| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 28.12.2018 00:40 Post subject: |
|
|
Personlig syns jeg selvsagt KÃ¥re har gjort den beste jobben etter Eggen.
Hareide kom til dekket bord, og kom ikke til CL en gang.
Hamren fikk kjøpe hva han ville, inkludert Prica for vel 10 millioner. Annan osv.
Da Kåre tok over hadde ikke klubben råd til å ha full benk på bortekampene en gang. Og når han var ferdig hadde han tatt 3 ligagull, 2 cupgull og fått klubben til 2 EL. Det er en dramatisk forbedre. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 28.12.2018 01:34 Post subject: |
|
|
Men altså, blir ikke det å si at Hareide kom til dekket bord det samme som å si at Sollied kom til dekket bord?
Sollied kom til et lag på vei opp, mens Hareide kom til et lag på vei over middagshøyden.
Dette fører meg over til å si at det beste norske alternativet i dag er Åge Hareide, imo, men at han kommer tilbake tror jeg er like usannsynlig som at Sollied og Kåre kommer tilbake. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 28.12.2018 11:31 Post subject: |
|
|
| Jeg rangerer iallefall Perry på soleklar sisteplass, milevis under alle andre. |
|
| Back to top |
|
 |
Dantell Proff

|
Posted: 28.12.2018 11:54 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Jeg rangerer iallefall Perry på soleklar sisteplass, milevis under alle andre. |
Perry må nederst på alle lister- uansett kriterier. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 28.12.2018 12:52 Post subject: |
|
|
NÃ¥ har du glemt "Antall 'rolig med ball'-rop per kamp"-statistikken. Der ligger han helt der oppe. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 28.12.2018 14:12 Post subject: |
|
|
Da virker det som om RBK henter trenerduo fra FKH.
| Quote: | Haugesunds assistenttrener Karl Oskar Emberland er, etter det Eurosport.no erfarer, ønsket som Eirik Hornelands assistenttrener i Rosenborg.
De to er i dag hovedtrener og assistenttrener i Haugesund. Horneland skal kun være detaljer unna trenerjobben i RBK og skal ønske seg Emberland som assistent. De to har jobbet sammen i FKH i to sesonger. I tillegg spilte Horneland under Emberland da han var trener i Vard Haugesund og de to kjenner hverandre godt gjennom mange år. |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 28.12.2018 14:28 Post subject: |
|
|
Ja, det er vel det diskusjonen har omtalt i dag ... assistentlegenden Emberland.
Tidenes røyksky ... tidenes mageplask ... det er 50/50 det _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 28.12.2018 14:38 Post subject: |
|
|
Da jeg så det nevnt på Twitter ilet jeg til RBKweb og sjekket kun denne tråden for å se om noen hadde lagt inn saken. Til min store overraskelse var det ikke nevnt her, derfor la jeg inn referansen.
Har i ettertid sett debatten om Karl Oskar Emberland i tråden "Eirik Horneland" og må beskjemmet innrømme at jeg tilsynelatende ennå ikke har tatt innover meg dynamikken i RBKweb.
Burde jo skjønt at Emberland ville bli diskutert i Horneland-tråden.
Omforladels. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 28.12.2018 14:49 Post subject: |
|
|
Vi vurderte å flytte den til "Tro og tvil" i Garderoben. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 28.12.2018 15:32 Post subject: |
|
|
Mitt siste halmstrå:
SIB og co er i ferd med å lande en storfisk. En ordentlig rugg! Men for å lage litt spetakkel og moro ringer de til FKH og spør om tilgjengeligheten til Horneland og assistenten. Noen lekker dette selvsagt til media, og SIB og Koteng flirer godt i skjegget på brakka mens signaturen til storfisken sikres i det skjulte.
Sannsynlig? Nei, tja
SÃ¥ enten total fiasko, eller tidenes genistrek. _________________ but but |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.12.2018 15:35 Post subject: |
|
|
Prosessen stinker Bjørneby og NFF kontakter...
Enda ikke for sent å snu. Løft opp henda og beklager at dette fikk en ikke til og begynn på nytt.
Sett ut jobben til et agentbyrå eller noe, når en ikke kan noe så bør en betale for profesjonell hjelp.
Pinlig, Pinlig at dette blir løsningen når en har gått ut høyt og sagt opp en trener med sterke sportslige resultater fordi en trengte høyere kompetanse. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 28.12.2018 15:35 Post subject: |
|
|
| Tipper Emberland er en del av trener apparatet jeg. 433-mann. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 28.12.2018 15:37 Post subject: |
|
|
Får bare vente å se.
Rasle med sablene unødig er slitsomt det også.
gleder meg til PL i mårra  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 28.12.2018 15:52 Post subject: |
|
|
| 50prosenNT wrote: | Mitt siste halmstrå:
SIB og co er i ferd med å lande en storfisk. En ordentlig rugg! Men for å lage litt spetakkel og moro ringer de til FKH og spør om tilgjengeligheten til Horneland og assistenten. |
Ja, dette fant Rune på midt under gudstjenesten. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 28.12.2018 16:01 Post subject: |
|
|
| Det kan jo selvsagt hende vi fortsatt leter etter en assistent men Haugesund har slått seg vrang angående horneland så vi spør emberland som en del av et forhandlingsspill evt som et alternativ? Lov å håpe |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 28.12.2018 16:25 Post subject: |
|
|
Om vi henter Haugesunds trenerduo, så er det vel på sin plass å gå tilbake til pressekonferansen samme dag som Kåre og Eirk ble sparka.
***Fritt etter hukommelsen***
Journalist: "Kotæng. Nå som dåkk i styret har gitt'n Kåre og'n Erik sparken, e de nå spesielt trenerteam i Norge dåkker meine kan hæv Rosenborg opp te et ainna Europeisk nivå?"
Koteng: "Ja, sjølsagt. I Haugesund har dæm et team vi meine så absolutt kan ta Rosenborg te et nytt nivå! Enten te champions league i 2019, eller i det minste fleir poeng i i europa-ligan 2019 og åran etti. Men det e klart, teamet te Haugesund e ettertrakta, både i inn- å utland, så enkelt bli det itj, men dokk trøng itj å bekymmer dåkk, for det ska itj stå på pæng!"
Tipper Koteng ville ha avvist ethvert hint fra en journalist i juli om at vi kom til å ende opp med trenerduoen til Haugesund. På den annen side. Tipper Koteng selv er rimelig misfornøyd med denne løsningen om ikke spillet blir vesentlig bedre sesongen 2019, og da ifht. komiteen som skulle finne ny trener. Det sportslige er ikke hans hovedansvar, men det er klart at det finnes
mange trenere som kan 4-3-3 osv. som kunne trent Rosenborg, og som har vesentlig mer meritter å vise til enn Haugesunds trenerteam.
Men men. Blir dette løsningen er det bare å ønske velkommen og gi de en fair sjanse. Kåre hadde heller ingen meritter å vise til da han ble ansatt, og vi fikk nå resultater i alle fall med Kåre og Erik, så lenge det varte. |
|
| Back to top |
|
 |
Torgeir Rutinert
|
Posted: 28.12.2018 16:33 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | Får bare vente å se.
Rasle med sablene unødig er slitsomt det også.
gleder meg til PL i mårra  |
Som Arsenal-fan gleder jeg meg ikke akkurat til PL i morgen… |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 28.12.2018 16:35 Post subject: |
|
|
Kjenner det irriterer meg noe grenseløst at Koteng gikk høyt ut da de sparket Kåre og Erik. Skulle hente en trener som helst var utenlands og som skulle løfte laget!! Og nå kommer de med to ukjente karer som er umeriterte og som aldri verden var på noen liste over trenerkandidater fra start av.
De har driti så gæli på draget, at det begynner å bli pinlig!
Likte Koteng, men dette begynner å dra seg til en ren komedie. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 28.12.2018 19:16 Post subject: |
|
|
| Jeg og ønsker meg en bedre og mer merittert trener, men hvem er det vi skulle ha hentet nå som alle de gode alternativene tydeligvis har takket nei? |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 28.12.2018 19:26 Post subject: |
|
|
Trond Sollied.
4-3-3 osv., kjenner klubben, og klubben kjenner Tronds styrker og svakheter.
Om vi kan kjøpe ut Horneland fra en 3-års kontrakt så kunne vi lett kjøpt ut Sollied fra en korttidskontrakt for bunnlaget i Belgia.
Andre alternativer må da også finnes, i utlandet. Unge trenere som er flasket opp med den type fotball som Rosenborg ønsker å spille, som kunne tenkte seg å trene en klubb som Rosenborg som et steg på veien. |
|
| Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 28.12.2018 19:26 Post subject: |
|
|
| Men uansett, Horneland/Emberland er sannsynligvis ute til sommeren - hvem vil dere ha da? |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 28.12.2018 19:45 Post subject: |
|
|
Klabb & Babb. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.12.2018 19:52 Post subject: |
|
|
| Perry. Han har i det minste noen artige meldinger innimellom. |
|
| Back to top |
|
 |
Lamagu Senior
|
Posted: 28.12.2018 19:53 Post subject: Penger spart |
|
|
| Rosenborg må gjerne ansette denne duoen, det er uansett blitt en klubb uten ambisjoner. Og for min del; masse penger spart neste sesong. Ser alt på TV isteden. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 28.12.2018 19:53 Post subject: |
|
|
Dog for det meste høyst ufrivillige.  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
|