| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 12.12.2005 12:37 Post subject: |
|
|
| bj_rn wrote: | | Hva med Moss? |
Ja, samarbeidet går vel helt tilbake til gammel-Eggen sine dager. I tillegg har jo som kjent Eggen jr. også hatt fine år der.
Altså er det mange 1. divisjonsklubber som står fram som mulige samarbeidsklubber. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 13.12.2005 02:06 Post subject: |
|
|
| Men det enkleste hadde vært at en trønderklubb hadde rykket opp.. RBK var ikke flinke nok til å støtte Byåsen og Strindheim da de var i 1.div, ikke misnt da Strindheim var i tippeligaen for ca 10 år siden.. RBK er vel mer med ved et opprykk nå, for de har vel forstått viktigheten av en sammarbeidsklubb, som er i området og holder et høyt nivå.. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 08.02.2006 13:23 Post subject: |
|
|
Jeg hadde håpet at vi kunne fått til et lignende samarbeid utenfor europa, men det kan vi vel bare glemme nå med den nye regelen
Örgrytes samarbeid med Atletico Mineiro var veldig jo vellykket. Jeg hadde håpet på et samarbeid i Argentina, Brasil, Mexico, Sør Afrika eller en annen stor fotball nasjon utenfor europa. Ajax har også hatt et vellykket samarbeid med Ajax CT i Sør Afrika. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 08.02.2006 14:56 Post subject: |
|
|
Det er vel mer enn et samarbeid, det er jo et av deres 4 akademier.
Ett i S-A, ett i Ghana, ett i Belgia og ett utenfor Amsterdam. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 13.02.2006 19:53 Post subject: Samarbeidsklubber/Utlån |
|
|
Hei igjen
Jeg har bestemt meg for å slutte med å rangere innleggene mine kronologisk, men dette er da mitt fjerde
Puh! Her var det mye som grep tak i meg, så jeg fikk bare lest halvparten av innleggene under denne tråden.
Vi starter med samarbeidsklubber. Og så vidt jeg vet trenger man ikke noe grunnlag for å danne samarbeid med en annen klubb? Men allikevel vil det falle mest naturlig å samarbeide med klubber som Rosenborg har kontakter i. F.eks Aalesund med Per Joar Hansen (og Kåre Ingebregtsen?), eller Bodø/Glimt med Erik Hoftun. Et naturlig valg i og med at de begge er potensielle opprykkskandidater. Men Aalesund ser jeg mer på som en utlånskilde enn en talentoppfostrer. Som talentoppfostringsklubb (langt ord!) syns jeg Skeid som en bra samarbeidsklubb (som vi allerede har). Vi kunne kanskje også at et lite lag i Brasil, eller et annet Sør-Amerikansk/Afrikansk land. Det er kjekt å ha. Plutselig er det Rosenborg som har videresalgsklausulen til den neste Ronaldinho?
Når det gjelder utlån har Rosenborg i år har vi så forferdelig mye å låne ut! I og med at Lago og Eguren ikke skulle lånes ut til Brann, har vi enda flere å låne ut. Personlig tror jeg begge egentlig er svært dyktige fotballspillere, men de har tydeligvis fått en psykisk knekk etter overgangen til Roseborg. Hva med å låne de ut til et Sør-Amerikansk lag? River Plate f.eks? Og deretter hente de tilbake som erstattere for, la oss si Vidar Riseth og Ørjan Berg? Jeg tror det ville slått an. På midtbanen er det for tynt til å låne ut noe, men i angrepet kan kanskje Jamtfall lånes ut til Glimt/Aafk ut sesongen?
Vær så snill å kommenter, eller legg til deres mening.
Hilsen Tobias, 16 år.  _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 13.02.2006 19:57 Post subject: Re: Samarbeidsklubber/Utlån |
|
|
| tobias_1989 wrote: |
Jeg har bestemt meg for å slutte med å rangere innleggene mine kronologisk, men dette er da mitt fjerde |
Uslåelig!  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 13.02.2006 20:07 Post subject: Re: Samarbeidsklubber/Utlån |
|
|
| tobias_1989 wrote: | Hei igjen
Når det gjelder utlån har Rosenborg i år har vi så forferdelig mye å låne ut! I og med at Lago og Eguren ikke skulle lånes ut til Brann, har vi enda flere å låne ut. Personlig tror jeg begge egentlig er svært dyktige fotballspillere, men de har tydeligvis fått en psykisk knekk etter overgangen til Roseborg. Hva med å låne de ut til et Sør-Amerikansk lag? River Plate f.eks? |
Jeg liker tanken din om flere samarbeidsklubber i andre kontinenter. Dette trenger ikke bare å være en sportslig satsning, men også "humanitær"-hjelp. Noe likt det Åsane har med flere afrikanske klubber.
