View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
EspN Veteran
|
Posted: 21.01.2019 19:24 Post subject: |
|
|
Kravet til kåre og erik er på jordet.De kommer til og tape denne saken.Ingen trenere i norge får sluttpakker som det.
Tove har også mye mindre lønn enn kåre,Hovedtrener jobben er risiko,Det vet alle som går inn i en trenerstilling.
Derfor har de godt betalt.
. |
|
Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 21.01.2019 19:42 Post subject: |
|
|
Vil tippe RBK taper på at det var grunnlag for avskjed, men at den blir opprettholdt som oppsigelse. Alternativt at det verken var grunnlag for avskjed eller oppsigelse, men at arbeidsforholdet anses som opphørt. En slik mulighet finnes i arbeidsmiljøloven paragraf 15-12(1) siste setning.
Så beholder de lønnen de har fått, og muligens en liten oppreisningserstatning. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 21.01.2019 19:46 Post subject: |
|
|
Om Rosenborg ikke får medhold i at innholdet i kontrakten var gyldig, altså at treneren ikke var å anse som øverste leder og dermed ikke kunne frasi seg stillingsvernet, så er de uansett i trøbbel. Det er jo det de har jobbet etter, så da sier det seg selv at formaliakrav og alt det der til avskjed/oppsigelse ikke er møtt. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 21.01.2019 19:47 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Resultat første runde:
Styret 0 - K&E 3
Scoringer ved Helland, Kåre og selvmål (Koteng) |
Men kjenner jeg deg rett kan det bli 15-0 til KÃ¥re samtidig som Rosenborg faktisk frikjennes. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.01.2019 19:48 Post subject: |
|
|
Nei, retten skal ikke engang ta stilling til noe skyldspørsmål. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.01.2019 19:52 Post subject: |
|
|
Escudos wrote: | Vil tippe RBK taper på at det var grunnlag for avskjed, men at den blir opprettholdt som oppsigelse. Alternativt at det verken var grunnlag for avskjed eller oppsigelse, men at arbeidsforholdet anses som opphørt. En slik mulighet finnes i arbeidsmiljøloven paragraf 15-12(1) siste setning.
|
Dette handler om når arbeidstaker ikke møter opp på jobb og arbeidsgiver ikke foretar seg noe. Det er rettsvilfarelse i dette tilfellet. |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 21.01.2019 19:59 Post subject: |
|
|
Kåre og Erik har jo selv skrevet under på en ugyldig kontrakt(hvis de vinner), har ikke de ikke selv noe ansvar for det da?
Virker uansett utrolig smålig å skulle presse klubben for mest mulig penger bare fordi de etter loven «kanskje» kan gjøre det. Håper de gjør seg selv totalt uspiselige for enhver klubb med denne framgangsmåten, og at de aldri får seg en trenerjobb igjen!
Trenere blir sparket hele tiden, men ingen som har gått til dette skrittet før, sier litt om personene som er involvert! _________________ Alfredbørs 1-10: 7 |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.01.2019 20:08 Post subject: |
|
|
bongo wrote: | Kåre og Erik har jo selv skrevet under på en ugyldig kontrakt(hvis de vinner), har ikke de ikke selv noe ansvar for det da?
|
Kontrakten er gyldig. Det er deler av den som ikke har rettskraft. Som arbeidstaker er du ansett som den svake siden og arbeidsgiver har formulert kontrakten. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 21.01.2019 20:20 Post subject: |
|
|
Kontrakten er gått igjennom og godkjent av advokaten til Kåre også. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 21.01.2019 20:37 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Escudos wrote: | Vil tippe RBK taper på at det var grunnlag for avskjed, men at den blir opprettholdt som oppsigelse. Alternativt at det verken var grunnlag for avskjed eller oppsigelse, men at arbeidsforholdet anses som opphørt. En slik mulighet finnes i arbeidsmiljøloven paragraf 15-12(1) siste setning.
|
Dette handler om når arbeidstaker ikke møter opp på jobb og arbeidsgiver ikke foretar seg noe. Det er rettsvilfarelse i dette tilfellet. |
Det er feil. Kan brukes når retten mener at det ut fra en helhetsvurdering finner at arbeidsforholdet bør opphøre. Typisk kan være en leder som er sagt opp og som ikke har styrets tillit. Eller en liten butikk på hjørnet hvor de som. Jobber er eier og en ansatt. Vil virke urimelig at arbeidstaker kan komme tilbake og jobbe sammen med eier som har prøvd å si vedkommende opp.
Mener bestemmelsen treffer perfekt her. Selv om det ikke var grunnlag for avskjed eller oppsigelse finnes det ikke en sjanse for at en domstol skal komme til at de to skal trene RBK igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.01.2019 20:47 Post subject: |
|
|
Korrekt om paragraf. Jeg sjekka ikke med paragrafene da jeg antok det ble referert til tilfelle der arbeidstaker ikke møter mer.
Kåre har ikke krevd å få tilbake stillingen og da kommer ikke denne paragrafen til anvendelse. Villfarelse ble det allikevel. |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 21.01.2019 21:20 Post subject: |
|
|
bare de 3 min fra podcast er nok for denne saken. |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 21.01.2019 21:37 Post subject: |
|
|
Enig med siste taler.
De tre minuttene var gull. Bare se på ansiktuttrykket til Kåre Ingebrigtsen når han hører det - man ser på ham hvordan han mister kontrollen og tenker at der tapte han saken.
https://youtu.be/p1RQtugbzQA
Gulløyeblikket er 3:38:45
ANBEFALES!
(Edit: Vet ikke om det bare er hos meg men plutselig ble alt helt annerledes og nå er det på 6:40:00.) _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
TomasH Proff
|
Posted: 21.01.2019 22:03 Post subject: Trenerrettssaken |
|
|
Nå har hele media-Norge jaktet negative nyheter i og rundt Rosenborg daglig siden sommeren. Utrolig slitsomt å få kjempe-overskrifter med negative "spiss-formuleringer" servert hvor du enn snur deg. Og i dag finer de ikke annet å komme med en en spontan sms fra Helland til en trener han var glad i , og som trodde på han. Hva slags argument er det for Kåre? Helland og co er jo absolutt inhabile i denne saken
Håper og tror at Rbk vinner, og at Kåre / Erik ikke får ei krone til.
Og til slutt: "Konesseur" kan umulig være Rbk-fan. Utrolig sære og negative innlegg hele tiden. Trist å måtte se slike innlegg til stadighet innpå her |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 21.01.2019 22:07 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Indreløper wrote: | Pinlig for Helland |
Hvordan kan ekte kjærlighet for klubben bli pinlig? |
Nå klippet du bare ut en liten del av innlegget mitt, men nå vel. Om du velger å lese meldingene fra en profilert spiller til en avskjediget trener som "ekte kjærlighet for klubben", leser vi det åpenbart ulikt. Kjærlighet for klubben er ikke pinlig, noe jeg aldri heller har nevnt. Sånn sett er ikke premissene for hva du forsøker å argumentere mot meg på i sinn og skinn til stede. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 21.01.2019 22:14 Post subject: |
|
|
Fint om dere som svarer Konesur (sic) og mater trollet i så stor grad det er mulig unngår å quote han, så kan vi som har blokka han slippe å se alt svadaet han skriver.  _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.01.2019 22:21 Post subject: |
|
|
larenim wrote: | Enig med siste taler.
De tre minuttene var gull. Bare se på ansiktuttrykket til Kåre Ingebrigtsen når han hører det - man ser på ham hvordan han mister kontrollen og tenker at der tapte han saken.
ANBEFALES!
(Edit: Vet ikke om det bare er hos meg men plutselig ble alt helt annerledes og nå er det på 6:40:00.) |
Her sier jo Kåre rett ut at han er øverste leder i sportslig, og rapporterer direkte til styret. Hvordan skal han ro seg vekk fra dette? Med at han var cocky, skrytete og dro en liten løgn for å virke litt ekstra kul den gang? |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.01.2019 22:27 Post subject: |
|
|
Så lenge sportslig er en av underdivisjonene til virksomheten er ikke det så nøye. Alle vet at hovedtrener i klubben er en nøkkelposisjon. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 21.01.2019 22:59 Post subject: |
|
|
larenim wrote: | Enig med siste taler.
ANBEFALES!
(Edit: Vet ikke om det bare er hos meg men plutselig ble alt helt annerledes og nå er det på 6:40:00.) |
Meget spesielt uttrykk. Snakker han til seg sjøl? Ser han millionene passere revy? _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
nilsern Junior
|
Posted: 21.01.2019 23:10 Post subject: |
|
|
Er det noen som har kunnskap om Birger Løfaldi, er han ansatt i Adressa bare for å være i opposisjon til Rosenborg?
Makan til negativ type, har forresten sagt opp mitt abonemennt til adressa pga hans kroniske negative skrivemåte. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.01.2019 23:16 Post subject: Re: Trenerrettssaken |
|
|
Det er jo bare å hoppe over kommentarene hans da vel. Adressa er forøvrig en fin avis.
TomasH wrote: | Utrolig sære og negative innlegg hele tiden. Trist å måtte se slike innlegg til stadighet innpå her |
Jeg har vært negativ til usunn drift og positiv til sunn drift. Jeg har vært negativ til ansettelse av trenere uten meritter og positiv til trenere med meritter. Jeg går vært negativ til dårlige beslutningsprosesser og positiv til gode beslutningsprosesser. Jeg har vært positiv til retningen klubben tok i årene etter 2014 på mange områder.
Hva er så sært og negativt med det?
Alle vil ha cupfinale. Noen vil ha ullevåll og noen vil ha santiago bernabeu. Det er flott og positivt på ullevåll for all del.
Last edited by Konesseur on 21.01.2019 23:17; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 21.01.2019 23:17 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Zorac wrote: | Jeg ser personlig ikke helt nytten av å gnage på med Hellands SMS-logg. |
Dette er et viktig element som viser hva de som var tettest på trenerne tenkte om saken. |
Regner med at flere husker spilleropprøret mot Eggen i sin tid, ledet av Hoftun. Var det ikke også de som fikk By Rise sparket? Spillerne har for mye makt eller tror de har det, de må vite sin plass i hierarkiet. Vet ikke hvor mange spillere som var med på "opprøret" til Helland, men hva de mener har veldig liten relevans mener nå jeg. De var kanskje bestekompiser med Kåre og er da ikke nødvendigvis så objektive. Samme med en spiller som f.eks blir benket kamp etter kamp, helt naturlig da å mislike treneren. Men det er jo ikke dermed sagt at spilleren har rett. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.01.2019 23:25 Post subject: |
|
|
Det var beslutningprosessen som var feil deg gang. Det ville ha blitt en katastrofal beslutning ved gjennomslag. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|