English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 114, 115, 116 ... 335, 336, 337  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PerO
Veteran

PostPosted: 30.04.2019 14:05    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Jeg tror ikke problemet er at de har fått beskjed om å løpe mer. Jeg tror problemet er at de har fått beskjed om å begynne å slå langt opp mot Søderlund. Dette tror de ikke på selv engang.

Hvor har du dette fra? Det ble sagt før Stabæk kampen at banen var i så dårlig forfatning at de burde slå langt, men det ble også samtidig sagt at dette har de ikke trent på.

I alle andre kamper har spillerne sagt at det desverre ble mange lange pasninger fordi de ikke fant andre løsninger fremover, og at det ikke er det de trener på.

Så i alle sammenhenger kommer det frem at de trener på spill langs bakken, men at Horneland enda ikke har evnet å få dette spillet til å sitte.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 30.04.2019 17:33    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:

Den største forskjellen er kanskje at når klopp ble manager ble ikke Liverpool et DÅRLIGERE lag. De holdt samme form og ble gradvis bedre (Legg til at Klopp også kom midt i sesong og ikke fikk muligheten til å kjøre en preseason til å trene spillerne slik han ville ha de).

Snakker om Jørgen Klopp, så sier han vel selv at han begynte med å observere Liverpool og ikke endre alt bare for å endre i starten. Så om han hadde kommet inn før sesongstart hadde det nok ikke blitt rare endringene uansett. Så jeg tror det passet han veldig bra å komme inn midt i sesongen og observere først og finne ut av ting før han satte i gang med de store grepene. Det er her jeg tror Horneland bommet "litt" for å si det forsiktig.

Fra intervju med Klopp
Quote:
«Hvordan har Jürgen Klopp forvandlet Liverpool?» – Jeg vet ikke, jeg kom inn og fant en sovende kjempe. Folk var i bra humør, men ikke i det beste humøret. Det er normalt når man bytter manager, og noe har gått galt før. Jeg endret ikke så mye i starten, jeg ønsket bare å lære om klubben. Hva som hadde skjedd så langt, og hvorfor ulike ting skjedde.

– Alle kan se nå hvor bra manager Brendan Rodgers er, og jeg visste det fra før. Og at det ikke handlet om Brendan, da han dro. Og det betyr at det handlet om noe annet. Det var det vi forsøkte å forstå, og så endre det steg for steg.

– Jeg tror den størst endringen siden jeg kom er atmosfæren på Melwood. Vi elsker, elsker, elsker å komme hit på morgenen. Alle sammen.

Man gleder seg vel neppe til å komme på trening i Rosenborg per dags dato. Når en først er inne på forandring, ta nå igjen Liverpool som eksempel og skru klokka tilbake til 1990/1991. Liverpool har vært plagsomt dominerende de foregående årene, og kun en utestengelse fra spill i Europa gjør at man ikke gjorde rent bord der også på slutten av 80-tallet i tillegg til å vinne serie og cuper hjemme omtrent årlig.

Men stallen begynner å dra på årene og Kenny Dalglish gir seg pga omstendigheter i etterkant av Hillsborough-tragedien. Ikke helt de samme omstendighetene, men aldrende stall og helt sikkert et behov for fornyelse både på spillerstall, treningsmetoder og profesjonalitet (det var bl.a. enda installert ølkran i garderoben på Anfield som var flittig i bruk i pausene og treningen besto enda stort sett av 5-a-side som det hadde blitt gjort siden Bill Shanklys dager).

Og så til poenget: Inn kommer Graeme Souness full av nye ideer fra Glasgow Rangers der han har hatt suksess, og resten er historie. Liverpool har ikke vunnet serien siden da. Hva gikk galt? Jo, han skulle endre for mye for fort, og dermed raserte han det bestående samtidig med at han ikke fikk i gang sine ideer. Mye pga hastverk som ung og urutinert manager på det nivået. Og da tok han over det suverent beste laget som hadde dominert enormt i et par ti-år.

Horneland har tatt en Souness og gjort for mye for fort. Og når en først kommer skjevt ut av hoppkanten går svevet til helvete. Akkurat der er vi nå....

Jeg sier ikke at det er 30 år til neste gull, men det kan fort ta noen år om man ikke korrigerer kursen i ei helvetes fart tilbake til trygg grunn og tar det noe roligere fremover. Det hadde holdt i massevis å få opp kondis og intensitet nå i starten, mens man fikk oversikt over spillertyper og hvem som kunne hva. Så kunne man innført ting i rolig tempo, og ikke gått for Hornelandfotball (hva nå de enn er) for full musikk før neste sesong. Men altså tatt ting gradvis den første sesongen. Lett å si med fasit i hånd nå etter 4 måneder, men Horneland dreit seg ut pga manglende erfaring på det her nivået.

Tilbake til røttene, få inn Rini som støttehjul og forsøk å berg stumpene nå, så får man ta det gradvis når stallen er klar for endringer. For man er ikke der nå med en bortskjemt og aldrende stall med endringsvegring som ikke klarer å lære nye triks fort nok.

Last edited by Wiseblood on 30.04.2019 17:44; edited 1 time in total
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 30.04.2019 17:43    Post subject: Reply with quote

Enig i veldig mye du skriver, men tror du ikke Horneland alt har mistet garderoben nå midt i svevet? Da er det sjelden noen vei tilbake, treneren må ut for å komme på rett kjøl.
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 30.04.2019 17:47    Post subject: Reply with quote

Er ikke enkelt å svare på det med garderoben, og spillerne vil nok si nei. Men Horneland klarer nå i alle fall ikke å motivere laget, for de burde nå ha klart å vinne en av kampene så langt om ikke annet? Skal Horneland bli så får man ta en pinlig retrett. La Alstad tåkelegge litt og få fokus over på noe annet en stund. Alternativet er å sende Horneland på dør og lage enda mer kaos enn det alt er.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 30.04.2019 22:25    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Hvor har du dette fra? Det ble sagt før Stabæk kampen at banen var i så dårlig forfatning at de burde slå langt, men det ble også samtidig sagt at dette har de ikke trent på.

De nevner det i siste Rasmus og Saga at flere av spillerne stusset på at de fikk kjeft for at de ikke spilte nok langt i treningskampen mot Ranheim i vinter.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 30.04.2019 23:51    Post subject: Reply with quote

Da hadde sikkert det en begrunnelse. De har iallefall ikke trent på det fra da og frem til Stabæk kampen 😊
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 01.05.2019 07:16    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/10...3103b.html
-Vi har tillit til Horneland. Han har en god personlighet, og har gitt et veldig godt faglig inntrykk. sier Rune Bratseth.
-Vi har tro på at Eirik er rett mann for jobben, og er ikke bekymret for at vi ikke skal få dette til, sier Fredrik Winsnes.
– Horneland gir et inntrykk av at «dette står han i», og jeg har trua på at han er en god nok trener til å snu dette, til å løfte laget, sier Vegard Heggem

– Horneland gjorde et veldig godt inntrykk, og hadde veldig gode referanser.
– Han hadde levert meget bra i Haugesund også, uten all verdens ressurser.
-Det er det viktigste en trener kan gjøre – å selge inn prosjektet sitt til spillerne. Jeg håper inderlig han klarer det
-synes det er voksent å ta steget tilbake og si at han tok feil (4-3-3).

veldig svakt arbeid av adressa og styre. nok en artikkel uten innhold.
hvorfor valgte Rosenborg å ansette Horneland? det ble som flere her inne påpekte, fullstendig missmatch på spillestil.
hva er det egentlig Horneland prøver på i RBK? allerede gått vekk ifra planen sin. klart det ikke er bra når en trener må gå over mot en spillestil som han ikke føler som sin. hvordan skal han da klare å selge inn prosjektet sitt til spillerene.
jeg håper ting snur, men styret har ikke akkurat lagt grunnlaget for at treneren skal lykkes.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 01.05.2019 08:50    Post subject: Reply with quote

Må ut i ekstraomganger og straffesparkkonkurranse mot Rørvik i dag. Taper!
Får ikke Horneland sparken da, da får han aldri sparken.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 01.05.2019 08:52    Post subject: Reply with quote

Jondahl wrote:

Ser Bratseth påstår dette, men det er vel høyst diskutabelt. Han leverte vel aldri noen tabellplassering høyere enn året før han tok over.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 01.05.2019 09:06    Post subject: Reply with quote

Nei men han skrapte da sammen nesten like mange poeng som Solskjær med Molde i fjor. Like god trener som Solskjær da Wink
Konesseur
Veteran

PostPosted: 01.05.2019 09:37    Post subject: Reply with quote

Haugesund havnet ett poeng foran Molde i sesongen før Horneland tok over, og havnet seks poeng bak sist sesong med Horneland. Konklusjonen må nødvendigvis være at Haugesund utvikling med Horneland har vært svak og mye dårligere enn Molde under Solskjær. Forøvrig er solskjær en dårlig trener.

Legger mer vekt på at Strømsgodset på 13.plass faktisk scora flere mål. Det gir nemlig en indikasjon på hva vi kan forvente av målproduksjon.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 01.05.2019 10:05    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Jondahl wrote:

Ser Bratseth påstår dette, men det er vel høyst diskutabelt. Han leverte vel aldri noen tabellplassering høyere enn året før han tok over.

Det er jo dette som er problemet. Bratseth og co er like forberedt som en som skumleser VG sporten av og til. Det gjøres ingen analyse av kandidater hvor man kritisk går gjennom alt fra A til Å. Jeg tror klubben styres slik på alle prosesser og resultatet blir deretter. Vi må få ut slike lettvektere som Bratseth og Bjørnebye . Det analytiske nivået er skremmende lavt i RBK.
Back to top
Lamagu
Senior

PostPosted: 01.05.2019 11:45    Post subject: Sats videre med Horneland Reply with quote

Horneland må i hvertfall forbli trener ut mai og juni, før klubben evt gjør konklusjoner om endringer. Om 5 kamper kan ting se annerledes ut, det samme om 10 kamper. Hvis det derimot blir en reell fare for nedrykk, må endringer gjøres på trenersiden. Jeg håper at Rosenborg unngår å gi trenere sparken, det gjør mer skade enn nytte. Sparkingen av Kåre Ingebrigtsen ble etter hvert helt nødvendig, men den kunne vært unngått ved å ikke tilby forlengelse, eller ved å tilby kortere kontrakt. Å skylde på Koteng er total skivebom, han har som leder av styret gjort det som bør forventes. Tove Moe Dyrhaug har også gjort en bra jobb. Personlig håper jeg at klubben ikke forlenger med Bjørnebye, som har sviktet ift spillerkjøp; kjøpt dyrt og mye dårlig spillermateriell.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 01.05.2019 11:54    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Haugesund havnet ett poeng foran Molde i sesongen før Horneland tok over, og havnet seks poeng bak sist sesong med Horneland. Konklusjonen må nødvendigvis være at Haugesund utvikling med Horneland har vært svak og mye dårligere enn Molde under Solskjær. Forøvrig er solskjær en dårlig trener.

Legger mer vekt på at Strømsgodset på 13.plass faktisk scora flere mål. Det gir nemlig en indikasjon på hva vi kan forvente av målproduksjon.

Lett å dra konkklusjoner hvis man er selektiv med hvilken info som ligger til grunn. Sammenligne Solskjær som var i en klubb med Røkkepenger i ryggen med Horneland som var i et nesten konkursbo gir ikke særlig mening.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.05.2019 12:41    Post subject: Reply with quote

Jondahl wrote:
https://www.adressa.no/100Sport/fotball/Trioen-ansatte-Horneland-Na-bryter-de-vanlig-RBK-praksis-for-a-gi-sin-stotte-273103b.html
-Vi har tillit til Horneland. Han har en god personlighet, og har gitt et veldig godt faglig inntrykk. sier Rune Bratseth.
-Vi har tro på at Eirik er rett mann for jobben, og er ikke bekymret for at vi ikke skal få dette til, sier Fredrik Winsnes.
– Horneland gir et inntrykk av at «dette står han i», og jeg har trua på at han er en god nok trener til å snu dette, til å løfte laget, sier Vegard Heggem

– Horneland gjorde et veldig godt inntrykk, og hadde veldig gode referanser.
-Det er det viktigste en trener kan gjøre – å selge inn prosjektet sitt til spillerne. Jeg håper inderlig han klarer det
-synes det er voksent å ta steget tilbake og si at han tok feil (4-3-3).

veldig svakt arbeid av adressa og styre. nok en artikkel uten innhold.
hvorfor valgte Rosenborg å ansette Horneland? det ble som flere her inne påpekte, fullstendig missmatch på spillestil.
hva er det egentlig Horneland prøver på i RBK? allerede gått vekk ifra planen sin. klart det ikke er bra når en trener må gå over mot en spillestil som han ikke føler som sin. hvordan skal han da klare å selge inn prosjektet sitt til spillerene.
jeg håper ting snur, men styret har ikke akkurat lagt grunnlaget for at treneren skal lykkes.

Ikke rart de har tillit til Horneland de har jo selv vært med å ansette han og det etter en uttalt grundig process om han da viser seg å være fullstendig uegnet til jobben kun 3 - 4 måneder etter for de som ansatte han.

En ser også de første tegnene på at en prøver å vaske seg fra sitt ansvar i ansettelsen, han gjorde et godt inntrykk, referansene fra Haugesund var bra.

Når Horneland får sparken så må en i forkant ha en plan på hvem, hvordan og ikke minst hva en skal ansette i trenerrollen og faktisk ta i bruk en grundig process.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 01.05.2019 13:24    Post subject: Reply with quote

Er ikke overbevist om at det går ann å kaste ut Horneland og få tak i noen som kan få ting til å snu på en femøring.

Folk har en tilbøyelighet til å anta at det som er observert i nær fortid er normalen, så f eks Odd og Bodø Glimt har høy stjerne akkurat nå, men hvis dette er normalnivået deres så skal de ende på 60 poeng, og hvis dette er normalnivået vårt så ender vi på 12.

Mer sannsynlig er det nok at normalen vår er på sånn ca. 60, Odd rundt 50 og Glimt rundt 40.

Poenget er at vi kommer til å begynne å plukke trepoengere uansett om Horneland får fyken, og det som er gjort av studier tyder på at trenerskifter midt i sesongen normalt ikke har noen resultatmessig effekt på resten av sesongen som er forskjellig fra hva en ellers ville fått til.

Så skal vi være litt logiske her så ser jeg egentlig bare to argument som kan anses som gyldige for å kvitte oss med ham nå:
1. Vi har noen i bakhånd som definitivt er bedre på lang sikt.
2. Han har fått toneangivende spillere imot seg og dette kan ikke løses på annen måte enn at noen må vekk og de spillerne det gjelder er enten for vanskelige å kvitte seg med eller erstatte.

Jeg tviler sterkt på at de som kom fram til at Horneland var det beste alternativet klarer å ha finne noen som er sterkere. Og slik jeg ser det så vil jeg påstå at med mindre eventuelle "opprørere" inkluderer minst en av Hansen, Meling, Trondsen og Adegbenro så kan det være like greit å behandle de slik en god forelder behandler masende drittunger og det er å nekte de å få viljen sin.
Back to top
JXS
Junior

PostPosted: 01.05.2019 14:19    Post subject: Reply with quote

Det er bare å gi opp å få noen ny trener hit uansett. Alt som er bygd opp de siste årene er ødelagt. Vi er en vanlig norsk klubb med dårlig økonomi i europas største bakgårdsliga. Selv en liga som allsvenskan, som beviselig stort sett har prestert elendigere enn oss i Europa de siste 20 årene har klar å karret til seg en helt annen posisjon på spillermarkedet når det kommer til eksport og import til og fra resten av kontinentet.

Vi trenger et helt nytt prosjekt med fokus på unge spillere, gjerne lokale. La gjerne Coolen ta over å bygge videre på akademiprosjektet bare via a-laget. Vi finner ikke noen autoritær og myndig trener som kan løfte laget til å bli et nytt lokomotiv tilsvarende det vi har sett under eggen og kåre. Disse trenerne finnes ikke i norge (reality check, vi er et potetland med kompetanse tilsvarende null med unntak av Eggen ) og budsjettet vårt kan ikke tiltrekke seg kompetanse utenfra.

Vi må innse det at vi hadde griseflaks med det laget utrettet under kåre og at det ga oss 4 på rad. Nå må vi tilbake til realiteten. Vi er der vi var i 2014, under perry, bare med et enda dårligere rykte enn tidligere, og en klubb som i høyeste grad er så uspiselig for resten av landet at vi bare tiltrekker oss trenere som sikler på sluttpakke.

Se hvordan vi blir fullstendig cucket av gamletreneren. Snudde oss opp ned på hodet i retten og ristet ut av oss det vi hadde av veksel, og nå sitter og cucker oss hardere enn vi trodde var mulig på rettighetesinnhavers sendinger, der vi latteliggjør oss selv enda mer med de latterlige hårsåre reaksjonene.

Det er 5 runder spilt og hovedtreneren vår snakker om at vi må passe på å ikke dumme oss ut, og bare er et strengt blikk fra koteng unna å ikke tørre å møte opp på feltet neste økt.

Det er opplagt at det var behov for å rydde unna mer enn bare kåre. Flere i denne troppen skulle vært frigitt kontraktene sine i vinter. Vi har en lat spillergruppe der alle føler seg berettiget til å spille fast uavhengig av prestasjon og innsats, og alle ser hvor elendige konkuransen innad er. Hvem vil bli benket av late-bendtner, eller trefot-søderlund liksom? Og med så mye elendighet i stallen så blir det selvfølgelig også mye misnøye innad, og brorparten av spillergruppen er misfornøyd med treneravsettelsen og styret sitt, og de prøver å rette opp det med å hente inn en trenerprofil mindre meritert enn trenerne noen av disse har hatt siden 17års-alderen.

ALT er gjort feil siden treneravsettelsen. Absolutt ingenting er gjort riktig.
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 01.05.2019 14:50    Post subject: Reply with quote

vil ikke si at vi hadde griseflaks i 2014, Kåre var villig til å ta imot veiledning av Nils Arne. vi hadde bedre ferdigheter i troppen enn vi har idag. Ole Kirstian Selnæs dominerte enormt og styrte spillet nesten på egenhånd.
ellers så er jeg enig. klubben har falt over lengre tid på så mange punkter at det krever ett skikkelig krafttak for å komme seg på rett kurs igjen.
Back to top
selleck
Senior

PostPosted: 01.05.2019 16:30    Post subject: Reply with quote

Siden i fjor høst har klubben virkelig rotet det til for seg. Oppsigelsesprosessen med påfølgende rettsak, javel. Men for en klubb som legger listen på høyt europeisk nivå - har hele klubbens opplegg vært preget av amatørskap. 1. Det tok fryktelig lang tid å få på plass trener etter at Ingebrigtsen ble sparket, og ny kom inn etter sesongoppkjøringen. 2. Til tross for at man visste det skulle inn ny trener, med nye ideer, planlegger man med treningskamper mot motstand vi uansett ville slitt mot! (!!!?!). 3. Hvis spillerne ikke har forutsetninger for å klare hardkjøret, så lurer jeg litt på det apparatet som har ansvar for fysisk trening. Mulig de er dårlig trent, men nå virker de bare feil trent. 4. Hvis høyt europeisk nivå er der lista ligger, så er årets sesongåpning .... ikke krise, men katastrofe, og dokumentasjon på at man har mislyktes. Hjelper ikke hvor tunge ben noen har etter sesongoppkjøringen. DET skal en trener som skal løfte oss til høyt europeisk nivå være fullstendig klar over FØR kamp, og legge opplegget deretter. Når vi ikke klarer norsk tippeliga motstand fordi vi ikke er overlegne på løpskapasitet, hvordan skal dette teamet da håndtere motstandere som faktisk er på et høyt europeisk nivå??? Horneland er sikkert en grei kar, en helt Ok trener, og spillerne kunne sikkert vært både yngre, sterkere, osv..... men han er et stykke unna å være den kapasiteten klubben har forutsatt. Han kan sikkert bli det, men er ikke der nå.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 01.05.2019 17:46    Post subject: Reply with quote

Regner med at Horneland er en voksen mann og skjønner selv at han bør trekke seg viss prestasjonene fortsetter å være så utrolig svake utover i mai. Styret har satt seg selv ute på sidelinja med alle sine beslutninger de siste årene som har falt så uheldig ut.
Back to top
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 01.05.2019 20:59    Post subject: Reply with quote

Jeg vil heller få vekk mange spillere enn en ny trener, hvis jeg måtte velge.

Men ting kommer uansett ikke til å endre seg før Koteng går av, da han har mesteparten av skylda for RBKs elendige renommé og som gjør at hverken trenere eller spillere vil hit. Han er uspiselig i media og burde ikke hatt lov til å representere klubben utad med sin fordummende arroganse.

I tillegg må de kvitte seg med syvende far i huset, Rune Bratseth. God fotballspiller men trenger ikke bety man er en god leder.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 01.05.2019 21:39    Post subject: Reply with quote

Koteng Love
Styret Love
KitWalker
Veteran

PostPosted: 01.05.2019 22:39    Post subject: Reply with quote

Koteng Love Love
Styret: Love
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 01.05.2019 22:51    Post subject: Reply with quote

Koteng Love
Styret: Love
Yv89
Veteran

PostPosted: 02.05.2019 12:29    Post subject: Reply with quote

Koteng Love
Styret Love
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 114, 115, 116 ... 335, 336, 337  Next
Page 115 of 337

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb