View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
KitWalker Veteran

|
Posted: 03.01.2019 13:31 Post subject: |
|
|
Du vet meget godt at de fleste her inne er noe negativ til denne ansettelsen. Hjelper ingen ting for ditt korstog om å gjeninnsette Kåre og Erik uansett, konsenseur ... |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 03.01.2019 13:32 Post subject: |
|
|
NRK wrote: | Flere møter i løpet av dagen
Klubbene skal ha nytt telefonmøte i løpet av torsdag. Kaldheim sier alle parter håper på en rask avklaring. |
|
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 03.01.2019 13:33 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | .....Ikke at navnet isolert sett er viktig, men lell. |
Det er jo dette det dreier seg om. Så perfekt formidlet! ,men læll...
Det kan jo bli bra med Horneland, men det er jo ikke det vi forventet og ønsket! Samtidig er det stor risiko å ansette dyrt og kjent også.. For RBK kanskje dummere enn å gå for Horneland!? Men læll  _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 03.01.2019 13:35 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Vi kommer til å betale overpris for denne duoen. Haugesund sitter med alle kortene. |
Ekstrem overpris.
Duoen er kritiske i forhold til selgers organisasjon som starter oppkjøringa allerede på mandag. Rosenborg er uten tvil desperat. Vi har utvilsomt midler, og Koteng har eksplisitt gått ut og sagt at pengene sitter løst. |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 03.01.2019 13:36 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Konesseur wrote: |
Fikk melding om at de har forsøkt å bestille kake, men de fikk beskjed om at det var utsolgt. Synd må jeg si! |
Da blir det sikkert ikke noe pressekonferanse ... |
Vi burde rett og slett få inn en blodfan fast ansatt på det bakeriet, så kan pressekonferanser av personer vi ikke ønsker treneres så lenge at overgangen renner ut i Nidelva... _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.01.2019 13:40 Post subject: |
|
|
Bakgrunn: Konesseur har i en tidligere post opplyst om at han kjøper opp alt av kaker for å trenere ansettelsen. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 03.01.2019 13:44 Post subject: |
|
|
Merker jeg blir noget provosert av fokuset på at Horneland er «middelmådig» her inne. Horneland er en up and coming trener, og må regnes som et talent. Hadde vi ansatt Tom Nordlie, Kjetil Rekdal eller Arne Erlandsen kunne vi snakket om middelmådig, da de er godt prøvd.
Må se den røde tråden i det RBK har gjort de siste årene, med profesjonaliseringen av akademiet og Horneland sin jobb med Norge U18 og 19. Jeg tror ikke ting er så tilfeldig som de muligens kan virke. Det er ikke amatører som styrer klubben, i motsetning til oss som ikke har peiling _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 03.01.2019 13:46 Post subject: |
|
|
Trenerjakten har vært handtert mildt sagt elendig fra styret sin side. De ender sannsynligvis opp med å hente både hovedtrener og assistenten fra en konkurrerende klubb rett før oppkjøring til ny sesong. En trener som signerte ny avtale med sin klubb senest for noen måneder siden. Dette har vært en sterkt uønsket situasjon fra Haugesund-ledelsen, og Horneland sa i første omgang nei til RBK. Men det er tydelig at han har vært utsatt for et sterkt press fra RBK om å signere.
Det kan ikke herske tvil om at styret begynte å få panikk i desember da de fremdeles sto uten ny trener. Hvordan de har jobbet siden Kåre fikk sparken og fram til da er et stort spørsmålstegn. Men mye må ha gått galt. |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 03.01.2019 13:47 Post subject: |
|
|
Skeptix wrote: | Quote: | For Haugesund-trener Eirik Horneland og assistenttrener Karl Oskar Emberland er hovedprinsippene i laget løps- og duellkraft |
Ellever 2019?
Søderlund
Ã…sen
Trondsen - Konradsen - Jensen - Denic
Meling - Reginiussen - Hovland - de Lanlay
Hansen |
Tviler på at Horneland kommer til å endre formasjon (så drastisk). At løpskraft og offensivt press er viktig for Horneland har jeg fått med meg, men tror ikke han drar den så langt.
Tror (eller håper) vi kommer til å fortsette med 4-3-3 og at mange (men ikke alle) av de samme spillerne vi pleier å starte med, fortsatt er i startelleveren, men de er bedre trent og løper "riktigere".
Under Kåre (mot slutten) virket det som spillerne prøvde å presse og de løp en del, men når vi forsøkte å presse var det alltid én og én i stedet for et tydelig kollektivt press. Synes også veldig ofte at vi raskt la oss veldig dypt, men uten den viktige intensiteten.
Dersom Horneland får inn et offensivt, kollektivt press-spill med høy intensitet, tror jeg Rosenborg anno 2019 vil bli langt morsommere å se på sammenlignet med de siste sesongene.
(Ikke tolk dette som jeg er kjempefornøyd med Horneland og KOE. Forsøker bare å se litt positivt på det...) |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 03.01.2019 13:54 Post subject: |
|
|
LanoX wrote: | Horneland sin jobb med Norge U18 og 19. |
Dette er en kontorjobb med litt treninger og kamp en uke her og en uke der totalt 5 uker i løpet av et år. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 03.01.2019 13:54 Post subject: |
|
|
LanoX wrote: | Merker jeg blir noget provosert av fokuset på at Horneland er «middelmådig» her inne. Horneland er en up and coming trener, og må regnes som et talent. Hadde vi ansatt Tom Nordlie, Kjetil Rekdal eller Arne Erlandsen kunne vi snakket om middelmådig, da de er godt prøvd.
Må se den røde tråden i det RBK har gjort de siste årene, med profesjonaliseringen av akademiet og Horneland sin jobb med Norge U18 og 19. Jeg tror ikke ting er så tilfeldig som de muligens kan virke. Det er ikke amatører som styrer klubben, i motsetning til oss som ikke har peiling |
Det er ikke der skoen trykker. Horneland kan være tidenes trenertalent for alt vi vet. Problemet er hans pondus i forhold til denne stupmette stjernestallen vi har.
Og at spillerne er positive til Horneland hjelper ikke akkurat på min optimisme i forhold til denne ansettelsen. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 03.01.2019 13:58 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Problemet er hans pondus i forhold til denne stupmette stjernestallen vi har.
|
Har pratet litt med folk som kjenner FKH bedre enn meg. Dette blir kanskje det minste problemet. Han er knallhard.
Såfremt han blir backet av klubben (som jeg anser som helt selvsagt) så kan han være riktig medisin for klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 03.01.2019 14:00 Post subject: |
|
|
At "spillerne er positive" er ikke noe å bruke energi på hverken den ene eller andre veien. Det hadde vært meget oppsiktsvekkende om noen uttalte noe som kunne tolkes som det minste negativt ladet mot sin potensielle nye sjef gjennom media. Hvem vet hva de sitter å diskuterer seg imellom. Og med sine agenter. |
|
Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 03.01.2019 14:02 Post subject: |
|
|
Huff... De skal jobbe med tilskuertallet neste år. Kommer til å bli et kjempe vakuum, når denne prosessen er ferdig. _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 03.01.2019 14:07 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | LanoX wrote: | Horneland sin jobb med Norge U18 og 19. |
Dette er en kontorjobb med litt treninger og kamp en uke her og en uke der totalt 5 uker i løpet av et år. |
Så samtlige landslagstrenere kan stryke det fra CV-en først som sist mener du? De to årene hans der teller i min bok betraktelig mer enn Kåre sine som bilselger. _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.01.2019 14:09 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | At "spillerne er positive" er ikke noe å bruke energi på hverken den ene eller andre veien. Det hadde vært meget oppsiktsvekkende om noen uttalte noe som kunne tolkes som det minste negativt ladet mot sin potensielle nye sjef gjennom media. Hvem vet hva de sitter å diskuterer seg imellom. Og med sine agenter. |
Hvis en ny adm.dir. eller mellomleder blir ansatt her er det ingen som sier høyt og offentlig at de er veldig i tvil om vedkommendes egenskaper, for å si det sånn
Hold kjeft eller bytt jobb. SÃ¥nn er det bare. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 03.01.2019 14:09 Post subject: |
|
|
Bilselger-erfaring er viktig i forhold til å friste attraktive spillere til klubben. Rekdal hadde aldri frista Bendtner. |
|
Back to top |
|
 |
MVangen Junior
|
Posted: 03.01.2019 14:10 Post subject: |
|
|
Horneland er en smart fyr ! Nå er det på tide at vi som støtter laget og som følger Rosenborg tett faktisk støtter laget - og den nye hovedtreneren. Om Eirik Horneland ansettes bør han faktisk få muligheten til å lykkes. Han fortjener en fair sjangse - og fortjener støtte fra samtlige som støtter klubben!
Har troen på at dette blir et spennende nytt år - og jeg har faktisk kjempe trua på den nye trenerduoen. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 03.01.2019 14:15 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | At "spillerne er positive" er ikke noe å bruke energi på hverken den ene eller andre veien. Det hadde vært meget oppsiktsvekkende om noen uttalte noe som kunne tolkes som det minste negativt ladet mot sin potensielle nye sjef gjennom media. Hvem vet hva de sitter å diskuterer seg imellom. Og med sine agenter. |
Det kan jo oppfattes som om at dette er en trener spillerne kan håndtere lett, det inntrykket er det jeg får basert på Søderlunds uttalelser.
Men prove me wrong. Om Horneland er en tøffing å setter spillerne ut av laget om de ikke gjør jobben sin, og/eller til og med kvitter seg med spillere som jobber mot han, da snakker vi. |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 03.01.2019 14:18 Post subject: |
|
|
har en følelse av at dette trenerteamet er akkurat det Rosenborg trenger nå. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
|
|
Det synes jeg blir litt vell konspiratorisk. Jeg tolket Søderlunds utalelser som først og fremst lojale mot arbeidsgiver, for å berolige fansen og kanskje evt fordi han faktisk synes det er en bra trener. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
|
|
Har en følelse av at vi kjøper middelmådige trenere til blodpris. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 03.01.2019 14:24 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Bilselger-erfaring er viktig i forhold til å friste attraktive spillere til klubben. Rekdal hadde aldri frista Bendtner. |
Det høres mest ut som et flott argument for å ansette Rekdal. |
|
Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 03.01.2019 14:26 Post subject: |
|
|
Det ser ut til at Horneland presenteres snart, ingen bombe med andre ord.
Hva jeg synes om det er en ting, men hvis det er en ting jeg misliker er at kritikere til ansettelsen blir stemplet som illojale mot klubben. Det er ikke slik at man er programforpliktet til å stå bak alle avgjørelser klubben kommer med, og det er heller ikke illojalt å ytre misnøye. Jeg er enig i at formen på ytring og sanksjonering pga misnøye (fravær fra stadion etc) er diskutabelt, men det er altså ikke slik at man er en dårlig supporter hvis man er åpent kritisk til denne treneransettelsen/prosessen.
Så får det være om Horneland er rett mann eller ikke, det er det jo ingen som vet. En ansettelse er i beste fall et kvalifisert gjett, en sjansing. Noen ganger tar man større risiko, andre ganger må man ta til takke med et valg som er lengre ned på listen, og omformulere det til at man tar sjansen og tør å være ambisiøs/fremoverlent. Et styre kan aldri presentere en ansettelse som noe annet enn optimalt. Men, det er heldigvis slik at vi supportere kan få lov til å ha meninger om dette, og denne kritiske røsten bør ikke sanksjoneres av hverken klubb, supportere eller andre forståsegpåere så lenge den er saklig og begrunnet.
Jeg er mildt sagt sjokkert over at Horneland er mannen vi ender opp med, og er svært spent på hvilken prosess som har ledet oss frem til dette valget. Det betyr ikke at jeg boikotter klubben eller noe, men jeg mener det må være tillatt å være kritisk til både prosess, valg av trener og hvilke visjoner vi evner å sette ut i live med nåværende styre. Jeg kjøper ikke at dette er hverken første, andre eller tredjevalg. Han er langt nede på listen, nærmest overraskende hvis han var på den første listen styret satt opp som "targets". _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 03.01.2019 14:26 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Det synes jeg blir litt vell konspiratorisk. Jeg tolket Søderlunds utalelser som først og fremst lojale mot arbeidsgiver, for å berolige fansen og kanskje evt fordi han faktisk synes det er en bra trener. |
Det er faktisk lett å bli konspiratorisk i disse tider  |
|
Back to top |
|
 |
|