| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7405 Location: South-west coast exile
|
Posted: 31.01.2019 19:02 Post subject: |
|
|
| Ja, det ramler nok inn 1-2 til. Vi behøver fortsatt noe back-up på venstrebacken, minst. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 31.01.2019 20:45 Post subject: |
|
|
| Utlendingskvoten er redusert, samtidig som det har kommet inn en del midler ved salg av Jebali og Gersbach. Salget av Hou Sæter skal også gi klubben litt penger. Et sælnes salg vil også gi penger inn vil jeg tro. Håper og tror at RBK klarte å få inn noen prosenter i Rasmussen avtalen også. Forøvrig litt rart at en spiller som ikke klarer å få fast plass på RBK, kan spille fast i Serie A, og bli solgt videre for nesten 7 ganger pris etter et halvt år i klubben. ( dersom ryktene om pris stemmer). Rosenborg burde kanskje fått mere ut av denne spilleren. Forøvrig enig med tankegangen til Bratseth. Kjøp kvalitet framfor kvantitet. Gi meg en Sapara eller en Dockal. Koster ikke mer enn klubben kan bruke. Det er bare å gjøre en skikkelig speiderjobb. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 31.01.2019 21:15 Post subject: |
|
|
| Har allerede hørt rykter om at det ikke var videresalgsavtale på Rasmussen.Regner med at RBK er ferdige med slike barnesykdommer for lenge siden og at ryktet bare er tull(klubben har vel lært av Hoftuntabbene). |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 31.01.2019 21:51 Post subject: |
|
|
Ikke at jeg er noen forsvarer av Hoftun, men husker egentlig folk hvorfor det ikke var videresalgsklausuler på blant annet Henriksen(var det egentlig flere?)? Det var jo en grunn til det, Hoftun hadde ikke glemt av det liksom...
På samme måte kan det være helt fornuftige grunner at vi fortsatt den dag i dag ikke har videresalgsklausuler på spillere vi selger.
Når det er sagt tar jeg rykter om videresalgsklausuler rimelig rolig, hvem vet noe sånt liksom? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 31.01.2019 22:12 Post subject: |
|
|
For Henriksen var det vel slik at RBK trengte penger, og ville ha større salgssum der og da istedenfor videresalgsklausul. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 31.01.2019 22:40 Post subject: |
|
|
| Stemmer, Dockal er vel en annen slik. Rosenborg var i akutt pengenød og trengte alle likvide midler de kunne komme over på den tiden. Derfor ble det forhandlet frem en høyere salgspris mot fraværet av videresalgsklausul. Hoftun har gjort mye dumt, men her var hendene hans bundet. Så man kalle det tabber eller dårlig ledelse som jeg har sett litt rundt omkring her inne, men i realiteten hadde vi nok alle måtte gjort det samme. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 31.01.2019 23:34 Post subject: |
|
|
Hvis man trengte penger der og da, så var jo det absolutt det mest riktige å gjøre uansett hvor kjipt det er i ettertid.
Gode penger i framtida hjelper lite hvis man trenger penger på dagen, og det er jo aldri noen garanti for suksess og masse penger inn på konto ved en senere anledning. Selv om sannsynligheten var ganske stor på henholdsvis Henriksen og Dockal da.
Så her klarer ikke jeg (heller) å kritisere Hoftun for akkurat de valgene hvis situasjonen var så prekær som det virker som den var, da hadde det å gamble på eventuelle fremtidige inntekter (som man ikke vet om kommer, når kommer eller hvor mye) vært mye dårligere klubbdrift i en slik situasjon.
Hjelper nok også på godviljen hos eventuelle kreditorer som man kanskje puster litt i nakken på deg om de ser at du prioriterer mest mulig sikre inntekter på dagen. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 31.01.2019 23:35 Post subject: |
|
|
| Det er dyrt å være fattig er det noe som heter, det fikk vi merke på kroppen dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
Crimp Senior
|
Posted: 01.02.2019 01:03 Post subject: |
|
|
| Celtic henter ny høyreback på lån. Lustig eller Gamboa blir ikke mindre aktuelt nå. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 01.02.2019 07:59 Post subject: |
|
|
Hvis de Lanlay testes og Hedenstad er backup, så er vel høyresiden vår potensielt bra. Venstre back trengs mer. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1072 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 01.02.2019 15:26 Post subject: |
|
|
Kan vi forvente flere spillere ut og flere inn ? _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 01.02.2019 15:30 Post subject: |
|
|
– Det kan fortsatt skje ting, men vi er veldig godt fornøyd med den troppen som er her. Vilhjalmsson gikk til Vålerenga. Han har vært en fantastisk bidragsyter for Rosenborg i mange år, men nå skal han jobbe for Vålerenga. Jebali ville til Saudi-Arabia og det er helt uproblematisk, sier RBK-treneren.
– Ser du for deg at flere spiller forsvinner?
– Nei, jeg tror vi begynner å nærme oss en tropp. Så får vi se om det kan komme inn et nytt ansikt underveis.
(eurosport.no) _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 01.02.2019 15:36 Post subject: |
|
|
Tipper vi får både en venstreback og en ving (og kanskje berget i tillegg?).
Jebali borte og om De Lanley skal spille høyreback har vi plutselig bare:
- Helland
- Adagbenro
- Levi
- (Ã…sen?)
Venstreback er kun Meling.
Det holder ikke...
PS: Om Åsen ansees som ving så er vi tynne på midten.. |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1072 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 01.02.2019 15:36 Post subject: |
|
|
jeg har ikke fulgt så mye med på hva som er planene til det nye regimet. Skal vi dra opp flere juniorer i A-laget denne sesongen. ? for om ikke er vel stallen grådig tynn (?) _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 01.02.2019 15:43 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | Jebali borte og om De Lanley skal spille høyreback har vi plutselig bare:
- Helland
- Adagbenro
- Levi
- (Ã…sen?)
PS: Om Åsen ansees som ving så er vi tynne på midten.. |
Ligger an til at vingene blir smalere enn før og at backene skal gå utenfor oftere. Da teller vi med Botheim som alternativ fremme; Ceide er vel også tilgjengelig. Kanskje Søder trekkes tilbake som "smal ving" når Bendtner kommer.
Vet ikke helt hvordan disse smale vingene skal se ut, jeg. Hvilke ferdigheter man ønsker. Det går sikkert an å spille med Botheim - Bendtner - Søder også, skjønt tydeligere vingtyper er jo å foretrekke. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 01.02.2019 16:00 Post subject: |
|
|
| Smale vinger bør vel ha bedre skuddfot enn pasningsfot? |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 01.02.2019 16:13 Post subject: |
|
|
Søder som ving??
Kan likegodt spille med ti mann |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 01.02.2019 17:27 Post subject: |
|
|
Adressaartikkel om Sæter og Rasmussen, noen som kan si noe om det står noe om summer?
Selnæs er ikke solgt, men fortsatt muligheter for overganger til Kina? Noen rykter?
Vet dette er rykter inn, men penger inn er vel relevant for hva som kan komme?  |
|
| Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 01.02.2019 17:39 Post subject: |
|
|
SIB bekreftet at de har videresalgsklausul på alle tre. Venter i spenning på Selnæs sin eventuelle Kina-overgang. Spekuleres i 170 mill - og har vi 10% på samtlige vil vel totalen bli rundt 25mill inn til oss. Legg til minimum 10 mill for Jebali kan det være interessante uker fremover.
St.Etienne har forøvrig signert to sentrale midtbanespillere dette vinduet, den ene senest i går på lån - så antar en overgang for Ole er nært forestående. _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
| Back to top |
|
 |
Svangen Proff
|
Posted: 01.02.2019 17:44 Post subject: |
|
|
| Greit nok at vi skal ha en mindre tropp enn før, men Horneland må vel ha i bakhodet at det er forventa at vi skal kjempe på tre fronter. Sjansen for skader og slitasjer er betraktelig større enn i Haugesund hvor han bare trengte å tenke på ligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 01.02.2019 17:45 Post subject: |
|
|
SIB sier også at de ser på å få forsterket med fler spillere. _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 01.02.2019 18:17 Post subject: |
|
|
Loading FM - Skyggelag RBK edition. Player search - filter - Jim Solbakken/Stars & Friends/Mislykkede nordmenn i utlandet/Mislykkede skandinaver i utlandet/Profiler i Eliteserien/Profiler i Allsvenskan... _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 01.02.2019 18:31 Post subject: |
|
|
| Med tanke på hvor lite Søder viste i fjor blir jeg ekstremt overrasket om vi ikke ønsker et bedre førstevalg som spiss før vinduet stenger. |
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 01.02.2019 18:35 Post subject: |
|
|
Enig, det spørs bare hvem vi er interessert i/jobber med. På mange måter tror jeg at Bendtner ryker før Søderlund. Jeg tror Bendtner hele tiden har ønsket seg videre, og under et regime der det stilles knallharde krav, vil han nok ønske dette enda sterkere. Søderlund passer jo som hånd i hanske for det presset Horneland ønsker å implementere i laget. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 01.02.2019 18:39 Post subject: |
|
|
| Å ha Søderlund som førstevalg i år passer med ambisjonen om å kjempe om seriemesterskapet... det passer ikke med Europa |
|
| Back to top |
|
 |
|