English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 394, 395, 396 ... 779, 780, 781  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 26.12.2018 13:39    Post subject: Reply with quote

beejay wrote:
Forhandlingsutspill, hvem vil vel ikke skvise litt mer ut av RBK som har blitt muntlig enige med hovedtreneren deres?

Styrelederen vår har jo gått til media med at det ikke skal stå på økonomien. RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende

PostPosted: 26.12.2018 13:56    Post subject: Reply with quote

Det er ingen skam å snu i tide.

Fredspipe med Kåre er et bedre alternativ enn å hente inn Horneland.
Kanskje oppsigelsen kan være en vekker for Kåre Ingebrigtsen.
Back to top
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 26.12.2018 14:24    Post subject: Reply with quote

Selv de største skeptikere til Kåre vil vel heller ha han enn Horneland som hovedtrener.
Antar mer enn 90% av rbk supportere foretrekker KÃ¥re.

Så vi får anta/håpe at styret har tenkt på mer enn bare Horneland...
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 26.12.2018 14:32    Post subject: Reply with quote

De "90% ville foretrekke Kåre"-antagelsene tror jeg ville møtt litt motstand underveis.

Veldig få har uttrykt at Horneland alene svarer til forventningene som ble etablert når Kåre fikk fyken. Ingen tvil om at det er en gedigen skuffelse sett opp mot det uttalte ambisjonsnivået.

Men Kåre tilbake - det er nok lettere sagt enn gjort. Han er i rettslig konflikt med klubben, og uansett hvor dårlig inntrykk man har av personalpolitikken på Brakka ble han ikke sparket for moro skyld. Hvis vi hadde startet helt på nytt med blanke ark her og nå, og satt opp Kåre mot Horneland er det kanskje sånn at flertallet hadde falt ned på Kåre, men at styret skulle velge å spise kjempekamel og spørre ham om å komme tilbake nå ville i praksis være profesjonelt selvmord. Og uansett hvor ille man tror om dem - tror man virkelig at de ville gjøre noe sånt?

Det hadde tatt sirkus RBK til helt nye nivåer, og virkelig gjort klubben til latter.
Brooklynlol
Proff

PostPosted: 26.12.2018 14:44    Post subject: Reply with quote

Er noe deilig over hvordan alle som ønsket Kåre sparket og er fornøyd med Horneland kommer fra Askim, Ski, Alta, Oslo og Jessheim. I mellomtiden er folk fra Trondheim misfornøyde med sparkingen. Kåre hadde en connection med trønderne og mange følte at Kåre snakket DERES språk og visste nøyaktig hvilken betydning Rosenborg har i Trøndelag.

Dere som er fra distriktene på Østlandet bør ikke hevde så mye om at ingen ønsker Kåre tilbake, fordi RBKweb er et ekkokammer for mange folk uten tilknytning til Trøndelag. De skjønner ikke den kulturelle betydning av den lokale forankringen. Ta en titt på andre fora/some for å få litt ny input.
Back to top
Slartibartfast
Proff

PostPosted: 26.12.2018 14:54    Post subject: Reply with quote

Jeg har sett veldig få (kanskje ingen?) her inne som er fornøyde med Horneland som ny permanent hovedtrener uansett hvor de kommer fra, så det er en ganske rar påstand å komme med.. De som ønsket Kåre sparket støttet beslutningen fordi man antok at styret hadde en plan om å å hente en trener som kunne utvikle oss videre, siden laget hadde stagnert under Kåre. Dette var også det uttalte målet med sparkingen. Jeg tror ikke mange hadde forutsett at styret kom til å være så inkompetent at vi ser ut til å ende opp med treneren til fjerdeplassen i Eliteserien, uten erfaring og meritter å vise til.

Det er forresten også patetisk å antyde at ingen utenfor Trondheim forstår betydningen av å ha trøndere i klubben som forstår kulturen og har lokal forankring. Bra forsøk på gatekeeping, men bare slutt er du snill.

Last edited by Slartibartfast on 26.12.2018 15:00; edited 1 time in total
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 26.12.2018 14:57    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke dette har så mye med geografisk tilhørighet som det har med ambisjoner. For mange trøndere er 4-3-3, angrepsvillig fotball og ikke minst lokal forankring viktigere enn sluttspill i europa league.

Folk elsket Kåre fordi han ble RBK-trener i tolvte time og fikk reddet en klubb på kanten av stupet. Samtidig ble RBK ledet av to trøndere som hadde spilt under Eggen og visste bedre enn noen hva trøndere ville ha. Da trønderprofilene forsvant var til slutt Kåre og Erik den eneste lokale forankringen igjen i klubben, og jeg tror mange fortsatt hadde et håp om at Kåre og Erik kunne snu skuta.

Men så er det en gang sånn at det snur for alle fotballtrenere før eller siden. SVÆRT få trenere makter å oppnå suksess over tid, og de trenerne som kan det kan muligens telles på én hånd: Eggen, Fergusson, Wenger og noen flere. Jurgen Klopp var ikke en dårlig trener fordi Dortmund havnet på sjuendeplass etter han hadde vunnet bundesliga. Benitez er ikke en dårlig trener fordi han har rykket ned med Newcastle etter tidligere å ha vunnet champions league med Liverpool. Og Kåre er ikke nødvendigvis en dårlig trener fordi pila pekte nedover etter to helt suverene sesonger med Rosenborg.

I alle tilfeller derimot er det helt riktig å skifte beite både for trener og klubb. Skal man utvikle seg, både som klubb og trener, må man hele tiden ha nye impulser. Rosenborg må prøve å få trenerkvaliteter inn i klubben som vi ikke har hatt før dersom vi skal utvikle oss videre. For min del er ikke Horneland den typen. Han gir oss noen kvaliteter vi kanskje mangler akkurat nå, men på sikt tilfører han lite som tilsier at vi skal ta et nytt steg.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 26.12.2018 15:02    Post subject: Reply with quote

Brooklynlol: Jeg skal være førstemann til å innrømme at jeg mangler trøndersk oppdragelse og tilhørighet. Hvis det diskvalifiserer meg fra å ha en mening om Kåre, so be it.

Men jeg kan uten å anstrenge meg finne ganske mange med ordentlig trøndersk dialekt og dype røtter i trøndelag som så at Kåre var på vei i feil retning, til tross for at han var en jovial trønder med RBK-historie.

Så bare for å være presis - for min egen del påstår jeg ikke at INGEN ønsker Kåre tilbake. Men tross alt - det er mange som var enige i sparkingen, og selv en del av de som var skeptiske, ser at når ting har gått som de har, er det uansett praktisk umulig at Kåre er vår neste hovedtrener.

Så jeg tror du skal være litt forsiktig med å påstå at "alle" som ønsket Kåre ut var fra utenfor Trøndelag. Det er altfor enkelt. Det er åpenbart stor uenighet om dette, uavhengig av hvor man er fra.
Henri
Legende

PostPosted: 26.12.2018 15:13    Post subject: Reply with quote

Trolls-Be-Gone.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 26.12.2018 15:15    Post subject: Reply with quote

Det dukker jaggu opp mange nye brukere på dette forumet nå som skriver mistenkelig likt brukere som plutselig er borte.

Vet ikke hvor du er i fra Afterglow, men du kan jo ta deg en tur på kjernen puben og diskutere litt Rosenborg, så skal du se at ikke alle er helt ute å kjører. At vi kanskje klarer å sette sammen en par setninger som er like bra som dere ute der i virkeligheten.

Denne ovenfra og ned holdningen som flere her inne har er det bare å drite i med engang. Merkelig at fraflyttere og innflyttere på noen måte ikke er like mye supporter som hva? De som er født i Trondheim? gjerne på Rosenborg? eller rundt Lerkendal?
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 26.12.2018 15:25    Post subject: Reply with quote

Som hjemvendt trønder etter ti års kulturutveksling i bygdene rundt Oslo føler jeg meg spesielt godt kvalifisert til å mene noe. Jeg har attpåtil vokst opp i Klæbu og senere bodd mange steder i Trondheim, nå bare en rusletur fra Lerkendal. By/land-perspektivet er med andre ord også dekt.

Er tilogmed så gammel at jeg fulgte laget når Kåre selv spilte fotball der. For å toppe det hele har jeg stått og støttet laget med sang lengre enn mange her inne har gått på denne jord.

Referanser for påstandene kan fås etter henvendelse på PM.

Nå som kvalifiseringsrunden er gjennomført skal jeg prøve å komme til poenget.

Det var intet mindre enn fantastisk når alle brikker falt på plass. Styre, daglig leder, sportsdirektør og trenerteam fungerte alle mann og kvinner, og både sportslig og økonomisk pekte pilene oppover. Hurra!

Så gikk tiden, og 2017-sesongen ble egentlig berget av de fantastiske opplevelsene rundt dobbeltoppgjørene mot Celtic og Ajax. I 2018 ble det mer og mer traurig å følge laget, og det merket du også oppe på Øvre Øst hvor vi velkvalifiserte trøndere gjerne befinner oss.

Dråpen for meg og mange andre var den famøse mageplask-kommentaren i forkant av hjemmeoppgjøret mot Valur. Mye tyder på at det også gjaldt i styret.

Skal gladelig innrømme at jeg likevel fikk hakeslepp når nyheten om sparkingen kom, men etter sjokket hadde lagt seg måtte jeg og de fleste(?) andre innrømme at det dessverre måtte bli sånn. Veldig få som ikke ønsket at Kåre skulle lykkes, men han hadde på det tidspunktet fått nok av sjanser til å snu skuta.

Trist at det ikke gikk, men nå opplever jeg det som de fleste ser fremover. Så får vi håpe og tro at styret og sportslig ledelse har fine kaniner å trekke opp av hatten når vi skriver 2019.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 26.12.2018 15:45    Post subject: Reply with quote

Lite vits i å diskutere hvorvidt man ønsker Kåre fremfor Horneland. Kåre fikk rettmessig sparken på grunn av stagnasjon, mangel på sportslig utvikling og at spillerne var for dårlig trent. Det ble mer kompisstemning, enn innsats og krav på treningsfeltet. Her er nok Horneland lysår forran Ingebrigtsen. Om han er rett mann for 433 spill og klar for oppgaven med en storklubb, er jeg usikker på. Det jeg derimot er rimelig sikker på, er at kravene vil bli MYE tydeligere og treningshverdagen vil bli MYE hardere for spillerne. Noe som alene vil gi klubben et løft. Jeg kunne selvfølgelig ønske meg trenernavn i Europaklassen, slik som alle andre, men det blir et bedre trent lag neste år, enn det var under Ingebrigtsenregimet. DET er jeg sikker på.
Back to top
Pinne69
Proff

PostPosted: 26.12.2018 15:46    Post subject: Reply with quote

Kan vi la denne Kåre-saken ligge? Evt diskutere den under "Kåre Ingebrigtsen"-tråden. Innerst inne så vet alle her inne at han ikke returnerer til RBK med det første.
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 26.12.2018 15:53    Post subject: Reply with quote

Observerte Bård Wiggen på utsiden av Lerkendal i sta. Får håpe det var en ren tilfeldighet Razz
KitWalker
Veteran

PostPosted: 26.12.2018 15:55    Post subject: Reply with quote

Rundt min krets er det få som vil ha KI tilbake. Han har nådd sitt potensiale med RBK. Enkelt og greit.
Mange jeg kjenner mener også at KI hadde brent alle broer til RBK også etter sin uhyrlige, og uproffesjonelle, korstog mot klubben etter at han fikk sparken.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 26.12.2018 16:17    Post subject: Reply with quote

Jeg vil hverken ha Kåre Ingebrigtsen eller Horneland som hovedtrener, og det er slik jeg oppfatter at stemningen hos flertallet er også.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 26.12.2018 16:25    Post subject: Reply with quote

Korrekt.
Back to top
netrom84
Senior

PostPosted: 26.12.2018 16:29    Post subject: Reply with quote

Pinne69 wrote:
Kan vi la denne Kåre-saken ligge? Evt diskutere den under "Kåre Ingebrigtsen"-tråden. Innerst inne så vet alle her inne at han ikke returnerer til RBK med det første.

Ny styreformann vil nok bane vei for Kåre. Så er jo helt legitimt å diskutere Kåre her på lik linje som folk driver å diskuterer andre treneralternativer.

Jeg er en av de hoppende kjernen-medlemene i eksil på østlandet som ikke støttet sparkingen. Det var langt fra så ille som det beskrives her og det som er lett å glemme er at ingen trenere som har trent klubber over mange år kun har hatt en positiv trend. Eggen selv kunne fort ha fått sparken tidlig på 90-tallet. Men nå er jeg glad han ikke ble det.
Back to top
sundancekid
Junior

PostPosted: 26.12.2018 16:51    Post subject: Reply with quote

oyvindh wrote:
Som hjemvendt trønder etter ti års kulturutveksling i bygdene rundt Oslo føler jeg meg spesielt godt kvalifisert til å mene noe. Jeg har attpåtil vokst opp i Klæbu og senere bodd mange steder i Trondheim, nå bare en rusletur fra Lerkendal. By/land-perspektivet er med andre ord også dekt

Hah, en fellow Klæbygg. En liten kommentar selv. Har fulgt RBK gjennom 70-80-90-tallet Etter mange aar i utlendighet begynte jeg aa se kamper igjen paa stream under Hamren. Nesten tvers gjennom 2017, men orket ikke mye mer derifra.

Gi meg noen som kan underholde oss er jeg med igjen. Egentlig ingen problemer med 3-4 plass i ES og Europa. Naar jeg ikke engang gidder aa finne stream er noe galt.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 26.12.2018 17:26    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Her gnåles det i det uendelige

NÃ¥ har du endelig funnet sporet...
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 26.12.2018 17:26    Post subject: Reply with quote

Dette er vel nært et avsluttet kapittel nå.. Mangler bare bekreftelsen.. Utrolig nok! Alt tyder rett og slett på et mageplask uten like.. Og igjen gjør de det bakvent: kontakter Horneland under kontrakt FØR de kontakter FKH, som blir sure og sitter med alle kortene.. Skal Horneland bli vår nye hovedtrener nå skal vi nok først betale en klekkelig overpris! Smart at Koteng å si at ‘penger ikke er en hindring’ da.. Vi er avslørt og eksponert! Hvordan styret tenker å selge inn dette til spillere og fans som ‘den beste løsningen som var mulig å få til for oss’ er meg helt uforståelig.. Og helt fallitt! It this the best we can get? I så fall må ambisjonene ned noen hakk.. Om Horneland fra FKH er det beste vi kan få er det lite reelt å avansere i europa league eller kvalle til CL.. Jeg kommer selvfølgelog fortsatt til å heie på RBK og ønske god fotball.. Ingenting er bedre enn at det løser seg til det beste, men jeg er veldig skeptisk og føler veldig på at styret gir rævva signaler med Horneland som hovedtrener!
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 26.12.2018 17:59    Post subject: Reply with quote

Kan se ut som KÃ¥re fikk rett:

" Det blir vanskelig å finne en bedre trener enn meg "

- Torgeir Børven
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 26.12.2018 18:02    Post subject: Reply with quote

Vil vel heller si at det er utrolig enkelt å finne hundrevis av bedre trenere enn Kåre. Om vi klarer å lokke en av dem til Lerkendal med det første er vel en helt annen sak. Kåre er en veldig begrenset trener som fikk det til når han kjørte etter gamle Eggen prinsipper. Så fort han prøvde med sin egen stil så vi hvordan det gikk.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 26.12.2018 18:12    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Kan se ut som KÃ¥re fikk rett:

" Det blir vanskelig å finne en bedre trener enn meg "

Men resten av sitatet lød jo "til den prisen".

SteinarG wrote:
Selv de største skeptikere til Kåre vil vel heller ha han enn Horneland som hovedtrener.

Ikke jeg i alle fall! Horneland over KÃ¥re 10 av 10 ganger.

Last edited by haavarl on 26.12.2018 18:13; edited 1 time in total
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 26.12.2018 18:21    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Kan ikke dette gnålet snart ta slutt. Vi har liksom hørt det før nå.

Se deg i speilet - du har jo gnålt i månedsvis...

Jeg har lyst til å legge hele Kåre-debatten i en mørk skuff. Det kommer ikke noe ut av det lenger - det er utdebattert...

Last edited by BalleK on 26.12.2018 18:24; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 394, 395, 396 ... 779, 780, 781  Next
Page 395 of 781

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb