English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 23.03.2019 11:36    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
I motsetning mange av spillerne, har Horneland ikke noe særlig med erfaring og meritter fra Eliteserien og E-cup. Dette bidrar nok til at han mister troverdighet og respekt tidlig i sesongen viss hans ideer og opplegg ikke gir resultater. Allerede nå murres det blant spillerne, bla stor frustrasjon blant flere av midtbanespillerne, bla Mike. Tror at Horneland ryker i vår viss RBK blir nærmest hektet av i gullstriden.

Å? Gjør det det?

Fortell.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 23.03.2019 11:57    Post subject: Reply with quote

simvik91 wrote:
Til å være en som driter i formasjon så har jo Horneland tviholdt på snudd-V så langt - hadde vært interessant å få vite hans tanker bak dette valget av formasjon. Honnør til 2mas som pushet ham på dette - bare synd Horneland ikke hadde noe svar å gi.


Det er ikke nødvendigvis så viktig med formasjon slik Horneland ønsker å spille og dermed er det en avsporing. Det viktige for Horneland er gjenvinning høyt, og for å få til det må vi skape kaos hos motstanderen. Det betyr mange spillere med høyt. Derfor er rennietti på mange måter hans system.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 23.03.2019 12:01    Post subject: Reply with quote

gurgla wrote:
Horneland har ikke hatt de beste forutsetninger så langt og da blir det feil å dømme han nå.


Penger på bok, vilje til å kjøpe spillere og en fin rekke med seriemesterskap. Kan vanskelig bli bedre forutsetninger.
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1562

PostPosted: 23.03.2019 12:54    Post subject: Reply with quote

Av og til er jeg glad jeg ikke er like engasjert som enkelte av dere. Treningskamper og treningsøkter er det sjeldent jeg ser. Da kan jeg også vente med å felle dom til de tellende kampene. Jeg liker fremdeles hvordan Horneland fremstår i lys av intervjuer med nyansatt trener. Kan godt være jeg begynner å syte med dere når serien har begynt, men velger å være litt mer tålmodig. Venter ihvertfall til sommeren før jeg skriker etter avgang.
Back to top
View user's profile Send private message
simvik91
Rutinert


Joined: 14 Aug 2011
Posts: 661

PostPosted: 23.03.2019 13:24    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:

Det er ikke nødvendigvis så viktig med formasjon slik Horneland ønsker å spille og dermed er det en avsporing. Det viktige for Horneland er gjenvinning høyt, og for å få til det må vi skape kaos hos motstanderen. Det betyr mange spillere med høyt. Derfor er rennietti på mange måter hans system.

Hva er "rennietti" for noe? Et google-søk ga meg bare et par av innleggene dine på forumet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 23.03.2019 14:23    Post subject: Reply with quote

Tenk trøndersk Wink "Renne" på trøndersk = "springe". Altså "renniett" - "spring konstant"
Sånn tolka nå jeg det, i hvert fall...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 23.03.2019 16:52    Post subject: Reply with quote

Renni -> renne
Etti -> etter

Det er rennietti dem gauler når langpasningen går for da må spillerne komme seg opp i banen med tanke på gjenvinning.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 23.03.2019 17:07    Post subject: Reply with quote

Mulig han har begynt å merke presset, sikkert uvant å bli stilt spørsmål om egen kompetanse. Det minner om litt slik Kåre Ingebrigtsen svarte når han blir presset.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 23.03.2019 17:20    Post subject: Reply with quote

Her i huset er det som vanlig er det krisestemning hva angår rbk før seriestarten. Synes det er riktig tenkt å krympe stallen men øke kvaliteten men stallen virker veldig sårbar. Hvis stallen hadde hatt en fysikk som tilsa at det normale var å ikke være skadet så hadde det sett bedre ut. Det er så mange som er veldig skadeutsatte. Vi tåler veldig få skader før det blir et lappeteppe å få skrapet sammen et slagkraftig lag. I tillegg virker det som om hovedfokuset til hovedtreneren er defansiv jobbing. Alt annet virker tilfeldig og uinteressant. Så er det jo spesielt at backene skal komme på overlapp og således ha en viktig rolle i angrepsspillet, men vi har jo ikke backer. Å se for seg at Valsvik kommer dampende på overlapp sliter jeg med. Ahh vell. Får vell vente med dommen, men bekymret som vanlig.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 23.03.2019 17:45    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
I motsetning mange av spillerne, har Horneland ikke noe særlig med erfaring og meritter fra Eliteserien og E-cup. Dette bidrar nok til at han mister troverdighet og respekt tidlig i sesongen viss hans ideer og opplegg ikke gir resultater. Allerede nå murres det blant spillerne, bla stor frustrasjon blant flere av midtbanespillerne, bla Mike. Tror at Horneland ryker i vår viss RBK blir nærmest hektet av i gullstriden.


Så de er allerede missfornøyde med treneren???
ahr jeg ikke hørt fra noenplass, kan du utdype?

Om det er sånn at Mike og et par til er missfornøyde så er det bare å selge dem for klubben har ansatt Horneland og spillere som ikke vil være med på det klbben har satt som plan så er det takk og farvell.

Om det er det riktige å gjøre er selvfølgelig en helt annen sak...
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 24.03.2019 15:43    Post subject: Reply with quote

"Så har det vært en merkelig vinter. Jeg føler vi har fått ut mer på trening enn det vi har fått vist i kamp. Det skal bli vanskelig å demme opp den venstresiden for om vi får ut det samme på Lerkendal som på treningsfeltet"

Gjermund Ã…sen.

https://www.adressa.no/10...1255b.html

God lesning som varmer et rbk-hjerte.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.03.2019 20:09    Post subject: Reply with quote

Josimar har pratet med Horneland uten at det dukket opp noen nyheter. Dessuten kan man sikkert diskutere premisset om "bare resultater i Europa" teller i RBK. Vil tro ganske mange er greit fornøyde med å ryke i sein kvalikrunde for første gang på tre år, dersom det blir festfotball og seriegull.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.03.2019 14:55    Post subject: Reply with quote

– Hvilke ambisjoner har du som trener. Ønsker du å oppnå noe spesielt?

– Jeg tenker lite på slikt. Jeg har mange ambisjoner for de lagene jeg trener, og de spillerne jeg trener. Jeg vil utvikle dem og skape gode resultater, men jeg har aldri tenkt på meg selv, og hva jeg skal gjøre i fremtiden. Jeg trives i nuet, og det har jeg alltid gjort. Det vil jeg gjøre her i Rosenborg også, sier Horneland.

– Du blir ikke påvirket av «fallhøyden» med å lede Norges største klubb?

– Du går ikke og tenker på det. Du går inn hver eneste dag og prøver å være i utviklingsmodus og prøve å skape vekst på tingene de ønsker å forbedre. Jeg går ikke rundt og tenker «hva kan skje i morgen, eller om et år eller to?. Du må bare gå all in, så skjer det som skjer. Jeg tror vi mennesker bekymrer oss altfor mye, sier Horneland.

Han er sikker på at egenskapene hans ville kommet til nytte i en annen jobb enn fotballtrener også.

– Jeg tror jeg kan drive med ganske så mye. Jeg har stor motor og kapasitet. Jeg kunne nok bidratt på flere områder.

– Hva skal til for å lykkes i denne jobben?

– Sult og lidenskap.

– Og du har begge deler?

– Jeg har begge deler.

Les mer: Han er beredt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 31.03.2019 22:08    Post subject: Reply with quote

Referert til intervju under kampen:

- Horneland, er Rosenborg seriemestere når høsten kommer?

- Ja, ellers har jeg ikke noe her å gjøre.

Greit at det er etablert og klinkende klart.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 01.04.2019 07:35    Post subject: Reply with quote

– Det forstår jeg veldig godt. Og dersom det ikke bedrer seg raskt, så blir det ingen rettssak, for å si det sånn. Da fortjener jeg ikke en rettssak engang.

Slik svarer Eirik Horneland på spørsmålet om han har forståelse for at mange RBK-fans etter ydmykelsen i Bodø nå lurer på hva «prosjekt Horneland» egentlig er.

Slik svarer Horneland når han blir bedt om å oppsummere premieren med ett ord:

– Flau. Jeg er flau over prestasjonen - som jeg har ansvaret for.

– Hvor sikker er du på at det snur allerede til neste kamp? Eller er dette et prosjekt som vil kreve litt tid?

– Nei, jeg tenker ikke slik. Som trener i RBK kan du ikke si at du trenger tid. Det får du ikke. Så her er det bare å «gønne på». Vi må vinne neste mandag, sier han.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 01.04.2019 08:03    Post subject: Reply with quote

Folk som skal endre systemer radikalt ser jeg på som romantikere. Vi har vunnet det som er mulig å vinne med et bra system etter et prosjekt "gå tilbake til røttene", men vi sliter med å hevde oss i e-cup. Siste året synes jeg systemet vårt vært bra, men har virket dårlig trent og slitt litt mer med relasjoner grunnet alle skadene.
I går var det helt krise og gjenspeilet mange av treningskampene. Det er ingen system, og virket som at alle ventet på alle slik at med publikums øye så ser det ut til at man ikke jobber godt nok. Det er for mange som står i ro - men i realiteten så er man usikker på hva man skal gjøre både med og uten ball. Når jeg tenker tilbake på min egen tid i 2. div. på hvor enkelt og lite tid vi brukte på å lære oss nye spillevarianter offensivt så er det helt merkelig å se på at rbk blir rundt spilt i går og ikke får til noen ting - spesielt med tanke på at de trener hver dag, mange treningskamper etc. etc.

I går var en av de mest skuffende kampene jeg har sett av rbk. Husker molde-rbk friskt i minne fra høst, men det i går var helt krise - selv om det var 1. kamp i sesongen. Det var tross alt første kampen til BodøGlimt også...
Back to top
View user's profile Send private message
HeXX
Rutinert


Joined: 17 Feb 2006
Posts: 663
Location: Frogner

PostPosted: 01.04.2019 08:13    Post subject: Reply with quote

Litt tidlig å parkere Horneland, og selv om han langt fra var mitt førstevalg, må han likevel få ro til å forsøke. De som derimot ikke bør få ro, men massiv kritikk, er Bjørnebye mfl som over en toårsperiode ikke har klart å fylle sentrale plasser i laget med riktige spillere. Mangelen på fart i bakerste ledd så vi tydelig i går, og særlig Hovland og Hedenstad faller igjennom. Dette er gammelt nytt og en varslet katastrofe, men Horneland har ikke noe annet valg en å spille med de kort han får utdelt. Og når kortstokken primært består av kort under 8, blir det vanskelig..
_________________
mvh HeXX
_________________________

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 01.04.2019 08:54    Post subject: Reply with quote

Hvis du bare har 8'ere går du ikke høyt ut og raiser tidlig heller da..

Å stå så høyt med backer og midtforsvar når vi er udugelige i presset er bare å gi B/G sjanser. De spilte LATTERLIG lett rundt vårt såkalt høye press og endte opp med overtall for spillere som er RASKERE enn våre mange ganger...
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 01.04.2019 08:58    Post subject: Reply with quote

Horneland har hatt kort tid på seg og overtok en stall med betydelige mangler - mangler som burde ha vært utbedret før hans tid. Han har vårsesongen på seg, og den sportslige ledelsen har sommervinduet på seg, til å vise at de kan bedre. Han er i hvert fall ydmyk. Måtte det smitte på omgivelsene.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 01.04.2019 09:10    Post subject: Reply with quote

Kampen i går var like hjelpeløs som hjemmekampen mot Molde i 2014, som på mange måter var spikeren i kista for prosjekt Perry. Vi skapte ikke en sjanse på en hel kamp på hjemmebane, og det siste noen fermdeles måtte ha av illusjoner om prosjekt Perry falt til bakken. Håper det kommer noe ganske raskt som kan hjelpe oss å rette opp inntrykket fra Bodø.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 01.04.2019 09:11    Post subject: Reply with quote

HeXX wrote:
Litt tidlig å parkere Horneland, og selv om han langt fra var mitt førstevalg, må han likevel få ro til å forsøke. De som derimot ikke bør få ro, men massiv kritikk, er Bjørnebye mfl som over en toårsperiode ikke har klart å fylle sentrale plasser i laget med riktige spillere. Mangelen på fart i bakerste ledd så vi tydelig i går, og særlig Hovland og Hedenstad faller igjennom. Dette er gammelt nytt og en varslet katastrofe, men Horneland har ikke noe annet valg en å spille med de kort han får utdelt. Og når kortstokken primært består av kort under 8, blir det vanskelig..


Så du mener at det er spillerstallen til BG som er så mye bedre?
Back to top
View user's profile Send private message
Tordenknott
Junior


Joined: 06 Aug 2008
Posts: 62

PostPosted: 01.04.2019 09:22    Post subject: Reply with quote

Horneland er sikkert grei til sitt bruk han, men det virker ikke som han har fått med seg at man ikke sparker fotball i Rosenborg. I Rosenborg spiller man fotball!

Jeg ønsker meg noen som i det minste forsøker å få til et spillemønster. Å se på langballer og dueller om nedfallsfrukten var gøy med landslaget under Drillo. Med Rosenborg blir det bare trist..
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 01.04.2019 09:26    Post subject: Reply with quote

Vi kunne fort tapt 5-6 0 i går. Så dårlig var kampen.
Som sagt, det var første kampen til BodøGlimt også. Vi kan ikke heve oss litt, vi må heve oss mye. Alle som møter oss ser på kampen som en cup-finale og gjør alt de kan for å slå oss. Vi kan ikke bare være litt bedre, vi må være mye bedre. Og det er dette som gjør meg betenkt om Horneland forstår. En ting at han er tøff i kjeften og sier det, noe helt annet er faktisk å få laget til å prestere.
Håper for vår og hans del at han lykkes og at laget faktisk er godt trent og at dette var et feilskjær.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 01.04.2019 09:29    Post subject: Reply with quote

Under Kåre var det bred enighet om at Kåre var problemet og at han fikk for lite ut av en veldig bra stall. Under Coolen og nå under Horneland har vi stort sett den samme stallen, men gradvis har man endret syn til at det er stallen som er problemet. Jeg tror at både under Kåre og nå er problemet på trenersiden. Det er ikke så vanskelig å spille RBK-fotball som noen skal ha det til. Både Eggen og Kåre klarte nesten over natta å innføre de "gamle" prinsippene. Det er fortsatt mulig, men man må ville og kunne prinsippene, styret og Bjørnebye valgte dessverre en trener fra en annen skole. Vi kan håpe at det blir bra, men forvente det kan vi ikke. Og vi har brukt så mye penger de siste årene at jeg ikke vil at Bjørnebye skal få søle bort enda mer, vi får bytte ut han før vi bruker mer penger.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 01.04.2019 09:32    Post subject: Reply with quote

Horneland kommer ikke til å være her så veldig lenge om vi fortsetter å fremstå slik vi har gjort i pre-season og i første serierunde.

Når det er sagt, så er spillermateriellet alt for dårlig. I hvert fall skjevfordelt på de forskjellige posisjonene. Han kan uansett starte med å gjøre endringer der det er mulig. Tenker da selvsagt på stopperplass, hvor Reginiussen/Hovland har fått plenty med sjanser til å vise at de holder noe annet enn under middels ES-nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 335, 336, 337  Next
Page 87 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb