| View previous topic :: View next topic |
| Banens Beste? |
| Hansen |
|
19% |
[ 8 ] |
| Hedenstad |
|
4% |
[ 2 ] |
| Hovland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reginiussen |
|
51% |
[ 21 ] |
| Meling |
|
4% |
[ 2 ] |
| Jensen |
|
2% |
[ 1 ] |
| Konradsen |
|
4% |
[ 2 ] |
| Ã…sen |
|
2% |
[ 1 ] |
| De Lanlay |
|
2% |
[ 1 ] |
| Helland |
|
7% |
[ 3 ] |
| Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 41 |
|
| Author |
Message |
EspN Veteran
|
Posted: 09.04.2019 03:40 Post subject: |
|
|
Det blir ikke gull i år iallefall!Heller ikke europa.Det kan vi slå fast med  |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 09.04.2019 07:44 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Vi ser ut som en svamp som blir voldtatt av en grevling. | Du skaper fine bilder Zaphod, det skal du ha  |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 09.04.2019 08:08 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | Nei du det hadde g[tt meg hus forbi :p
Er jo ikke missfornøyd med at Kåre ble avsatt (bare måten det ble gjort på), men at vi havnet på Horneland var jo i seg selv et sjokk og hvilken prosess de har gjort rundt ansettelsen synes de de skal åpne opp om.
Tåkefyrstens prat om at han var førstevalg er jo noe, men også ingenting.
Hva var alternativene? Er det vi fikk presentert i media det alt vi sjekket ut?
har de snakket med Eggen? Vrba? Sett utenlands?
Horneland er sikkert en fin fyr men om det er SÅNN fotball han står for så versjågo, der er døra! |
Joda, det er nok få som argumenterer for at man skal løpe rundt som skremte høns slik vi gjør i andreomgang. Men fotballen vi spilte i fjor ble grundig avslørt i europa da omtrent alle lagene løp fra oss og gjorde oss til statister og rundingsbøyer. Så at intensiteten i spillet må tydelig opp er det liten tvil om hvis man ønsker å spille der. Den delen har tydeligvis Horneland ønsket å gjøre noe med. Og vi regisserer noen flotte angrep mot et Odd som parkerer bussen i 451 i første omgang men faller totalt igjennom i andre omgang. Hadde vi hatt litt større presisjon i angrepsspillet i første omgang så hadde vi overkjørt Odd.
Virker som om vi har tatt et skritt fram på noen områder og to tilbake på andre. Det kan selvsagt ikke fortsette i lengden. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 09.04.2019 08:42 Post subject: |
|
|
Noe som bla ble poengtert i eurosport-studio, er skremmende.
Det er slutt på tidlig igangsetting fra Andre Hansen. Spillerne snur ryggen til, spesielt backene, som ofte var på hugget før. RBK skal ikke spille seg ut bakfra. Her skal det lempes opp, lengst bort, vinne igjen andre ball og skape målsjanser. Trist å se!!!
Jeg er så oppgitt over hva som har skjedd i klubben, at de har gått så langt bort fra alt.
Er det noe medlemmene kan gjøre på neste medlemsmøte???Burde man gåsammen??? Kjernen?? _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 09.04.2019 08:45 Post subject: |
|
|
| Dette med null igangsetting bakfra har jo vært en tendens siden 2016, så det er ikke noe nytt der. Irriterte meg grønn over det i fjor også. Hundrevis av ganger så står Hansen og tilsynelatende ønsker å kaste ut, men finner ingen å kaste til. Hele laget løper oppover med ryggen mot Hansen. Ingen vil ha ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.04.2019 10:41 Post subject: |
|
|
Du mener det er lite fokus på frispilling bakfra? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 09.04.2019 10:52 Post subject: |
|
|
Det jeg merket meg iallefall er at når vi kommer oss inn på siste tredel så har vi ganske mange strenger å spille på, og det selv med Søderlund der, Bendnter i slag med aksjonsområde fra 30m og inn foran mål kan vi gi et hvilket som helst norsk forsvar mareritt tror jeg, selv mot parkert buss. Problemet vårt nå er at vi ikke evner å sette opp alternativer for å komme oss fram dit, og da kan vi slå langt eller prøve på noen veldig risikable ting som fort gir brudd i mot.
På lang sikt så er vi nødt til å jobbe med spillet langs bakken, men tryggere å lempe ballen opp, så trenger to tanker i hodet der. Det er utover sommeren at vi skal være gode, men skal helst ha tatt litt poeng på våren også. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 09.04.2019 11:12 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Du mener det er lite fokus på frispilling bakfra? |
Haha
Joda det var mye fokus på det i de tre første kampene i forrige sesong, men så fikk vi PTSD og etter det har det vært helt fraværende. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 09.04.2019 12:41 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Du mener det er lite fokus på frispilling bakfra? |
Laget som frispilte på Lerkendal i fjor spilte i blått.
For øvrig: alt var ikke bedre før. Bare 10.900 møtte opp for å se RBK tape 0-1 mot nettopp Odd i seriepremieren i 2002. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 09.04.2019 15:18 Post subject: |
|
|
Ser en del eksperter har fått muligheten til å analysere Rosenborg spillet i dagbladet idag. Det snakkes om at vi prøver å være fremoverrettet, men feiler, og at spillet mangler relasjoner. Siden disse ekspertene mener sånt så skal jeg ta min analyse av de 70 minuttene jeg orka å se før jeg gikk i dusjen for å vaske vekk kampen.
- Det vi har av fremoverrettet spill er som regel et forsøk på å lempe ballen over midtbanen så vi slipper å bruke dem så mye. Det blir som regel balltap med påfølgende forsøk på å presse motstander til å gi oss ballen. Vi har bare ikke riktig pressmiddel
- Når ting klaffer er det veldig ofte på grunn av feil fra motstanderne. Sånn som målet vi fikk som var et hazardiøst innkast som ender med et fint skudd fra Helland som keeper burde tatt.
- Når vi leder kampen så virker det som Perry fortsatt sitter på benken, for da skal det i hvert fall ikke angripes. Vi blir spilt lave hele tiden.
- Relasjonene som burde være i laget etter at de samme spillerne nå stortsett har spilt sammen i 3+ år er ikke der enda. Det burde noen ta innover seg snart. Ærlig talt ser det tidvis ut som spillerne knapt kjenner hverandre.
- Forsvaret vårt mangler elementære ferdigheter. Det er null fart, null evne til å slå en pasning mellom 20 cm og 50 meter og konsentrasjonsevnen til en 3åring. Skal vi spille uten fart i forsvaret så må konsentrasjons-nivået være der og skal vi spille uten konsentrasjon så må det erstattes med tempo. Ellers vil jeg påstå at Hovland må ha store mengder pressmiddel på noen i Rosenborg, for han hører ikke til på en fotballbane sånn som han holder på.
- Backene våre glemmer tidvis helt å jobbe. De er ofte med fremover, men når det renner ut i sanden så blir det ofte trasking hjem. Igår var faktisk Hedenstad bedre enn Meling, uten at det sier mye om Hedenstad.
For positivitetens skyld så har jeg to ting å si. Det var litt bedre enn mot glimt, og hu ene som kamera sveipa over på Lerkendal var ganske pen. _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
|