Men en ting, jeg kan GARANTERE deg at ingen i RBK er gode nok til River Plate. Vi snakker om et av verdens beste lag. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 13.02.2006 20:25 Post subject: |
|
|
Ja, selvfølgelig er River det. Helt enig! Men et litt laverestående argentinsk lag kunne hvertfall Lago spilt for. Er jo tross alt landslagsspiller på Uruguay. Så da har jeg aldri nevnt River Plate, men isteden San Lorenzo  _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.02.2006 19:00 Post subject: |
|
|
Kom tilfeldigvis over denne NFF-regelen nå:
§ 16 – 3 Vilkår for utlån.
Utlån av spiller er en tidsbegrenset overgang og godkjennes på følgende vilkår:
- Spilleren er under gyldig kontrakt med utlånsklubben i utlånsperioden.
- De to klubbene og spilleren har inngått en standard utlånsavtale.
En klubb kan til enhver tid ha maksimalt 5 profesjonelle spillere utleid.
Altså har ikke RBK mulighet til å drive på som f.eks. Milan, som til enhver tid har 20-30 spillere utleid. Med Eguren, Lago og Sæther Moen utleid, kan vi bare låne ut to andre spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
ambiguous Senior

|
Posted: 22.07.2006 16:52 Post subject: Farmerklubb! |
|
|
http://fotball.adressa.no...e61226.ece
For det første: RBK bør passe seg så de ikke selv ender som 1.divisjonslaget.
Trondheimsalternativer:
- Strindheim
- Byåsen
- Ranheim
- Kolstad
Trøndelag generelt:
- Steinkjer
- Levanger
- Namsos
- Stjørdals/Blink
- Verdal
Hvilke(t) av disse klubbene bør man se nærmere på, og hvorfor?
--------
Mine kommentarer:
Det bør stå mellom Levanger og Steinkjer. Begge er langt nok unna til at de ikke totalt blir "spist opp" av RBKs mektige nærvær, og samtidig under 2 timers kjøretur unna Trondheim. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 22.07.2006 16:55 Post subject: |
|
|
Levanger og Kolstad. Begge ser ut til å være klubber som drives bra. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 22.07.2006 17:26 Post subject: |
|
|
| Strindheim og Steinskjer er vel de beste vi har for øyeblikket. Må heller ikke glemme at Strindheim ikke var så langt unna og rykke opp til 1. Divisjon for ikke så lenge siden. |
|
| Back to top |
|
 |
Nr1-. Senior
|
Posted: 22.07.2006 17:37 Post subject: |
|
|
Strindheim har ikke nok tilskuere, og nok engasjement. Enig med Recon, Levanger og Kolstad er nok best egnet. Egne supporterklubber med opptil 100 medlemmer, og 30-40 stk. som er med på bortekamper og heier fram laget sitt. _________________ Kaddara |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 22.07.2006 18:19 Post subject: |
|
|
Selv om det er fordelsaktig med en klubb som har mange supportere fra før av, så kan man jo ta en titt på Løv-Ham. Etter å ha overlevd en sesong i 1. div er det nå begynt å komme en del flere på kampene, og de har jo fått "selskapsløvene".
Jeg tror Skutle & Co. vet at i bunn og grunn er det beste for RBK å rett og slett ha en klubb i nærheten som de kan leie ut spillere til. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 22.07.2006 18:22 Post subject: |
|
|
For min del kan de godt velge Overhalla som farmerklubb, men jeg skjønner jo at DET er å være litt vel optimistisk!
Steinkjer har tradisjonen og historien, Levanger potensialet og entusiasmen, og Kolstad den umiddelbare geografiske tilhørigheten. En av disse vil nok være det mest naturlige valget.. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
DogShitCat Junior
|
Posted: 22.07.2006 18:33 Post subject: |
|
|
Er det ikke noen avtale med Skeid lengere? _________________ - Det var jo et elendig forsvarsspill. Og spesielt Christer Basma gjør mye tøv. Det ser ut som han var gipset på begge beina.
