View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 29.04.2019 12:18 Post subject: |
|
|
Takk for alt du ga, Stig Inge. No si vi ha det bra, Stig Inge. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 29.04.2019 12:23 Post subject: |
|
|
SeG wrote: | Som en av de største Levi-kritikerne her inne er jeg sjokkert over at denne Akintola er det beste vi har klart å finne som en erstatter. Han lider nok som resten av laget, men for en fyr jeg hadde inntrykk av kunne skape ting på egen hånd, er han utrolig keitete med ballen og har ikke noe som kan ligne en toppfart. Nok uflatterende hakk i sengestolpen for SIB denne fyren. Horneland må nok også ta skyldi at han er her.
Jeg likte ikke Levi, men jeg savner fyren! Tror faktisk han hadde vært det vi hadde behøvd nå. En som hvertfall prøver og aldri gir seg. |
Levi var langt bedre. Akintola holder ikke ES-nivå. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 29.04.2019 12:48 Post subject: |
|
|
Det blir faktisk for dumt.
Akintola har vist tidligere at han lett holder ES-nivå, og han var kanskje den friskeste av kantene våre i forsesongen. Men nå har treneren slått retrett, byttet spillestil, og Akintola må ikke bare spille på feil side, men i en rolle der det er han som trenger tid til å tilpasse seg.
I 4-4-1-1 var det han som skulle vise vei. Nå må han få tid på seg, og det kan godt begynne med å få spille på rett side, i det minste. Jeg tror heller ikke han passer veldig godt, og er spesielt skuffet over farten, men han har jo ikke fått noen lett jobb heller. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 29.04.2019 14:30 Post subject: |
|
|
Jo jeg er fullstendig med på den zaphod, og jeg hugger ikke huet av ham for at han ikke har vært en åpenbaring. Men på lik linje med våre mette sløviser, så gjør han lignende grunnleggende tekniske feil og sliter med presisjon han også. Det gir meg en dårlig følelse. Jeg er vet jo at han har levert i ES før og at måten Horneland har styrt ting på har jobbet mot ham. Men det har liksom vært vanskelig å finne glimt av noe der også.
Og for orden skyld, det var ikke et så stort rop på Levi sånn egentlig, men heller spillere som viser noen av de gode egenskapene han tross alt hadde. Men ja, jeg er alt i alt meget skuffet over at Akintola ikke har klart å vise litt mer av hva han kan. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 29.04.2019 14:56 Post subject: |
|
|
Vi nærmer oss, men vi er der at vi må spille spillere i form. Det er ikke en ideell situasjon, men det er der vi er nå. Så må vi se hvordan vi løser det ikke minst frem til neste vindu – og i neste vindu, sier Bjørnebye.
så vi skal altså bruke noen seriekamper til på å spille oss i form. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 29.04.2019 14:56 Post subject: |
|
|
Det var ikke mange Haugesundkamper jeg fikk med meg i fjor, men forstod at Akintola hadde en god sesong. Han var en av spillerne i Eliteserien som jeg mente kunne forsterke oss. Det han har vist til nå, er derimot ikke mye å skryte av. Det mest skremmende er å se han få ballen på kanten, stoppe opp for å vurdere alternativene sine, forså å ta med seg ballen rett fram over dødlinja. Helt fryktelig dårlig de siste kampene. Må si jeg savner Jevtovic. SIB har dessverre gjort en altfor dårlig jobb de siste to årene. Det har resultert i en tropp med aldrende fotballspillere, på feil side av utviklingskurven! Det kan fikses, men blir dessverre svært dyrt. Særlig med tanke på dyktigheten på spillerlogistikk og forhandlinger i klubben! |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 29.04.2019 23:58 Post subject: |
|
|
Dette må inn i tråden.
Quote: | – Som sportslig leder er det klart jeg har ansvar for det her. Det er ikke noen tvil om det. Det ansvaret ligger ganske langt framme, sier Bjørnebye til Adresseavisen.
– Handler det først og fremst om spillerlogisitikk?
– Det er klart at spillerlogistikk kanskje er det viktigste ansvarsområdet mitt. Det er det jeg blir målt på, svarer han. |
Quote: | – Nå har vi tro på den stallen vi har. Så har vi behov for et ettertrykk med tanke på å utfordre de spillerne som har vært med på å vinne syv av åtte titler de fire siste årene. Den øvelsen må komme. Da handler det blant annet om alderssammensetning. Det er flere i stallen som er inne i siste halvdel av karrieren, og det blir viktig å få inn nok kvalitet bakfra. |
Mer i Adressa: - Bjørnebye: - Jeg har ansvar for det her
Må jo si han formulerer seg meget forsiktig når han fremstiller troppen han forvalter på en måte som lett kan oppfattes i retning "en ørliten utfordring er at et par spillere har bikket over i siste halvdel av karrieren".
Hvis karrieren grovt sett settes til alderen 18-32 år, en periode på 14 år, er man i så måte inne i siste halvdel etter 25 år.
Vi har kun to i førsteelleveren under 25 år; Trondsen - nettopp fylt 24 - og Meling som fyller 25 i desember.
Ellers har vi flere på benken i alderen 25 -28 år som ennå ikke har slått riktig gjennom innen seniorfotballen, men de rykker kanskje snart inn i førstelaget hele hurven?
Ellers er visst disse i "siste halvdel av karrieren":
Reginiussen (33 år) - Har levd av fotball i 13 år og har kontrakt ut året.
Alexander Søderlund (32 år i august) - Kjøpt tilbake fra mislykket opphold i St Etienne for 5 millioner i vintervinduet 2018. Har kontrakt ut 2020.
Nicklas Bendtner (31 år) - Har kontrakt ut året.
Mike Jensen (31 år) - Kom gratis til Rosenborg to år før Bjørnebye ble ansatt. Har kontrakt ut 2021.
Hovland (30 år) - Har levd av fotball i 12 år nå og har kontrakt med RBK ut 2021. Panikk-kjøpt av Bjørnebye kun timer før overgangsvinduet stengte i fjor med en startpris på 8,5 millioner og en totalramme på 12 millioner. Dette må følgelig avskrives over kontraktsperioden.
Andrè Hansen (29 år, fyller 30 i desember) - Kom som Bosmanspiller til Rosenborg vinteren 2015. Signerte et halvt år før Bjørnebye ble ansatt. Har kontrakt ut 2021. Verdi: ?
Det er nok ikke drøyt å gi Hansen størsteparten av æren for tresifrede milloninntekter til klubben, herunder også æren for at mange lagkamerater har oppebåret skyhøye bonusutbetalinger. Millioner takk, si.
Pål André Helland (29 år ifølge fødselsattesten, men fysisk er vel gubben det dobbelte og må klare å kun snakke seg gjennom enda noen år med lønnslipp fra Rosenborg før han kan ta ut AFP.)
Kom til RBK fra Hødd i 2013. Har kontrakt ut 2020.
Anders Konradsen (blir 29 år i juli) - Hentet til Rosenborg av Bjørnebye og Kåre i august 2015 for ukjent sum. Har kontrakt ut 2021. Videresalgspotensial? I tilfelle: Selg, selg, selg.
Hedenstad - (blir 28 i juni) - Kjøpt ut fra mislykket Tysklandsopphold i St Pauli for ukjent sum i vintervinduet 2017. Eurosport antok Rosenborg betalte 5 millioner. Det er i tilfelle en sum som kan assosieres med fulle sjømenn i Reeperbahnklubben som selv fikk Hedenstad gratis sommeren 2016.
Inngikk fireårskontrakt med Rosenborg da han signerte og med mindre en sportslig leder, da mer full enn ved sine fulle fem, skulle finne på forlenge kontrakten, forlater han Rosenborg senest ved kontraktsslutt i 2020. Ergo: Skal man ha igjen litt penger for ham, må han selges i sommer.
Arild Østbø - (28 år). Reservekeeperen ble kjøpt fra Sarpsborg 08 for ukjent sum i vintervinduet 2017. Har kun kontrakt ut året og har signalisert ønske om å bli solgt i sommervinduet hvis ikke så galt skulle være at han blir førstekeeper. (Altså at Hansen blir solgt.) Verdianslag? Så nær null at det ligner karakterene He-He-Ho hadde fortjent i flere kamper.
Yann-Erik de Lanlay - (27 år i mai). Kjøpt fra Viking for 6 millioner sommeren 2015. Har ennå ikke slått gjennom i seniorfotballen, men har de nødvendige u-kampene for NFF til å for evig bli karakterisert som talentfull, uforløst etc.
Har kontrakt ut 2019.
Gustav Valsvik (26 år) - Reservestopperen som slet med spilletid i 3. Liga i Tyskland, men var så heldig å ha Krim Solbakken som innselger til Rosenborg, må ventelig oppgraderes til selveste forsvarsbautaen i RBK når Reginiussen snart trer av.
Da legger vi til grunn at det er Valsvik etc som Bjørnebye konkret mener når han så fint formulerer "å fylle på med kvalitet bakfra".
Hovland, Valsvik og trener Emberland var for øvrig alle i Sogndal for ti år siden. Valsvik kan antagelig hake av på flere av NFF-parametrene som Bjørnebye tilsynelatende har som fotballfaglig ledetråd: Vært innom alle u-landslag, fysikken har vært det største fortrinnet, snedig dialekt, mislyktes i utlandet, men har angivelig mentaliteten.
Når Valsvik blir forsvarsbautaen vil det symbolisere Bjørnebyes nedbygging fra RBK 2015 til å bli Sogndal, bare med langt høyere lønn, men de samme folkene og ferdighetsrepertoaret.
Marius Lundemo (25 år) - Herremann hentet gratis som fysisk rehabiliteringsobjekt for to år siden. Har kontrakt ut neste år, men kan forhåpentligvis sjekkes inn på et annet lags sykestue før den tid? Blomster til Bjørnebye om han lurer ham på et annet lag gratis snarest. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 30.04.2019 00:05; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 30.04.2019 00:03 Post subject: |
|
|
Jondahl wrote: | Vi nærmer oss, men vi er der at vi må spille spillere i form. Det er ikke en ideell situasjon, men det er der vi er nå. Så må vi se hvordan vi løser det ikke minst frem til neste vindu – og i neste vindu, sier Bjørnebye.
så vi skal altså bruke noen seriekamper til på å spille oss i form. |
Det har vi gjort før, også under Eggen.
Iversen og Sapara er prakteksempler. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 30.04.2019 08:03 Post subject: |
|
|
Gisp! <3
Forøvrig kan keepere stå så lenge de har refleksene. Se på Buffon i psg i en alder av 41. Sånn sett er ikke Hansen halvveis i karrieren om man setter det fra 18-41, 23 år. Hvorav han er på år 11 (blir riktignok år 12 når han fyller 30, og han vil da såvidt det er havne over "halvveis"-punktet). Bare tull forøvrig. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 30.04.2019 08:48 Post subject: |
|
|
Atkintola lider som alle andre. Kommer man til RBK blir man dårligere som spiller. Hvem har blitt bedre i RBK siden 2016? |
|
Back to top |
|
 |
NorthValley Senior
|
Posted: 30.04.2019 09:01 Post subject: |
|
|
Å hvorfor slår aldri noen av våre spillere til i RBK? Se på Molde, som omtrent har kjøpt et nytt lag.. Alle spillerne de har kjøpt, er spillere som er kjempe gode når de kommer dit. Det som er verre synes jeg, det er å se pp navnene slike klubber kommer med. Mildt sagt middels gode ES spillere, men de er unge. Så kommer de til klubber som Molde, går rett inn på laget og spiller kjempe bra fra første sekund.
Så ser vi på RBK, som ikke henter middelmådige ES spillere, men de beste eller "gode" utenlandske spillere. For flertallige mer penger, enn andre klubber. Hva presterer de som kommer hit? Har vi hatt noen super kjøp sia Sapara?
Her må SIB på banen. |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 30.04.2019 09:03 Post subject: |
|
|
Eller av banen? |
|
Back to top |
|
 |
NorthValley Senior
|
Posted: 30.04.2019 09:06 Post subject: |
|
|
N�erdetnok wrote: | Eller av banen? |
Jammen det er jo helt vilt at vi kkke klarer å få til et kanonkjøp.. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 30.04.2019 09:17 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: |
Akintola har vist tidligere at han lett holder ES-nivå
|
Og Søderlund har vist at han kan dunke inn nok mål til å bli toppscorer i ES også. Men han er likefullt ikke i nærheten.
Det er godt mulig Akintola har noen godt skjulte talenter, men for oss som ikke har sett FKH jevnlig de siste årene og må bedømme ut fra det han viser i RBK-trøya så er det lite som tilsier at andre lag i ES har bruk for ham når vi avbryter låneoppholdet. |
|
Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 30.04.2019 09:40 Post subject: |
|
|
Akintola er ikke god nok for førsteellevern eller benken hos Midtjylland. Urovekkende at dette skal være en forsterkning for RBK _________________ but but |
|
Back to top |
|
 |
NorthValley Senior
|
Posted: 30.04.2019 10:08 Post subject: |
|
|
Spillerkjøp er noe som må sitte i sommer, ikke bare antall som skal inn. Men er må vi faen i meg treffe på hvert eneste kjøp, hvis vi har penger da. Tenk hvor mange spillere og trenere som har takket nei til RBK det siste halvåret, det er jo helt syyykt. Hva har SIB gjort der? Akintola ut, Reitan tilbake og så får SIB gjøre en hælvettes jobb til å finne resten som skal inn. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 30.04.2019 10:16 Post subject: |
|
|
Tja, blir vel fort fallskjerm til Horneland + vi må la noen av våre gå tilnærmet gratis (flere på utgående kontrakt..) |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 30.04.2019 11:02 Post subject: |
|
|
Det burde gjøre det enklere å la juniorer slippe til. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 30.04.2019 11:22 Post subject: |
|
|
Hadde en drøm om at Horneland trakk seg. På grunn av manglende resultater og støtte fra spillerne.
Vi får se. Tvilsomt at han får fyken før sommerpausen mtp dramaet som vi akkurat har vært gjennom. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 30.04.2019 11:31 Post subject: |
|
|
Trenger ikke skrive noe bare referere til Gisp!  |
|
Back to top |
|
 |
Prinsen fra Os Senior
|
Posted: 30.04.2019 16:49 Post subject: |
|
|
gisp! wrote: |
Hovland, Valsvik og trener Emberland var for øvrig alle i Sogndal for ti år siden. Valsvik kan antagelig hake av på flere av NFF-parametrene som Bjørnebye tilsynelatende har som fotballfaglig ledetråd: Vært innom alle u-landslag, fysikken har vært det største fortrinnet, snedig dialekt, mislyktes i utlandet, men har angivelig mentaliteten.
|
Lo høyt her.  |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 30.04.2019 22:07 Post subject: |
|
|
Prinsen fra Os wrote: | gisp! wrote: |
|
Lo høyt her.  |
Har ingen betydning hvor svak teknisk du er eller hvor innihampem treg du er, bare du jobber hardt og har mentaliteten på plass. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 30.04.2019 22:09 Post subject: |
|
|
Spørsmål:
Dagens sportslige ledelse har vært på flere studieturer til utlandet for å lære de siste årene, blant annet Real Sociedad.
Var de ikke innom Ajax? |
|
Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 30.04.2019 23:06 Post subject: |
|
|
Se på Ajax i dag da. Cruiser inn til seier borte mot tottenham. Slenger innpå Huntelaar siste 5 minuttene. Klassespillere i hvert ledd, og talenter til flere milliarder. Absurd at RBK slo de ut for bare 2 år siden.
RBK kan kanskke bli et slags Ajax-light de også, hvis vi rensker stallen og kjører full reboot. Blir nok ørkenvandring noen år, men det skal jeg tåle. Må ha inn ny SD og ørten nye spillere + talenter fra akademiet. Da hadde jeg jaggu tålt at det lugget litt de første sesongene! _________________ but but |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 30.04.2019 23:13 Post subject: |
|
|
Kent wrote: | Spørsmål:
Dagens sportslige ledelse har vært på flere studieturer til utlandet for å lære de siste årene, blant annet Real Sociedad.
Var de ikke innom Ajax? |
Lite vits å dra på studietur om man ikke har evnen/kompetansen/viljen til å implementere det man lærer. Om man i det hele tatt er godt nok skikket til å ta til seg læring i det hele tatt. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
|