English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gullkampen 2006
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
torerik
Veteran

PostPosted: 23.10.2006 02:09    Post subject: Reply with quote

Om Lillestrøm slår Tromsø er det vel så vidt jeg kan huske bare 3 poeng mellom dem og Brann? Ikke umulig for Lillestrøm å ta sølv, med andre ord.
Back to top
View user's profile Send private message
POL
Senior

PostPosted: 23.10.2006 02:19    Post subject: Reply with quote

Har nå innsett at Brann aldri vil ta seriegull. Legg ned hele dritten. Vi får bare servert skuffelser på rekke og rad. Mjelde kan ta hatten sin å gå. Han har tilført klubben null og niks. Med så mye penger han har fått til rådighet og med tanke på at han har utrettet ingenting med pengene må det føre til oppsigelse etter sesongslutt. Hvem som helst kan ta sølv med så jævla mye penger. Men det er bare Mjelde som ikke evner å ta gull med så mye penger til rådighet. Send strilen tilbake til Osterøy, hent han andre fra Sotra, han som er i RBK...
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 23.10.2006 02:27    Post subject: Reply with quote

POL rimer på troll.

På den annen side, bergensfansen er kanskje sånn.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 23.10.2006 09:34    Post subject: Reply with quote

De kaster egg på Steffen Iversen. Trenger jeg si mer?
Hedning
Legende

PostPosted: 23.10.2006 10:02    Post subject: Reply with quote

Når han var i bergen i fjor sang de "Sønn av en alkis" til han.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 23.10.2006 10:10    Post subject: Reply with quote

Det gjorde de visst nå og... I tillegg til å kaste egg... Faen for et bedritent møkkalag med bedritne møkkasupportere - måtte de rykke ned til 7. divisjon og forbli der til evig tid
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2006 10:15    Post subject: Reply with quote

Altså, "de" ... det er vel ikke så veldig mange som gjør disse greiene da. RBK-fans har sunget like ille ting i sin tid. Noen som husker "Heia heia Baneheia"?
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 23.10.2006 15:30    Post subject: Reply with quote

Her er Dagbladets spillerbørs for sesongen så langt. En liten pekepinn på de viktigste spillerne i år, om ikke annet. Jeg synes lista ser ganske riktig ut, ihvertfall i forhold til min personlige mening.

Rosenborg: Best på børs 2006

Edit: Det kan være verdt å merke seg at Sapara hadde tronet øverst på den lista dersom han hadde hatt nok kamper. Evt. om han klarer å holde nivået ut sesongen.

Last edited by Roamer on 23.10.2006 15:32; edited 1 time in total
Back to top
SverreBrandhaug
Rutinert

PostPosted: 23.10.2006 17:23    Post subject: Reply with quote

sakset denne morsomheten fra nettet:

"Rosenborg har nå 42 scorede mål og 22 innslupne, altså 20 plussmål.

Brann har puttet 37 og sluppet inn 30.

Trønderne må altså tape de to neste kampene og Brann må hente inn 13 mål og socre ett ekstra, altså 14 ganger.

På to kamper. Og Rosenborg må prestere og tape hjemme mot bortesvake Viking og i Fredrikstad borte mot FFK.

Brann må samtidig vinne over Ham-Kam med kalassifre og slå nedrykkstruede Viking på eget gress i siste serierunde"

Hva er oddsen for at det FAKTISK kommer til å skje?!

Videre kan vi lese hva Petter Vaagan Moen sa etter kampen ti et intervju til BT:

"Unggutten fra Hedmark vet nok godt - innerst inne - at RBK er seriemestere i 2006.

Men han gir seg ikke før det teoretisk er umulig å innhente trønderlaget.

- Nei, jeg gratulerer ingen. Det er fortsatt to kamper igjen. Alt kan skje, sier venstrekanten.

- Topp motivert
Han hevdet søndag kveld at han er topp motivert foran møtet med gamleklubben HamKam neste helg.

- NÃ¥ skal vi vise hva vi er gode for i de to siste kampene. Jeg er topp motivert, sier Vaagan Moen.

Han leverte god innsats mot RBK og ble kåret til Branns beste spiller av den lokale juryen.

- Jo, takk for det, hyggelig det. Men det må nesten dere vurdere, sier Vaagan Moen.

- Vi hadde trykket
Han fant ikke særlig trøst i bestemannsprisen.

- Vi bestemte oss i pausen for å kjøre på. Vi hadde trykket og fikk utligningen. Da var vi på nett igjen. Men så slapp vi inn et nytt dumt mål, sier Vaagan Moen.

Han mener RBK avgjorde foran mål.

- De er bedre i boksen enn oss, og derfor vinner de. Vi kjører kampen, men det hjelper sørgelig lite når de scorer tre mål og vi kun ett. Målene er forskjellen, sier han.

- Mye å spille for
Han prøvde på beste måte å holde masken etter at 19.348 skuffede tilskuere var gått hjem.

- Dette var en skikkelig utladning for oss spillere. Men serien er ikke over, og vi har fortsatt mye å spille for, sier Petter Vaagan Moen. "

Gullkampen lever ennå i Vaagans verden Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
mirifice
Junior

PostPosted: 23.10.2006 21:35    Post subject: Reply with quote

ja han mente at de kjørte kampen også,sier bare litt om han. tipper han furter litt over at han havna i bergen og ikke i trondheim Cool
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 24.10.2006 01:08    Post subject: Reply with quote

Tromsø slo Lillestrøm 2-1 i går.

Lillestrøm ligger nå da kun tre poeng foran Lyn, riktignok med bedre målforskjell. (Lillestrøm har +6, Lyn har +/-0.)

Lillestrøm møter Odd i Skien neste runde, noe som slett ikke er walkover, mens Lyn tar imot bortesvake Fredrikstad.

Lillestrøm og Lyn møtes på Åråsen i siste serierunde.

Hadde ikke akkurat gjort meg noe med for eksempel uavgjort i Skien, Lyn-seier i Oslso, og uavgjort/Lyn-seier i siste kamp.

Skjer dette kommer ikke Lillestrøm en gang til Royal league!

Lillestrøm sliter veldig for tiden, mens Lyn er i grei form. Jeg ser på dette som mulig, ikke bare i teorien.
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 24.10.2006 03:07    Post subject: Reply with quote

Hvorfor hater du Lillestrøm såpass mye?
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 24.10.2006 12:16    Post subject: Reply with quote

Vi hater molde ... og Lillestrøm!
Back to top
Snorkel
Veteran

PostPosted: 24.10.2006 12:21    Post subject: Reply with quote

Hatet startet vell med Seriefinalen i '85? også har det bygd på seg? Laget har vært gjevnt godt og oppgjørene har blitt klassikkere..

Molde hater vi fordi de er så jævla klysestte hele gjengen.. Ahh. kjenner jeg blir kvalm bare jeg tenker på romsdalinger
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brady
Veteran

PostPosted: 24.10.2006 12:46    Post subject: Reply with quote

LSK-hatet startet vel i de fleste norske klubber i 1976/77 da Ivar Hoff & Co. stilte i hvite dresser og fete biler på en bildeserie for et magasin.

De kom fra ingenting og tok over hegemoniet i norsk fotball fra lag som Viking, Brann og RBK. Samtidig sa de høylytt at de var best og hadde en unorsk væremåte. På mange måter startet de profesjonaliseringen av norsk fotball.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 24.10.2006 12:56    Post subject: Reply with quote

Det er sant, men i tillegg spilte de jo like ufyselig fotball da som de har gjort helt opp til de siste månedene. Robert Koren er kanskje det tydeligste stilbruddet LSK har hatt de siste 30 årene, etter mitt inntrykk. Lillestrøm har alltid vært en fremgangsmessig parasitt innenfor norsk fotball, et lag som hele tiden har ligget i toppen, men som ikke har villet bidra for å videreutvikle kvaliteten. Første og raskeste måte til en dødball, deretter drøye et par minutter for å få flyttet opp halvannet tonn kjøtt til straffefeltet, så å lempe ballen inn og håpe på det beste. Skaffe 1-0 på et drittmål, deretter ligge og kontrollere resten av kampen.

Det å gå fra 3. divisjon til toppen av norsk fotball på få år burde vært en solskinnshistorie, men jeg har aldri hatt noe til overs for måten Lillestrøm har spilt på. Samtidig skal de krediteres, som Brady nevner, for å ha innført en mer profesjonell tilnærming til fotballen her til lands. Da tenker jeg først og fremst på apparatet rundt laget.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 24.10.2006 13:02    Post subject: Reply with quote

Det var muligens med Lillestrøm 'corner er mål'-begrepet ble født? Iallfall scorte de sinnssykt mye på dødballer i 1977 med Tom Lund som servitør. Dødballer var vel det de hovedsaklig satset på, så ja, enig med bolgebah i at spillestilen har vært like kjedelig i alle de år, med et visst unntak fra da Tom Lund var trener på 80-tallet.
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 24.10.2006 13:10    Post subject: Reply with quote

Et av mine første inntrykk av norsk fotball da jeg var barn på 80-tallet er en gjeng svære, rare spillere i skitne gule drakter som tråkker andre spillere ned i gjørma på fotballbaner som så ut som utmark. LSK. Som barn var det en skremmende opplevelse, i dag bare misliker jeg de, selv om stilen er i ferd med å forandre seg. Jeg får riktignok flashback til 80-tallet når jeg ser Frode Kippe og Arild Sundgot.
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 25.10.2006 01:03    Post subject: Reply with quote

Hehe, takk for såpass mange og gode svar. Tommel'n opp!

