English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 68, 69, 70  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Captain
Veteran

PostPosted: 24.03.2019 15:39    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Helt enig. Lundemo er vel skadefri nå, han er ikke verdens beste spiller, men han passer fint i den dype rollen. Så får Åsen, Konradsen, Jensen og de andre midtbanespillerne kjempe om indreløperplassene. Denne snudde V-en med Konradsen og Åsen som sittende og Jensen foran fremstår som en definisjon på vondtfot, ingen spiller i den rollen de er best i.

Sant, så sant. Håper de vil bruke Lundemo som anker, samt at de bruker Åsen og Jensen som indreløpere. Tror det kan ligge noe i at de føler at de ikke har den midtbanestrategen de trenger, for å styre midtbanen. Muligens derfor de spiller med snudd V. Skjønner tanken med å både kunne spille med to sittende og én framskutt, samt at de kan spille med én sittende og to indreløpere. Dette gjør at man kan endre underveis i kampen, og at de kan tilpasse laget etter hvem de til enhver tid har tilgjengelig.

Ser det som svært sannsynlig at når Trondsen er tilbake, så vil han spille sentralt. Forhåpentligvis med Åsen og Jensen som indreløpere, og Konradsen som utfordrer.

De var ute etter Fossum tidligere i vinter, da er spørsmålet, hvem skulle blitt foretrukket mtp. toppet lag?
Montana
Veteran

PostPosted: 24.03.2019 16:34    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Grunnen til at det har blitt slik er vel fordi Trondsen er ute og at Horneland ikke stoler nok på de andre alternativene til å ta den sittende rollen alene.
Tror jeg i hvert fall.

Mener du at 4-4-2 treneren som har spilt 4-4-2 i alle treningskampene våre i år kommer til å svitsje over til 4-3-3 så fort Trondsen er tilbake?
For all del, det kan stemme, men det synes jeg høres ut som en veldig dårlig strategi. Viss det er meningen at vi skal spille med en dyp og to indreløpere så må vi også øve på det. Jeg tror ærlig talt at vi er 4-4-2 og kommer til å fortsette med det under Horneland, som forsåvidt er fint så lenge man bruker folk der de er god. Det blinker en liten varsellampe til meg når Åsen sier at han øver på en rolle han ikke har hatt på 7 år. Høres fryktelig vondfot å bruke en av seriens mest kreative og offensive indreløpere som sittende sentral.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 24.03.2019 16:57    Post subject: Reply with quote

- Vi har analysert hva vi må gjøre bedre for å skape enda mer sjanser. Vi har vært litt mer ned på detaljnivå denne uka. Og vi har fortsatt ei uke på oss, konstaterer Gjermund Åsen overfor rbkweb.no.

- Hvilke detaljer må dere bli bedre på?

- Vi må bli bedre til å skape sjanser. Vi har skapt litt for lite sjanser til nå. Det har vært litt for lite flyt i angrepsspillet. Vi må rett og slett trene på relasjoner og få spillet til å flyte bedre offensivt, slik at vi får scoret litt mål og skapt litt mer sjanser.

- Hvordan syns du midtbanen fungerer?

- Det har vært nytt for alle på midtbanen sånn som vi har spilt til nå. Det er ikke så mange som har erfaring fra å spille i en firer med én foran. På sikt tror jeg at det kommer til å bli bedre og bedre, men det er klart at det har vært nytt for alle som har vært involvert på midten.

Les mer: - Vi må trene på relasjoner

Også jeg hadde altså en Åsen-prat på luringa. Jeg flyttet en del innlegg over hit, siden at det passer mer i generell diskusjon enn i Åsen-tråden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 24.03.2019 17:25    Post subject: Reply with quote

Vær så snill Horneland, dropp 4-2-3-1 og gå over til 4-3-3.

En ny sentral inn og vips så er vi der vi skal være.
Back to top
JW
Rutinert

PostPosted: 26.03.2019 00:50    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg blir litt trist av å tenke på at det ikke er plass til kanskje de to beste spillerne, Bendtner og Adegbendro, i Hornelands RBK.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 26.03.2019 12:01    Post subject: Reply with quote

Nå må vi ikke ta sorgene på forskudd.
Med Samuel tilbake i gammel form er det umulig å utelate han.
Vi er godt forspent på vingene syns jeg.

Dersom Bendtner ikke kommer tilbake er vi dog stuck med Søder.
Blir han noen gang god nok? Kan ikke fatte det.
Hadde Botheim nå vært skadefri og i full fart fram hadde jeg ikke vært så bekymret.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 26.03.2019 12:54    Post subject: Reply with quote

JW wrote:
Kjenner jeg blir litt trist av å tenke på at det ikke er plass til kanskje de to beste spillerne, Bendtner og Adegbendro, i Hornelands RBK.

Det gjør meg mer trist å tenke på at disse to spillerne i øyeblikket ikke er gode nok.

For meg fremstår det mer og mer tydelig at Horneland faktisk tar ut et lag som består av de 11 spillerne han mener er best.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 26.03.2019 12:59    Post subject: Reply with quote

Tror ikke man skal legge så alt for mye i uttakene så langt. Bendtner har et tynnere grunnlag enn resten, så at han står over en treningskamp på kunstgress i Mars behøver ikke bety allverden. Adegbenro har nok også en liten vei å gå fysisk, etter det lange avbrekket i fjor, i tillegg til at han slet med småskader på slutten av sesongen. Regner med begge blir å se i 11'eren når det fysiske er på plass og de tåler i allefall en 90-minutter i uka.

Velger heller å se det positive i at Horneland bruker spillere som er i god fysisk forfatning enn å bruke de største navnene, på tross av at de ikke er der de bør være. Vi trenger ikke spille høyrisiko med en allerede skadeskutt tropp i treningskampene.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 26.03.2019 14:37    Post subject: Reply with quote

Gitt stallen vi har så er det godt mulig det blir enklere å vinne serien uten Adegbenro og Bendtner, men vi slår aldri lag som Ajax uten de.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.03.2019 19:35    Post subject: Reply with quote

Mike Jensen var god i sin dype rolle på midten. En rolle som ble enda et hakk dypere da Marius Lundemo måtte ned som stopper tidlig i kampen.

Og Gjermund Åsen var god i rollen som «tier» bak Alexander Søderlund.

– Det var definitivt en god kamp. Jeg fikk følelsen av at jeg var med i kampen hele veien. Fra en posisjon litt dypere i banen er det enklere å bli involvert, og det er det jeg ønsker mest av alt. Nå var det ikke slik at jeg følte ballen bare gikk rundt og over meg, og jeg havnet ikke i en mellomposisjon. Jeg ble mer involvert, og det følte sikkert Gjermund også. Han har noen ferdigheter i den tierrollen som passer ekstremt godt. Det løsnet godt for oss i dag, sier Mike Jensen.

Les mer: Rollebyttet ga suksess: RBK-duoen fortsetter gjerne

Eurosport snakket i går med både Åsen og Helland om det taktiske grepet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toreinar
Veteran

PostPosted: 26.03.2019 21:39    Post subject: Reply with quote

Noen var negative til treninger med 5-kantspill,jeg stusset litt selv,men det ser ut som om vi blir bedre til å spille oss ut under press. Dette uten de nitriste tilbakespillene. Noen nødvendige tilbakespill blir gjerne fulgt opp av noe fremoverrettet.
Tror medisinmennene blir nøkkelen til suksess i år.
möllenbergs
Senior

PostPosted: 28.03.2019 00:08    Post subject: Reply with quote

Ivar Koteng tror det kan ta tre år før Eirik Horneland får ut hele potensialet i klubben. Og sier det ikke finnes noe krav om seriegull i 2019.

Kjempegreier! Da er det bare å stålsette seg for 2022-sesongen RBK
robbie
Veteran

PostPosted: 28.03.2019 00:24    Post subject: Reply with quote

Med andre ord har ikke Koteng planlagt for at Bratseth og Eggen utpå sommeren kommer til å bli lei av Drillo-fotball og begynner å presse på for endring.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 28.03.2019 08:06    Post subject: Reply with quote

Noe av det dummeste jeg har hørt fra Koteng. Har blåser ut mye skvip, men dette🙄
RBK skal alltid ha krav om værtfall seriegull! De har ikke tro på spillermaterialet og trenerteamet, som ikke helt klart var ett første valg, 2.3.4 og værtfall itj ett tiende valg. (lista)
De skal få rote litt nå med klubben, før en ny trener de virkelig ville ha, igjen blir ledig på markedet!
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 28.03.2019 08:26    Post subject: Reply with quote

Altså, man kan ikke ha krav om seriegull. Det er selvfølgelig målsettingen, det skulle bare mangle, men dette er jo en første år av en større endring sportslig.

La oss si at vi får en tøff vårsesong, men likevel til slutt fikser 2,08 poeng per kamp og normalt ville vunnet serien, men lo and behold : Tromsø går på vannet som Brann i fjor vår og presterer 2,2 poeng. Skal vi da sparke treneren, til tross for tydelig spillemessig framgang og for eksempel gruppespill i Europa?

Som det har blitt demonstrert med all mulig tydelighet, så må en klubb i vår posisjon legge stor vekt på utviklingsmessige mål, ikke bare resultatmessige. Det gjelder også i lett til moderat motgang.

Merk også at Horneland selv mener de skal kunne være gode nok for gull til tross for endringer. Ingen i Rosenborg satser på noe annet enn å vinne.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 28.03.2019 09:02    Post subject: Reply with quote

Haven vinner:
Eirik Horneland, Rosenborg: Oss selv, selvfølgelig. Vi har den beste troppen, vi har en vinnerhistorie, og vi har vinnere i spillergruppen.

”Den beste troppen”....
WT62
Veteran

PostPosted: 28.03.2019 09:17    Post subject: Reply with quote

Litt merkelig å gå inn i en sesong der «alle» mener at Molde skal gjøre rent bord. Litt befriende egentlig å gå inn i en sesong uten den massive forventningen om at vi skal feie gulvet med røkla. Spillerlogistikken vår i er helt katastrofal, men jeg har likevel trua på at vinneregenskapene våre skal holde helt inn likevel.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 28.03.2019 09:38    Post subject: Reply with quote

Jeg innbiller meg at av alle som tror at Molde skal vinne, er mange bare lei av at Rosenborg vinner og håper på hvilket som helst annet lag. Det er jo en sånn merkelig Jante-tankegang vi har i norsk fotball.

Personlig kan jeg ikke helt se hvordan styrkeforholdet er blitt endret så voldsomt mellom fjorårets relativt suverene vinner og laget som så vidt snek seg til sølvet på oppløpssida. Da skal i så fall Molde ha truffet rimelig bra på brorparten av sine spillerkjøp. Jeg ser heller ikke bort ifra at vi er vesentlig bedre i årets sesong enn i fjor, da dårlig fysisk form og kronisk skademareritt var gjennomgangsmelodien.

Når vi vant i fjor, med alt roret som var både på og utenfor banen, skal utfordrerne ha hevet seg ganske mye for å dra forbi oss i år. Men det vi som kjent tiden vise.
Hedning
Legende

PostPosted: 28.03.2019 09:43    Post subject: Reply with quote

Mener "alle" at Molde skal gjøre rent bord?
Oppsummeringen av artikkelen:

Molde: 4
Rosenborg: 6
Molde og Rosenborg: 5
Brann: 1
Vet ikke: 1

Disclaimer: Deila var eneste som var vanskelig å plassere, jeg satt han på Molde og Rosenborg, men døm selv:

Quote:
Ronny Deila, Vålerenga: Kommer til å stå mellom Molde og Rosenborg, tror Molde har mulighet til å tukte Rosenborg nå. Molde har kontinuitet og de har fått inn forsterkninger som kommer til å gjøre laget enda bedre.

Men i alle tilfeller er det flere som sier Rosenborg enn Molde.
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 28.03.2019 10:20    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Haven vinner:
Eirik Horneland, Rosenborg: Oss selv, selvfølgelig. Vi har den beste troppen, vi har en vinnerhistorie, og vi har vinnere i spillergruppen.

”Den beste troppen”....

Vi har den troppen i serien med mest gull under beltet. I tillegg er det en voksen spillertropp, med ei enorm erfaring fra presset rundt det å kjempe helt i toppen. Molde har kanskje flere spillere i troppen, men spiller for spiller, så er vi bedre enn Molde. Kjøpene Molde har gjort i år, er på mange måter hypet opp, klarer ikke å se hvem som skal skyte de til gullet. Muligens Ohi klarer det, men han har vel ikke levert stabilt over tid i ES. Viktigheten av Haaland i fjor, tror jeg er undervurdert, samt at Hussain er skadet i en lengre periode.
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 28.03.2019 11:01    Post subject: Reply with quote

möllenbergs wrote:
Ivar Koteng tror det kan ta tre år før Eirik Horneland får ut hele potensialet i klubben. Og sier det ikke finnes noe krav om seriegull i 2019.

Kjempegreier! Da er det bare å stålsette seg for 2022-sesongen RBK

Det her er jo den falitterklæringen fra styret som de på ett eller annet tidspunkt måtte komme med. De var ikke fornøyd med progresjonen i laget og krevde derfor frem endring da hverken Ingebrigtsen eller Coolen var bra nok. Da RBK for tiden av de som kunne gjort en bedre jobb ikke blir regnet som en seriøs arbeidsgiver (ref Bakke som selv ikke han var noe førstevalg) der uansett hva en oppnår så får en fyken.

Vi endte med en trener ingen hadde hørt om. Hva skal man forvente?
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 28.03.2019 11:09    Post subject: Reply with quote

Her bør det kreves ekstraordinært årsmøte og mistillit mot Koteng
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 28.03.2019 11:52    Post subject: Reply with quote

Kjør på. Anti Koteng-klubbens forslag fikk tre stemmer på årsmøtet, så dere har en jobb å gjøre.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 28.03.2019 13:18    Post subject: Reply with quote

Kåre fikk fyken fordi det var null utvikling mellom våren 2015 og sommeren 2018, altså ingen utvikling i løpet av 3 år (snarere tvert i mot, vi ble dårligere). Han fikk ikke fyken fordi det manglet gull. Da ville det vært rimelig håpløst om Koteng nå plutselig gikk ut i media og sa at treneren som startet for 2 måneder siden får fyken om han ikke tar gull.
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 28.03.2019 15:07    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken har rett mener jeg. Ingebrigtsen fikk ikke sparken fordi han ikke vant mesterskap - faktum er jo at han vant omtrent alt som var mulig å vinne mens han var trener. Problemet med Ingebrigtsen var at vi ble dårligere og dårligere. Da nytter det ikke å klappe seg selv på magen og si at "det gjør ingenting fordi alle de andre lagene i Norge blir også dårligere".

Vi må alltid prøve å bli bedre.

Jeg håper (og tror faktisk også) at vi får gull i år igjen. Men Horneland skal få lov til å føle seg litt frem og feile litt - så lenge han lærer og viser forbedring og utvikling. Igjen: Det viktige er at vi blir bedre og bedre - om vi nå må ta et lite "hvileskjær" i år så er det greit dersom mannen lærer og utvikler spillet.

Men hvem skal slå oss?? Molde og Brann virker veldig tannløse i hvert fall. Det største spørsmålstegnet er bredden på stallen - vi vil få skader og sykdom og karantener - med RBKs statistikk på skader så er jeg redd vi vil få en del merkelige start-11-ere utover. Tror fort vi får se mange spillere i uvante posisjoner - ikke bare Vilsvik på venstreback og de Lanlay på høyreback.

Vi får tro vi slipper å se Hovland som spiss eller Hansen som midtstopper
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 68, 69, 70  Next
Page 17 of 70

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb