View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 19.01.2019 19:56 Post subject: |
|
|
Nå var det vel slik at Bjørdal ville dra annetsteds fordi han ikke fikk spille? |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 19.01.2019 20:01 Post subject: |
|
|
Tviler sterkt på at Valsvik har fått beskjeden "Du skal trolig kjempe om å være midtstopperen som sitter på benken. Forvent innhopp siste 15 min og evt noen cupkamper"
Han er venstrebeint i det minste, så det vil jo kanskje gjøre det litt lettere for Meling. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 19.01.2019 20:41 Post subject: |
|
|
EDIT: Litt feil tråd.
Men Bjørnebye bør "step up the game" ja, og virkelig stå i mot strømmen i elva og veive inn en kjempefisk eller to i løpet av vinteren. Hvis vi skal utvikle oss videre så trenger de ikke være dumt å sondere markedet etter andre som kan gjøre en litt bedre jobb som sportslig leder. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 22.01.2019 10:59 Post subject: |
|
|
KÃ¥re forteller under rettssaken at Stig Inge ikke ser mye fotball, og har ikke spesielt stor oversikt over spillere.... Er jo helt avhengig av speiderne sine da.
Veldig overraskende. Trodde en sporstlig leder hadde til enhver tid full oversikt i markedet selv. |
|
Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 22.01.2019 12:13 Post subject: |
|
|
WT62 wrote: | ... Det er ille sportslig, men ikke minst økonomisk, og det virker som vi ikke har lært av historien,alle gode salg i nyere tid ( Ciljan,Tettey, Selnæs, Henriksen,Svensson,Midtsjø) er lokalt rekrutterte spillere. Klubben er flinke til å rekruttere de nest beste lokalt, men det er vel ille RBKs oppgave å utdanne spillere til lokal 2 divisjon?
... |
Ciljan og Tettey var talenter utenom det vanlige, som det var naturlig å satse på, og som det hadde vært naturlig å satse på for de fleste klubber langt over Rosenborgs nivå. Selnæs, Henriksen, Svensson og Midtsjø er produkter av at Rosenborgs dårlige økonomi, og hadde neppe fått de karrierene de har i dag, gjennom Rosenborg, om klubben ikke lå med hexenschuss og dobbel prolaps økonomisk. _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
Back to top |
|
 |
Brooklynlol Proff
|
Posted: 22.01.2019 13:34 Post subject: |
|
|
thomas_katt wrote: | WT62 wrote: | ... Det er ille sportslig, men ikke minst økonomisk, og det virker som vi ikke har lært av historien,alle gode salg i nyere tid ( Ciljan,Tettey, Selnæs, Henriksen,Svensson,Midtsjø) er lokalt rekrutterte spillere. Klubben er flinke til å rekruttere de nest beste lokalt, men det er vel ille RBKs oppgave å utdanne spillere til lokal 2 divisjon?
... |
Ciljan og Tettey var talenter utenom det vanlige, som det var naturlig å satse på, og som det hadde vært naturlig å satse på for de fleste klubber langt over Rosenborgs nivå. Selnæs, Henriksen, Svensson og Midtsjø er produkter av at Rosenborgs dårlige økonomi, og hadde neppe fått de karrierene de har i dag, gjennom Rosenborg, om klubben ikke lå med hexenschuss og dobbel prolaps økonomisk. |
Du tar helt feil. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 22.01.2019 13:50 Post subject: |
|
|
Sælnes var jo ansett som kjempetalent da han var 16? Kunne vel fort sluppet igjennom på samme måte som Tettey, Henriksen og Skelbred under en trener som torde å gjøre det.
Midtsjø? Tja, han gikk jo gradene igjennom utlån fram til Kåre tok ham i bruk som indreløper. Svensson kunne nok fort ha slitt like mye som f eks Morten Konradsen med å slippe til de seneste sesongene.
Jeg vil nok alltid argumentere for at hvis vi har en tenåring som er god nok til å spille fast på et annet lag i ES så bør han lånes ut dit hvis vi ikke har klare planer om å gi ham masse spilletid. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 22.01.2019 18:33 Post subject: |
|
|
thomas_katt wrote: | Ciljan og Tettey var talenter utenom det vanlige, som det var naturlig å satse på, og som det hadde vært naturlig å satse på for de fleste klubber langt over Rosenborgs nivå. |
Nå du pynter du voldsomt på historien. Skjelbred ble jo ikke brukt av Perry i det hele tatt, og fikk først sjansen da Høgmo kom. Tettey var i enkeltes øyne en elendig spiller som burde blitt solgt permanent til Skeid helt fram til han gikk til Frankrike. Les tråden hans. Vi har knapt hatt en mer polarisende spiller før Bendtner kom. Jeg har vært fan hele tiden btw. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.02.2019 21:26 Post subject: |
|
|
– Nå har du vært her i snart fire år. Hvordan har det gått?
– Jeg er dårlig til å vurdere meg selv. De gangene jeg er fornøyd, er det i så fall i svært korte øyeblikk. Jeg ser framover, sjelden bakover.
– Påstand: I dine år som sportslig leder har RBK solgt spillere dyrt, vunnet titler, men samtidig stagnert i Europa og hentet mye fra utlandet på bekostning av lokale spillere …
– At RBK skal ha stagnert i Europa, blir for endimensjonalt å si. At vi henger etter i utviklingen sammenliknet med de største i Europa, er et mer sammensatt problem enn RBK alene. Vi er et produkt av norsk fotball, og må angripe det på to måter. Det viktigste er at vi må se med ekstremt kritiske øyne på hvordan vi selv kan ta ansvar for å bli bedre. Så må norsk fotball som helhet også ha en forståelse av hva som faktisk skjer i Europa. Det må et felles løft til på ambisjonssiden. Dette er også politikk. Hvor tøff konkurranse vil vi egentlig ha her hjemme? Hvor utbredt skal demokratiet være på fotballtinget?, spør Bjørnebye.
– Og spillerlogistikken?
– Den kan alltid bli bedre. Økonomisk kan man si at det er bra, så må man hele tiden se på ting med et kritisk blikk. Har vi en stall som er spisset nok? Har vi de riktige spillertypene? En ting er ferdigheter, en annen ting er karakter. Hvor sulten er en spiller på å bli fast RBK-spiller? Det handler ikke bare om hvem som skal starte neste kamp, men om man er forberedt og har rett fokus på trening. Som igjen skaper god internjustis i gruppa. Jeg tar det personlig svært tungt når vi må selge en som har vært her i seks måneder, fordi andre motiver enn Rosenborg lokker, svarer han – tydelig adressert til Issam Jebali og hans overgang til saudi-arabisk fotball.
(...)
– Du har vært i RBK i snart fire år, og har to år igjen i en stilling med åremål på seks år. Hva tenker du om framtiden?
– Så lenge jeg føler jeg leverer kvalitet, og så lenge jeg føler utvikling, blir jeg i Rosenborg. Jeg har ærlig snakka ikke noe forhold til kontraktslengden. Den er i praksis helt underordnet.
– Så det er aktuelt å fortsette også etter 2021?
– Det har jeg ikke tenkt så mye over. Jeg stiller høye krav til meg selv, og nå er vi i en prosess jeg føler det er trøkk rundt, i en organisasjon hvor folk jobber i samme retning. Om jeg kommer til et punkt hvor jeg sier at det er riktig at noen andre overtar … Det vet jeg ikke. Akkurat nå er mitt eneste fokus på det jeg driver med her og nå.
– Så har familien og jeg bygget oss hus her, og etablert oss. Jeg går inn med hud og hår. Så har jeg sagt at jeg skal prøve å leve litt lenger enn faren min. Han ble 66, og jobbet til han stupte. Men om jeg kommer til å jobbe noe mindre av den grunn … Det tviler jeg på.
Les mer: RBK-sjefen åpenhjertig om det siste halvåret: – Som å ha en rolle i et realityshow |
|
Back to top |
|
 |
are Junior
|
Posted: 05.02.2019 22:44 Post subject: |
|
|
Quote: | Jeg går inn med hud og hår. |
Mer hud enn hår tør jeg påstå. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 06.02.2019 09:13 Post subject: |
|
|
Ikke vær så hårsår! |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 27.02.2019 22:28 Post subject: |
|
|
SIB spotta på Selhurst Park ikveld. Hvem titter han på mon tro? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.02.2019 22:32 Post subject: |
|
|
Allerede innlegg om dette. Han er dessuten på Anfield.
Ikke diskuter mulige nye spillere i denne tråden. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 28.02.2019 20:25 Post subject: |
|
|
Hvem evaluerer jobben til Bjørnebye? Slik jeg ser det har han mye å bevise for å få forlenget sin åremålskontrakt. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Brooklynlol Proff
|
Posted: 28.02.2019 20:35 Post subject: |
|
|
Nei, det må vel være øverste leder i virksomheten det da - Erik Horneland. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 01.03.2019 01:32 Post subject: |
|
|
Det at SIB var på CryP-ManU er nok bare for å pleie kontakter og se en fotballkamp.
Er ingen av de som spilte eller hadde mulighet til å spille den kampen som er villige til å komme til oss.
#Realitycheck
Når det er sagt så tror jeg nok han er over å pleier kontaktene sine, og muligens jobber med noe låneprospekt(er).
Tror rett og slett ikke at vi kommer til å bruke noe mer penger på å hente flere spillere i dette vinduet (gitt det dårlige resultatet økonomisk sist år), og at vi heller tyr til god gammel oppskrift der vi henter spillere etter at vi evt. har kvalifisert oss til E-cup... |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 01.03.2019 11:30 Post subject: |
|
|
Batigol wrote: | Hvem evaluerer jobben til Bjørnebye? Slik jeg ser det har han mye å bevise for å få forlenget sin åremålskontrakt. |
Tove Moe Dyrhaug. |
|
Back to top |
|
 |
NilsArneEggenErKongen Proff
|
Posted: 01.03.2019 13:13 Post subject: |
|
|
Zorbeltuss wrote: | Sælnes var jo ansett som kjempetalent da han var 16? Kunne vel fort sluppet igjennom på samme måte som Tettey, Henriksen og Skelbred under en trener som torde å gjøre det.
Midtsjø? Tja, han gikk jo gradene igjennom utlån fram til Kåre tok ham i bruk som indreløper. Svensson kunne nok fort ha slitt like mye som f eks Morten Konradsen med å slippe til de seneste sesongene.
Jeg vil nok alltid argumentere for at hvis vi har en tenåring som er god nok til å spille fast på et annet lag i ES så bør han lånes ut dit hvis vi ikke har klare planer om å gi ham masse spilletid. |
Samtidig bør man unngå å hente en spiller fra utlandet dersom man har et tilsvarende talent lokalt. _________________ Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor. |
|
Back to top |
|
 |
NilsArneEggenErKongen Proff
|
Posted: 01.03.2019 13:15 Post subject: |
|
|
Brooklynlol wrote: | Nei, det må vel være øverste leder i virksomheten det da - Erik Horneland. |
Er nok definitivt Horneland som bestemmer i RBK - også over Koteng. _________________ Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 16.03.2019 20:54 Post subject: |
|
|
Spørsmål. Tobias Bjørnebye. Hva er greia med at han er i RBK? Ikke listet noe sted på hjemmesidene og er tydeligvis en for gammel junior på kompensasjonskontrakt? Lukter ikke egentlig hele det opplegget ganske dårlig? _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 16.03.2019 21:09 Post subject: |
|
|
Tobias Bjørnebye har vel signert for Hamkam (?), så kanskje ikke så rart hvis han ikke er på RBKs hjemmesider. Men, det er vel allerde antydet her på forumet (av Vegard204071) her at Tobias har vært i RBK mest pga faren og ikke at han bli ansett som god nok. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 16.03.2019 21:14 Post subject: |
|
|
Ah det har jeg ikke fått med meg. Men ja, virker som det var mest kamerat-tjeneste det der ja. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 19.03.2019 22:39 Post subject: |
|
|
Greit å høre podcasten med Rasmus & Saga, med Forren som gjest.
Der forteller han hvordan samtalen var med vår gode venn Bjørnebye og hvordan han går frem. Han ønsket Forren på en 6 måneders prøvekontrakt, før en evt kontrakt for en lengre periode. Han hadde prestert bra for Molde, var på landslaget. Dette var da han var på vei, men endte opp i england. Samtalen med Bjørnebye gjorde at han ikke følte seg velkommen. Kåre ønsket han! _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 19.03.2019 22:47 Post subject: |
|
|
Noe av det beste SIB har gjort. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 19.03.2019 23:22 Post subject: |
|
|
Bør det ikke være treners ansvar å avgjøre hva som skal passe inn i hans lag? |
|