En ny Lillestrøm-hater er født! Embarassed
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 07.11.2006 00:23    Post subject: Re: Sesongen del 2 Reply with quote

LitjEggen wrote:
10 poeng opp til Brann og 15 kamper å gjøre det på. Mulig eller umulig ?

Kan Brann avgi 15-18 poeng av 45 slik at det er mulig å ta dem igjen ?

O-F wrote:
Hvs Brann vinner i dag så får de en ledelse på 10 poeng, mens Rosenborg har 8 poeng ned til direkte nedrykk. altså så er Rosenborg næmere nedrykk enn gull hvis Brann vinner i dag.

Morsomt å lese de første innleggene i denne tråden når vi vet hvordan det gikk... Very Happy
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 07.11.2006 00:46    Post subject: Brann best Reply with quote

Brann er bedre enn Rosenborg, når begge lag er i toppform.

SK Brann har hatt synkende form etter sommeren, ikke spillt like bra og attraktiv fotball som de gjorde på våren/sommeren.
-Det var ikke snakk om å "overprestere", men de var i meget god form.

Rosenborg har hatt formstigning fra sommeren av og er på topp nå.

Jeg vil si at Brann er bedre tatt i betraktning hvis begge lagene er i storform.

Vi vinner serien i år ;o)
longns
Veteran

PostPosted: 07.11.2006 00:47    Post subject: Reply with quote

mener vi rundspilte dere hjemme på Lerkendal i Vår?
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 07.11.2006 00:55    Post subject: Re: Brann best Reply with quote

Geir_Brann wrote:
Brann er bedre enn Rosenborg, når begge lag er i toppform.

SK Brann har hatt synkende form etter sommeren, ikke spillt like bra og attraktiv fotball som de gjorde på våren/sommeren.
-Det var ikke snakk om å "overprestere", men de var i meget god form.

Rosenborg har hatt formstigning fra sommeren av og er på topp nå.

Jeg vil si at Brann er bedre tatt i betraktning hvis begge lagene er i storform.

Vi vinner serien i år ;o)

måtte komme fra en Brann supporter. jeg mener vi har bedre spillere i alle ledd en dere, og om begge lagene har vært i toppform hadde RBK gått av med seieren. men noe må du vel få lov til å tvi holde på, når d nok en gang ikke gikk deres vei
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 07.11.2006 01:26    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:
Hvorfor hater du Lillestrøm såpass mye?

Hovedgrunnen til mitt "LSK-hat" er egentlig tre hovedfaktorer.

1: Jeg bor geografisk sett ganske i Lillestrøm-land, noe som gjør at jeg var ganske aleine mot strømmen som Rosenborger. De fleste andre heia på LSK, og det ble da psykologiske kamper oss i mellom, for å bruke fine ord. Var ofte sånn når man var liten. Elsk det ene, hat det andre. Husker det var det samme med Metallica og Guns N' Roses også. Man måtte velge en. Og hat den andre. Den sitter fortsatt inne, etter lange år på barne- og ungdomsskole, hvor jeg til en hver tid måtte forsvare mitt kjære Rosenborg.

2: Inntil de siste årene har LSK spilt vanvittig primitiv og lite tilsuervennlig fotball. Mye samme stilen som Ham-Kam i år. De gikk i beinharde dueller over hele linja, og 75% av alle mål var skikkelige "drittmål" hvor en eller annen tælp fikk krangla ballen inn med låret etter mølje på streken på dødball. Man MÅTTE være kanarifugl for å sette pris på LSK-fotball.

3: Rekruteringsevne. De har som jeg har nevt før, det som etter min mening er Norges beste område å rekrutere fra. De har fra Oslo-grensa til Kongsvinger å rekrutere fra,m minst. De har masse småklubber rundt seg hvor talenter spirer og gror. Jeg kjenner selv personlig flere som har gitt opp fotballkarrièren etter å ha prøvd seg på juniorlaget til Lillestrøm. Min bror var en av dem, og han spilte på en gyllen årgang ('80-modeller) for en del år siden. Min bror (uten at jeg skal gjøre han til martyr) var en typisk Lillestrøm-stopper. Høy, god på hodet, relativt rask, fysisk sterk, to-beint og god innleggs/skuddfot. Det var i grunn èn spiller fra denne årgangen som ble satset på. Han heter Frank Arne Hauge og spiller i dag på Eidsvill/Turn eller Ull/Kisa (blander alltid de to). Grunnen til at denne spilleren ble satset på, var at han og hans far sleika ræv oppover i systemet. Man kan se på LSK i dag, de har vel 2-3 spillere som spiller fast eller er med i rulleringa som kommer fra eget geografisk område.

Dette ble lang post, men jeg håper det forklarer litt! Smile
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31
Page 31 of 31

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb