English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 06.10.2004 11:00    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Interessant at din soleklare RBK kandidat (Ødegaard) er på 77. plass på VG børsen

Det interessante er selvfølgelig at Ødegaard er en meget god spiller. Drit i VG-børsen, og se på følgende:
- Han er ikke spiss
- Han spiller på det desiderte bunnlaget i serien
- Han har skåret 14 mål

...og disse målene har kommet etter tildels meget gode prestasjoner. Naturligvis er han god til å prøve seg hos oss. Jeg håper at RBK ikke får altfor stor konkurranse, Brøndby bl.a. har vel vist interesse.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran

PostPosted: 06.10.2004 13:12    Post subject: Reply with quote

14 mål for bunnlaget når vår toppscorer har 16 sier sitt ja. Og på spillerbørser trekkes stort sett spillere minst ett poeng ned når de taper.
Men Ødegaard er heller ikke tippeligaens bestemann. Men han er ung og har stort potensiale. Absolutt et interessant navn.
Når det gjelder Muri som TomH sikkert vill trekke fram på Vg-børsen.
Stabæk blir som regel trykket langt bak i årets serie. Med mange mann i forsvar er det lett for en forsvarsspiller å få høy score når laget taper bare de ikke blir knust. Angriperne som kanskje også gjør en god defensiv jobb måles i tillegg på det manglende offensive trøkket.
Men igjen, VG-børsen er en dårlig kladd til handlelista. At en spiller godt i Stabæk, Viking, Brann eller for den saks skyld Arsenal er ikke noen garanti for at en slår til i RBK. Det handler om spillere som fungerer i systemet og sammen med de andre på laget. Ta f.eks Sibaya. VM-spiller som imponerte for Sør-Afrika. I RBK gikk det dårlig (selv om han kanskje fikk litt liten tid og få sjanser). Tror ikke han er en dårlig spiller fordi om han skuffet i RBK.
Kanskje er spilleren som blomstrer i RBK neste sesong ikke blant de 100 på VG-børsen. Men Thierry Henry ville nok ha løftet laget uansett Wink
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.10.2004 14:04    Post subject: Reply with quote

He-he, liker å trekke fram unge, svenske midtstoppere. Her er enda en:

Patrik Gerrbrand, Hammarby

"Gerrbrand har fått sitt stora genombrott den här säsongen. Han har imponerat som mittback i Hammarby, och gjorde även ett starkt EM-slutspel med U21-landslaget i månadsskiftet maj, juni.

Bland annat var han bland de bästa svenskarna i skrällsegern mot Tyskland (2-1), vilket gav eko på den tyska marknaden.

(...)

Nu kan Sportbladet avslöja att Patrik Gerrbrand jagas av Bundesligaledaren Wolfsburg.

- Jag vet att det finns intresse för mig, säger han."

Les mer: Gerrbrand jagas av tyska ligaledaren

"Patrik är brytsäker och en bra passningsspelare. Tar nästan aldrig till enkla långbollar från backlinjen utan försöker spela bollen efter marken. Han kommer mest till sin rätt som mittback men kan även spela ytterback (både höger och vänster) och har även spelat på mittfältet."

Les mer: Hammarby IF: Patrik Gerrbrand
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
fubar
Veteran

PostPosted: 06.10.2004 14:06    Post subject: Reply with quote

VG-børsen er jo et helt håpløst utgangspunkt...! For det første er karaktersettingen svært tvilsom. Ørjan Berg blir jo kåret til RBK's beste spiller uansett om han har vært på banen eller ikke... (omtrent)
Dessuten har det jo mye å si hvilket lag du spiller på. Og ikke minst hvilket lag du spiller MOT...
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 06.10.2004 15:16    Post subject: Reply with quote

martin andresen
steffen iversen
adrian gashi
soma/hangeland
Odegaard
fredrik str0mstad
anders svenson
mourad paa IFK

er noen jeg mener RBK burde ha tatt en titt paa. vet ikke om det er noen liv paa overgangsfronten naa, men vi trenger nye spillere, og det er ikke faa heller..

keeper er grei
forsvar har vi som jeg ser det for oyeblikket bare en som holder mange flere aar, og det er dorsin. kanskje til noed har vi ogsaa riseth.
midtbane trenger vi vel tre nye spillere. Berg og Strand sliter mye med skader, og Winsnes er ikke stabil nok. saa har vi Christer George som har potensiale.
angrep trenger vi iallefall en spiller. en midtspiss ala carew/rush. syns vi skulle ha gjort et forsok paa aa laane en ung spiller fra PL, som nevnt tidligere Francis Jeffers, Niel Mellor, etc etc.

Regner med at iallefall fire-fem nye fjes er aa se paa lerkendal paa nyaaret. haaper bare paa at Mr.Bratseth ikke skal vaere graadig...

Hilsen Thomas fra solfylte Praha Very Happy
Back to top
Erik87
Proff

PostPosted: 06.10.2004 16:10    Post subject: Reply with quote

Når disse svanske spillerne som blir nevnt er "jaget" av tyske bundesligaklubber, kan/bør det jo være noe Rbk bør se på....
Er for å kjøpe en av disse svenske midtstopperene!
Uansett som jeg ikke har noen bakgrunn å uttale meg på, vil jeg heller ha en svensk midtstopper til klubben!
Bamse
Senior

PostPosted: 06.10.2004 20:50    Post subject: Reply with quote

Ardian Gashi burde kanskje vært intressant for RBK igjen????
Men det er vel ikke sikkert så enkelt, ettersom enga gjør det godt for tiden Crying or Very sad
Men han kunne vært den krigeren og ballvinneren vi mangler!!!
Samtidig burde vi fått en ny passningslegger på midten, desverre har ingen klart å fylle "rommet" etter Skammelsrud!! Men hvem vi skulle hatt, vet jeg ikke!! Noen som mener noe om det???

joakleis
Veteran

PostPosted: 06.10.2004 22:10    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Ørjan har gjort en meget god jobb, både i fjor og i år, jeg. I den sentrale rollen. Ørjan har kanskje hatt litt mer den rollen som Sverre Brandhaug hadde, men den som ikke har latt seg imponere av Ørjans geniale pasninger, bør ta en tur til øyelegen snarest.
2mas
Sjef

PostPosted: 06.10.2004 22:22    Post subject: Reply with quote

Ja, men Ørjan er tross alt ingen ungfole lenger. Vi bør allerede nå tenke på hvem som skal ta over sentralt. Gashi er interessant i så måte:

- Når tiden er inne og jeg er god nok, så kan jeg komme til Rosenborg. Som trønder så vil jeg selvfølgelig spille for Rosenborg. Vil ikke alle trøndere det da? sa hemnværingen i januar.

Siden den gang har han imponert i VÃ¥lerenga, og tida er kanskje inne snart?

For øvrig: Ardian, det personlige pronomenet på trøndersk er ikke "jeg" (jf. TV2-sporten)! Twisted Evil
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 06.10.2004 23:14    Post subject: Reply with quote

Det er på tide å få Ardian hjem. Guttungen klarer ikke å holde på dialekta si, det liker jeg ikke. Derfor er det om å gjøre å få han hjem fortest mulig. Før dialekta hans er skadet for all fremtid. Det er farlig for han i Oslo.
trondh
Veteran

PostPosted: 07.10.2004 08:26    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Jeg synes Ørjan har gjort en meget god jobb, både i fjor og i år, jeg. I den sentrale rollen. Ørjan har kanskje hatt litt mer den rollen som Sverre Brandhaug hadde, men den som ikke har latt seg imponere av Ørjans geniale pasninger, bør ta en tur til øyelegen snarest.

Helt enig i at Ørjan ikke har vært dårlig i den sentrale midtbaneposisjonen. Det er bare det at han, etter min mening hvertfall, er enda mere genial på siden. Dette fordi han i tillegg til gode pasninger har en teknikk som er unik i norsk fotball. Han har også et driv som er veldig bra framover i kontringsfasen, i motsetning til Winsnes, og dette får han ikke brukt så mye når han ligger sentralt.
Ørjan er Norges beste fotballspiller, og han vil sannsynligvis ikke være direkte dårlig i noen rolle, men det handler vel alltid om å bruke spillere der de er best og etter min mening er det venstre indreløper.
Og når du nevner Brandhaug. De geniale framspillene hans mot Ørjan eller Mini som kombinerte på venstrekanten Very Happy Very Happy Very Happy , er helt sikker på at det kan vekkes til liv med Ørjan og Øyvind også. Men så lenge stallen er som i dag er jeg helt enig i at Ørjan er den som må brukes sentralt. Dessverre.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 07.10.2004 09:19    Post subject: Reply with quote

Jeg er absolutt for Gashi, men han har jo visst om RBKs interesse en stund og valgte VIF uansett - blant annet for å få spilletid. Et tankekors er jo at på RBK ville Gashi antakelig ikke fått på langt nær så mye spilletid som i Enga, og da ikke hatt like god utvikling.

Og, som noen nevnte ... Enga har sportslig suksess, Enga har pengesterke folk i ryggen som sikkert spytter inn mer på bakgrunn av den sportslige suksessen, Enga har Norges beste supportere ... Gashi mistrives neppe i Vålerenga, og Vålerenga er ikke i beit for pengene som trengs. Vanskelig å lokke ham vekk. Men vi håper...

Steffen har jo blitt fulgt lenge, men han er ganske uspiselig for meg så lenge han har den RBK-bakgrunnen og viser så liten interesse for Rosenborg. Han har vist seg god, og ville vel styrket oss, men ... kan ikke si jeg håper på ham. Men men, kommer han så kommer han.

Av dagens midtbane... jeg synes ikke at Fredrik og Ørjan er gode nok på midten. Jo visst er de gode, eller, spesielt Ørjan er veldig god, men selvfølgelig knapt noe å bygge fremtiden på. Begge disse er etter min mening best som indreløper, - kanskje med Ørjan sentralt i e-cup.

Christer George ser per i dag mest lovende ut på høyre indreløper. Han bør få den plassen når Roar ikke kan spille.

Solli ... det kan hende at han kan bli den sentrale midtbanemannen. Etter hans eget utsagn har han ikke nok offensive fibre, så vingplassen er jo idiotisk, og indreløperplassen heller ikke den rette. Synd, trodde han ville kunne ta Roars plass ... Men jeg gir ham gjerne mer tid sentralt. Kanskje det kommer.

Både Winsnes og Solli har allikevel skuffet såpass, med feil valg og feilpasninger, at det ser ut som om midtbanen må styrkes. Ja. Gashi på midten, det kan vi jo drømme om. Anders Svensson er et veldig interessant navn!

Og Braaten på høyreving. Men foreløpig ser det ut til at både han og Helstad trekker for fort inn mot midten, der de heller skulle holdt seg langs streken og skapt bredde (og rom for indreløper). Vel, ikke overraskende for noen av dem.

Midtspiss ... Frode begynte på benken, utkonkurrerte så Azar, og har til tider spilt veldig bra. Men ikke i det siste, og faller igjennom i Europa. Kanskje Helstad kan få prøve seg, jeg vet ikke. En målfarlig midtspiss som er noe raskere og har hardere skuddfot enn Frode ville vel være fint, men disse blir som oftest svinedyre. Det sier jo sitt når samtlige som har vært toppskårere i Eliteserien har blitt solgt utenlands - penga rår. Men altså ikke Frode ...
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 11.10.2004 15:14    Post subject: Reply with quote

Aftonbladet har lavet en liste over de 50 bedste spillere i Allsvenskan som kan ses: her

Fredrik Risp som er blevet omtalt ligger nummer 21 på listen.
Patrik Gerrbrand er ikke med på llisten, men de 2 Malmø FF forsvarere Daniel Majstorovic og Joseph Elanga ligger henholdsvis nummer 11 og nummer 7. Majstorovic er allerede rejst til udlandet, men Elanga bedyrer at også han vil væk fra Allsvenskan. Listen er toppet af Alfonso Alves, som jeg mener tidligere har været i Rosenborgs søgelys ?
Det irriterende med listen er at den indeholder spillere som ER rejst til udlandet f. eks Andreas Isaksson og Daniel Majstorovic

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 11.10.2004 18:34    Post subject: Reply with quote

syntes jeg hørte mye om at george imponerte på træningene for en stund siden... men han har tydeligvis ikke fått sjangsen i kamp, noe jeg synes er dårlig, dersom han var så god som folk sa... george er vel en innterresant man både som indreløpe og som ving?? så vi har jo god dekning på alle plasser... trur ikke vi trenger så mange nye som noen her sier... noen nye i midten bak kasnej
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 12.10.2004 13:04    Post subject: Reply with quote

Den nye maradonna
JellyFish
Veteran

PostPosted: 12.10.2004 14:52    Post subject: Reply with quote

Leste i Bergens Avisen her en dag at Soma ville ha "landslagskompisen" Ødegaard til Brann. mhm, kan vi ikke gjøre et bygs å lokke de hit sammen da?
Iversen
Senior

PostPosted: 12.10.2004 16:19    Post subject: Reply with quote

Storflor, Braathen, Ødegaard. på topp for RBK Shocked
Strandemann
Junior

PostPosted: 12.10.2004 18:06    Post subject: Reply with quote

Synes at Rosenborg burde kjøpe Ødegaard eller Høiland.....
Noen enige??? Wink
2mas
Sjef

PostPosted: 12.10.2004 18:10    Post subject: Reply with quote

RBK4EVER wrote:
syntes jeg hørte mye om at george imponerte på træningene for en stund siden... men han har tydeligvis ikke fått sjangsen i kamp, noe jeg synes er dårlig,

Øh!? George spilte nesten hele forrige kamp, da! Han var god de første 20 minuttene han spilte, men de siste minuttene før pause og utover i kampen var han ikke noe imponerende - i likhet med lagkameratene.
Back to top
Iversen
Senior

PostPosted: 13.10.2004 22:04    Post subject: Reply with quote

Ødegaard, Ødegaard, Ødegaard Exclaim Exclaim Exclaim Exclaim Exclaim Exclaim
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 13.10.2004 22:16    Post subject: Reply with quote

Iversen wrote:
Ødegaard, Ødegaard, Ødegaard Exclaim Exclaim Exclaim Exclaim Exclaim Exclaim

Ja Ødegaard viste virkelig sit værd idag, kunne være cool at se ham som højre ving og storflor som venstre i Rosenborg.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
2mas
Sjef

PostPosted: 13.10.2004 22:22    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
kunne være cool at se ham som højre ving og storflor som venstre i Rosenborg.

Satt og tenkte nøyaktig det samme, Harald. Tror selv det er rundt 70% sjanse for at Ødegaard blir RBK-spiller i løpet av vinteren.
Back to top
Jedidalen
Rutinert

PostPosted: 14.10.2004 08:00    Post subject: Reply with quote

Storflor-Braaten-Ødegaard på topp! AJ AJ AJ det blir bra!
olaola80
Senior

PostPosted: 14.10.2004 14:53    Post subject: Reply with quote

Flott med Ødegaard inn, men vi har langt fra bruk for Høiland! I de landskampene han har spilt har han gjort den samme jobben som Basma, altså ikke god nok jobb! Basma kommer nok tilbake i slag, og vår versjon av panservognen Robbie Russell vil bare bli bedre og bedre! Very Happy
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 14.10.2004 15:41    Post subject: Reply with quote

Få inn Ødegaard, Gashi, 1-2 god midtforsvarsspiller! Cool Cool Cool
Hva mener dere??? Question

Fint å høre at det er så mye som 70% sjangsje at han kommer til oss! Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 133, 134, 135  Next
Page 42 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb