English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 68, 69, 70  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RFowler
Junior

PostPosted: 22.04.2019 21:49    Post subject: Hva skjer? Reply with quote

Kan noen gi en edruelig forklaring på hva det er som skjer nå? Nesten de samme spillerne, men et totalt annerledes lag. Er systemet til Horneland/Emberland så forskjellig fra tidligere evt så vanskelig å forstå at spillerne ikke duger? Etter måneder med trening og flere kamper er det absolutt null utvikling i retningen bedre og mer «moderne» fotball. Tvert om - drepende kjedelig. Tror styret virkelig at disse trenerene skal få oss tilbake til CL? Hva er poenget med en spillerstil som krever bytte av et helt lag evt en hel sesong på å finne seg selv...
Back to top
View user's profile Send private message
WillyO
Junior

PostPosted: 22.04.2019 21:52    Post subject: Re: Hva skjer? Reply with quote

RFowler wrote:
Etter måneder med trening og flere kamper er det absolutt null utvikling i retningen bedre og mer «moderne» fotball. Tvert om - drepende kjedelig.

Hvem hevder dette er «moderne» fotball? Hornelands tilnærming lukter britisk 70/80-tallsfotball og benyttes ikke av noen suksessfulle lag i dag.
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 22.04.2019 21:56    Post subject: Reply with quote

Si det.. er vel ingen som helt forstår hva de tenker på brakka for tiden. Er ingen rød tråd og bare kaos handlinger så det er vel som mange sier, flere enn trenerne som burde byttes ut.

Jeg mener at vi burde se mye mer til Ajax modellen, fortsette satsningen på 4-3-3 og akademiet, satse mer på unge talenter, men da også finne sportslig ledelse og trenere som også satser langsiktig på dette. Det er både økonomiske og sportslige muligheter i dette. Malmø gjorde det dugelig i EL i år og de har samme budsjett som oss. Det går an. Bare vi er oss sjøl.

Back to the roots 2.0
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 22.04.2019 22:06    Post subject: Re: Hva skjer? Reply with quote

RFowler wrote:
Kan noen gi en edruelig forklaring på hva det er som skjer nå?..

En spillergruppe som ikke tror på treneren eller styret i klubben. En trener med vann over hodet. Et desillusjonert styre i konflikt med spillerne uten kontakt med fotballverden og realitetene og uten nødvendig kompetanse til å ta de gode valgene.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 22.04.2019 22:17    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
Jeg mener at vi burde se mye mer til Ajax modellen, fortsette satsningen på 4-3-3 og akademiet, satse mer på unge talenter,

Dette burde jo være den åpenbare løsningen.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 22.04.2019 22:19    Post subject: Re: Hva skjer? Reply with quote

Montana wrote:
En spillergruppe som ikke tror på treneren eller styret i klubben. En trener med vann over hodet. Et desillusjonert styre i konflikt med spillerne uten kontakt med fotballverden og realitetene og uten nødvendig kompetanse til å ta de gode valgene.

Du skriver igjen og igjen akkurat det jeg tenker. Det er nesten litt creepy. Jeg er jo litt scizonfren. Si meg: er vi to samme person?
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 22.04.2019 23:08    Post subject: Reply with quote

Tilbake til 4-3-3 nå pga 1. Spillerstallen er best egnet til det og 2. Ventet på Trondsen. Dette iflg Horneland. At 1. er noe de fleste her inne har sett lenge og 2. faller litt på sin egen urimelighet siden Trondsen har vært mer kler mindre skadet i omtrent hele hans tid her og vi har spilt 4-3-3, hele tiden likevel gjør dette til en litt merkelig uttalelse.
Dog vil jeg ikke hive meg på noen Hornelandtirade her.
Han har kommet til Norges største klubb full av pågangsmot og ett tydelig bilde på han mente skulle gjøre oss bedre rustet til å møte nivået i Europa.
Dette har sportslig leder og styret kjøpt.
Objektivt sett behøver dette ikke å bety at Horneland tar feil, men har ikke innsett før nå at spillerstallen han har fått mangler for mye i kvalitet til å utøve høyintensitetsspillet han vil ha. Nå er vi heller ikke i stand til å utføre 4-3-3 på godt europeisk nivå, men det vil uansett fungere bedre i hjemlig andedam. Litt trist egentlig..
Back to top
HRC
Junior

PostPosted: 22.04.2019 23:41    Post subject: Reply with quote

Horneland la om til 433 for å redde jobben og kjøpe seg tid. Han har erkjent at vi ikke har de rette typene til fotballen han ønsker å spille. Endringen av spillestil vil nok heller skje gradvis når troppen blir revitalisert og tilpasset Hornelands stil.
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 23.04.2019 08:52    Post subject: Reply with quote

nå er det altså Molde next, hvis vi ikke plutselig hever oss 10 hakk så blir dette stygt. da står vi i en situasjon der vi er hektet av i gullkampen før Mai. det er greit nok at vi taper fotballkamper og at vi ikke vinner seriegull eller cupgull hvert år, men skal folk møte opp på Lerkendal så må det være underholdningsverdi.
Rosenborg står foran en vanskelig periode nå, skal man gi treneren tid til å prøve å skape ett produkt med 4-3-3 som grunnlag eller skal man finne seg en trener som passer inn i klubben sin identitet. slik jeg ser det så er det publikum som bestemmer hvor lenge Horneland sitter, blir oppmøte liggende på 10-11 k så tror jeg ikke klubben har råd til å sitte stille å se på.
de siste 2,5 år har vi hvert ett random lag i Norsk fotball, hvis man ser kun på spillestil, underholdningsverdi eller hvilket ord man velger å bruke. så mener jeg påstanden stemmer godt når man ser på hva vi presterer på banen. for å ta ett eksempel: Rosenborg-Sandefjord 2018, de kommer til Lerkendal som det desidert dårligste laget så langt i sesongen, men de er allikevel fullt ut i stand til å dominere banespillet mot oss i 90 min. nok en gang er vi avhengig av enkeltmannsprestasjoner for å få med oss ett resultat (det har vi levd på lenge).
har Bjørnebye ett snev av selvinnsikt så trekker han seg fra stillingen sin, for denne jobben har han ikke hvert i stand til å utføre. problemet ender desverre ikke med SIB, det er flere i styret som har vist at de ikke forstår hva Rosenborg er og hvilke krav som må oppfylles for at klubben skal engasjere Rosenborg supporterene.
(håper innlegget er leselig, jeg gjorde mitt beste)
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 23.04.2019 09:07    Post subject: Reply with quote

Enig med Jondahl. Fotball er underholdning og verdien vi har levert siste 2 årene, bortsett fra Ajax-kampene og en Molde-kamp hjemme, har vært begredelig. Vi evner ikke å dominere kamper mot dårlige eliteseriemotstandere lengre. SIB har ikke klart noen verdens ting. Noen drar Bendtner opp av hatten og det kan diskuteres, men overgangsmarkedet har vært så begredelig som det går an. Man kjøper halvgode spillere til en utrolig pris.
Jeg fikk sett en internkamp mellom g18 og g19 laget litt tidligere i vinter og det er flere der som har et utrolig teknikk og tempo i kroppen. Kan ikke begripe at ikke noen av de kan ta steget? Og heller kjøpe en eller to klassespillere dyrt som går rett inn på laget, og ikke minst true de andre klippekortspillerne...
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.04.2019 09:15    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Enig med Jondahl. Fotball er underholdning og verdien vi har levert siste 2 årene, bortsett fra Ajax-kampene og en Molde-kamp hjemme, har vært begredelig.

Noen som så kampen igår da Adegbenro kom innpå? Noen som merket noen forskjell?

2017 var en kanonsesong og vi kjempet lenge om å registrere tidenes poengfangst og gode kamper mot celtic og i EL.

I 2018 hadde vi også en fin kamp mot VIF og spillet var på fullt akseptabelt nivå. Skader på spillere gjør sitt og det ble mange skader på vingspillere. Da må man tenke litt kynisk slik at man er med og kjemper når man har en tilfredsstillende skadesituasjon.

Utrolig hva folk kan lire av seg av selvrettferdiggjøring av eget tankegods/tankeløshet. Er det tomt i hodet ditt kan det være at hjernen mangler.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 23.04.2019 09:30    Post subject: Reply with quote

Hvorfor ble det ikke gjort noen verdens ting rundt skadesituasjonen i 2018? Flere av spillerne var langtidsskadet i kombinasjon med spillere som er skadet ofte. Jeg så Samuel i går og han mistet stort sett ballen så det var ikke så stor forskjell. Hadde et godt skudd på mål og et brukbart innlegg.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 23.04.2019 09:32    Post subject: Reply with quote

Adegbenro herjet når han kom inn. Hadde han hatt Meling bak seg istedet for Valsvik hadde det blitt enda bedre.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.04.2019 09:34    Post subject: Reply with quote

Ikke gjort noe? De fikk da vel profesjonelt behandlingsopplegg, og på den tiden var vi attraktive, men styret gjorde katastrofeavgjørelsen rett i forkant av vinduet slik at storfiskene vi hadde napp på slet seg løs.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 23.04.2019 09:47    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Adegbenro herjet når han kom inn. Hadde han hatt Meling bak seg istedet for Valsvik hadde det blitt enda bedre.

Jeg ønsker jo veldig gjerne å være enig med deg her, men jeg sitter med en gnagende mistanke om at det ikke nødvendigvis stemmer.

Jeg lanserte jo tidligere en idé basert på Coolens litt City-aktige trekk med å konsentrere angrepsspillet på venstresiden med gode kombinasjonsspillere, og legge igjen høyrekanten bredt slik at han fort kommer en mot en. I fjor hadde vi dessverre bare Levi tilgjengelig, og effekten ble litt varierende, tross mange gode situasjoner, men jeg skulle likt å se Adegbenro med så mye plass til å utfordre. Da hadde det ikke vært så nøye om backen på den siden var en ståback som først og fremst opptrådte som sikring.

Nå har vi jo ikke Jebali lenger, og mangler sånn sett en ordentlig kombinasjonsspiller blant kantene våre, men i et hypotetisk skadefravær hos Meling kunne det faktisk fungert med Valsvik bak Adegbenro, gitt at vi brukte De Lanlay superoffensivt på høyre back sammen med for eksempel Helland (som er det nærmeste vi kommer Jebali). Eller Åsen, kanskje?

Vi har vel så langt aldri sett Adegbenro dra særlig nytte av å spille med en god back rundt seg, og Meling er nok bedre uten Samuel. Og det er nok også grunnen til at han ikke spiller. Men vi ser jo at vi trenger det lille vi har av ekstremferdigheter nå. Taktiske grep søkes.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 23.04.2019 11:49    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
slik at storfiskene vi hadde napp på slet seg løs.

Hvilket belegg har du for den påstanden?
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 23.04.2019 11:50    Post subject: Reply with quote

Horneland ikke tema på dagens styremøte, i følge Koteng i Adressa(+):

https://www.adressa.no/10...2751b.html
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.04.2019 11:53    Post subject: Reply with quote

Rimelig bankers at Horneland og sportslig avdeling kommer til å være største samtaledel av møte, men ikke referatført.

Går ikke an å samle til styremøte uten å diskutere den katastrofen som foregår nå. Men det er et ordinært møte med en annen agenda satt, og det ville ikke vært særlig taktisk å melde i media at dette blir diskutert nå.
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 23.04.2019 12:38    Post subject: Reply with quote

– Vil de sportslige resultatene i vår være tema?

– Vi vil helt sikkert snakke om det underveis. Men nei, det er ikke eget tema sånn sett. Vi kunne helt sikkert ha vunnet to kamper i starten, men vi er ikke voldsomt bekymret, svarer Koteng.

– Mitt inntrykk er at det er noen få medlemmer som er oppgitte akkurat nå. Så er det mange journalister som ønsker å få klikk.

– I min verden er det kun journalister som mener vi har gått vekk fra 4–3–3. Jeg mener vi har spilt det hele tiden, så har det handlet om den sentrale midtbanespilleren

Journalister som ønsker å få klikk og i Kotengs verden er det kun journalister som mener vi har gått vekk fra 4–3–3 der altså.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.04.2019 12:49    Post subject: Reply with quote

Jeg håper og tror det svares som det må svares i media for å mane til ro i klubben.

Mitt verste mareritt og snikende reell frykt er at sportslig avdeling og styret mener dette. RBK har hatt en litt vond tradisjon med å avfeie kritikk utenfra og være hellig overbevist om at alt de gjør er det desidert beste som kan gjøres.

Det er jo copy/paste av klubbens uttalte holdninger/meninger fra Perry-tiden.
Back to top
RBKtaus
Junior

PostPosted: 23.04.2019 12:57    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:
– Vil de sportslige resultatene i vår være tema?

– Vi vil helt sikkert snakke om det underveis. Men nei, det er ikke eget tema sånn sett. Vi kunne helt sikkert ha vunnet to kamper i starten, men vi er ikke voldsomt bekymret, svarer Koteng.

– Mitt inntrykk er at det er noen få medlemmer som er oppgitte akkurat nå. Så er det mange journalister som ønsker å få klikk.

– I min verden er det kun journalister som mener vi har gått vekk fra 4–3–3. Jeg mener vi har spilt det hele tiden, så har det handlet om den sentrale midtbanespilleren

Journalister som ønsker å få klikk og i Kotengs verden er det kun journalister som mener vi har gått vekk fra 4–3–3 der altså.

Jøss. Det var vel i overkant arrogant uttalt. Og veldig spesielt at han «mener vi har spilt 433 hele tiden,» da han selv mener han ikke innehar kompetanse i fotball. Men mulig at verden ser helt annerledes ut innenfor de fire veggene på styrerommet enn ute i den virkelige verden.

Last edited by RBKtaus on 23.04.2019 19:31; edited 1 time in total
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.04.2019 13:08    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Konesseur wrote:
slik at storfiskene vi hadde napp på slet seg løs.

Hvilket belegg har du for den påstanden?

Blanding av ting som er kjent og innsideinfo.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 23.04.2019 13:34    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Jeg håper og tror det svares som det må svares i media for å mane til ro i klubben.

Mitt verste mareritt og snikende reell frykt er at sportslig avdeling og styret mener dette. RBK har hatt en litt vond tradisjon med å avfeie kritikk utenfra og være hellig overbevist om at alt de gjør er det desidert beste som kan gjøres.

Det er jo copy/paste av klubbens uttalte holdninger/meninger fra Perry-tiden.

Vi får håpe medlemmene tar tak ikveld og får noen klare svar. Er sikkert noen her inne som skal på møtet ikveld?
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 23.04.2019 13:39    Post subject: Reply with quote

Blir som regel avfeid med 2-3 setninger om kontinuitet og tillit.
Tviler sterkt på at dagens møte blir annerledes.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 23.04.2019 13:51    Post subject: Reply with quote

Det er vel generelt sett lite annet styret kan gjøre akkurat nå enn å gi trenerne tillit. Det er altfor tidlig å snakke om å avsette treneren. Vi må minst 8 kamper ut i sesongen før man kan tenke tanken, og aller helst bør man nærme seg halvspilt sesong.

Vi kan ikke bli kjent som en klubb som sparker treneren etter fire kamper, og så lenge de ikke har tenkt å sparke Horneland må de selvsagt sitte rolig i båten og late som om alt er i orden.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 68, 69, 70  Next
Page 31 of 70

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb