| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7405 Location: South-west coast exile
|
Posted: 01.02.2019 12:07 Post subject: |
|
|
| Han spiller som om han hadde murt igjen skoa sine i betong, helt latterlig hvor sakte alt går med han. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 01.02.2019 12:32 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Problemet er ikke skadene. Problemet er at Lundemo er en veldig umoderne spillertype som ikke er i nærheten av den frekvensen og de ballferdighetene vi behøver.
Så han er en scenariospiller, en som kan komme inn for å løse en bestemt oppgave med fysikk, og da først er problemet at han er så mye skadet at vi ikke kan stole på at den muligheten er tilgjengelig.
Jeg kan strekke meg til at han er en bedre backup for Trondsen enn det Konradsen er, men det sier virkelig ikke mye. Og betyr mindre når det er 40% sjanse for at Lundemo er skadet når vikariatet er tilgjengelig. |
Jo enig i det, men synes egentlig Lundemo har ganske gode pasningsferdigheter når han får tid og rom, noe han sjelden får.
Men so du sier, hovedproblemet er at han ikke her god nok. Det sekundære problemet, som jeg egentlig tenkte mest på er at han som backup til Trondsen er grei nok ferdighetsmessig, men som du sier, ikke til å stole på fordi han er så mye skadet _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 02.02.2019 16:10 Post subject: |
|
|
Hørte først nå podcasten til Rasmus og Saga med Helland og Åsen som gjester. I podcasten ble det snakket om den indre justisen hos spillerne, som lot ting være i stedet for å ta det opp. Det ble nevnt at det var noen ting, som skapte irritasjon i spillergruppen.
Det er tidligere påpekt fra Andre Hansen at det er viktig med rettferdighet uansett lønnspose, og det er da naturlig å tenke på Bendtner. Men i podcasten virker det som at det kunne handle om spillere som kritiserte/viste misnøye med trenerne når de ikke fikk spille. Da tenker jeg at det punktet i alle fall handlet om andre enn Bendtner som laget dårlig stemning. Noen tanker hvem disse personene kan være? |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 02.02.2019 16:23 Post subject: |
|
|
Søder?
Yanni?
Gers?
Østbø?
Levi?
Botheim? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 02.02.2019 18:26 Post subject: |
|
|
Laget skriker etter en stopper med fart og spesielt akselerasjon. Vi har fire gode til brukbare stoppere men noe forskjeller i ferdighetsregister, men ingen av dem er raske på de første meterne. Sånn sett sliter jeg litt med å forstå kjøpet av Valsvik; han gir oss etter hva jeg kan se lite vi ikke allerede har.
Horneland har signalisert at vi skal stå høyt med smale vinger og backer på utsiden, slik at vi i praksis kan ende med en slags 2-3-5-formasjon i angrep. Om vi da står med eksempelvis Hovland og Valsvik relativt høyt i banen for ettertrykk og små avstander, er vi skvett nakne bakover ved brudd. Hadde vi eksempelvis hatt en stopper som Stadsgaard (jeg vet disse ikke vokser på trær), hadde risikoen vært mer begrenset. Spillvendinger mot et midtforsvar hvor alle alternativene trenger 20 meter for å komme opp i fart, er ikke spesielt gunstig med en så offensiv tankegang. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 02.02.2019 23:41 Post subject: |
|
|
Alle hadde blitt fornøyde om vi hadde signert Boli som stopper nå da xD _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 03.02.2019 00:02 Post subject: |
|
|
Helt enig med Zorac. Kan ikke fatte at ikke RBK kjøper inn en midtstopper med fart. Det er vel antagelig den største mangelen i laget per tidspunkt. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 03.02.2019 00:04 Post subject: |
|
|
| Jeg klarer virkelig ikke å se hvilken spiller som kan tilføre vårt sentrale forsvar med fart, verken norske eller utenlandske som er realistiske ... |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 03.02.2019 00:19 Post subject: |
|
|
Hm. Nei, men så vet vi neppe om alle heller da... hva heter de tre raskeste midtstopperne i norden akkurat nå? Jeg vet sannlig ikke... _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
Svangen Proff
|
Posted: 03.02.2019 01:04 Post subject: |
|
|
| Hørt at Skjelvik skal være rimelig rask |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 03.02.2019 01:43 Post subject: |
|
|
Men han er ikke I Norden, men FRA Norden...
Men at det finnes raskere midtstoppere enn Valsvik, er ikke noe sjokk. Tror ikke de er alt for vanskelige å finne heller - Næss er ett eksempel.
Men midtstoppere som er raske, som i Skjelvik-rask, nei der kommer jeg til kort. Heldigvis er ikke jeg speider. |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 03.02.2019 11:29 Post subject: |
|
|
| aalen wrote: | Hørte først nå podcasten til Rasmus og Saga med Helland og Åsen som gjester. I podcasten ble det snakket om den indre justisen hos spillerne, som lot ting være i stedet for å ta det opp. Det ble nevnt at det var noen ting, som skapte irritasjon i spillergruppen.
Det er tidligere påpekt fra Andre Hansen at det er viktig med rettferdighet uansett lønnspose, og det er da naturlig å tenke på Bendtner. Men i podcasten virker det som at det kunne handle om spillere som kritiserte/viste misnøye med trenerne når de ikke fikk spille. Da tenker jeg at det punktet i alle fall handlet om andre enn Bendtner som laget dårlig stemning. Noen tanker hvem disse personene kan være? |
Må være Søderlund, hevdet vel bla at han hadde scoret masse mål. _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 03.02.2019 13:48 Post subject: |
|
|
Søderlund har vært sur og sytete siden han kom tilbake fra Frankrike. Skjønner ikke at de ikke har kvittet seg med ham for lenge siden. Personlig tror jeg at han hadde vært borte om det det ikke var for at Mattias gikk skadet så lenge. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
oskisjunior Rutinert
|
Posted: 03.02.2019 21:21 Post subject: |
|
|
Noen som kan oppsummere de tre løftene Mike Jensen gir supporterne i Adressa?  |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 03.02.2019 21:27 Post subject: |
|
|
Det første handler om nettopp det å være påskrudd hele veien. Det andre går på hans eget humør, som vi kommer tilbake til. Det tredje: Ren og skjær underholdning. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
oskisjunior Rutinert
|
Posted: 03.02.2019 21:31 Post subject: |
|
|
Takk, Hentesveis! Høres lovende ut  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.02.2019 21:32 Post subject: |
|
|
- Det har vært veldig gode treninger så langt. Da tenker jeg ikke bare på at man blir sliten, men også når det kommer til mestring. Vi er på vei mot å spille den type fotball som er i ferd med å forme seg internasjonalt, med store temposkifter, knallhard gjenvinning og mindre ballbesittelse i ett tempo. I Europaligaen i fjor fikk vi temposjokk. Jeg har veldig tro på det vi jobber med nå, sier han – og legger til:
- Så handler det om å selge billetter. Da holder det ikke bare å vinne. Da må vi også underholde. Jeg kjente på vinnerfølelsen også i fjor høst. Men mestringsfølelsen, som man får når spillet flyter godt ... Den var ikke like stor.
(...)
Jensen snakker også om et møte med supporter Jo Erik Øverby under gullfesten i november. Øverby, best kjent som «Megafonmannen», satte seg med Jensen, Nicklas Bendtner og Matthias Villhjalmsson, og tydeligheten i det han sa gjorde inntrykk.
- Han er en hyggelig og engasjert fyr, og vi snakket lenge hva som får folk til Lerkendal. At det må skje mer foran målene. Det må vi ta til oss, sier Jensen.
Les mer: RBK-kapteinen har tre løfter til supporterne |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

|
Posted: 03.02.2019 21:54 Post subject: |
|
|
Jensen forteller også om en personlig ambisjon for 2019. Og den handler om hans eget humør.
Flere ganger i fjor måtte han tåle spørsmål om dette, og nå han at alt som skjedde – både på og utenfor banen – preget ham:
– Vi fikk en dårlig start på sesongen, og alle de interne tingene som skjedde i klubben påvirket nok også litt. Måten vi hentet oss inn igjen på, viser en mental styrke vi må ta med oss videre. Men i ettertid innrømmer jeg å ha gjort noen feil i måten jeg kommuniserte på. Jeg smilte for lite. Det skal jeg endre på nå. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 03.02.2019 22:22 Post subject: |
|
|
Oppløftende at Mike Jensen nå i ettertid ser behovet for å røske opp i kose-regimet. Nå er det bare å følge opp på banen. La føttene snakke. Lettere å la hans og andres uttalelser fra i fjor ligge da.
| Adressa wrote: | | – De nye trenerne kommer med noe vi har bruk for. Vi har behov for at det røskes litt opp, at ting sees på med nye øyne. Vi må hele tiden passe på at vi ikke blir tilbakelente og fornøyde. Eirik (Horneland) har vært ekstremt opptatt av at vi spillerne skal vise at vi er påskrudde. Hele tiden. |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7405 Location: South-west coast exile
|
Posted: 03.02.2019 22:39 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Vi er på vei mot å spille den type fotball som er i ferd med å forme seg internasjonalt, med store temposkifter, knallhard gjenvinning og mindre ballbesittelse i ett tempo. |
Det passiaret her sørger i hvert fall for bevegelse i skritt-regionen for min del. Satser på at det blir litt tung-metal-fotball i år. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.02.2019 23:31 Post subject: |
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | Det passiaret her sørger i hvert fall for bevegelse i skritt-regionen for min del. |
Eller det kan være lyskestrekk. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 04.02.2019 00:09 Post subject: |
|
|
Flatlus? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 04.02.2019 12:21 Post subject: |
|
|
Virker som treningene er mye bedre strukturert nå,Liker mange av øvelsene.Får kåre til og se ut som en amatør trener på feltet.
vi har mye større sjanse i europa når vi jobber med aggressiviten og står litt høyere.
Tror vi kommer til og bli veldig gode om vi jobber hardt med samhandliga også..Tror vi får se ett kollektiv av RBK,vi ikke har sett på flere år.
Liker nye trenerne. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 04.02.2019 13:22 Post subject: |
|
|
Tror at vi også blir langt bedre til å frispille oss fra press selv, ikke bare at vi blir noen jævler i å presse motstanderen.
Jeg mener at det å spille av press er meget viktig for vår eget spill. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.02.2019 14:46 Post subject: |
|
|
Så du sier altså at det er mulig å bli god på frispilling bakfra uten å utelukkende fokusere på dette? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|