View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Lamagu Senior
|
Posted: 23.12.2018 17:57 Post subject: Horneland som hovedtrener? |
|
|
I såfall er det et Rosenborg med lavt ambisjonsnivå.
Da er nok den beste løsningen å se kampene på TV, og spare noen hundrelapper i 2019. |
|
Back to top |
|
 |
kkhassel Junior
|
Posted: 23.12.2018 20:41 Post subject: |
|
|
Jeg klarer ikke å se at Horneland skal løfte laget opp til CL-nivå, som i sommer var målet og "lovnaden" til Koteng... _________________ Superbis quanta futura praeteritis |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 23.12.2018 20:59 Post subject: |
|
|
Så kanskje han ikke er ment til å gjøre det? Vi sparket tross alt både hovedtrener og assistent, så naturlig at begge disse må erstattes.
Koteng er fyren som sender meldinger til treneren under kamper å klager på at de ikke spiller morsom og offensiv fotball. Tviler på at han er fornøyd med kun Horneland.
Men Horneland vil bli en god ressurs å ha på treningsfeltet, under eller sammen med en annen, mer offensiv anlagt, hovedtrener/manager. Jeg kan ta feil, men bedre å leve i troen enn så lenge- |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 23.12.2018 20:59 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 23.12.2018 21:07 Post subject: |
|
|
Hvis dette stemmer, så skjønner jeg ingenting, med mindre noen rundt styret omtrent vet at Horneland er sinnssykt undervurdert, en Eggen in spe. Og den oversikten er det ingen som har.
Det må ellers kunne regnes som et katastrofalt mageplask å ikke bare sparke Kåre (den hesten var nok uansett på dødsleiet), men også vikaren som knuser hans poengsnitt (riktignok uten likevel å overbevise), for så å ansette en totalt umerittert forsvarsspesialist i 4-4-2.
Jeg mener, en stim niser hadde jo klart å treffe jobbeskrivelsen bedre ved å daske halefinnene mot hvert sitt tastatur. Det høres fullstendig koko ut.
Horneland skal få muligheten til å overbevise, men jeg tror han er pokka nødt til å knuse alt og alle i treningskamper for engang å få en fair sjanse hos publikum.
Hvis det stemmer. Holder fortsatt døra på gløtt, for min egen sinnstilstands skyld. |
|
Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 23.12.2018 21:08 Post subject: |
|
|
Så vidt jeg vet så var det IKKE Koteng som sendte meldinger under kamp, men et annet styremedlem. |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 23.12.2018 21:20 Post subject: |
|
|
Thulian wrote: | Lerkendal blir ikke folketomt, men det vil nok fort være en kraftig nedgang fra de foregående år om festfotballen uteblir.
|
Synes du det har vært mye festfotball på Lerkendal det siste halvannet året?
Horneland inn vil medføre større innsats, mer løping og høyere press. Vil skape flere offensive situasjoner og kombinasjoner, tror jeg. Tross alt stor kvalitetsforskjell på spillertroppen til RBK og Haugesund. Tror dessuten fortsatt vi får en trener til inn, i tillegg til Horneland, med offensivt spill som sin forse. En hovedtrener, likestilt trener eller assist. Jeg tror dette kan bli bra. |
|
Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 23.12.2018 22:13 Post subject: |
|
|
ricko11 wrote: | Så vidt jeg vet så var det IKKE Koteng som sendte meldinger under kamp, men et annet styremedlem. |
Jeg setter hundre spenn og en julekake på at det var Bratseth. |
|
Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 23.12.2018 22:37 Post subject: |
|
|
Og jeg vedder ikke imot |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 23.12.2018 23:04 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | ...en stim niser hadde jo klart å treffe jobbeskrivelsen bedre ved å daske halefinnene mot hvert sitt tastatur. Det høres fullstendig koko.. |
_________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 23.12.2018 23:17 Post subject: |
|
|
Langt under hva jeg forventet. Hadde han signert for Sarpsborg eller Odd, hadde jeg forstått det, men ikke RBK? |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 23.12.2018 23:35 Post subject: |
|
|
Bra, viktig og nødvendig av Kjernen.
Adressa er på ballen, selvfølgelig med en pluss-artikkel om emnet.
https://twitter.com/blofa...8161554434 _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Notorisk toilprat Junior
|
Posted: 23.12.2018 23:38 Post subject: |
|
|
Mer tull fra kjernen. Hva er det egentlig de vil? Skal vi være uten trener i oppkjøringen? Er så lei av den gjengen der. Hadde de ville oppnådd noe med det brevet kunne de adressert det til Horneland selv. Lettere å overbevise han om at han ikke er rett mann enn det er for klubben å la være å gjøre noe de strengt tatt er tvunget til.
Vi må forstå hvor uattraktive vi er. Vi er sikkert ikke blant topp 5 heteste klubber i skandinavia en gang. Både fck, malmø, brøndby, aik, Hammarby, er nok mer attraktive klubber enn rosenborg i dag Kanskje også molde, nå som de var norges klart beste lag i fjor om vi ser bort fra vårsesongen |
|
Back to top |
|
 |
Notorisk toilprat Junior
|
Posted: 23.12.2018 23:40 Post subject: |
|
|
Ok, stryk hammarby kanskje, men resten er per i dag hetere enn Rosenborg for hvilken som helst trener i skandinavia |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 23.12.2018 23:45 Post subject: |
|
|
De hadde pluss-artikkel om savnede Odin også, så ikke overraska. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 23.12.2018 23:51 Post subject: |
|
|
Flott brev fra Kjernen. Sier meg stort sett enig, men lurer på hva som menes i siste avsnitt.
Quote: | Så er det slik at det ikke lyktes med å skaffe det som sto øverst på lista, ikke gå for det nest beste og forsøk å selge det inn som like bra. Sett det heller på vent, og vent med å levere gaven til man har funnet det vi alle ønsker oss. Det var ambisjoner vi ønsket oss, ikke en hvilken som helst gave, bare for å ha noe å gi. |
Noen må jo være hovedtrener. Mener man her at vi bør ha Coolen fram til vi finner noen, eller hva? Hva tilsier at han ville gått med på det? Et veldig lite konkret forslag. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 23.12.2018 23:52 Post subject: |
|
|
Trond H som fungerende. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 23.12.2018 23:52 Post subject: |
|
|
Et lite utdrag fra adressa saken:
"Supportergrupperingen frykter at om Horneland ansettes som hovedtrener, vil Rosenborg slite med å samle massene, slite med å fylle tribunene og slite med å skape den entusiasmen Kåre Ingebrigtsen bidro til å skape da han kom tilbake til Lerkendal i 2014.
(...)
Og samtidig som argumentene til Kjernen er fornuftige, er det grunn til å stille spørsmål om supporterne kjenner godt nok til Hornelands kvalifikasjoner. Er ønsket om et «stort navn», en leder som minner om Nils Arne Eggen, så sterkt at det overskygger lederegenskaper og uforløst potensial? Kan Horneland for eksempel være den typen som faktisk makter å opparbeide seg respekt?
(...)
Og jeg må ta forbehold om at ikke alt har kommet frem i mediene. Kanskje er det slik at styret har vært svært bevisst på nettopp dette, og derfor har en plan om at Horneland skal få nettopp «Bjørn Hansen-rollen», og at et større navn vil bli presentert som Rosenborgs manager." |
|
Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 24.12.2018 00:00 Post subject: |
|
|
Veldig bra av denne krokenkopien å betvile forfatteren(e)s kjennskap til Hornelands kvaliteter da de har listet opp dette mer omfattende enn noe jeg har sett i lokalavisa deres. Adressa er faglig svak og denne Løfaldli klarer kunststykket å senke standarden. Når du ikke lever opp til nivået til Kroksæter, da har du havnet på feil hylle. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 24.12.2018 00:03 Post subject: |
|
|
Ellers var kommentaren noe av det mer balanserte og fornuftige som har kommet fra den kanten. Og han har jo rett, vi vet ikke nok om hva Horneland duger til, men dette skyldes at han er et temmelig ubeskrevet blad på toppnivå. Risikoen med å ansette ham er for høy.
Last edited by Eru on 24.12.2018 00:05; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 24.12.2018 00:04 Post subject: |
|
|
Kjempebra åpent brev! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.12.2018 00:09 Post subject: |
|
|
Kjernen her er inne på kjernen (høhø) av det de fleste av oss mener. En solid mann - i par med en som tar seg av den offensive Rosenborg-fotballen.
Adressa misforstår (med vilje?) som vanlig, og tillegger Kjernen argumenter og meninger de ikke har. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 24.12.2018 00:16 Post subject: |
|
|
Faen at vi skulle havne i en situasjon med åpne brev fra Kjernen, folk som boikotter klubben og masse negativ omdømme.
Og en ny trener er ikke ansatt en gang... |
|
Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 24.12.2018 00:33 Post subject: |
|
|
HVIS styret er i ferd med å lande en storfisk og en fantastisk plan må de jo le seg ihjel av det som skrives her inne  _________________ but but |
|
Back to top |
|
 |
|