English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Olaus Skarsem
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.01.2018 19:31    Post subject: Reply with quote

-Olaus viser mye bra, han har vist seg bra på trening og fortsetter med det i dag. Han er en «livat» indreløper som passerer folk. Vi er fornøyd med han, sier Ingebrigtsen.

- Han må fortsette og vise at han tar steg. Nå er han seniorspiller og vi ønsket å gi ham denne muligheten etter en god høst i fjor. Jeg og håper og tror det blir bra, fortsetter Bruttern.

Denne vinteren vil han få flere muligheter, sannsynligvis også når Melhus kommer til Abrahallen 14. februar.

- Det er alltid viktig å vise seg frem fra sin beste side. Det er de beste som starter og for å være en av dem må man jobbe hardt. Man må prestere best, det er like viktig for meg som alle andre. Jeg skal i hvert fall jobbe hardt for det, sier indreløperen.

- Hva tenker du om muligheten for eliteseriedebut i 2018?

- Det er litt tidlig å svare på enda, men det hadde vært utrolig artig i hvert fall. Jeg skal jobbe hardt for det. Jeg får det hvis jeg fortjener det, sier Skarsem.

Les mer: - Føler jeg har kommet godt inn i gruppa
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.04.2018 18:05    Post subject: Reply with quote

Tenåringen har slitt med et svakt bein i korsryggen, et mulig påbegynnende tretthetsbrudd. Likevel føler han formen er fin, selv om han akkurat har blitt skadefri.

- Nå er formen fin. Jeg føler meg helt frisk, fikk spille i underkant av 70 minutter nå og det var null problem. Det var utrolig deilig, sier Skarsem.

- Faktisk føler jeg meg i fin form. Selv om jeg har vært skadet, har jeg fått trent andre ting. Det har vært mye sykkelintervaller, mye kjernemuskulatur, så jeg føler ikke jeg har mistet så veldig mye, fortsetter han.

(...)

Nå mener Skarsem Rosenborg 2 er favoritter til å vinne 3.divisjon, avdeling 5 og få den ene opprykksplassen til 2.divisjon.

- Vi har et veldig bra lag, selv om vi ikke har hatt med noen A-lagsspillere enda. Godt samspilt, det flyter godt, sier han.

- Det er litt tidlig, men jeg går alltid høyt ut og sier at vi er det (favoritter). På de to første kampene har vi vunnet 7-0 mot et lag som er tippet på øvre halvdel. Jeg vil si vi er en av flere favoritter, slår Skarsem fast.

Les mer: RBK-håpet tilbake fra skade - kronet comebacket med drømmescoring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.07.2018 12:57    Post subject: Reply with quote

En håndfull skader har utsatt gjennombruddet til den ettertraktede midtbanespilleren, som i vinter hadde noen løse rykter med Liverpool-interesse hengende over seg. Nå er han endelig klar om det skulle bli innhopp.

- Formen er fin og stigende. Jeg føler meg lettere og lettere for hver økt. Jeg kommer mer og mer inn i det, sier Skarsem.

(...)

- Jeg hadde det i bakhodet at det var muligheter til å få være med. Jeg gir alt på hver trening uansett, så er det opp til treneren om jeg får være med. Jeg har gjort alt jeg har kunnet for å få være med, så blir jeg belønnet med det, sier unggutten.

(...) etter fredagens treningsøkt fikk han en god nyhet da RBK-troppen ble gitt ut i plenum i garderoben.

- Det var utrolig deilig. Man sitter jo og håper at man ser navnet sitt på tavla hver gang. Det var en god følelse å se at man endelig er med, sier Skarsem.

Les mer: Olaus kan få Eliteserie-debuten
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 06.08.2018 18:04    Post subject: Reply with quote

Lurer litt på status til Skarsem. Spilte i dag for RBK2 men var altså ikke på benken her om dagen (i likhet med Morten Konradsen) da junior Mikael Tørset Johnsen ble foretrukket i stedet. Nevnte Tørset Johnsen spilte ikke for RBK2 i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 07.08.2018 08:11    Post subject: Reply with quote

Voldsomt plaget med skader i fjor og i år, får håpe det gir seg. En smart spiller med mange gode ferdigheter, ikke helt ulik Midtsjø. Utlån til RIL neste år? Har bedre ferdigheter en feks Morten K og Helmersen for å nevne et par andre navn som er tilknyttet RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.08.2018 20:45    Post subject: Reply with quote

Etter debuten i e-cup:

- Selvfølgelig er det større spenning rundt en slik kamp enn andre jeg har spilt, når det ligger såpass mye i det. Men da jeg kom utpå, var det bare en ting som gjaldt. Det var å dra i land seieren. Da tenkte jeg ikke så mye på det, sier Skarsem, som rakk å nyte minuttene under de irske flomlysene.

- Jeg koset meg med sånne omgivelser, sier han.

Etter kampen snakket vi med assistenttrener Trond Henriksen, som gjennom sin tidligere jobb i akademiet har fulgt Skarsem lenge. Han mener midtbanespilleren gjorde sakene sine bra.

- Han gjorde det vi ville at han skulle gjøre – jobbe hardt og få føttene til å gå. Han skulle komme inn i press og faktisk vant han noen dueller også. Det er tøft å debutere på voksennivå som det her. Det gikk fint, sier RBK-assistenten.

- Akkurat nå har vi jo en del skader, så vi må ha med en del unggutter. Da er det ålreit å gi de noen minutter og erfaring. Det vil vi gjøre fremover også, slår Henriksen fast.

- Hvorfor var det akkurat Olaus som fortjente det nå?

- Det var på midtbanen vi trengte folk mest, men samtidig gjorde han en kjempekamp på andrelaget (mot Brumunddal) på mandag, sier den tidligere RBK-backen.

Les mer: Skarsem jobbet bra på midtbanen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.11.2018 23:18    Post subject: Reply with quote

– Selvfølgelig vil man spille mest mulig, men når ting ble som det ble så er jeg i hvert fall fornøyd med at jeg har fått trent godt og fått et grunnlag. Men jeg skal ikke legge skjul på at jeg vil ha mer spilletid, sier Skarsem til Trønderbladet.

Med «ting ble som det ble» snakker Skarsem om at det nok en gang ble skader som preget våren. Først slet han med et svakt bein i korsryggen - det som muligens kunne vært starten på et tretthetsbrudd. Senere kom en ny skade.

(...)

– Jeg skal spille på et høyere nivå neste år. Det er alt jeg kan si, sier Skarsem.

(...)

– Han er et talent, alle ser det. Vi har hatt noen individuelle samtaler der vi har diskutert neste steg, målsettinger, hvor han står og diverse utviklingsprogram. Det er noen interessante møter og vi skal møtes igjen snart, sier Coolen.

At det ikke ble opprykk til 2. divisjon for toerlaget, gjør det vanskelig for de etablerte spillerne. For som Coolen sier - Skarsem trenger utfordringer.

– Man må tenke på hver enkelt - hva skal til for å fortsette utviklingen? Er det best å trene med de beste eller gå ut på lån? Vi skal snakke sammen snart, gjentar Coolen.

Les mer: Skarsem skal møte RBK-sjefen og snakke om framtida
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 08.01.2019 10:48    Post subject: Reply with quote

PÃ¥ vei til Ranheim:

https://www.tronderbladet...204322.ece
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 08.01.2019 11:10    Post subject: Reply with quote

Artikkelen er borte. LÃ¥n eller salg?

Om det er salg bør vi ha en tilbakekjøpsklausul eller noe lignende. Han har aldri fått sjansen, noe som er nok et bevis på Kåre sin udugelighet.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 08.01.2019 11:44    Post subject: Reply with quote

Rakk ikke å lese før jeg la den ut her, og ser som du at den er borte - ikke noe på sportsoversikten til Trønderbladet heller. Noen som var litt ivrige (bortsett fra meg, altså)?
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 08.01.2019 13:00    Post subject: Reply with quote

https://twitter.com/Johan...0422720512

Ser ut som det er snakk om utlån ja.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
LanoX
Rutinert


Joined: 29 Feb 2008
Posts: 548
Location: Fannrem

PostPosted: 08.01.2019 13:09    Post subject: Reply with quote

adressa.no wrote:
Olaus har signert en utlånsavtale for 2019, der han blir Ranheim-spiller og får muligheten til å utvikle seg og ta nye steg som fotballspiller, sier klubbleder Frank Lidahl i Ranheim.


https://www.adressa.no/10...7078b.html
_________________
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 08.01.2019 13:38    Post subject: Reply with quote

Å låne ut Skarsem er bra for hans utvikling. En talentfull spiller, som jeg tror kan etablere seg på RBK om noen år. Litt "Midtsjø" over han.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.01.2019 19:10    Post subject: Reply with quote

En god løsning for alle parter, mener sportslig leder Stig Inge Bjørnebye i Rosenborg.

– Vi synes det er fornuftig. Det har vært et år med skadeutfordringer for Olaus. Han fikk en amputert oppkjøring, og dermed ikke fullverdig effekt av fjoråret. Siste halvår var veldig solid for Olaus, og det ser ut til at han har fått orden skadeutfordringene. Nå var han ønsket av Ranheim, og det tror vi er en bra løsning med tanke på hans utvikling. Vi tror han vil få spilletid i Ranheim, sjansen for det er muligens litt større der enn hos oss akkurat nå. Vi har en plan for at Olaus kan bli RBK-spiller i nær fremtid, og dette er et steg på veien. Vi har et godt samarbeid med Ranheim for å utvikle trønderske spillere, sier han.

Les mer: Ranheim henter midtbanespiller fra Rosenborg

- Det føles bra. Jeg vil spille på et høyere nivå, og da er mulighetene større her akkurat denne sesongen. Det er et riktig steg, sier Skarsem.

Tirsdag ettermiddag dro han rett til Lerkendal for å kjøre egentrening i form av boks-til-boks-løp. Nå ser han frem til eliteseriedebuten han ikke fikk på Lerkendal.

- Selvfølgelig vil man spille og man kan si at det var skuffende å ikke få debuten, men samtidig må man bite det i seg, trene og jobbe hardt, sier han.

Les mer: Olaus Skarsem klar for Ranheim

Ranheim-trener Svein Maalen er meget fornøyd med å få på plass midtbanespillerens signatur.

- Olaus er en ung og lovende spiller som passer godt inn i den type spillere som vi ser etter og som vi har fulgt lenge. Han slet en del med skader i første halvdel av forrige sesong, men har vært god for Rosenborg 2 etter sommeren. Vi har sett han i alle kampene han har spilt i høst og fått et veldig godt inntrykk, sier Maalen.

Les mer: Ranheim låner Skarsem
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.01.2019 22:41    Post subject: Reply with quote

- Jeg har lyst til å komme hit å bidra og bygge videre på det gode året Ranheim hadde i fjor. Jeg håper jeg har noe å komme med, sier han.

Hva tenker du om konkurransen her?

- Ja, det er veldig tøff konkurranse om plassene, men det er sunt det hvis man skal utvikle seg videre. Jeg tror jeg er litt nærmere spilletid her enn jeg er i Rosenborg, påpeker Skarsem.

Les mer: Skarsem: Har lyst til å bidra og være med å bygge klubben videre
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 29.01.2019 08:50    Post subject: Reply with quote

Skarsem (og T. Bjørnebye!) spilte i gårsdagens kamp hvor RIL tapte 0-2 mot Østersund FK. Stamnestrø fortsatt skadet.... Skarsem er det fortsatt håp for som RBK-spiller på litt sikt viss han bare gjør seg ferdig med alle disse skadene. Ferdigheter i massevis, egentlig ikke helt ulik Midtsjø som spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 29.01.2019 12:23    Post subject: Reply with quote

Har trua på at han kommer til å ta steg, men litt bekymret for at han fortsatt leter etter en 'O'. Men han er fortsatt ung, så det finnes håp.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.01.2019 22:41    Post subject: Reply with quote

Hva leter han etter?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 29.01.2019 22:48    Post subject: Reply with quote

Han er Olaus.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.01.2019 22:57    Post subject: Reply with quote

Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.03.2019 18:22    Post subject: Reply with quote

- At han er i Ranheim, er jo fordi at han skal høste erfaring i Eliteserien. Han er en veldig spennende unggutt, som vi håper at kan utvikles i Ranheim slik at han er konkurransedyktig i Rosenborg neste år, sier Horneland til Trønderbladet.

(...)

Våren 2016 var midtbanemotoren på U19-landslaget der Horneland var sjef.

- Han er en fin spiller med kvikke føtter. Han er frekk i offensivt spill, en med bra motor. Han blir bedre og bedre, sier Horneland.

(...)

- Han tror jeg fort kan bli fremtidens mann i Rosenborg, han har mye av det som skal til, sier Horneland og legger til følgende om innsatsen mot RBK:

- Vi merket at han plaget oss, ja .

Les mer: Dette er RBK-sjefens plan for Skarsem
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.04.2019 20:32    Post subject: Reply with quote

NTB kalte Skarsem "sløv og uoppmerksom" da han mistet ballen til Mikael Norø Ingebrigtsen, som utliknet med et skudd i nettaket. På overtid stanget Onni Valakari inn seiersmålet for gjestene.

- Jeg gjør en fatal feil. De kommer seg fri på venstre og får slått inn. Og i stedet for å måke unna, tar jeg to touch og kommer på blindsiden, sier Skarsem ærlig.

Dermed endte det i år som i fjor med 1-2-seier for Tromsø på Ranheim. I likhet med Solbakken endte Skarsems eliteseriedebut med tap for Tromsø (Solbakken røk 4-0 i nord).

- Bortsett fra feilen som gjør at vi får mål imot, er jeg fornøyd. Jeg føler jeg kommer inn og er trygg med ball, får satt opp folk og kommer til skudd. Men det er vanskelig å glede seg over det nå, sier Skarsem.

Les mer: Skarsem med tung eliteseriedebut: - Det er en fatal feil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 19.05.2019 18:39    Post subject: Reply with quote

Scorer for Ranheim i dag Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Brooklynlol
Proff


Joined: 26 Jul 2015
Posts: 486

PostPosted: 19.05.2019 18:41    Post subject: Reply with quote

Storspiller for Ranheim faktisk. Herlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 19.05.2019 18:44    Post subject: Reply with quote

Ja det hjelper jo oss veldig mye.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18  Next
Page 3 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb