View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.01.2019 12:05 Post subject: |
|
|
Jo jo, men det kan åpenbart diskuteres om det er faktisk sånn selv om det står i beskrivelsen. Ekstremt liten beslutningsmyndighet, ikke noe selvstendig budsjettansvar, ikke noe arbeidsgiveransvar ... - men den diskusjonen kan vi fortsette i Trenerrettsakstråden siden den er i gang der.
I den grad vi gidder. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 25.01.2019 19:54 Post subject: |
|
|
Noen som har de abbonnement på adressa som gidder å poste de 7 "grepene" Horneland har gjort?
Gjelder denne artikkelen:
https://www.adressa.no/10...7992b.html |
|
Back to top |
|
 |
Stubbe Senior
|
Posted: 25.01.2019 19:59 Post subject: |
|
|
1. Punklighet
– Kommer du for seint til frokost, får du ikke være med på trening. Så enkelt er det, sier Helland.
2. Mobilfri sone:
Fra frokosten starter til man er tilbake til lunsj, sånn i 12.30-tida, har Horneland innført «mobilfri» sone. Det betyr at alle spillerne fysisk må legge igjen telefonene sine på Brakka.
3. Intensitet:
– Det skal være intensitet i alt vi gjør. Det har kanskje gått utover noe av kvaliteten på ting vi har gjort nå i starten, men det har vært høy intensitet hver dag. Og det er et begrep som skal bankes inn, sier Helland - og forklarer årsaken:
– Trenerne er veldig opptatt av gjenvinning. Og av omstilling.
Dette var også tydelig under spillsekvensen fredag. Assistentene Emberland og Henriksen nærmest gikk ut på banen fysisk og jaget spillerne til å vinne igjen ballen om den var tapt.
4. «Smalere angrepstrio» og bakrom:
Særlig torsdag og fredag fikk man denne uka et inntrykk av hvordan Horneland vil at RBKs angrepsspill skal se ut. Det som har blitt gjentatt så langt: Vingene skal ligge mer sentralt i banen, rundt midtspissen. Mens backene skal være de store breddeholderne. De skal også svært offensive og komme rundt på kant.
5. Korte avstander
Da spillerne jobbet med angrepsspill fredag, jaget Emberland og Henriksen midtstoppere og midtbanetreer «etter i angrep», når ballen var høyt i banen. For å unngå at det ble store rom mellom lagdelene.
– Jeg håper at vi skal føre kampene, og da må vi tåle å spille mot etablert forsvar. Da må folk komme etter. Samtidig skal vi være så gjennombruddshissige som vi får til - selv om rommene kan være små, legger han til.
6. Sammensetningen av stallen
Det er ingen tvil om at Horneland allerede også har begynt å utforme «sin» RBK-stall.
En håndfull spillere er allerede borte, og midtbanemann Gjermund Åsen og forsvarer Gustav Valsvik er kommet til.
7. Klar rollefordeling
– Karl Oskar (Emberland) har vært den mest aktive så langt i selve coachinga. Eirik (Horneland) obsererer litt mer, mens Trond (Henriksen) har blitt mer og mer involvert, han også. Han står jo for litt annen kompetanse, så sammen synes jeg de utfyller hverandre godt. Det har vært veldig tydelig så langt, sier Helland.
Etter en bitende skuffelse ved trenervalget, valgte jeg å ikke poste noe dumt i affekt. Det er jeg ganske glad for nå, skal se at dette blir bra.
 |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.01.2019 20:06 Post subject: |
|
|
Var interessant lesing. Helt ålreit. Men i og for seg var det like interessant lesing da Perry og Kåre startet sine perioder. Er særdeles spent på hvordan resultatet i faktisk spill kommer til å se ut!
Dog: Liker at det er fokus på intensitet også i praksis på feltet. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 25.01.2019 20:37 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Var interessant lesing. Helt ålreit. |
https://www.youtube.com/w...Zk3xVir40E
haavarl wrote: | Dog: Liker at det er fokus på intensitet også i praksis på feltet. |
Er vel der det må starte. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 25.01.2019 20:55 Post subject: |
|
|
Vi skal ha vingene ved oppspillspunktet for langpasninger. Vi skal renne etter alt vi kan i forsvar og midtbane når ballen spilles opp. Så blir det gjenvinning for alle penga.
Jaja. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 25.01.2019 20:59 Post subject: |
|
|
Jepp, vi skal ha en tett klynge der langpasningen er antatt å lande... |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 25.01.2019 21:04 Post subject: |
|
|
Nei, oppspillspunktet skal være der ballen lander, men vingene skal plukke neste ball.
Ja, det er jo drillostil. Det er ikke akkurat jan Derek under NAE. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 25.01.2019 21:17 Post subject: |
|
|
Noen av verdens mest fremtredende trenere bruker også kantene lengre inn i banen. Guardiola og Sarri er opptatt av dette. Da betyr det vel at det blir sarrismo på Lerkendal. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 25.01.2019 21:21 Post subject: |
|
|
Hvorfor er ballen høyt i banen i utgangspunktet? Hvordan har vi havnet i den situasjonen at forsvar og midtbane henger etter?
Jo, fordi ballen har blitt sparket i en fin bue over dem. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.01.2019 21:31 Post subject: |
|
|
Så ikke ut som Drillo-fotball det som ble postet på Facebook i alle fall.
Men det er jo grunner til å tro at Horneland har noe Drillo i seg. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 25.01.2019 21:33 Post subject: |
|
|
Men så forklar hva som har skjedd i forkant da når forsvar og midtbane må renne etter mot... mot.... mot.... etablert forsvar. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.01.2019 21:45 Post subject: |
|
|
Si det du. Såvidt jeg husker har alle lag før eller siden møtt etablert forsvar? Kåres RBK spilte mot etablert forsvar stadig vekk? Hva skjedde?
Når vi vinner ballen et eller annet sted på banen og ikke er 100 % raske og nøyaktige i kontring, rekker motstander å komme tilbake i etablert forsvar. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 25.01.2019 21:49 Post subject: |
|
|
Ja, det finnes sikkert et innøvd samspillsmønster som gjør at forsvar og midtbane på renne etter mot etablert forsvar. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.01.2019 21:54 Post subject: |
|
|
Men er det ikke bedre å slakte kjedelig spill etter at minst én kamp er spilt?
Kjenner at dette er en diskusjon som var forferdelig uinteressant før vi har sett hvordan det vil se ut på banen. Men fortsett gjerne uten meg. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 25.01.2019 21:56 Post subject: |
|
|
Du kopierer argumentasjonen din fra tida etter at Perry ble ansatt igjen. Da kopierer jeg min. Nei, det er ingen grunn til å vente når vi vet vi har ansatt middelmådighet. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.01.2019 21:57 Post subject: |
|
|
For all del - kjør på! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.01.2019 21:59 Post subject: |
|
|
Bedre med Kåre-ball og frispilling bakfra, si. Med sjuogtredve trekk i den bakre femmeren slipper vi i hvert fall hodeløs satsing fremover. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.01.2019 22:00 Post subject: |
|
|
Den fremre femmeren til Kåre var jo også en fryd å se på. Men der var det med vann under bro og død hest igjen. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.01.2019 22:07 Post subject: |
|
|
Det virker som det gjøres solide grep på intensitet og innsats, i hvert fall, og det er jo et stort skritt bare det. Å holde kampene ut er noe jeg virkelig savner. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.01.2019 22:33 Post subject: |
|
|
Var en del av kampene de siste årene jeg ikke holdt ut, må jeg si, ja. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 25.01.2019 22:55 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Du kopierer argumentasjonen din fra tida etter at Perry ble ansatt igjen. Da kopierer jeg min. Nei, det er ingen grunn til å vente når vi vet vi har ansatt middelmådighet. | Hva vi har ansatt vet vi ikke. At vi har kvittet oss med middelmådig het, VET vi. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 25.01.2019 23:05 Post subject: |
|
|
Leste om hvordan Andre Hansen ble henta i avisa i dag. Leste også om at Horneland er begeistra for troppen nå. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 25.01.2019 23:15 Post subject: |
|
|
Ja jøss. Skal vi like godt bare friste Kåre med livstidskontrakt og absolutt beslutningsmyndighet? Så kan vi halshugge Koteng og Bratseth der en sørgelig minnestund for førstnevnte fant sted? |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 25.01.2019 23:19 Post subject: |
|
|
Det er vel noe nff eller noe de kan holde på med |
|
Back to top |