Nils Arne Eggen |
|
| Back to top |
|
 |
LOST Proff

|
Posted: 22.07.2006 20:19 Post subject: |
|
|
| Fatter ikke hvorfor det ikke startes en reserveliga. Hva er det som er argumentene imot en slik liga? |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 22.07.2006 20:39 Post subject: |
|
|
Steinkjer FK er det naturlige valget, fordi de er et godt stykke fra Trondheim og derfor konkurerrer de ikke med RBK og andre sør-trønderske klubber om de samme sponsorerne, og de har relativt bra med publikum...
Rekrutt serie ? Hvorfor ? I Tyskland og Spania (muligens også i flere land) så spiller B og C - lagene i seriesystemet.... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 22.07.2006 21:11 Post subject: |
|
|
| LOST wrote: | | Fatter ikke hvorfor det ikke startes en reserveliga. Hva er det som er argumentene imot en slik liga? |
Penger.
Se til Løv Ham ja. Der er det samme historien, ikke siden Fyllingen var oppe i første div. for over ti år siden har et annet Bergenslag (enn Brann) vært i første div. Nå ser det ut til å havne midt på tabellen i sitt andre år i den divisjonen. Det må være mye enn kan lære av å se hvordan de har gjort det. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.07.2006 13:06 Post subject: |
|
|
Kolstad er det beste Trondheimsalternativet - entusiasmen rundt Kolstad er mye større enn de andre Trheims-klubbene, og ledelsen har en flott måte å tenke på. Dessverre står laget (som vanlig) i fare for å rykke ned.
Levanger og Steinkjer er vel de eneste alternativene fra Nord-Trøndelag (Stj. Blink burde vært et godt alternativ bla mtp beliggenhet). Steinkjer har kanskje det største potensialet (publikum, næringsliv, klubbhistorie)? |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 23.07.2006 15:15 Post subject: |
|
|
Steinkjer har stadion som holder Adecconivå, det har ikke Levanger...
Stj/Blink blir litt for nært Trondheim.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 23.07.2006 15:18 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Kom tilfeldigvis over denne NFF-regelen nå:
§ 16 – 3 VilkÃ¥r for utlÃ¥n.
Utlån av spiller er en tidsbegrenset overgang og godkjennes på følgende vilkår:
- Spilleren er under gyldig kontrakt med utlånsklubben i utlånsperioden.
- De to klubbene og spilleren har inngått en standard utlånsavtale.
En klubb kan til enhver tid ha maksimalt 5 profesjonelle spillere utleid.
Altså har ikke RBK mulighet til å drive på som f.eks. Milan, som til enhver tid har 20-30 spillere utleid. Med Eguren, Lago og Sæther Moen utleid, kan vi bare låne ut to andre spillere. |
5 spillere er for lite, burde være minst 7... Er spillerene på juniorlaget proffesjonelle eller regnes de som amatører ?
Men Lago & Eguren er nok solgt til jul.... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.10.2006 09:02 Post subject: |
|
|
Moss ønsker samarbeid med RBK:
- På grunn av den økonomiske situasjonen håper vi på en en dialog med RBK om utveksling av spillere. Hvis RBK har talenter de ønsker å utvikle videre, så kan 1. divisjon være en fin arena neste år. Det er det vi skal prate om, sier sportslig leder Ralph Bakken.
Les mer: I dialog med Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
rbkjoachim Junior

|
Posted: 22.10.2006 01:11 Post subject: |
|
|
Fra Steffen Mathisen tråden: | attach wrote: | | Moss kan fort bli mer aktuelt siden de har tatt initiativ for å ta over som samarbeidsklubb etter det ble slutt med Skeid. De har tilbudt seg å gi RBK-talenter spilletid i 1.divisjon. | Dette virker jo som en gullkantet avtale om det blir noe av. Mange RBK-juniorer kan utvikle seg mot bra motstand, de utvikler seg jo ikke like mye når de spiller 2. divisjon spill, selvom de har norges beste fotballspillere som treningsmotstandere. Supert for både RBK og Moss om denne avtalen går i boks, det gir Moss et bedre lag på kort sikt, mens det gir Rosenborg et guddommelig lag i fremtiden! _________________ Vi e alltid med Rosenborg! |
|
| Back to top |
|
 |
|