English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 158, 159, 160  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 11.03.2019 20:37    Post subject: Reply with quote

Det virker som stort sett alle andre klubber i ES, Sverige og Danmark har bedre speiding og innkjøpspolitkk enn oss. Når du klarer å signere Valsvik når det står rask og teknisk midstopper på handlelista, da har du glemt igjen brillene på nattbordet. Blir som å kjøpe gummibåt når du egentlig er ute etter en daycruiser med 300hk

Men ta det lugnt, kommer nok noen uforståelige signeringer typ stallfyll til overpris rett rundt hjørnet Tommel'n opp!
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 11.03.2019 20:46    Post subject: Reply with quote

Nå er hengehodene i gang, skjønner jeg...
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 11.03.2019 21:19    Post subject: Reply with quote

Stallen til RBK er egentlig ganske overvurdert. Det har vært snakket om den beste troppen i Eliteserien, men der er jeg ikke enig. 7-8 spillere på rundt 30 år, som er på nedadgående formkurve. Kanskje to spillere som har vidersalgspotensialet og en særdeles tynn benk. Kanskje kan det poppe opp noe sensasjonelt fra akademiet, men utenom Johnsen så tror jeg det er lite å hente der i år. Klubben har solgt en del spillere, og må vel sitte igjen med ihvertfall 20 millioner i pluss etter overgangssummer og frigjøring av lønnsmidler. Regner med at Jebali ikke ble solgt for under 10-15 mill. Tipper på 6-7 mill for Selnæs og en til to mill for Gersbach. Fikk også en million eller to for Hou Sæter da han ble solgt til Kina. Lurer på om det er så mye mer å skvise ut av denne troppen. Frykter skader vil ødelegge kraftig dersom vinduet stenger uten at det er signert noen spillere. Horneland skal få tid til å jobbe med troppen, men jeg frykter at en del av spillerne ikke har den rette viljen og motivasjonen til å heve seg nok. Eventuelt ikke ferdigheter til det. Kan nok fort bli et Molde år i år. De var mye bede enn RBK på høsten i fjor. Har penger på bok, og en brei tropp. Mange spillere som er på oppadgående formkurve. Håper jeg tar feil.
Back to top
View user's profile Send private message
LanoX
Rutinert

PostPosted: 11.03.2019 21:34    Post subject: Reply with quote

Enig der, det er ikke bare Kåre sin metode som gradvis ble dårligere, men stallen også. Det er ikke mange ansiktene igjen fra 15/16. Stort sett handlet bredde de siste årene. «Stjernekjøpene» Adegbenro, Trondsen og Bendtner har kun periodevis vist hva de er i stand til.
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 12.03.2019 01:45    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Ser at Østersund har gjort årets Scoop! Ravel Morrison signert! Var et av de største talentene i Europa, gått på noen smeller i karrieren, men har over alt vist sitt skyhøye toppnivå! Når Østersund signerer han, finnes det INGEN grunn til at ikke vi skulle klare det også! Hadde glatt tatt Mike sin rolle, så kunne vi brukt Mike i en av de to sittende rollene på midten...

edit: ser det er på lån, men uansett en spiller vi kunne hatt bruk for!

Det er ikke lån men permanent overgang:
http://www.rbkweb.no/foru...;start=950

4-måneders kontrakt i første omgang
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 12.03.2019 11:46    Post subject: Reply with quote

Litt komisk med kontrakt på 4 måneder samtidig som det snakkes om permanent overgang Very Happy
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 12.03.2019 12:32    Post subject: Reply with quote

Hehe ja, ikke akkurat "permanent" som i livstidskontrakt, men heller ikke lån. Han har kun kontrakt med Østersund og har ingen tilknytning til Lazio lenger
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 12.03.2019 13:55    Post subject: Reply with quote

Ja men læll Mr. Green
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 12.03.2019 14:03    Post subject: Reply with quote

4 måneder så kan vi jo nesten bare sende han et kontrakt tilbud nå og fått han til sommeren.

Det sagt forstår jeg fortsatt ikke at vi diskuterer en fyr som ved flere anledninger har blitt anklaga for å banke dama si. Kan vi ikke heller se etter folk som ikke har historie med politiet.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 12.03.2019 15:29    Post subject: Reply with quote

Kjemisk kastrering som en forutsetning for kontraktens gyldighet?
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 12.03.2019 16:10    Post subject: Reply with quote

Så lenge ikke dama spiller på et annet lag Elite Serien ser jeg ikke helt hvordan dette skulle påvirke oss. Da er det viktigere å påse at Bendtner rekker spillerbussen så han slipper å *grøss* stå i taxikø.
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 12.03.2019 17:16    Post subject: Reply with quote

Er det vanlig at menn som banker kona si blir kjemisk kastrert? Bruker det å ha effekt?
Kai88
Veteran

PostPosted: 12.03.2019 17:24    Post subject: Reply with quote

Nja, aggresjonen vil neppe bli mindre, men han vil heller ikke ha noe ønske om en sexpartner. Om man kan se til hvordan det påvirker hunder ihvertfall.
Back to top
rail
Rutinert

PostPosted: 12.03.2019 18:57    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Stallen til RBK er egentlig ganske overvurdert. Det har vært snakket om den beste troppen i Eliteserien, men der er jeg ikke enig.

Nei, vi har nok raska med oss alt av pokaler og sølvtøy i ES de siste 4 årene på pur flaks.
Back to top
Woter
Junior

PostPosted: 12.03.2019 20:53    Post subject: Reply with quote

Vi har kun Birger Meling på venstreback foran 2019, og Birk Risa er en spiller som flere har nevnt tidligere i tråden. Jeg tror vi henter Risa i dette eller neste overgangsvindu. Han fyller kriteriene for ung, lovende norsk U21-landslagsspiller. Han har dessuten spilt i et utenlandsk akademi, med treningshverdag og A-lagsinnhopp i Köln. Det skader jo heller ikke at han er en god rogalending som Viking aldri fikk has på.

Risa fylte 22 år i februar. Han skrev under en 4-årskontrakt med Odd i fjor. I 2018 spilte han 29 kamper i Eliteserien, og scoret to seriemål. Han har spilt på aldersbestemte landslag (i ulike posisjoner) siden Gutter 15. På U21-landslaget står han med 12 kamper og 3 mål, og han ble kalt inn til U21-troppen for de kommende to kampene nå i mars. På VG-børsen i 2018 havnet han på en 152. plass, med 4.38 poeng (Uten at den oversikten sier så alt for mye). Har generelt inntrykk av at han er bedre offensivt enn defensivt, men dette på syltynt grunnlag.

Jeg så ikke mange Odd-kamper i fjor utenom de to de spilte mot Rosenborg. Det eneste minnet jeg har av Risa fra fjorårets sesong, var da Helland dro en sylfrekk tunnel på ham i kampen på Lerkendal. Det var vel før 2-0 målet, om jeg husker rett.

Rosenborg har en god salgshistorikk på backer, og Meling har etablert seg på landslaget siden han kom til oss før 2017-sesongen (Meling var 22 år da han kom til oss). Melings suksess og utvikling i samme alder bør jo kunne være med på å gjøre oss attraktive for en U-21 landslagsback som Risa (sic!). I tillegg har Risa kjent på den tøffe konkurransen om spilletid i en topp-5 liga. Sånn sett kan man tenke at en spiller med en slik erfaring vil se Rosenborg som et naturlig neste karrieresteg (sett med min innbilte Rosenborgske «nøytrale» briller). Hvorvidt han er god nok akkurat nå er et annet spørsmål. Skal vi kjøpe Risa nå på tampen av overgangsvinduet er jeg redd at det vil bli dyrt. Samtidg er jeg sikker på at han blir enda dyrere hvis vi venter enda et vindu. Og da blir det fort heller en overgang til en bunnklubb i Belgia hvis Bjørnebye ikke er på ballen.
Back to top
Lamagu
Senior

PostPosted: 12.03.2019 21:22    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
Ratatosk wrote:
Stallen til RBK er egentlig ganske overvurdert. Det har vært snakket om den beste troppen i Eliteserien, men der er jeg ikke enig.

Nei, vi har nok raska med oss alt av pokaler og sølvtøy i ES de siste 4 årene på pur flaks.

At Rosenborg har vunnet Eliteserien noen sesonger, er ikke noe bevis for kvalitet. De fleste oppegående supportere har sett at Rosenborgs utvilking etter 2016 har hatt en dalende kurve. Fotball er ferskvare, og det er andre klubber i ES som har forsterket seg kraftig i vinter. Rosenborg er pr dato ikke styrket. Mye kan skje, men Rosenborg er ikke noen større favoritt enn Molde og Brann i år.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 12.03.2019 21:29    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
Ratatosk wrote:

Nå snakket jeg mest om nåværende tropp, opp mot andres tropp. De fleste spillerne har blitt 4 år eldre på de siste fire årene. I tillegg har spillere som Midtsjø, Svensson og Selnæs forsvunnet uten å bli skikkelig erstattet. Troppen har gradvis blitt dårligere, og har per dags dato ikke noe stort potensiale for å bli så mye bedre uten påfyll. Men dette er MIN mening. Du må gjerne mene noe annet. Aldri farlig å være uenig.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 12.03.2019 21:58    Post subject: Reply with quote

Lamagu wrote:
Fotball er ferskvare, og det er andre klubber i ES som har forsterket seg kraftig i vinter.

Jaha, det må ha skjedd store ting siden lunsj da. For ellers har det vært skrale saker.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 13.03.2019 10:19    Post subject: Reply with quote

Hvem har forsterket seg kraftig i vinter? Det lurer jeg virkelig på? Slik jeg ser det så frykter jeg ingen i ES.
Malen er Europa hos meg.
Back to top
Jankomeister
Junior

PostPosted: 13.03.2019 10:42    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Hvem har forsterket seg kraftig i vinter? Det lurer jeg virkelig på? Slik jeg ser det så frykter jeg ingen i ES.
Malen er Europa hos meg.

Molde og Sarpsborg er vell kanskje dem som har forsterket mest. Vi får se på søndag hvordan det går mot Molde. Ser på dem som en naturlig tittelutfordrer. Da får vi også en pekepinne på hvor vi ligger an i løypa. Regner med at trenerteamet lar de hvile inn mot en sånn type kamp.
At vi taper 1-0 mot Brann i en treningskamp tar jeg ikke som et stort tap. Gutta har trent hardt de siste ukene og er naturligvis tunge i beina. Skulle gjerne sett de vinne og ha spilt mye bedre, men det gikk tydeligvis ikke..

Eneste jeg er skuffa over er at det ikke har kommet flere forsterkninger i vinter. Er en del plasser som er veldig sårbare i forhold til skader. Hvis en junior spiller ikke kan dekkeplassen så må vi hente noen..
En ny høyreback er helt klart noe alle i Rosenborg bør ha fått med seg at vi må ha.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 13.03.2019 10:52    Post subject: Reply with quote

Sarpsborg forsterket? De har solgt flere av sine beste spillere. Om erstatterne holder samme nivå er høyst usikkert. Å erstatte Heintz, Mortensen og Muhammed sånn uten videre er ikke enkelt.

Molde har mistet Braut, og har noe som ligner en spisskrise. Har ingen som scorer mål. De er best forsterket i bredden, slik jeg ser det. Også Sarr er borte, samt Petter Strand. Dere største fordel kontra samme tid i fjor er at Eikrem er med fra start.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Jankomeister
Junior

PostPosted: 13.03.2019 11:09    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Sarpsborg forsterket? De har solgt flere av sine beste spillere. Om erstatterne holder samme nivå er høyst usikkert.

Molde har mistet Braut, og har noe som ligner en spisskrise. Har ingen som scorer mål. De er best forsterket i bredden, slik jeg ser det. Dere største fordel kontra samme tid i fjor er at Eikrem er med fra start.

Sarpsborg har vært flinke til å handle spillere de siste sesongene og tror ikke vinter har vært noe annerledes. De handler billig og bra for så å selge de dyrt. Fortsetter trenden sånn så kommer de til å vokse fort og raskt økonomisk og vil til slutt bli en tittelutfordrer. I år kommer de nok ikke til å nå helt opp, men blant top 4 kommer de nok til å være.

Leke James tror jeg vil være en klasse spiss for Molde. Tror han finner tilbake formen og vil bli en reel trussel for alle i ligaen.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 13.03.2019 11:26    Post subject: Reply with quote

Molde sliter litt i oppkjøringa med skader og med et oppsett som får i gang Leke James. De prøver fremdeles å få tak i Ohi før seriestart for å gi James mer støtte på topp. Bjørdal virker å være et kupp for de, har sett ut som en million dollar i oppkjøringa. Det er mulig Molde blir betraktelig sterkere i forsvar i år, spørsmålet er hvor lang tid det tar før de kommer igang angrepsmessig.

Jeg er enig i at Sarpsborg ser veldig bra ut i år. Jonathan Lindseth vil trolig få et gjennombrudd, og Jørgen Strand Larsen på topp, som de fikk tilbake fra utlån til Milan, har scoret smått utrolige 8 mål så langt i treningskampene og er kanskje eliteseriens største spisstalent. I sist treningskamp var også Skålevik on fire og det virker som de to utfyller hverandre bra. Stabilitet kombinert med fornyelse (og ikke forgubbing slik som hos oss), samt at de ikke behøver tenke på Europa, gjør at jeg tror de vil kjempe veldig langt oppe i år.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 13.03.2019 11:31    Post subject: Reply with quote

S08 har de siste åra vist at rekrutteringa deres er av høy kvalitet, så det bør ikke komme som noen overraskelse om de blir gode igjen i år. Virker som de har en mer sammenhengende plan bak spillerkjøp enn det vi har.
Back to top
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 13.03.2019 12:14    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Bjørdal virker å være et kupp for de, har sett ut som en million dollar i oppkjøringa.

mener du Bjørnbak? Bjørdal gikk til VIF.

VIF har også styrket seg betraktelig med Shala, Matti, Bjørdal, Vega og Juarez. Blir spennende å følge med på de.

Er ingen tvil om at RBK har gjort et dårlig vindu sålangt. Lukter ikke fugl av dette dessverre. Må ha inn en 2-3 kvalitetsspillere til skal det være sjans å komme inn i EL.
CL er tross alt bare en fjern fantasi. Så på Juve-Atletico i går, vi hadde blitt spist der ute! Raske, tekniske spillere i alle ledd. Har skjedd endel siden det glade 90tall kan man vel trygt si Surprised
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 158, 159, 160  Next
Page 72 of 160

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb