English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Brann - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
blubbin
Rutinert

PostPosted: 23.10.2006 02:31    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Dette frisparket har tydeligvis litt sånn omvendt fem-fjer-syndrom. Det blir fra kortere og kortere hold for hver artikkel jeg leser om den. Smile

På TV2 sin sending, viste en måler at det var fra 32 meter.

16-meteren er som kjent ca 16,5 meter fra dødlinja(18 yards). Fem-meteren er 6 yards fra dødlinja. Dette blir 12 yards=11 meter i forskjell(Én yard=0,9144 meter). Fra fem-meteren til 16-meteren er det to "blokker/ruter" i gresset, dvs disse stripene man ser i gresset. Antar vi at avstanden er identisk mellom disse, og ser vi så at Sapara tar frisparket sitt ca. 1,5 meter fra nye to ruter utenfor 16-meteren, så blir det omtrent 26 meter fra dødlinja, dvs 9,5 meter fra 16-meteren, noe som kan tyde på at muren stod litt for nærme da denne stod ca en til halvannen meter utenfor 16-meteren. Det ser ut som om frisparket ble tatt omtrent på 5-meteren i lengderetningen, dvs 5+3,5(halve målet)=8,5 meter fra midt på mål. Vi kan dermed regne ut avstanden fra midten av målstreken ved Pytagoras' læresetning:

a^2=26^2+8,5^2=748,25, og roten av dette blir 27,35 meter.

Last edited by blubbin on 23.10.2006 02:39; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2006 02:38    Post subject: Reply with quote

Du betviler at målesystemet til TV2 som viste 32 m er riktig?
Back to top
blubbin
Rutinert

PostPosted: 23.10.2006 02:40    Post subject: Reply with quote

Tviler på om jeg tar feil med mer enn én meter - i hvert fall ikke fire og en halv! Så TV2 sitt system er nok ikke riktig. Se det på FXT og døm selv om noen av mine vurderinger er feilaktige.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 23.10.2006 02:41    Post subject: Reply with quote

Jeg studerte også akkurat denne avstanden, og mitt øyemål tilsa rundt 25 meter, om ikke en meter eller to lenger. Så det så Smile Da regner jeg 16-meteren som akkurat det, 16 meter.
attach
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2006 02:43    Post subject: Reply with quote

Den er 16,5 m Wink
Back to top
blubbin
Rutinert

PostPosted: 23.10.2006 02:47    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett situasjonen en gang til er det mulig jeg kan justere meg fra 27,35 og opp til 27,5-28 meter. Men det er vanskelig å se på de bildene, de kommer liksom inn i situasjonen like etter at frisparket er tatt i vinkelen sett fra sida.
16-meteren er 18 yards, som er 16,46 meter. Men mulig man i Norge runder det av til 16,5 meter Muren skal stå 9,15 meter (10 yards, dvs egentlig 9,144 meter og dermed 9,14 meter) fra ballen ved frispark - dette har vel folk hørt om?

Last edited by blubbin on 23.10.2006 02:48; edited 1 time in total
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 23.10.2006 02:47    Post subject: Reply with quote

Ok, da tilsa øyemålet mitt ca 25,5 meter Very Happy
blubbin
Rutinert

PostPosted: 23.10.2006 02:50    Post subject: Reply with quote

Ca 25,5 meter er ikke et dårlig estimat, men da glemmer du at frisparket ikke ble tatt fra midt foran mål.
Når dette er sagt, så setter Sapara frisparket i nærmeste hjørne, så det er mulig man kan si at det blir feil å sette midten av målet som det andre endepunktet. Men TV2 sitt system, som var det jeg ville motbevise, det brukte nok denne metoden.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2006 03:41    Post subject: Reply with quote

TV2 sitt system tar utgangsåunkt i midten av målet, ja. Kanskje greit, siden man ikke vet hvilket hjørne det skytes mot før skuddet går.

Skal ikke begi meg inn på kvantefysikk for å finne ut av dette. Det er nå forsåvidt ikke så nøye heller. Uansett var det godt over 20 meter.

blubbin: En kan jo være skikkelig matematisk og legge inn buen på skruen oså, for å få vite hvor langt ballen beveger seg før den krysser linja! Wink
Det har jo lite med avstand til mål å gjøre, da..
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 23.10.2006 03:45    Post subject: Reply with quote

http://www.dagbladet.no/s...80547.html

Under kommentarer:

Brann og bergen
Skrevet av cristiano2 (abjornk) 22.10.2006 kl. 22:23

Jeg har gjennom hele sesongen unnet Brann og Bergen gullet, at de har den entusiasmen i byen og lignende. Jeg holder ikke med et eneste lag i tippeligaen. Og jeg har ikke unnet Rosenborg gullet. Men etter i dag, må jeg si at jeg begynner virkelig og mislike dere i brann fansen. Det begynte for en stund tilbake med spyttingen på robbie russel, forrige uke var det drapstrusler mot noen lyn fans, nå var det kasting av egg på spillerne, i tillegg er det noe bråk etter kamper når brann har spilt. Hva foregår oppe i hodet deres? Trøndere har like mye patriotisme som dere, men de oppfører seg som folk. BERGENSERE, jeg blir kvalm av dere. Dere har ikke vunnet en dritt på førti år, og allikevel tror dere at dere er noe. Gratulerer Rosenborg, med vanlig intelligens og vanlig ydmykhet og seriegullet.

Denne kommentaren fikk glatt en stemme fra meg.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2006 04:09    Post subject: Reply with quote

La merke til den jeg også, tbone! Godt å høre sånt fra nøytrale, så man slipper å bli hengt ut for å være blind patriot.

Her er forøvrig et par koselige sitater fra Brann-bataljonens forum:

Quote:
Og så utrolig stille det ble , faen det gjorde vondt langt inn i hjertet å se trønderne danse og synge på Brann stadion , det er vår bane for f...

Quote:
Det var pinlig å høre trønderne synge, jeg så kampen på tv og lurer på om Tv2 hadde mikrofoner blandt Rbk suporterne, kunne tro de spilte på lerkendal

Quote:
Kalle oss Patrioter?

Flaut å se stadion tømmes 10min før kampslutt!

ER så pisslei av at vi bergensere skal skryte så jevlig av oss selv , og hvilken støtte er det vi gir laget på slutten i dag , ikke en drit!

Sykt respektløst ovenfor spillere , andre på tribunen og de som ikke får billett og gå fordi man skal vere hjemme ti min før.. flaut!

KenMan
Veteran

PostPosted: 23.10.2006 08:53    Post subject: Reply with quote

KenMan wrote:
Hehe... Jeg tror 3-1 da... Kan jo være LITT eplekjekk... hehe... Uansett tror jeg det blir mye morro i kveld. Vinner vi idag, tar vi gullet hjem til neste helg... RBK

Jeg tippet rett resultat! Det var jo godt, i tillegg til det å få gull... Very Happy Tenk om Brann taper poeng i begge de siste kampene, og at Lillestrøm sniker seg til sølvet... Hadde nesten vært litt morsomt... RBK
KenMan
Veteran

PostPosted: 23.10.2006 08:59    Post subject: Reply with quote

Sjekk linken... Ble brann snytt for tre straffer?? Hmmm... Bitre bergensere ass...

http://fotball.bt.no/elit...bate#29383
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 23.10.2006 11:01    Post subject: Reply with quote

Gleder meg til torrenten. Maatte sitte i kassa mens kampen gikk Sad
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Makkverk
Veteran

PostPosted: 23.10.2006 11:12    Post subject: Reply with quote

Ja, torrenten kommer snart den. Beklager at den ikke kom i natt, som den skulle.

EDIT: Ikke snart, men om en stund.
kytas
Proff

PostPosted: 23.10.2006 13:28    Post subject: Reply with quote

blubbin wrote:
16-meteren er som kjent ca 16,5 meter fra dødlinja(18 yards). Fem-meteren er 6 yards fra dødlinja. Dette blir 12 yards=11 meter i forskjell(Én yard=0,9144 meter). Fra fem-meteren til 16-meteren er det to "blokker/ruter" i gresset, dvs disse stripene man ser i gresset. Antar vi at avstanden er identisk mellom disse, og ser vi så at Sapara tar frisparket sitt ca. 1,5 meter fra nye to ruter utenfor 16-meteren, så blir det omtrent 26 meter fra dødlinja, dvs 9,5 meter fra 16-meteren, noe som kan tyde på at muren stod litt for nærme da denne stod ca en til halvannen meter utenfor 16-meteren. Det ser ut som om frisparket ble tatt omtrent på 5-meteren i lengderetningen, dvs 5+3,5(halve målet)=8,5 meter fra midt på mål. Vi kan dermed regne ut avstanden fra midten av målstreken ved Pytagoras' læresetning:

Nerd ass... Razz
kytas
Proff

PostPosted: 23.10.2006 13:44    Post subject: Reply with quote

Må forresten gratulere alle på forumet med seriegull RBK I går var en herlig dag med 2-0 seier til United OG seriegull til Trondheim.. Vedda med Bratseth jr på om frisparket til Sapara skulle gå i mål.. Første gangen jeg har blitt glad for å tape 50 spenn RBK RBK
DiggeFJ
Senior

PostPosted: 23.10.2006 14:02    Post subject: Reply with quote

hehe..... På spørsmål fra VG journalist om de ble sent i natt. Vi tok godt vare på øyeblikket (Roar Strand).
Back to top
blubbin
Rutinert

PostPosted: 23.10.2006 14:55    Post subject: Reply with quote

kytas wrote:
blubbin wrote:

Nerd ass... Razz

Uff ja, tenk å briefe med ungdomsskolematte. Innleggene mine i natt om frisparkavstanden var naturligvis skrevet bare på gøy.
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 23.10.2006 15:22    Post subject: Reply with quote

Hansa sitter inne med 250 000 Etiketter.

http://fotball.aftenposte...67684.ece#

Snakkes.... Wink
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 23.10.2006 15:26    Post subject: Gratulerer Reply with quote

Jeg gratulerer Rosenborg.

Trodde virkelig at Brann kom til å rundspille RBK og vinne kampen i går, 2 eller 3-0

Etter å ha sett kampen på stadion, innså jeg at Rosenborg er et bedre lag.
Brann var best i mai, men nå er Rosenborg, uten tvil, Norges beste lag igjen...

Vi har ihvertfall hatt en meget god sessong så langt i år, og at vi har fått et fall i formen på slutten av sessongen, tror jeg henger mye sammen med at den deffansive biten i Brann ikke er god nok.
-Blir gjort for mange feil, og mot lag som RBK kan man ikke det...

Marek Saparas frispark i går, var keepertabbe....man står ikke så langt mot den ene stolpen og lar resten av buret stå åpent når Sapara skal ta frispark rett utenfor 16 meter...og 1-0 målet burde Hanstveit klarert langt til h******** corner.

2-1 målet var klasse over. Jeg var ikke bekymret engang, var sikker på at forsvaret hadde full kontroll, men så kommer Steffen høyere opp og skaller den rett i mål.
-Imponerende.

Brann kom til kort mot et bedre lag. Spillemessig var vi fullt på høyde og klarte å spille ball, men Rosenborg hadde et jævlig godt forsvar, og var utrolig gode foran mål når det var sjanser.

Er bare å ta av seg hatten. Rosenborg er verdig seriegullet 2006.

Vi får fortsette å klatre i Norsk fotball, trene videre og samspille laget enda mer med de nye spillerne.
Bli bedre på det deffansive, og rette opp i de dumme feilene.
Satser på at Thorstein Helstad spiller fast neste sessong, og kommer til å bli like effektiv og farlig foran mål som Steffen.

Vi har et kanonbra lag, men må bli bedre i forsvar og foran mål, så skal vi kjempe om Gullet med Rosenborg også neste år, og da får jeg håpe det blir så jevnt at Brann kan vinne det fortjent.

Uansett, så fortjener det laget som vinner å vinne.
(SÃ¥ lenge vi ikke snakker om bestikkelser )

Jeg er selvfølgelig skuffet...skikkelig blåmandag i dag.

Om det skulle være noe trøst for oss Bergensere og andre landsmenn, så får vi mest sannsynlig et lag å heie på i Champions League neste år....Rosenborg er gode nok til å ta seg videre fra kvalifiseringen.
-Alltid gøy å følge med, men drømmer selvfølgelig om at vi en dag skal få Brann i Champions League.

Først må vi bli gode nok Wink
longns
Veteran

PostPosted: 23.10.2006 15:30    Post subject: Reply with quote

usedvanlig sympatisk post fra deg Geir
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 23.10.2006 15:41    Post subject: Re: Gratulerer Reply with quote

Geir_Brann wrote:

-Alltid gøy å følge med, men drømmer selvfølgelig om at vi en dag skal få Brann i Champions League.

Først må vi bli gode nok Wink

Noe dere definitivt ikke var i 2000 (eller når det var)
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 23.10.2006 16:50    Post subject: Brann var gode Reply with quote

Det er ikke til å legge under en stol, Brann var veldig gode mot Rosenborg og førte kampen.

RBK kom tilbake flere ganger og tok over styringen, men jeg synes Brann spillte veldig fin fotball.
Mange utrolig bra situasjoner i kampen, men det hele blir faktisk ikke avgjort på hvem som spiller best, men hvem som er mest effektive foran mål.
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 23.10.2006 17:13    Post subject: Reply with quote

Hvilken kamp er det du tenker på Geir? Den i fjor?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next
Page 20 of 21

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb