English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Arild Østbø
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.05.2018 10:04    Post subject: Reply with quote

Altså, hvis han går så tidlig som han gjorde i går, så kommer han omtrent aldri til å redde et straffespark. Da er han dønn avhengig av at spilleren kun kikker på ball, og selv da har han kanskje tjue-tredve prosent sjanse til å redde.

At researchen framstod som ..mangelfull har jo alt å gjøre med at han gikk så tidlig at spillerne selvsagt ikke skjøt i favoritthjørnet sitt, men i de sytti prosentene av målet som stod åpent.
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran


Joined: 10 Jul 2007
Posts: 2909

PostPosted: 31.05.2018 11:29    Post subject: Reply with quote

Rossbach gjorde en bedre figur i straffekonken syns jeg. Var nære på å redde noen av de.
_________________
Medlem nr. 2201

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.09.2018 18:35    Post subject: Reply with quote

- Jeg gikk inn til sesongen med ei innstilling om at jeg skulle spille flere kamper enn i fjor, men det har ikke skjedd. Så jeg er ikke fornøyd, innrømmer Østbø overfor rbkweb.no.

Han har bare fått spille mesterfinalen og fire NM-kamper. André Hansen er klart førstevalg for fjerde sesongen på rad.

- Det er hard konkurranse. Han har vært outstanding hele sesongen, så det har ikke vært så lett å kjempe seg inn der, innrømmer reservekeeperen.

- Hvor lenge kan du bli sittende på benken?

- Det får vi ta en diskusjon på. Nå skjer det uansett ingenting før sesongen er slutt. Vi får ta en evaluering da. Men jeg vil spille kamper. Det er jeg fast bestemt på.

Les mer: - Jeg skulle spille flere kamper enn i fjor
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.11.2018 21:11    Post subject: Reply with quote

Ho kom til Sogndal som student. No sit Hilde Østbø ved roret i Sogndal Fotball.

(...)

Ho er kommunikasjonsansvarleg for Sogndal Fotball, men har sidan juni også vore konstituert dagleg leiar. Det er difor nok å gjera om dagen.

– Eg gjer framleis mykje av det same som eg gjorde då eg var kommunikasjonsansvarleg, pluss ein del oppgåver i tillegg. Det går mykje i strategiplanlegging og personalpolitikk, i tillegg til ein del sponsorarbeid.

– Det er utfordrande, men veldig spennande.

Sogndal Fotball skulleetter planen ha på plass ny dagleg leiar i sommar, men avgjerda vart lagt på is. Hilde tok difor over jobben etter Yngve Hallén, som var konstituert nokre månader etter at Egil Mundal gav seg etter mange år i klubben. No er det sagt at ny dagleg leiar skal vera på plass før sesongen 2019.

– Kunne du tenkt deg å vera dagleg leiar?

– Det er spennande og lærerikt, og det har gitt meirsmak. Men kven det blir er opp til styret å bestemma.

(...)

Far hennar Kjetil Østbø, er keepertrenar for Viking. Broren, Arild Østbø vaktar for tida buret til Rosenborg. Mora har tre ulike skjerf. Viking, Rosenborg og Sogndal.

Men for Hilde er det alltid Sogndal som gjeld, sjølv om broderen står i mål for motstandarlaget. Sogndal og Rosenborg møttest 15. juli 2017 på Fosshaugane, med broderen mellom stengene.

– Eg heia på Sogndal, men sa at skulle me scora på broderen skulle det vera veldig fine mål.

Kampen enda med 3–0 siger til Rosenborg.

Les meir: Siddisen trivst i fotballbygda: - Sogndal blir fort ein del av deg og du ein del av Sogndal

Var ukjent for meg at søstra styrer Sogndal, mens at faren er trener i eliteserien.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.11.2018 23:15    Post subject: Reply with quote

Arild Østbø ble nylig seriemester med Rosenborg for andre året på rad. Hundvåg-karen følger samtidig med på hva som skjer i hjembyen Stavanger, hvor den teknisk eminente keeperen var en del av de mørkeblå fra 2008–2015.

– Jeg kan vel bare si at hvis jeg en dag skal skifte klubb, så vil Viking være aktuelt, sier Østbø til VG.

Les mer: Tidligere Viking-spillere åpner for comeback

– Jeg har gitt beskjed om at jeg vil spille kamper. Jeg har ett år igjen, og da blir det opp til Rosenborg og hvordan de tenker. Men jeg har fått forståelse av at de også synes jeg skal spille kamper. Vi får bare se hva som skjer neste sesong, sier Østbø.

– Du har vært tydelig på det?

– Ja, jeg kan ikke ha en slik sesong igjen. Det er ikke godt nok for verken meg eller Rosenborg. Jeg føler jeg har levert når jeg har fått sjansen, og jeg mener jeg har fortjent å spille mer fotball enn det jeg har gjort i år.

Les mer: Har gitt tydelig beskjed til RBK: – Jeg kan ikke ha en slik sesong igjen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.03.2019 13:34    Post subject: Reply with quote

- Det har vært ting som har vært veldig aktuelt for meg, men som ikke har vært interessant for Rosenborg. Og før de interesserte klubbene har blitt veldig konkrete, har RBK sagt at det er uaktuelt.

(...)

Keeperen forteller at det i hovedsak har handlet om utlån, og at henvendelsene har kommet fra svensk og norsk eliteserie.

(...)

– Hva tenker du om at RBK har sagt nei? Handler det om pris?

– Jeg har ett år igjen av kontrakten, så det er vanskelig å si. Samtidig har det vært mest snakk om utlån, og da kan man forstå at det ikke er like interessant for RBK, svarer Østbø - og legger til:

– Jeg forholder meg til kontrakten, og er forberedt på å stå her i hvert fall fram til sommeren. Så får vi se hvordan situasjonen er da.

Les mer: Keeperens usikre RBK-framtid: - Norske og svenske klubber er interesserte
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 03.03.2019 14:23    Post subject: Reply with quote

Han skjønner at han aldri blir førstevalg her og ønsker seg videre. Forståelig kanskje, men da synes jeg like greit han kan dra nå og så henter vi en som er gira på å ta opp kampen, eller gir plassen til en i egne rekker.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 03.03.2019 14:41    Post subject: Reply with quote

Det er jo nesten ikke noe poeng å ta opp kampen mot Hansen en gang. Det (lille) jeg så av Østbø i fjor var forbanna imponerende, så om Hansen skulle forsvinne i nær framtid tror jeg Østbø kan ta steget. Men også veldig forståelig om han ønsker seg større sjanse for mer spilletid.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.03.2019 21:13    Post subject: Reply with quote

Partene har diskutert framtiden, men ikke kommet til en konklusjon.

Det skal ha vært interesse for ham fra klubber i den øverste divisjonen i både Norge og Sverige, men RBK har høflig avvist beilerne.

– Jeg nærmer meg et punkt i karrieren hvor jeg må spille fast. Vi får se hva som skjer. I første omgang har jeg fokus på det som skal skje fram til sommeren, sier Østbø, som ble sittende på benken hele kampen da Brann slo Rosenborg 1–0 i søndagens treningskamp i Marbella.

Les mer: De Lanlay og Østbø har utgående RBK-kontrakt: Dette tenker de om framtiden
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 24.09.2019 13:55    Post subject: Reply with quote

Østbø klar for Viking fra 1. januar.

https://www.vg.no/sport/f...wnLCjw-QhE
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 24.09.2019 14:14    Post subject: Reply with quote

Ã…rets bombe.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 24.09.2019 14:14    Post subject: Reply with quote

Lykke til videre! Et klart førstevalg i de fleste tippeligaklubber (som ikke har André Hansen.)
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 24.09.2019 14:28    Post subject: Reply with quote

Solid spiller, og ikke minst type. Ønsker han alt godt og lykke til videre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 24.09.2019 14:29    Post subject: Reply with quote

Synd! Var min favorittspiller..
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.09.2019 14:51    Post subject: Reply with quote

Godt innenfor topp ti blant keepere i Norge i dag, og fortjener selvsagt mer enn å slite benk og møte FK Slatters i cupen i sine beste år.

Takk for innsatsen, og lykke til videre!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.09.2019 14:55    Post subject: Reply with quote

Forutsigbart, litt kjedelig, men tross alt veldig fornuftig valg av Østbø, som har vært en god sisteskanse for oss når han har fått muligheten. Og hvem kan egentlig konkurrere med Hansen, som både stenger buret og organiserer forsvaret for oss?

Håper og tror han danker ut Austbø på direkten, og slipper å spille seg inn.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1554

PostPosted: 24.09.2019 15:11    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Lykke til videre! Et klart førstevalg i de fleste tippeligaklubber (som ikke har André Hansen.)

Klart vet jeg ikke, han ble benket i andre klubber han har vært i tidligere også.

Men solid keeper. Må ha vært frustrende for Østbø at Hansen ikke ble solgt til tross for storspill år etter år.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.09.2019 17:38    Post subject: Reply with quote

Har forståelse for at han ønsker mer spilletid, og Faye Lund kommer til å bli en habil 2.keeper for oss, og potensielt kan ta over for Hansen på sikt.

Lykke til vidre og takk for innsatsen!
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 24.09.2019 19:04    Post subject: Reply with quote

Ser heller innkjøp av en ny backup, så Faye får spilt fast i nedre tippeliga til Hansen blir solgt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.09.2019 19:44    Post subject: Reply with quote

Hovedmålvakt mot sidemålvakt neste år i Viking. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 26.09.2019 20:04    Post subject: Reply with quote

Med unntak av på midtbane-posisjonene og vingplass så lurer jeg på om RBK har en for dårlig plan med tanke på holde backupplan/andrevalg-løsningene fornøyd (mens for midtbane/ving får de sjansen da det er så mye skader og kjeks pdd). Det skal selvsagt være veldig lite spilletid på dem, men om det blir null og de ikke føler de får sjansen til å vise seg frem i det hele tatt etter 2. cuprunde, så er det naturlig at de skjønner at de har peilet karrieren i feil retning etter et år eller to på benk og tribune.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.09.2019 20:14    Post subject: Reply with quote

Syns Ingebrigtsen skal ha skryt for rullering mellom Hansen og Østbø i 2017, ja.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 26.09.2019 21:18    Post subject: Reply with quote

Kunne jo kjørt den linja som engelske lag tidvis gjør med at andrekeeper konsekvent spiller i cupene, inkludert finaler. Og kanskje også konsekvent startet med typer som Valsvik, Denic og Åsen, dog her må det kanskje være litt mer rotasjon da vi vel har fire stykk i begge de fremre trioene som ikke har kunnet blitt ansett som førstevalg.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 12.12.2019 21:24    Post subject: Reply with quote

Avslutter med å få stå hele kampen mot PSV.

Poeng i Europa 2019:

André Hansen: 0p
Arild Østbø: 1p

Seriously, tho: Takk for innsatsen, Arild! Verdien av en solid andrekeeper er lett å undervurdere. Du har vært normalt førstekeeper-god i en periode vi har hatt en keeper i verdensklasse, og du har håndtert det med stil!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.12.2019 21:28    Post subject: Reply with quote

Tiltredes!

Lojal og jovial; klager ikke på spilletid selv om han selvsagt er god nok til å stå fast i Eliteserien. Bra keeper og bra mann - lykke til videre og takk for seg!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb