liten, men lønnsutgiftene hans skal vistnok være langt over det høyeste noen gang gitt i norsk eliteserie. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 06.05.2019 21:33 Post subject: |
|
|
snegle wrote: | Ja la oss i dag gråte noen tårer sammen for Nicklas Bendtner som har måttet sitte sin første hele kamp på benken. Hvilken tragedie for våre øyne...
Og det er nok vestlendingene som rotter seg sammen  |
Jeg er vestlending selv jeg, og har ingen problem med at Bendtner sitter på benken. Problemet er hvilken spiller han sitter på benken for. Det blir omtrent som å velge sparkesykkel foran racersykkelen når du skal sykle Trondheim -Oslo! |
|
Back to top |
|
 |
avtrekkeren Proff
|
Posted: 06.05.2019 21:48 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Valsvik hadde nok gjort det vesentlig bedre enn Søderlund hvis han ble flyttet opp på topp mot S08. Sånn helt seriøst. Sterkere i duellene, og hakket bedre med ball. |
zaphod81 wrote: | ...og hakket bedre med ball. |
It's sad because it's true  |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 06.05.2019 21:48 Post subject: |
|
|
Hvis man ikke klarer å bygge et bra lag rundt Adegbenro og Bendtner så har man ingenting å gjøre som trener i Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
RBKtaus Junior
|
Posted: 06.05.2019 22:01 Post subject: |
|
|
oxbailla wrote: | Horneland avslører at han ikke bare fotballfaglig, men også som leder er på steinaldernivå. Å ikke snakke med spillerne sine på halvannen måned er jo helt krise. Men Horneland fornekter seg lite mht å snakke dem ned i media - dårlig form, ikke klar osv. Forferdelig personalbehandling, og potensielt ødeleggende for klubben både med tanke på rekruttering av spillere og å få mest ut av de åpenbare salgsobjektene våre som Samuel m.fl.
Håper at medlemsmøtet adresserer den "tøffe" lederstilen til Horneland, som minner farlig mye om Hesten II. |
Med andre ord: En personalpolitikk helt etter Kotengs hjerte. |
|
Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 06.05.2019 22:02 Post subject: |
|
|
Det ble vel å dra det vel langt puckno...
Men at et bunnlag i Eliteserien, er tjent med å ha de på benken.. Det er ja hva skal man si?  _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 06.05.2019 22:03 Post subject: |
|
|
Hvis Adegbenro og Bendtner begynner å legge ned den jobben andre spillere på banen gjør, vil de no få spilletid fremover. Skjønner godt at de velger spillere som ofrer seg for lagkameratene, for at Rosenborg skal bli best mulig, trenger man sulten til hver enkelt spiller. Individuelt er Adegbenro veldig god, men han mangler litt på det relasjonelle, samt den defensive delen i spillet. Tror vi vil få se mye av Adegbenro fremover, men sår tvil rundt motivasjonen og hvilke tanker Bendtner har rundt sin egen fremtid. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 06.05.2019 22:15 Post subject: |
|
|
NB vet at han må opp de siste prosentene i nærduellene spesiellt.
EH er ikke kjent for å prate lite. Og til slutt nytter det ikke å mase, men en må sette et eksempel.
NAE hadde nok løst dette litt bedre, jeg får fnatt når jeg hører at det ikke prates(!)
Men jeg tror NB nå tar opp hansken.
Han har rett&slett respekt for garderoben.
Og er en fornuftig mann. |
|
Back to top |
|
 |
La9 Junior
|
Posted: 06.05.2019 22:23 Post subject: |
|
|
Ikke bare er Bendtner en uhorvelig mye bedre spiss enn Søderlund, han er også, om noen ikke skulle ha lagt merke til det i sin iver etter å kritisere, meget sterk til å rydde unna på defensiv dødball.
Med en 1-0 ledelse og det store antallet cornere Sarp greide å tvinge fram gjennom kampen så blir innbyttervalget nær sagt merkelig. |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 06.05.2019 22:27 Post subject: |
|
|
h�pl�s wrote: | NB vet at han må opp de siste prosentene i nærduellene spesiellt. |
Hvordan skulle han fått greie på dette? Han får jo the silent treatment av sjefen. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 06.05.2019 22:33 Post subject: |
|
|
Det mest sjokkerende med denne saken er følgende quote:
Horneland wrote: | Jeg tenker ikke sånn. Jeg tenker å bruke det beste laget vi kan, og det var det vi puttet på banen. Jeg synes vi treffer godt med byttene og er veldig fornøyd med gjennomføringen av kampen. |
|
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 06.05.2019 22:52 Post subject: |
|
|
Kjenner jeg nesten blir litt rørt av all denne ukritiske støtten til vår antagelig dyreste og største fiasko noensinne. Attpåtil dagen etter at han melder seg ut etter lagets første seier.
Er det at man er så store Arsenal-fans eller at det er vanskelig å innrømme at man tok feil som er problemet? |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 06.05.2019 23:48 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Kjenner jeg nesten blir litt rørt av all denne ukritiske støtten til vår antagelig dyreste og største fiasko noensinne. Attpåtil dagen etter at han melder seg ut etter lagets første seier.
Er det at man er så store Arsenal-fans eller at det er vanskelig å innrømme at man tok feil som er problemet? |
Tipper det handler mest om at han er så utrolig mye bedre enn de andre spissalternativene!! Beinhardt å bli kalt fiasko etter å bli toppscorer i første sesong og være svært delaktig i å slå ut Ajax i kvalik til Europa. Under pari den siste sesongen, i likhet med resten av laget, men fiasko vil jeg kanskje ikke kalle det. Ganske mange dyre fiaskoer i RBK historien forresten. Når man tar med den naturlige inflasjonen i økonomien de siste 10 årene, så kommer vel Ødegaard (10 mill), Christer George ( 12 mill), Morten Knutsen ( 12 mill), Robbie Russel (7-8 mill) og Roy Miller (8 mill) ganske høyt opp på den lista vil jeg tro! |
|
Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 07.05.2019 00:01 Post subject: |
|
|
[quote="Montana"]Kjenner jeg nesten blir litt rørt av all denne ukritiske støtten til vår antagelig dyreste og største fiasko noensinne. Attpåtil dagen etter at han melder seg ut etter lagets første seier.
Word, støttes 110%!
Mannen eier jo ikke lagånd, slik oppførsel passer ikke inn noen plasser. Derfor er han benket og kommer til å sitte der lenge. |
|
Back to top |
|
 |
|