| View previous topic :: View next topic |
| Banens Beste? |
| Hansen |
|
19% |
[ 8 ] |
| Hedenstad |
|
4% |
[ 2 ] |
| Hovland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reginiussen |
|
51% |
[ 21 ] |
| Meling |
|
4% |
[ 2 ] |
| Jensen |
|
2% |
[ 1 ] |
| Konradsen |
|
4% |
[ 2 ] |
| Ã…sen |
|
2% |
[ 1 ] |
| De Lanlay |
|
2% |
[ 1 ] |
| Helland |
|
7% |
[ 3 ] |
| Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 41 |
|
| Author |
Message |
machiavelli Veteran
|
Posted: 08.04.2019 22:01 Post subject: |
|
|
| Hvis førsteomgang er "ganske grei" så er det en falliterklæring deluxe. Det var skandale. Ikke noe antydning til positiv spill. Det var 2-3 situasjoner i hele omgangen som var antydning til forsøk på spill. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 08.04.2019 22:02 Post subject: |
|
|
Bjørnebye må vekk, har rett og slett sovnet på jobb. Henter bare middelmådigheter på trener og spillersiden. Stallen skulle vært fornyet, den består av en masse spillere i slutten av 20 årene og begynnelsen av 30 årene. Flere av disse er på hell, og må erstattes og det raskt. _________________ Svart og hvit for alltid!
Last edited by ace on 08.04.2019 22:19; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 08.04.2019 22:03 Post subject: |
|
|
Synes Senador har helt rett i alt han sier over her. Alarmen bør gå veldig snart. Begredelig av og på banen i dag. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 08.04.2019 22:03 Post subject: |
|
|
Fy faen dette er tragisk. Vi er heldige som ikke taper og blir reddet av en keepertabbe av Rossbach. Vi møter et Odd lag som ønsker å spille fotball. Vi har en avslutning på mål og lager 19 frispark! Rambo prater om å vinne dueller og andreballer i pausen. Horneland prater etter kampen om dueller og fysikk. Er det det Rosenborg handler om? Er det dette vi skal forvente fremover? Ukens høydepunkt er nå blitt ukens mareritt.
Regner med alle som forventet underverker så fort Bendtner ble satt på benken er fornøyde. Vi har jo en spiss som løper å jager ball i 90min... Spillere som Søderlund har ingenting i Rosenborg å gjøre. At NFF mann Bjørnebye skulle få lurt inn en Drillo/Semb mann som hovedtrener er nesten som et mareritt. Etter 7 treningskamper og 2 seriekamper ser vi hva Horneland står for. Han prater om at det tar tid å forandre noe. Javel, forandre en vinner klubb til et 4-4-2 lag som handler om innsats som Haugesund da eller? Det er ikke forenelig med hva Rosenborg handler om. Bare spør de mange tusen som ikke gadd å dra på kamp i dag. Få det vekk å ta med deg Bjørnebye og styret som ansatte deg.
Det har kostet 20mill å sparke Ingebrigtsen og Hoftun å ansette denne mannen. Dette pluss tap av omdømme bør få konsekvenser for styret. Dere ble advart som dere ble med Perry.
Last edited by Iziba Jaja on 08.04.2019 22:06; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 08.04.2019 22:04 Post subject: |
|
|
| Cyrilp wrote: | En ting er jeg temmelig sikker på og det er at Koteng neppe kommer til å sparke Horneland slik som hele situasjonen ble ved ansettelsen, men jeg tipper at dersom dette ikke tar seg utrolig opp frem mot sommeren så kommer Koteng til å trekke seg som styreleder og SÅ får Horneland sparken... skal ikke se bort fra at Bjørneby ryker i samme omgang.
|
Tror du kan være inne på noe nå. Horneland kan ikke gå alene, det må gå flere. |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 08.04.2019 22:08 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | | Hvis førsteomgang er "ganske grei" så er det en falliterklæring deluxe. Det var skandale. Ikke noe antydning til positiv spill. Det var 2-3 situasjoner i hele omgangen som var antydning til forsøk på spill. |
Sett i lys av at det er andre runde så var den omgangen grei. Rbk har vel aldri spilt glitrende fotball de første rundene. Det handler om å vinne duellene, vinne andreballene og skape nok situasjoner foran mål. Hva de prøver på i 2 omgangen er jeg derimot veldig usikker på.
På den første corneren til Odd så legger rbk igjen tre mann på midtbanen. Sånt liker jeg. De neste cornerne ligger de igjen med alle 11 innenfor 16 og trykker seg selv bakover. Helt merkelig. Odd sine breddespillere gjør i 2 omgang en kjempejobb med å sperre av backene våre. Meling f. Eks kom ikke over midten før den var igjen 10 min. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 08.04.2019 22:19 Post subject: |
|
|
Jeg skrev tidlig i tråden at dette kan vi bare glemme. Start 11 er så dårlig at vi blir spilt ut av hva som helst i Norge.
Idioten Helland står fram i media som rasende, hadde dette kommet fra Mike, Meling, A. Hansen eller Tore hadde jeg kanskje trodd på personen. Dette er mette spillere som er langt over høyden.
De tre som startet framme idag er en B rekke og ville ikke hevet noen i serien. Vi ga Horneland en sjanse, den griper han ikke og dette blir en forferdelig sesong.
Og bak all elendigheten står SIB.
Last edited by EGA on 08.04.2019 22:22; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 08.04.2019 22:20 Post subject: |
|
|
Fin tråd å hente litt påfyll til block-filteret i RUSK fra. Kommer til å spare masse tid på rbkweb fremover.  |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 08.04.2019 22:25 Post subject: |
|
|
Gidder ikke lage børs.
Helland var dønn ærlig etter kamp, det var hele lyspunktet med dette i kveld!
Heldigvis så er det flere som nå forstår hvor ufattelig dårlig jobb det var å hente Horneland!
Han var grei i Haugesund, men Haugesund er ikke Rosenborg!
Sier som Ari, Trist som Faen! |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 08.04.2019 22:26 Post subject: |
|
|
larsarus må du ikke bli for overveldet av negativitet her.
hva er din mening?
Vi skal jo produsere hjemme mot Odd og bare for å nevne det så hadde Moille 14/15 skudd på mål sist kamp og hvor mange hadde vi?
vi evner jo ingenting og det er skremmende!!!
slik vi fremstår nå så vil vi jo kjempe mot nedrykk ikke e-cup.
klart det er håp, men dette var meget begredelige greier :/ _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
SHJINNJWÆST Rutinert
|
Posted: 08.04.2019 22:29 Post subject: |
|
|
| larsarus wrote: | Fin tråd å hente litt påfyll til block-filteret i RUSK fra. Kommer til å spare masse tid på rbkweb fremover.  |
Bli voksen |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 08.04.2019 22:30 Post subject: |
|
|
Jeg ser noen tendenser som jeg liker, og noen grep som jeg tror må gjøres.
For det første tror jeg at i det oppbyggende spillet så bør vi ha en sentral, pdd vil jeg tro Jensen bør ta den rollen, vi kan fint spille 4-2-3-1 i forsvar, men jeg ville kjørt Konradsen og Åsen mer ut mot hver sin side.
For det andre så tror jeg ting kan begynne å lukte svidd med de flikkene og trekantente på siste tredel som vi tydelegvis ønsker oss, særlig hvis vi kan få Bendtner til å være i området i og foran motstanders sekstenmeter. Men dette er åpenbart noe de må få øvd mer på.
Jeg tror de langpasningene til dels er en pragmatisk holdning til at vi enn så lenge ikke har et oppbyggende spill som er godt nok til at det er verdt å risikere så mye mot press imot. Synes de bør gå mer mot midten hvor vi har Søderlund enn ut mot kantene hvor det er litt mer pinglete. Enn så lenge så ville jeg fortsette med å svare på høyt press med langpasninger så kan vi heller begynne å bygge opp bakfra når motstander har løpt fra seg, noe vi så tendenser til at vi gjorde synes jeg, men vi har ikke nok bevegelse framover til at vi klarer å spille oss noe særlig igang bakfra, jeg tror dette har litt for mye med at vi har to dype midtbanespillere som er litt for nærme hverandre, derfor kunne jeg tenkt meg å se Mike som mer tydelig ballfordeler med støtte fra stopperne, med mye mer bevegelse foran Mike fra resten. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 08.04.2019 22:35 Post subject: |
|
|
| SHJINNJWÆST wrote: | | larsarus wrote: | Fin tråd å hente litt påfyll til block-filteret i RUSK fra. Kommer til å spare masse tid på rbkweb fremover.  |
Bli voksen |
Det er MANGE her inne som tenker det samme om deg, hver gang du kommer med tiradene dine. Du fremstår som et troll  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 08.04.2019 22:36 Post subject: |
|
|
Hvem lager avstemming?!? _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 08.04.2019 22:40 Post subject: |
|
|
| larsarus wrote: | Fin tråd å hente litt påfyll til block-filteret i RUSK fra. Kommer til å spare masse tid på rbkweb fremover.  |
Kan du ikke starte et eget forum der du kan diskutere med deg selv? |
|
| Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 08.04.2019 22:41 Post subject: |
|
|
Er nok mange som raser i fra seg og modererer seg litt i ettertid. Meg inkludert. Når det er sagt. Har ikke trua på gull i år, ikke med Horneland. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 08.04.2019 22:48 Post subject: |
|
|
| Iziba Jaja wrote: |
Det har kostet 20mill å sparke Ingebrigtsen og Hoftun å ansette denne mannen. Dette pluss tap av omdømme bør få konsekvenser for styret. Dere ble advart som dere ble med Perry. |
OG det vil koste ufattelig mye mer i tapte bilettinntekter...
Skjønner ikke at de kan la være å tenke på den konsekvensen heller når de kjører det løpet de kjører >< _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 08.04.2019 22:50 Post subject: |
|
|
| spællåtmæ wrote: | Sitter å leser flere nettaviser som skriver at Odd var klart best gjennom hele kampen! Førsteomgangen er etter hva jeg ser ganske grei av rbk. Bra intensitet i presset og skaper 2-3 gode sjanser. Odd har ikke en avslutning på mål og ligger kun å kontrer.
2 omgangen derimot er sørgelig. |
Mediene smør jo litt på. Førsteomgangen var ikke noe å skjemmes over sett under ett, andreomgangen derimot, der vi skulle ut å gire opp enda et hakk og dominere, etter Hellands egne ord i pausen..  |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 08.04.2019 22:53 Post subject: |
|
|
| Noen må ta ansvar for denne raseringen av Rosenborgsk 4-3-3. Vi ble rundspilt av Ranheim på Lerkendal i fjor og nå er det f... meg mye værre. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 08.04.2019 23:10 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: |
OG det vil koste ufattelig mye mer i tapte bilettinntekter...
Skjønner ikke at de kan la være å tenke på den konsekvensen heller når de kjører det løpet de kjører >< |
Ja de gjør nok dette i vond mening for å ødelegge mest mulig.
Fikk du ikke med deg at etter at omtrent alle her på forumet og styret inkludert NAE ønsket å avsette Ingebrigtsen på grunn av nedadgående kurve?
Og at styret inkludert Koteng og alle gjorde det de kunne ut fra forutsetningene og prøvde å hente meriterte trenere fra utlandet. Men de sa alle nei!
Da prøvde man å finne de beste talentene her til lands. En trenersignering er alltid forbundet med risiko uansett. Se for eksempel til Manu hvor en tilsynelatende middelmådig trener som knapt klarte å skrape sammen flere poeng enn Horneland gjorde med haugesund i fjor plutselig gjør suksess. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 08.04.2019 23:46 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | larsarus må du ikke bli for overveldet av negativitet her.
hva er din mening? |
Første omgang var det tendenser, og en god periode. Langt fra noen prakt-omgang, men heller ikke noe å grave seg ned for. Andre omgang ble en sliteomgang hvor svært lite fungerte. De Lanlay og Åsen overraskende dårlig. Og Hedenstad er Hedenstad og Hovland er Hovland. Men hovedproblemet er det det har vært i et par år nå - RBK eier ikke presisjon i pasningsspillet, og hva forventer RBKweb-leserene der egentlig? Skulle liksom Horneland ha klart å fikse RBKs presisjonsproblem på 1 uke? En sesongoppkjøring? Jeg hadde håpet medisinen var ekstra hardkjør/intensitet i oppkjøringen og at å lette på treningstrykket før sesongstart skulle gi resultater i form av bedre presisjon pga bedre fysisk form/kapasitet, men så lett er det nok ikke. Så da blir det lett panisk når RBK presses.
Byttene kunne fungert (Akintola var dessverre også en skuffelse), og begge kunne gjerne kommet 5-10 minutter tidligere, spesielt Bendtner-byttet. Alternativt kunne Åsen blitt byttet for Bendtner, det kunne hjulpet bedre på ballbesittelse, men det ville vært formasjonsmessig gambling og ville skapt mye mer ramaskrik om det ikke fungerte. |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 08.04.2019 23:55 Post subject: |
|
|
| Jeg tør ikke legge meg av frykt for mareritt der Franck Boli havner i løpsdueller med Reginiussen/Hovland neste helg |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 08.04.2019 23:58 Post subject: |
|
|
I all negativiteten som er her i matchtråden skal jeg komme med noe positivt. Hu ene som kamera sveipa over i løpet av kampen var ganske fin.
POSITIVITET  _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 09.04.2019 00:37 Post subject: |
|
|
Nei du det hadde g[tt meg hus forbi :p
Er jo ikke missfornøyd med at Kåre ble avsatt (bare måten det ble gjort på), men at vi havnet på Horneland var jo i seg selv et sjokk og hvilken prosess de har gjort rundt ansettelsen synes de de skal åpne opp om.
Tåkefyrstens prat om at han var førstevalg er jo noe, men også ingenting.
Hva var alternativene? Er det vi fikk presentert i media det alt vi sjekket ut?
har de snakket med Eggen? Vrba? Sett utenlands?
Horneland er sikkert en fin fyr men om det er SÅNN fotball han står for så versjågo, der er døra! _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 09.04.2019 00:53 Post subject: |
|
|
Der første omgang er en under middels prestasjon mot en ok motstander, er andre omgang en ren oppvisning i udugelighet på alle plan. Taktisk, teknisk, innsatsmessig, psykologisk.
Og stadig er det håpløst å skjønne hva Hornelands Rosenborg egentlig vil offensivt, utover å pole ballen opp og håpe at en sjanse materialiserer seg. Med litt godvilje kan man vel hevde at vi skal få innlegg fra backene, men det er jo ikke noen bearbeiding i det. For å ta et eksempel: da Coolen tok over implementerte han ganske umiddelbart et tydelig grep der han fokuserte angrepsspillet på venstre med Meling høyt i banen og påfyll av spillere rundt. Så kombinerte vi fram overtall. Samtidig sto høyrekanten, som dessverre var Levi, igjen bredt slik at vi ofte kunne spillvende enkelt til en 1 mot 1-situasjon. Det kom i kamp 1. Etter en hel oppkjøring er det ingen tegn til hvordan Horneland ønsker å oppnå disse innleggene sine utover Jönssonsk ljuskraft og flaks med spretten.
Og så er det organiseringen defensivt, som liksom skulle være styrken til Horneland. Vi ser ut som en svamp som blir voldtatt av en grevling. Ikke bare når vi blir tatt på overganger n ganger, men også når Odd har etablert angrep. Er det kunnskapen, pedagogikken eller elevene? Vi er både lange, brede og uoppmerksomme, og følgelig fulle av hull når vi kontres på.
Så skal ikke spillergruppa glemmes. Vi skulle liksom få se nå, og til alt overmål tok vi jo en sånn ledelse vi visstnok er så gode med. Det er en mett og selvtilfreds gjeng det der, alt for mange som har landet og ser de siste sesongene sine foran seg i behagelige Rosenborg. De ønsker nok ikke å tape, men prøver ikke helt hundre prosent å vinne heller, og de er jo ikke i samme form som motstanderne. Det var kanskje for tungt og kjedelig å trene på sånt? Hvor er lederne i gruppa - fins de?
Hadde vi spilt i denne stilen i EL hadde vi tapt tosifret, og blitt etterforsket for kampfiksing. For jeg tror nok det hadde vært en del trøndere som ville satt noen kroner på spesielt stygge sifre ut i fra det vi ser i ES.
Børs.
Hansen BB 6 - Klarer ikke redde oss alene, og har egentlig ikke mye å gjøre. Trygg. Vil sette i gang spillet, men det vil ingen andre.
Hedenstad 4 - Bedre enn sist, har noen gode initiativ, men aner jo ikke hva han skal med ballen der. Taper alle dueller.
Hovland 2 - Er kun totalt på bærtur én gang helt til han simultant mister mann og opphever offside, og dermed koster baklengs nok en gang. Livsfarlig sløv, mangler mye på det mentale.
Reginiussen 6 - Noen særdeles viktige inngripener redder nullen i første omgang. Sterk.
Meling 4 - Uvanlig svak i nærspillet, der er han konstant på etterskudd. Ivrig offensivt, og dropper helt posisjon.
Jensen 3 - Meget dårlig kamp, upresis med ball og gjør dårlige og farlige valg i forsøket på å være skapende. Taper ball ofte.
Konradsen 4 - Best på midten når oppgavene kler ham. Kriger og sparker og duellerer. Og fortsatt seg selv med ball i beina, det går sakte og med høy feilrate. Stadig veldig passiv i etablert forsvar.
De Lanlay 3 - Blir verken fugl eller fisk. For svak nærteknisk i mellomrommet, og finner ikke bakrommet. Faller helt ut.
Åsen 3 - Forsøker å være kreativ, men havner veldig bredt i banen og bruker for lang tid med ball. Taper mye dueller. Er ikke en spiller som kan fikse dette alene.
Helland 4 - Glad i å falle for å få frispark høyt i banen, det minsker ikke Lillestrøm-preget vårt. Mye feilvendt. Scorer.
Søderlund 3 - Truende, for så vidt, men tre sjanser er som kjent to for lite. Virker tung og uskarp. Veldig svak med ball.
Akintola - Sliter med å finne rollen sin, og blir virrete.
Bendtner - Prøver å ta ned ball, men blir relativt lite involvert langs bakken.
Horneland 1 - Hvis dette er det som skal serveres på Lerkendal blir det dårlig med betalende kunder. Virker planløs, og det er grunn til å lure på hva som har blitt avtalt på trening. Ny oppstilling igjen, men uten å bytte ut direkte svake ledd. |
|
| Back to top |
|
 |
|