View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 24.04.2019 00:27 Post subject: |
|
|
Aristoteles wrote: | Når Horneland får sparken forventer jeg at styret og sportslig leder blir sittende. I motsetning til hva mange virker å mene her inne så kan man ikke sparke styret,sportslig leder og alle som var innblandet bare fordi man ansatte feil trener. Det skjer hele tiden. Det hadde gått på stumpene løs på aktuelle styremedlemmer i Mancester United og mange andre storklubber om de skulle ha sparket alle bare fordi de ansatte en trener som ikke passet. |
Tror nok du er for snill. Styret hadde vel 6 måneder på å finne en trener. Fikk ikke tak i første valget i Hjulmand, og endte opp med å gå tilby Geir Bakke og andre norske trenere jobben. Styret har ikke god nok oversikt over hva som finnes i utlandet. Dessverre lite kompetanse fra den gjengen som sitter der. Litt flaut for deres yrke at fansen kan mer. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 24.04.2019 00:33 Post subject: |
|
|
Spesielt du, du kan utrolig mye _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 24.04.2019 01:10 Post subject: |
|
|
Synes Manu er et godt eksempel i så måte jeg Bananskrue. Hvordan ville tilstanden der vært om de sparket alle i styre og stell der for 4 gang nå? Så er det jo også slik at når de kan klare å bomme 4 ganger på rad så bør vell vi kunne godta at vårt styre traff veldig godt sist gang, men bommet denne gangen. Jeg synes også styret gjorde en dårlig jobb denne gangen Mikkelsen, men det er jo ingen som sitter med fasitsvaret på hvem som ville vært den perfekte treneren for oss. Av og til blir det riktig og av og til blir det feil. Det tror jeg rett og slett man må akseptere uten å sparke alle som var med å fatte beslutningen. For min del er det desidert viktigste at de tørr å ordne opp i det før det går for lang tid. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.04.2019 06:19 Post subject: |
|
|
HeXX wrote: | Konesseur wrote: |
Alle jeg har snakka med vil ha Kåre tilbake. Skjønner ikke hvorfor vi skal holde stilt. |
Bare for å svare kort på denne, utover at du bør utvide omgangskretsen din en smule:
|
Hvorfor skulle jeg det. Slenge ut kommentarer uten å argumentere er billig.
HeXX wrote: |
Redder man RBK er man fortsatt ikke mer enn trener for RBK.
|
Da blir man hele Trøndelags trener.
Dine nærmest religiøse absurditeter endrer ikke på dette. Reddet K.I. RBK? Ja, og nei.
|
Klubben var nede etter utallige år med usunn drift. Snur man kjerringa i en slik situasjon da redder man klubben punktum. Skamløst å indikere noe annet.
Han hadde et par gode sesonger, men det betyr ikke at han var den eneste som kunne forløst RBK. Fagermo, Deila, Rekdal, Berg mfl, ville trolig klart det samme.
|
Det er ingen av de trenerne som er listet opp som har levert noe i nærheten av det Kåre har levert av resultater. Liste opp en rekke middelmådigheter uten argumentasjon for hver og en av dem er billig.
K.Is evt. fortrinn var hans tidligere erfaring i klubben. Men likefullt var det ikke et spørsmål om det ville butte, men når vi ville merke det, og det så vi allerede tidlig i sesong 3 med K.I.
|
Vi fikk aldri se at det buttet, tvert imot. 2017-sesongen var preget av sterke oppgjør i Europa og poengfest i hjemlig liga. Min mening er at det er mot god motstand man best måler et lags nivå. Det var fine kamper mot Celtic og Ajax. Mye bra i gruppespillet også selv om det ble litt stang ut i enkelte av kampene.
I starten av 2018 var det mye skader spesielt på vingene. Med en uheldig sesongstart må en trener da tenke kynisk. Veldig bra operasjonelt trenerarbeid som skaffet masse poeng i en utfordrende skadeperiode.
K. I. er, av de som har spilt under ham, heller ikke regnet som en særlig god trener, særlig ikke ved motgang eller når han selv må stå for utviklingen.
|
Spillergruppa ble sjokkert av sparkinga, og det jeg sitter med av informasjon er det sentrale spillere som gjør hva de kan for å få Horneland og styret sparket og erstattet med Kåre.
Der er ferdighetene rett og slett ikke gode nok. Å være jovial og trivelig er dessverre ikke nok.
|
Det som er nok for Rosenborg er å ligge over tallerken over tid. Da blir det sunn drift, gode resultater og god utvikling. Dette har jeg argumentert for i mente i lang tid før Kåre ble ansatt, og Kåres periode som trener bekrefter teorien. Dette anser jeg nå som en naturlov og ikke lengre enn teori.
De av oss som er mer opptatt av fotball enn barnlig heltedyrkelse (og det er heldigvis de fleste her), oppdaget tidlig dette, og om du går til mine innlegg om K.I. pre ansettelsen, skriver jeg det samme der.
|
Billig argumentasjon igjen. Når man analyserer faktorene bak god sportslig utvikling vil man nødvendigvis komme til at det å ligge over tallerken over tid gir sportslig utvikling over tid. Har aldri argumentert med at jovial og trivelig er så viktig, og er ikke interessert i hvorvidt du synes dette er viktig eller ikke.
De som ikke har satt seg grundig inn i mekanismene som utløser sportslig utvikling er ikke genuint interesserte i at klubben utvikler seg sportslig. For all del er det lov å være på føler'n og føle ting sterkt.
Og som flere har påpekt: Du må evne å tenke flere tanker parallellt her, slik at du unngår dine logiske feilslutninger. Om RBK rent hypotetisk hadde hatt en avtale med en manager på nivå med Klopp før K.I. ble sparket, hadde vi aldri hatt denne diskusjonen. Selv Hjulmand ville vel stilnet debatten.
|
Argumentasjon av type "Hvis jeg hadde fått barn med den eller den modellen ville barna ha vært såååå søte.".
Men fordi styret og sportslig ledelse tabbet seg ut en gang til, altså en ny feil, en ny hendelse, finner du det opportunt å kverne videre på dette. Men for all del, du evner å telle til 1, og det er kanskje nok for enkelte 🙂 |
Nei, fordi dere som støttet sparkinga tok feil så ble resultatet helt miserabelt. Støttet du sparkinga av Kåre blir det feil å peke på styret hele tiden. Start med deg selv og innrøm at du ikke duger. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 24.04.2019 06:56 Post subject: |
|
|
"Traff veldig godt sist gang"? Sist gang var Kåre Ingebrigtsen, som de jo som vi vet definitivt IKKE traff veldig godt med... Den siste de kan sies å ha vært i nærheten av å treffe veldig godt med må vel ha vært Hamrén... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 24.04.2019 08:14 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | "Traff veldig godt sist gang"? Sist gang var Kåre Ingebrigtsen, som de jo som vi vet definitivt IKKE traff veldig godt med... Den siste de kan sies å ha vært i nærheten av å treffe veldig godt med må vel ha vært Hamrén... |
KÃ¥re Ingebrigtsen er RBK sin nest beste trener gjennom tidende.
Når Hamren stakk, fikk klubben økonomiske problemer.
Når Kåre fikk sparken, var økonomien langt mer positiv enn da han kom. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.04.2019 08:38 Post subject: |
|
|
Ansettelsesprosessen var imidlertid omtrent like dårlig på begge de to siste (faste). Da Perry skulle erstattes ble Kåre henta inn som interim/caretaker, skulle alle steiner snus, og det skulle jobbes godt, bredt og hardt for å få inn rett langsiktig løsning. Så hørte vi i grunnen ikke så mye mer før den midlertidige løsningen ble permanent. Der og da var det nok av det absolutt beste vi kunne få, og det fungerte jo veldig bra i rundt to år, men det virker ikke som veldig mange steiner faktisk ble snudd underveis.
Da Kåre så skulle erstattes, ble det samme løsning med interim. Også her skulle det gås ut bredt og med god tid, og det skulle virkelig jobbes for å få fatt i best mulig trener. Det var allerede tidlig klart at Coolen ikke ville "ta en Kåre", og det virker heller ikke som forutsetningene for dette var på plass. Så endte vi altså opp med Horneland.
Uten å snakke for mye om trenernes kapasiteter, meritter og lignende, har klubben nå kjørt to nesten identiske prosesser i treneransettelser, med vekslende hell, og med alt for dårlige alternativer og "plan b". Det finnes noen trinn mellom Bosz og Horneland, og jeg kjøper ikke at dagens løsning er den (på papiret) beste det var mulig å lande etter et halvt års (mulighet for) jobbing. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.04.2019 09:30 Post subject: |
|
|
Sparkinga av Kåre ble ikke møtt med forståelse fra andre enn dem som mente å ha identifisert at Kåre var et problem. Dermed ble ikke trenerjobben hos Rosenborg ansett som attraktiv blant potensielle trenere. Hvem vil vel ha en jobb der man blir sparka etter å ha gjort en vanvittig bra jobb?
Dette burde styret og de som ivret for Kåresparking ha skjønt. Det fremkommer etterhvert at disse ikke er blant de dypt reflekterte. "Vi ville jo bare ha underholdning." |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 24.04.2019 09:47 Post subject: |
|
|
Faen at RUSK ikke fungerer på skolen, nuvel.
Et lite spørsmål bare. Hvis fotball ikke er underholdning, hva er det da? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.04.2019 09:53 Post subject: |
|
|
Det må strukturert målrettet innsats til for å nå mesterligafinalen. Alle går rundt og føler ting. Det blir ikke mesterligafinale når man tar beslutninger basert på hva man føler. Da blir det Horneland og langpælm og rennietti. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 24.04.2019 10:00 Post subject: |
|
|
Vi prøver en gang til.
Hvis fotball ikke er underholdning hva er det da? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.04.2019 10:04 Post subject: |
|
|
Som jeg har antydet tidligere ønsker jeg underholdning på aller høyeste nivå. Jeg har respekt for de som nøyer seg med underholdning på forskjellige nivå. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 24.04.2019 10:21 Post subject: |
|
|
Bra. Da fikk vi etablert at fotball er underholdning. Og at du selv ønsker å underholdes.
Da blir det for meg veldig urimelig å omtale folk som ureflekterte bare for at de vil underholdes. Henger du med? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Last edited by Mustrum Ridcully on 24.04.2019 10:23; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 24.04.2019 10:21 Post subject: |
|
|
Du har antydet at du ønsker at klubben skal gå i økonomisk pluss. Kan ikke huske at du noen gang har argumentert for Kåre med at fotballen han sto for var så gnistrende god bortsett fra 2015. Og om du har gjort det har du en ganske spesiell forståelse av underholdning i en fotball-kontekst. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.04.2019 10:30 Post subject: |
|
|
Det er relativt. Min mening er at Rosenborg som regel skal vinne komfortabelt med fire-fem mål mot Molde hver gang. Dette skjer når den sportslige nivåforskjellen er høy nok. Argentina ble jo sterkt kritisert for antifotball i 90-VM. Nivået deres var nok høyere enn Kåres Rosenborg.
Jeg ønsker underholdning, men underholdning alene er ikke godt nok. Det må være underholdning på høyt nivå.
Høyt nivå vil med tiden komme som en funksjon av å ligge med sportslig nivå over tallerken. Ansetter man Horneland er det litt som å ha havna på feil felt i Monopol: du er havnet i arresten og må forbli der inntil du har fått terningkast seks. |
|
Back to top |
|
 |
La9 Junior
|
Posted: 24.04.2019 10:39 Post subject: |
|
|
All underholdning med Kåre som trener stoppa 1 min på overtid borte mot Apoel, med Svenssons fatale valg om ikke å måke ballen opp på tribunen.
Etter dette kan spillestil ikke karakteriseres som annet enn feig!
Dette så publikum, styre og styreformann. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.04.2019 10:40 Post subject: |
|
|
Det viktige var at vi holdt sportslig nivå over tallerken. For min del synes jeg kampene mot celtic, Ajax og gruppespill EL var grei underholdning på greit nivå, og ga tilsagn om at mer var i vente.
Mustrum Ridcully wrote: |
Da blir det for meg veldig urimelig å omtale folk som ureflekterte bare for at de vil underholdes. Henger du med? |
Nei, de er ureflekterte fordi ikke skjønte at det å sparke Kåre ville føre til at ingen ville finne trenerjobben attraktiv, og dermed lede klubben ut i en krise.
Det de i stedet gjorde var å føle at de ville ha underholdning. |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 24.04.2019 10:56 Post subject: |
|
|
Hva er vil du oppnå med alt dette Kåregnålet? Regner med at første målet er å konvertere forumet til Kåreitter, men hva er planen deretter? Skal vi dele hans hellige brød? |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.04.2019 10:58 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke så opptatt av forumet. Jeg er opptatt av at laget skal til mesterligafinalen. |
|
Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 24.04.2019 11:23 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Jeg er ikke så opptatt av forumet. Jeg er opptatt av at laget skal til mesterligafinalen. |
Like sannsynlig som at Nils Arne Eggen blir ny hovedtrener.
FÃ¥ deg en realitetssjekk gutt. Finale i den Evt. Nye europacupen
Kan kanskje være mulig, eller kvart/semi i Europa league om man finner et nytt unikum av en trener samtidig som man kan vinne jackpot med en usannsynlig god årgang juniorer som tar steget.
Sannsynligheten for å se Rbk i cl-finale er omtrent like stor som å få se Kamerun vinne OL gull på 5mila på ski eller VMgull i laghopp. |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 24.04.2019 11:25 Post subject: |
|
|
Orkdal1  _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.04.2019 11:38 Post subject: |
|
|
Det jeg lurer på er hvor Ajax er nå?
Ble vi slått ut av kvart mot et dopa Juve?
Selvfølgelig kan vi nå mesterligafinale. Hvorfor skulle man i det hele tatt tvile? |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 24.04.2019 11:45 Post subject: |
|
|
2 grunner: 1) Det Ajax-laget vi møtte var uendelig mye dårligere enn det Ajax-laget vi ser i dag. Dagens Ajax har en helt latterlig generasjon talenter samt dryss av rutinerte kæller. Mange av de talentene hadde ikke grodd skjegg på pungfestet når vi møtte dem. Erik Ten Hag har også gjort en vanvittig jobb med de reint taktisk hvor Marcel Keizer var ubrukelig. 2) Økonomi. Til en viss grad kan god sportslig arbeid, samhandling og kollektiv-bygging demme opp for forskjeller i økonomiske muskler og spillermateriale, men når Even Hovland og Hedenstad skal møte, f.eks. Eden Hazard, Neymar, Mbappe eller hvem det måtte være, er vi allerede i sjakk matt. |
|
Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 24.04.2019 11:55 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Det jeg lurer på er hvor Ajax er nå?
Ble vi slått ut av kvart mot et dopa Juve?
Selvfølgelig kan vi nå mesterligafinale. Hvorfor skulle man i det hele tatt tvile? |
Ajax har helt andre forutsetninger enn Rosenborg så hvor Ajax er nå er helt uvesentlig.
Kvartfinale i CL for Rosenborg er langt over hva man kan forvente.
Om man henter ut maksimalt på drift av klubben, er dyktig og heldig på samme tid i alle ledd anser jeg det som plausibelt å komme seg inn i et gruppespill nå og da slik som F.eks Malmø.
Det er mange større gutter i gata som også står å banker på porten uten å slippe inn. Fck og Celtic har f.eks et hav bedre forutsetninger enn oss uten å greie det og Ajax følgelig en hylle eller 2 over disse igjenn. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.04.2019 11:59 Post subject: |
|
|
Tapermentaliteten har befestet seg sterkt i dette forumet.
Selvfølgelig går det an å fenomenal økonomi i Rosenborg. Kåre-perioden er jo selve beviset på at det å ligge over tallerken er fasiten.
Deilig at folk skjønner at økonomi er en forutsetning for spill på høyt nivå. |
|
Back to top |
|
 |
|