English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Issam Jebali
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 40, 41, 42  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hello
Veteran

PostPosted: 27.01.2019 21:54    Post subject: Reply with quote

Han har helt sikkert blitt lovet en rimelig solid lønnsøkning. For en 27-åring fra Tunisia med karrierehistorie i Sverige og Norge er det nok en kjempemulighet for å sikre seg og sin familie økonomisk resten av livet.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 27.01.2019 22:02    Post subject: Reply with quote

Bare synd vi er så ufattelig ræva på å forhandle.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 27.01.2019 22:05    Post subject: Reply with quote

Hva vet vi om det?
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 27.01.2019 22:25    Post subject: Reply with quote

Får for øvrig gjennomgå av tunisiske fotballkjennere på Twitter som ikke kan fatte hvorfor han vraker RBK og mulig Europa-spill til fordel for Saudi.
Larslars
Junior

PostPosted: 27.01.2019 22:31    Post subject: Reply with quote

Ryktes 1,4 mill euro i overgangssum. Joacim Jonsson skriver på Twitter:

Nærmest unison slakt når jeg var kritisk til Jebali-signeringen, og at han ikke skulle passe inn i RBK. Er det noen som kan forklare meg hvorfor man selger (1.4mln E) han for mer eller mindre samme sum som man kjøpte for? Kanskje han ikke passet inn så bra likevel..
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 27.01.2019 22:47    Post subject: Reply with quote

Tar det han skriver med en klype salt for å si det sånn. Men etter at dagbladet/MortenP var først ute med at vi ville signere Valsvik så kan man ikke avskrive han helt.
Back to top
TomBoy
Proff

PostPosted: 27.01.2019 22:48    Post subject: Reply with quote

Ikke rart det blir litt kluss med overgangen når man leser denne : http://www.rbk.no/nyheter...ng-i-helga
Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 27.01.2019 23:22    Post subject: Reply with quote

Forundrer meg ikke en tøddel om vi ender opp med å selge for en slikk og ingen ting. Synes vi alt for ofte kvitter oss med spillere til lav pris og kjøper til overpris, spesielt fra Norske klubber.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 27.01.2019 23:41    Post subject: Reply with quote

Larslars wrote:

Nærmest unison slakt når jeg var kritisk til Jebali-signeringen, og at han ikke skulle passe inn i RBK. Er det noen som kan forklare meg hvorfor man selger (1.4mln E) han for mer eller mindre samme sum som man kjøpte for? Kanskje han ikke passet inn så bra likevel..

Kan ikke tro at det skulle stemme. Da betyr i så fall Bjørnebye sine ord veldig lite. Uttalelsen hans tydet på at det ikke ble bare vekslepenger for han, noe det strengt tatt er dersom han blir solgt for en slik sum (13-14 mill) da RBK ga 11 mill for han selv.

EDIT: Han sa vel riktignok at det ikke skulle være ugunstig for RBK. Det kan man jo sånn sett tolke flere veier. Alt fra å gå i null og oppover på han kan jo sånn sett bli sett på som gunstig. Men ikke ugunstig i mine øyne må være at de får noe igjen for han (10 mill minst) slik at overgangen ikke bare var bortkastet tid (han hadde riktignok noen gode bidrag for laget etter han kom).

Last edited by Vegard2711 on 27.01.2019 23:46; edited 2 times in total
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 27.01.2019 23:44    Post subject: Reply with quote

Larslars wrote:

Hehe! Fantastisk fyr! En "ekspert" som er mer opptatt av å dekke over egne skivebom enn å grave. Jebali ble vår viktigste utespiller i fjor høst, og var sannsynligvis verdt brisen om han så går gratis. Milevis unna det flopp-stemplet svensken fablet om. Summen på 1,4 mill Euro rimer heller ikke med Bjørnebyes uttalelser. Fyren kan jo ikke da/når regelen en gang.

Dette er altså ekspertisen vi må leve med rundt norsk fotball. Hjertet blør!
Fusion
Veteran

PostPosted: 27.01.2019 23:44    Post subject: Reply with quote

Svensken har ikke peiling på overgangssummen. Tipper vi får over 20 mill.

Last edited by Fusion on 28.01.2019 11:56; edited 1 time in total
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 27.01.2019 23:46    Post subject: Reply with quote

Jebali blir ikke noe stort tap for RBK.

Jebali brukte samme finta i de første to-tre kampene han spilte for RBK. Da var han god. Etter det ble finta studert og han klarte ikke lenger å være en markant spiller for RBK. I tillegg manglet han essensiell hurtighet. Jebali er heller ikke noe arbeidsjern med gode defensive ferdigheter (som jo offensive spillere bør ha i dag). Horneland ønsker en helt annen intensitet i løpingen, enn det Jebali ville vært i stand til å levere. Jeg har en sterk mistanke om at Jebali hadde blitt en skuffelse utover i årets sesong.

Jeg skylder alltid på kona når noe blir borte. En sjelden gang viser mistanken seg å være rett. På samme måte tror jeg faktisk at Joacim Jonsson har rett når han på Twitter skriver at Jebali ikke ville blitt noen suksess denne sesongen.

Kåre Ingebrigtsen skviset ut sitt beste som trener de første sesongene i RBK. Jebali skviset ut sitt beste som spiller i RBK de første to kampene.

Jeg kommer ikke til å savne Jebali.
Hodor
Veteran

PostPosted: 27.01.2019 23:57    Post subject: Reply with quote

Fusion wrote:
Svensken har ikke peiling på overfangssummen. Tipper vi får over 20 mill.

Joacim Jonsson er jo på høyde med Eva Britt i uttalelsene sine som vanlig
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 28.01.2019 00:20    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Jebali blir ikke noe stort tap for RBK.

Jebali brukte samme finta i de første to-tre kampene han spilte for RBK. Da var han god. Etter det ble finta studert og han klarte ikke lenger å være en markant spiller for RBK. I tillegg manglet han essensiell hurtighet. Jebali er heller ikke noe arbeidsjern med gode defensive ferdigheter (som jo offensive spillere bør ha i dag). Horneland ønsker en helt annen intensitet i løpingen, enn det Jebali ville vært i stand til å levere. Jeg har en sterk mistanke om at Jebali hadde blitt en skuffelse utover i årets sesong.

Kåre Ingebrigtsen skviset ut sitt beste som trener de første sesongene i RBK. Jebali skviset ut sitt beste som spiller i RBK de første to kampene.

Jeg kommer ikke til å savne Jebali.

Så fordi både Kåre og Jebali var en instant hit i RBK, og førstnevnte etterhvert mistet det helt - så konkluderer du med at Jebali ville gått samme veien? Knallsterk analyse, får man si.

Jebali slet med en skade utover høsten, men viste da vitterlig før det at han hadde mer enn en enkelt finte å bidra med. Utrolig fotballsmart spiller som dessuten kan skape noe helt av det blå; helt essensielt i et lag fullstendig blottet for kollektive trekk.

Er det sirkelkomposisjon du forsøker deg på med første og siste one-liner? Jeg tror da også vi fint klarer oss uten Jebali, men å redusere han til en one-trick pony er rimelig trist mtp. hva han leverte for oss i en kaotisk tid. Sammen med Hansen regissør blant vår ufortjente E-cup deltagelse, og dessuten mannen bak årets øyeblikk (overtidsscoringen på Infertility Arena).

Han har gjort mer på fem måneder enn enkelte av våre andre kant-alternativer har gjort på flere sesonger. Alt under 25 mill for Jebali bør være uaktuelt - kanskje 30 nå som araberne opererer som de gjør i sosiale media.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 28.01.2019 00:29    Post subject: Reply with quote

Hodor wrote:
Fusion wrote:
Svensken har ikke peiling på overfangssummen. Tipper vi får over 20 mill.

Joacim Jonsson er jo på høyde med Eva Britt i uttalelsene sine som vanlig

Mange resurssterke fotball-svensker der ute, men Norge ble avspist med Joachim Jonsson. Man kan gråte av mindre.
Back to top
Toilling
Veteran

PostPosted: 28.01.2019 00:39    Post subject: Reply with quote

Tenker 10-14m er realistisk, ser på dette som likvidering for å gi til kåre.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 28.01.2019 00:46    Post subject: Reply with quote

Håper salget er for å frigjøre midler til å kjøpe Akintola, en spiller jeg regner med Horneland drømmer om å få med seg videre.
Back to top
håpløs
Veteran

PostPosted: 28.01.2019 00:53    Post subject: Reply with quote

IKKE savne Jebali? -Herrefred for noen gåller..
Den strekken fikk han fordi han ble kjørt for hardt i overgang til en ny større klubb. Og dermed sank den intensiteten han har i seg som vi så når han rykket seg fri i Krsund. Hadde vært særs spennende å se han i spill mot etablert etter en god oppkjøring.
Kun savn hjem til Sverige blir godtatt opp mot innkjøpspris.
Bla opp, dødballfoten foran mål fikk vi aldri oppleve.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 28.01.2019 03:45    Post subject: Reply with quote

Enig, tror han kunne vært veldig gøy å følge med på i 2019. Pluss-sida til dette er at de antageligvis har hostet opp masse penger for å kjøpe ham.
Back to top
Frøken Fransen
Senior

PostPosted: 28.01.2019 11:21    Post subject: Reply with quote

Noen som har sett om overgangen har formelt gått i orden?
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 28.01.2019 11:34    Post subject: Reply with quote

At man ikke kommer til å savne Jebali er en ærlig sak det, selv om jeg finner det litt merkelig. Like merkelig finner jeg det at enkelte har redusert hans bidrag til kun to gode kamper. Det er tross alt snakk om en spiller som er så god med ballen i beina, og som har så god spilleforståelse at han sannsynligvis ville vært aktuell for bedre ligaer med litt mer fart i kroppen.
Spillere som kan score mål av den typen Jebali gjorde for oss er noe som er nødvendig for hvert lag. Det er nødvendig med spillere som kan gjøre det helt store ut av ingenting når kollektivet og angrepsspillet svikter.

Også er det trist at han føler at han ikke kommer til å finne seg til rette i Trondheim, men sånn er det noen ganger.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 28.01.2019 11:36    Post subject: Reply with quote

1.4m € er meget bra pris hvis dette er riktig. Synes han var overpriset da vi kjøpte ham for 11m NOK så det at vi totalt sett ender opp i pluss er en bonus
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 28.01.2019 11:38    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
1.4m € er meget bra pris hvis dette er riktig. Synes han var overpriset da vi kjøpte ham for 11m NOK så det at vi totalt sett ender opp i pluss er en bonus

Ser du på lønnskostnader og % til Elfsbort så er det minus....Men jeg tror vi får mer! Han har debutert på landslaget etter han kom til oss, og har vist noen spektakulære mål på kort tid, bør doble prisen, særlig når det er arabisk klubb i tillegg...
Back to top
ricko11
Rutinert

PostPosted: 28.01.2019 13:12    Post subject: Reply with quote

Vil tro videresalg er av "overskuddet" salg minus kjøp. Er hvertfall normalt at kjøpesum trekkes fra før % gis ut.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 28.01.2019 13:25    Post subject: Reply with quote

Vil tro at klubben lærte av Jarsteinsaken i den sammenheng.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 40, 41, 42  Next
Page 32 of 42

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb