| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 16.04.2019 10:08 Post subject: |
|
|
[quote="SverreTrd"][b]Plan A[/b] må være å la Horneland få en ordentlig sjanse. Ikke tre år som Koteng fabulerer om, men vesentlig lenger enn tre obligatoriske kamper. Jeg synes det RBK har vist fram hittil er relativt rævva, men skal holde ut. Og om noen tror at det å pipe på sine egne på Lerkendal hjelper, tro om igjen.
[b]Plan B[/b] må være å krype tilbake til Coolen og be pent om å gjeninnføre den 4-4-3-en folk vil ha og som spillerne kjenner. Jeg vet ikke om han sier ja til en ny midlertidig runde heller. [i]Og dette kun om ikke ting har bedret seg vesentlig før sommeren.[/i]
[b]Plan C[/b] er å jobbe kontinuerlig i trenermarkedet for å være på ballen [i]dersom A og B svikter.[/i] Og da mener jeg å ha et vesentlig bedre bilde av hvem som kunne tenke seg til RBK enn det de tilsynelatende hadde sist. "Planen" de hadde ved sparkingen av KI minte mer om noe kokkelert på et nachspiel i de små timer med for stort inntak av alkohol, gjennomføringen ditto.[/quote]Nettopp. Dette forumet har åpenbart godt av nytt blod. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 16.04.2019 10:59 Post subject: |
|
|
| Stubbelur wrote: | | Koteng sa at det kan ta tre år før Horneland får ut maks potensial ut av klubben. Det er slettes ingen kontroversiell påstand. |
Den som tror på at folk venter med hendene foldet i tre år på at klubben skal komme på rett kjøl igjen har en livlig tid framfor seg. Det kommer ihvertfall ikke til å bli kjedelig det er bra sikkert.
Tre år, hele trøndelag holder på å gå ut av sitt gode skinn etter tre kamper...tre år, joda. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 16.04.2019 11:02 Post subject: |
|
|
| Det er igjen 5 spillere fra laget for 3 år siden. Med samme antall utskiftninger er det altså 5 av dagens spillerstall som får oppleve at vi blir gode. Lol. Genial plan. |
|
| Back to top |
|
 |
Motgangssupporter Junior
|
Posted: 16.04.2019 11:21 Post subject: |
|
|
| Mustrum Ridcully wrote: | | Stubbelur wrote: | | Koteng sa at det kan ta tre år før Horneland får ut maks potensial ut av klubben. Det er slettes ingen kontroversiell påstand. |
Den som tror på at folk venter med hendene foldet i tre år på at klubben skal komme på rett kjøl igjen har en livlig tid framfor seg. Det kommer ihvertfall ikke til å bli kjedelig det er bra sikkert.
Tre år, hele trøndelag holder på å gå ut av sitt gode skinn etter tre kamper...tre år, joda. |
Les hva han skriver en gang til. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 16.04.2019 12:06 Post subject: |
|
|
Horneland er vell på en to års kontrakt så han er vell ikke her selv en gang når han får ut makspotensiale i klubben.  |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 16.04.2019 12:44 Post subject: |
|
|
| Motgangssupporter wrote: | | Mustrum Ridcully wrote: | | Stubbelur wrote: | | Koteng sa at det kan ta tre år før Horneland får ut maks potensial ut av klubben. Det er slettes ingen kontroversiell påstand. |
Tre år, hele trøndelag holder på å gå ut av sitt gode skinn etter tre kamper...tre år, joda. |
Les hva han skriver en gang til. |
Du mener altså at folk kommer til å vente tålmodig i opptil tre år? OK. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 16.04.2019 12:54 Post subject: |
|
|
At det kan ta tre år før makspotensiale er tatt ut betyr ikke at man ikke kan gjøre det bra på veien dit også.
Men om det skjer er en annen sak. _________________ Alle må gå. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 16.04.2019 12:56 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | Horneland er vell på en to års kontrakt så han er vell ikke her selv en gang når han får ut makspotensiale i klubben.  |
Skal ikke se bort fra at styret gir terningskast seks allerede nå, og diskuterer forlengelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.04.2019 13:03 Post subject: |
|
|
| Zarm93 wrote: | At det kan ta tre år før makspotensiale er tatt ut betyr ikke at man ikke kan gjøre det bra på veien dit også.
|
Det er jo dette Koteng mener, men det er ingenting annet enn et forsøk på å roe gemyttene. Ingen, iallefall ikke Koteng, kan definere hvor lang det tar før et prosjekt når sitt makspotensiale. Kåre nådde sin maks etter rundt ett år og var på bunn etter tre år. For alt vi vet kan vi være en Obos-klubb etter tre år med Horneland.
Hadde de hatt helt konkrete planer og målsetninger der enden av prosjektet ligger i et treårsperspektiv så kunne det vært et poeng, men de har gitt mannen toårskontrakt, så den faller på sin egen urimelighet.
Alt i alt, bare tåkelegging fra Koteng og ingenting som er ment eller skal forstås bokstavelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 16.04.2019 13:17 Post subject: |
|
|
| Etter alt oppstyret rundt sparkingen av Kåre, med etterfølgende rettssak osv. så frykter jeg dessverre at Koteng & co vil legge så mye prestisje i dette at det neppe vil skje noe før etter sommeren nærmest uansett hvor dårlige vi er. |
|
| Back to top |
|
 |
hansern Proff
|
Posted: 16.04.2019 13:30 Post subject: |
|
|
Jeg frykter seriøst at vi rykker ned i år. Ikke fordi styrken vår skulle tilsi det, men fordi RBK fortsatt er laget alle skal slå og nå ser de at de har en reell mulighet. Den ekstra motivasjonen kan gi lite poeng til oss.
Jeg ser det som høyst sannsynlig at vi står med 1 poeng etter 5 kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 16.04.2019 13:59 Post subject: |
|
|
Jeg synes det rettes kritikk mot så mye rart overalt. Styret så at vi ble dårligere og dårligere under Kåre og han nektet å høre på åpenbare råd som feks at indreløperne sto som spisser. Det er bra handlekraft og imponerende å tørre å sparke pga mangel på utvikling.
Så går man høyt ut i jakten på nye trener noe de også skal ha ros for. Man må sikte høyt og prøve. Ingen trodde vi kunne lande Bentdner. Fordi man var tøff nok til å prøve så ga det resultater. Trenerjakten ble dessverre ikke slik.
Så hastehentes Horneland som står for en filosofi som er milevis unna det rbk står for. Det er et solid mageplask, men noen måtte de jo ansette. Det finnes ingen fasitsvar på hvem vi burde ha ansatt. Vi kunne hentet Zidane og det kunne gått på rattata. Vi kunne hentet Norli og det kunne fungert fantastisk.
Så ser man etter at Horneland har hatt en del tid på seg at dette ikke ser spesielt lovende ut. Shit happens. Noen ganger fungerer det ikke. Solskjær fungerer bedre for Manu enn Mourinho.
Så er det bare å håpe inderlig at styret er tøffe nok til å innse at dette ikke ble den utviklingen de håpet på men heller en massiv tilbakegang. Håper bare at de ikke begynner å ukritisk støtte Horneland uansett hvordan det går av stahet og prestisjegrunner. Vi satt alt for lenge med Høgmo,Jønson og Perry. For min del har Horneland gjennom alt det idiotiske han uttaler i media og åpenbare meningsløse taktiske disposisjoner allerede vist at han er i den kategorien. Det ble feil. Helt greit. Shit happens. Bare gjør noe med det så er jeg fornøyd. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 16.04.2019 15:21 Post subject: |
|
|
| Mustrum Ridcully wrote: |
Men kjære deg. Som nevnt tidligere av andre så justerer du ned negativiteten din i forhold til hvor bra/dårlig det går for oss. Det blir veldig slitsomt i lengden, men når du holder deg saklig så har jeg ingen som helst problem med at du er mer kritisk enn de fleste. Jeg er ikke uenig i det du sier av prinsipp, og her forleden var jeg enig i absolutt alt du skrev i et langt innlegg. Men dette med Tom Nordlie som reddningsmann for er jo en meme for svarte. Det går det rett og slett ikke å ta seriøst og da blir svaret deretter. |
Jeg skjønner at du synes Nordlie er en dårlig løsning, men skulle gjerne visst hva du tenker om hva vi skulle gjort under dagens forhold:
Vi styrer mot nedrykk dersom ingenting blir gjort, det er vanskelig å ansette noen midt i sesong, RBK er ikke attraktiv for folk flest og mange vil ikke bo i Trondheim. Vi sliter også med dårlig kontaktnett og folk som ansetter konsekvent feil. Da er Tom Nordlie det beste vi kan håpe på dessverre.
Mulig Sollied, men det er jo hans TIMING. Tom har vist tidligere at han duger til dette PÅ KORT SIKT. Som sagt så holder ikke han i lengden, han sliter omgivelsene i stykker. Hvem andre kan de som skal ta beslutningene finne? Hvem kan vi få tak i? Tom er ikke det optimale, men jeg klarer ikke å se at vi får tak i noe annet dessverre. Så langt ned har klubben sunket. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 16.04.2019 17:32 Post subject: |
|
|
| Anderlecht sparka treneren sin etter tre måneder. Hint hint hint hint hint hint hint hint. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 16.04.2019 18:07 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | | Jeg synes det rettes kritikk mot så mye rart overalt. |
Styret gikk ut høyt og har dretet ut klubben offentlig i ca et halvt år i strekk på amatørskap samt kostet oss dyrt. De feilet. Dette er et styre som har som eneste funksjon å ivareta og utvikle klubben vår videre, deres kanskje viktigste enkeloppgave er treneransettelse. Om det er rart å kritisere styret nå så kan man egentlig bare frita de for all kritikk og ansvar for all fremtid. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 16.04.2019 18:41 Post subject: |
|
|
Adressas RBK-børssetter nådeløs: Dette er galt med Rosenborg
Rosenborg har skapt syv klare målsjanser hittil denne sesongen. Ikke bra nok mener Kai Bardal.
Hva sies?
men, ingen trepoenger mot Godset og tap i Molde, så er RBK ute av gullkampen og det bør også gi god grunn til å sparke trenerteamet. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 16.04.2019 19:35 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | | Så hastehentes Horneland som står for en filosofi som er milevis unna det rbk står for. |
«Hmmm....vi må jo ansette noen selv om førstevalgene sa nei. Hei, la oss ansette Eirik nobody Horneland fra fuckings Haugesund! Da har vi gjort jobben vår og ansatt noen!»
#hvamedåbrukemertid.com _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 16.04.2019 20:56 Post subject: |
|
|
Det er veldig mange trenere å velge mellom i verden. Veldig rart at vi endte opp med Horneland. Så og si alle var jo sikre på at når navnet hans dukket opp så var det snakk om en av flere trenere som skulle styrke trenerteamet. Alt annet virket da helt usannsynlig. ¨
Vet egentlig ikke helt hva som gikk så utrolig galt. De hadde kanskje noen veldig hete kandidater som ikke sa nei, men heller ikke ville si ja med en gang da de var veldig avventende. Så fikk de nei fra de klare førstevalgene og panikken begynte å spre seg.
Det riktige ville da være å heller bruke mer tid til man fant en kandidat man virkelig trodde på. Mener å ha lest på forumet at veldig mange og sterke personligheter i laget ikke ønsket å ha Coolen videre som trener. Dersom dette stemmer så var det ikke så enkelt for styret heller. De fikk nei fra førstevalgene sine. De ønsket å bruke mer tid og så for seg at Coolen kanskje kunne trene laget halv til en sesong til. Dette fikk de klare og sterke signaler fra spillerne om at de på ingen som helst måte ønsket seg. Dermed ble styret nødt til å gå for en nødløsning. Når de først gjorde det så er det fortsatt merkelig at de gikk for en umerittert trener som bryter fullstendig med klubbens filosofi om 4-3-3. Mange spennende trenertalenter å velge mellom som sverger til 4-3-3 mens de fortsatt så for seg en mer merittert trener i 2020 - 2021.
Stemmer dette med at stallen var så utrolig i mot Coolen videre er det egentlig skremmende. Da har vi en stall som dikterer for mye og det er egentlig bare å begynne å renske opp og få dem bort. Alt dette er bare tankespinn men kan nesten virke litt som spillergruppa oppførte seg som en gjen drittunger som nærmest nektet å la seg trene videre av Coolen. De endte opp med en ny trener som de trives enda mindre under og sitter vel nå og angrer på at de ikke heller støttet Coolen når de først skulle ende opp med Horneland.
Synd at det ikke ble Coolen for han hadde noe på gang i de aller siste kampene når laget begynte å sette seg og spillere som hadde vært mye skadet hadde fått spilt en del på slutten og begynt å komme i form.
Jeg sitter med en ekkel følelse av at ja, ting kan begynne å snu men bare i den forstand at vi begynner å vinne kamper. Jeg tror vi uansett kommer til å være enda lengere unna tanken om morsom og underholdene fotball under Horneland som jo var hovedgrunnen til å kvitte seg med Kåre og ikke satse på Coolen. _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 17.04.2019 10:04 Post subject: |
|
|
Vet ikke om denne er linket tidligere, men fersk artikkel i Aftenposten:
https://www.aftenposten.n...2448b.html
Her hudflettes ledelsen i Rosenborg. Det snakkes om at de har blitt sløve av suksessen. Mye bra, det eneste jeg er uenig i var at det hevdes toppen ble nådd mot ajax høsten 17. Nedturen begynte jo over et år tidligere.
(Bak betalingsmur, men kan leses dersom du ikke har overskredet antallet artikler denne uken) _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 17.04.2019 10:10 Post subject: |
|
|
Kanskje nedturen startet da Perry fikk sparken? Eller kanskje nedturen rett og slett er en innbilning?
Våren 2018 var det mye skader, og høsten 2017 var det noen helt ellevilt spennende kamper mot Celtic og Ajax. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.04.2019 10:25 Post subject: |
|
|
Artikkelen er av Adressas Løfaldli. Jeg synes den er rotete, men den stiller mange gode spørsmål: Hvorfor gikk man bort fra røttene ved å ansette Horneland? Hvorfor er man igjen i ferd med å få økonomiske problemer? Hvorfor stoppet utviklingen opp under Kåre og hva ble gjort for å få han tilbake på rett spor? Mangler man prestasjonskultur i Trøndelag? Er det riktig å satse på å hente "stjerner" (som Bendtner, Pedro Chirivella, Renato Sanches og Steven Caulker) som kanskje ikke forstår verdisettet til klubben? Hva skjer med talentutviklingen? |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 17.04.2019 10:41 Post subject: |
|
|
Det er absolutt ingenting som tyder på at utviklingen stoppet opp under Kåre. Tvert imot var klubben på strak vei tilbake til en gullalder. Sunn drift og piler som peker oppover. Riktignok var det noen skader våren 2018, men Kåre var på ballen og fokuserte kynisk på poeng slik han skal.
Folk må distansere seg fra løgn-fantasiene sine og resonere ut ifra objektive resultater. |
|
| Back to top |
|
 |
SverreTrd Senior
|
Posted: 17.04.2019 11:04 Post subject: |
|
|
Som eksil lenket og Henning kommenterte på, finnes det en artikkel fra Løfaldli idag.
Løfaldli er betalt journalist i Adressa, og har kommentert friskt siden han startet for ett år eller tre sida (husker ikke akkurat når). Det jeg sitter igjen med inntrykk av, er høye meldinger og varierende ståsted. Som om det viktigste er click-baits og en smule etterpåklokskap.
Dessverre lever RBK under konstant søkelys, alle skal ha en vinkel på det. Jeg synes det er greit at vi supportere får ut frustrasjoner og lufter våre meninger her, men jeg synes synd på menneskene i RBK som lever under et ganske negativt presselys. Det bygde seg også opp før sommeren ifjor hvor det ble stort fokus på hvor dårlig RBK var. Det kan til og med bidratt til alle de negative hendelsene som etterhvert utfoldte seg.
Jeg synes ikke pressen skal være talerør for RBK, men jeg tror Løfaldli og hans med-journalister medvirket til å framskynde vedtaket om å sparke KI og EH midt i sesongen. I stedet for å ta en gjennomtenkt avgjørelse etterpå.
For ordens skyld, jeg tror ikke på å gjeninnsette KI. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 17.04.2019 11:08 Post subject: |
|
|
| SverreTrd wrote: | | Løfaldli er betalt journalist i Adressa, og har kommentert friskt |
Tja, mener mye rart uten at det går an å nikke seg enig liksom. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 17.04.2019 11:10 Post subject: |
|
|
| SverreTrd wrote: |
For ordens skyld, jeg tror ikke på å gjeninnsette KI. |
Så hva tror du på da? Horneland? Coolen? At det kommer en annen topptrener som vil jobbe for et styre som er helt blåst? |
|
| Back to top |
|
 |
|