View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 22.01.2019 17:52 Post subject: |
|
|
Hansen blei vel henta under Perry? _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 22.01.2019 17:55 Post subject: |
|
|
Jonas wrote: |
- RBK var i sin fulle rett å gi trenerne sparken, all den tid den sportslige utviklingen hadde vært på nedadgående over lang tid.
- Måten sparkingen ble gjennomført burde vært løst på en bedre og mer profesjonell måte.
- Koteng er rett mann. |
Sitter i grunn med ganske likt inntrykk. Det var ikke en bra måte oppsigelsen ble gjort på, slett ikke, men det var likevel veldig riktig å gjøre. Styret og ledelsen i klubben har gjort en god jobb nå i noen år og jeg har full tiltro til dem og Koteng. Koteng har om noe, faktisk vokst på meg etter i dag.
Håper heller ikke på noe forlik, ønsker at KI/EH taper og må dekke alle omkostninger (om det kan være en konsekvens), bare det å dra klubben til en rettssak forteller det aller meste om dem. |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 22.01.2019 18:13 Post subject: |
|
|
Lurer på hva trenerforeningen mener om at Kåre ringte å ville ha jobben til Perry lenge før han fikk sparken. Veldig kollegialt er det i alle fall ikke _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
bommel1 Rutinert
|
Posted: 22.01.2019 18:22 Post subject: |
|
|
Krokodil Dundee wrote: | https://www.vg.no/sport/fotball/i/9magXw/en-fert-av-brakka-syken-selvmaal-av-rbk?utm_content=row-2&utm_source=vgfront |
Det er ikke mulig å måle det som vises på banen med analyseverktøy, noe både advokatene til KI og EH, samt Welhaven tydeligvis hopper glatt over.
Det er sikkert mulig verktøyet viser at de var i bedre form enn noensinne, men det vistes ikke på banen.
Da er det 1 av 2 grunner til dette: De er ikke i fotballfunksjonelt god nok form, eller strukturen i laget er slik at de blir raskere sliten - dvs at man halser etter mann i presspillet 1 og 1. Begge punktene har hovedtreneren ansvar for. Det så jo til tider ut som old-boys laget til Ikea var utpå der og "jaget" motstanderne i siste halvdel av 2.omganger.
Det er et verktøy som må sees i kontekst, ikke et fasitsvar. |
|
Back to top |
|
 |
Svangen Proff
|
Posted: 22.01.2019 18:59 Post subject: |
|
|
Fysisk trener sa vel at analyseverktøyene viste at spillerne var bedre trent enn noensinne under Perry og. Var vel da spillerne var helt ferdig før halvspilt kamp. |
|
Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 22.01.2019 19:04 Post subject: |
|
|
En ting jeg lurer litt på. Det er et sentralt tema i saken hvilke signaler Kåre (og Erik) har fått før de ble sparket.
Hvordan er det i tilfeller hvor treneren har "styrets fulle tillit" én dag, og får fyken dagen etter? Har treneren da fått masse signaler, men at styret utad sier de har tillit? Eller vet treneren ingenting før han får fyken? |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.01.2019 19:06 Post subject: |
|
|
Perrys regime var jo omtrent like god målestokk for fysisk form som Annan var for målteft. Jeg husker med gru tida hvor forsvarsspillerne våre lå med krampe etter 70 minutter mot FK Spilleglede i tidlige runder i cupen. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
paynex Junior
|
Posted: 22.01.2019 19:24 Post subject: |
|
|
oyvindh wrote: | Hvordan er det i tilfeller hvor treneren har "styrets fulle tillit" én dag, og får fyken dagen etter? Har treneren da fått masse signaler, men at styret utad sier de har tillit? Eller vet treneren ingenting før han får fyken? |
Mitt intrykk er at det faktisk er slik at du ikke vet noe før du får sparken. Mens i RBK får du flere forvarsler om man snakker Kotengsk. |
|
Back to top |
|
 |
Dr.Ible Proff
|
Posted: 22.01.2019 19:25 Post subject: |
|
|
Spent på utfallet, men håper vi ekte fans og de som kan fotball får rett - sparkinga var helt nødvendig for klubbens framtid (dog litt lite perfekt gjennomført). Håper på 0 xtra pæng te KI, men Hoftun kan få en slant.
Ser hylekoret på VGD + et par stk smurfe-fans her inne mener noe aijnna  _________________ Fa(a)n siden ca 1976 |
|
Back to top |
|
 |
bommel1 Rutinert
|
Posted: 22.01.2019 19:27 Post subject: |
|
|
Litt artig å merke seg at det har vært samme tendens i begge våre to siste hovedtrenere.
Utover i regimet sitt har de begge mer og mer vist til "tallfakta" som bevis for at utviklingen er til stede, mens man samtidig har blitt mer og mer høylytte om at dette ikke er 90-tallet lenger - og at fotballen har utviklet seg for mye til å tufte på prinsipper som i høyeste grad er aktuelle ennå.
For ikke å si at de har skrytt opp dårligere motstandere mer og mer.
Tydelige tegn på at treneren selv vet at man underpresterer.
Last edited by bommel1 on 22.01.2019 19:29; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 22.01.2019 19:29 Post subject: |
|
|
For meg handler denne saken lite om "hvor gode resultater fikk vi" eller "hvor mange mål scoret vi" med Ingebrigtsen som trener.
For meg handler det om tillit. Et styre må ha tillit til treneren. Jeg synes det blir helt feil dersom en trener kan fortsette i jobben hvis styret ikke har tillit til han.
En trener for en eliteserieklubb kan ikke sammenlignes med en ansatt i f.eks. Rema 1000. Man kan ikke bruke lover og regler på samme måte for Ingebrigtsen som RBK-trener og en som jobber i skranken på Folkebiblioteket.
Ingebrigtsen visste at det var stor sannsynlighet for å få sparken - det er snarere regelen enn unntaket i RBK.
Ingebrigtsen fikk en meget stor fallskjerm. I VG står det at Rosenborg tok levebrødet fra han, men det er jo feil. Han fikk millioner utbetalt. Mer enn nok å leve på til han får seg en ny jobb. Jeg synes faktisk Ingebriktsen fremstår som grisk med de kravene han har fremsatt.
Nå håper jeg virkelig at folk tar til fornuft og at de finner en måte å avslutte denne rettssaken på i løpet av kvelden. Det er bare trist alt sammen. Samme hvem som "vinner" denne rettssaken så taper alle. Blir det rettssak "to the bitter end" så håper jeg selvsagt at Rosenborg vinner helt og fullt. Slik blir det sikkert ikke - det blir en eller annen middelveisvariant med sure miner på begge sider. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 22.01.2019 19:33 Post subject: |
|
|
Morten P...
RBKs omdømme går på en ny smell i Sør-Trøndelag tingrett
Quote: | Om sjansene som produserte målene gikk ned i antall fra den ene seriegullet til det andre, hva så?
Om målene som ble scoret fra det ene seriegullet til det andre gikk ned i antall, hva er problemet? |
|
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 22.01.2019 19:37 Post subject: |
|
|
Ekker virker å være helt på jordet. Drar opp irrelevant ting i vitneutsagnet sitt og ser ut til å være opptatt av å namedroppe forskjellige overganger han har vært involvert i. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
bommel1 Rutinert
|
Posted: 22.01.2019 19:37 Post subject: |
|
|
Morten P. er norges minst fotballkyndige "skribent", og det sier litt. |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 22.01.2019 19:58 Post subject: |
|
|
Fy faen for en provoserende fyr. Jeg blir voldelig i sinnet av Morten P. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 22.01.2019 20:01 Post subject: |
|
|
Skulle virkelig ønske at det gikk ann å sette opp et filter mot Morten P så jeg slapp å se palmetoppen hans og alt tulle han klarte å press ut av den stakkars skrivemaskina si _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 22.01.2019 20:05 Post subject: |
|
|
Nesten komisk å lese makkverkene en del av disse kommentatorene lirer utav seg. Eller det er ikke nesten heller. De gidder jo ikke engang prøve å skjule egen agenda. Her gjelder det å få mest mulig skandale for pengene. |
|
Back to top |
|
 |
Oddis Senior
|
Posted: 22.01.2019 20:06 Post subject: |
|
|
Hvis Kåre Ingebrigtsen virkelig mener at dette ikke handler om penger, kan han jo donere eventuelle tilkjente beløp til for eksempel Frelsesarmeen eller trenere i de lavere divisjoner.
Jeg kan ikke se at han har sagt noe i den retning.
Forøvrig er det jo smått latterlig at noen som får fallskjerm på 3 millioner går rettens vei for "erstatning", uansett hvor uriktig oppsigelsen eventuelt måtte være. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 22.01.2019 20:06 Post subject: |
|
|
Rett skal være rett; der omtaler han tilfelle for VIF og Brann. Lenger ned sier han at RBK er RBK og må nødvendigvis levere på mål og sjanser. Så det er greit nok. Resten av artikkelen er noe møl og det virker nesten som han kun har vært på jobb under vitneforklaringen til KI og Hoftun. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 22.01.2019 20:07 Post subject: |
|
|
bommel1 wrote: | Krokodil Dundee wrote: | https://www.vg.no/sport/fotball/i/9magXw/en-fert-av-brakka-syken-selvmaal-av-rbk?utm_content=row-2&utm_source=vgfront |
Det er ikke mulig å måle det som vises på banen med analyseverktøy, noe både advokatene til KI og EH, samt Welhaven tydeligvis hopper glatt over.
Det er sikkert mulig verktøyet viser at de var i bedre form enn noensinne, men det vistes ikke på banen.
Da er det 1 av 2 grunner til dette: De er ikke i fotballfunksjonelt god nok form, eller strukturen i laget er slik at de blir raskere sliten - dvs at man halser etter mann i presspillet 1 og 1. Begge punktene har hovedtreneren ansvar for. Det så jo til tider ut som old-boys laget til Ikea var utpå der og "jaget" motstanderne i siste halvdel av 2.omganger.
Det er et verktøy som må sees i kontekst, ikke et fasitsvar. |
Man kan være Petter Northug i toppform i skisporet, men slite med pusten på fotballbanen. Det var noe han selv kommenterte da han var på topp.
RBK-spillerne har sikkert gode resultater på tredemølla, men det løpes på en helt annen måte på en fotballbane. Dette vil vi nok høre mere om i morgen, fra Eggen.
Analyseverktøyet viser om de er godt trent, men ikke om de løper rett i forhold til sporten de driver med. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 22.01.2019 20:15 Post subject: |
|
|
Kan selv skrive under på at selv om jeg er i bra form, så er det å ta på seg skøyteskiene i begynnelsen av sesongen et sant h*. |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 22.01.2019 20:15 Post subject: |
|
|
Jeg har alibi til klokka ett i morgen, men deretter er det opp til kreativiteten å klare å holde av dagen til rettsaken. Er det noen som har noen tips?
Allerede begynner jeg å få mistenksomme spørsmål. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 22.01.2019 20:27 Post subject: |
|
|
Hvordan kan Ekker komme unna med å sitte å fortelle oss at han gjennom sin tid som advokat for Stars and Friends ikke en eneste gang har jobbet med treneren i overgangssaker, for å gi et bilde på at trener sin rolle i spilleroverganger ikke var avgjørende. Før han deretter forteller en historie om at Andre Hansen ikke hadde gått til Rosenborg om det ikke var for at Kåre Ingebrigtsen selv var den som ledet samtalene med spilleren direkte og klarte å overtale han til å komme. Sager jo føttene fullstendig vekk under sitt eget argument. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 22.01.2019 20:34 Post subject: |
|
|
Lomaxx wrote: | Hansen blei vel henta under Perry? |
Han startet i RBK fra og med 2015-sesongen. RBK var enige med Hansen før 2014-sesongen var over, men jeg husker rett og slett ikke når. Perry var vel ferdig 21/7 det året. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
|