English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 335, 336, 337  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rallepus
Veteran

PostPosted: 23.12.2018 05:24    Post subject: Reply with quote

Horneland er så skandale at jeg nesten ikke har ord. Hvorfor ikke fortsette med Coolen + Henriksen? Hvis ikke styret trekker noe annet opp av hatten snart får jeg psykisk sammenbrudd.

Kryss fingrene for at neste innlegg ikke skrives fra Østmarka.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.12.2018 06:05    Post subject: Reply with quote

WanAn wrote:
Men Horneland skal selvsagt få mulighet til å bevise hva han kan. Noe annen mulighet har vi vel ikke så vi får go with the flow just nu.

Han er ikke signert ennå. Dersom han signerer kan han tilbys pakke når som helst. Det er ingen grunn til å vente med oppryddinga. Det er styret og styreleder som er klubbens hovedproblem.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.12.2018 06:21    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:

Konesseur wrote:
Javel, det er bare å mene at dårlige resultater fører til bedre sportslige prestasjoner.

Slutt å gjør deg dummere enn du allerede er. Du skjønner godt hva jeg mener.

Euhhh, nei. Du mener det omvendte av at gode sportslige resultater gir gode sportslige prestasjoner. Det er jammen ikke lett å tolke dette på annen måte.

Et alternativ er at dårlige sportslige resultater gir dårlige sportslige prestasjoner. Det kan jeg forsåvidt si meg enig i.

Et annet er at gode sportslige resultater gir dårlige sportslige prestasjoner. Det er noe kontroversielt. Fortsetter du sånn havner du fort på startlista til Koteng for fremtidige trenerkandidater.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 23.12.2018 09:44    Post subject: Reply with quote

Horneland er kanskje en brukbar trener som kan gjør det bra med Rosenborg.

Dem som har ledet og deltatt denne prosessen bør ha veldig gode forklaringer på hvordan en kan ende opp med Horneland som løsningen når spørsmålet var:

Trener med kapasitet til å utvikle Rosenborg til å bemerke seg e-cup spill
    Morsom og publikumsvennlig fotball
    En profil på en høyere hylle enn det vi har hatt før

Det er å tryne skikkelig og at en i sportslig ledelse/styret er så dårlig til å selge inn klubben og prosjektet at vi har kommet såpass langt ned på listen at vi skal ansette Horneland. Da er en ikke god nok "selger" til å ha en slik jobb eller så er det noe alvorlig galt med prosjektet.

Aslak Fonn Witry er et annet eksempel på at en ikke evner å selge inn prosjektet/klubben.

Stig Inge Bjørneby var en katastrofe i Start og mye tyder på at hans inkompetanse har blitt skjult av andre i Rosenborg systemet. La oss håpe at han skal ut og at Horneland blir trener for en manager som tar over jobben til Bjørneby.

NB. Fremdeles veldig riktig å gi Kåre Ingebrigtsen sparken, null sportslig progresjon de siste 2 - 3 årene, ikke evnet å bringe frem et eneste talen/prospekt fra akademiet i sin periode her.

La oss håpe Horneland har mot nok til å stole på egne talenter.
Vi kan takke Hamren/Jönsson for Henriksen, Svensson, Sælnes, Midtsjø og Helland.
Back to top
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 23.12.2018 10:09    Post subject: Reply with quote

Jeg ønsket meg Playstation til jul, men fikk en dunk med spylevæske og Sphinx .

Det er sånn jeg har det nå
Notorisk toilprat
Junior

PostPosted: 23.12.2018 11:13    Post subject: Reply with quote

Dette er ikke overraskende. Det burde vært opplagt for alle sammen at vi kom til å ende opp med noen helt umeritert og betydningsløs ut i fra de uttalelsene de hadde i sommer. Hvem skulle liksom tatt over? Den kandidaten de lette etter fantes ikke her i landet, og det er opplagt at det er veldig få som vil til denne ligaen ellers. Vi er ikke bare en av de dårligste ligaene i Europa, men også en av de fattigste. Videre, hva i all verden tyder på at SIB eller noen i styret har et nettverk og oversikt over potensielle trenere som spiller underholdende angrepsfotball i 4-4-3? Hele denne prosessen stinker av trump-fenomentet. Styret tar beslutninger som om de var kjernenmedlemmer selv, og plutselig er optimismen her som aldri før. Jeg syns både moderator og flere av dere må gå herfra, fullstendig uholbart at sånn uedruelig forestillinger på månedsvis, som får selve Brannsupporterne til å virke nøktern. Jeg skal ikke navngi noen, men dere vet selv hvem dere er.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.12.2018 11:18    Post subject: Reply with quote

something something Coolen
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 23.12.2018 11:49    Post subject: Reply with quote

Stopp logikken, jeg vil av.

Det jeg har mest lyst på svar på akkurat nå, som er minst sannsynlig at jeg kommer til å få, er sesongkortsalget. Det kan være at vi er i vår egen boble her inne, men jeg sitter med en følelse av at maaaaange har sittet på gjerdet mtp. fornyelse.
Hulken
Rutinert

PostPosted: 23.12.2018 12:09    Post subject: Reply with quote

Blir ikke fornying verken på meg eller flere andre jeg har pratet med.
10K i 2019!
Back to top
digre
Proff

PostPosted: 23.12.2018 12:38    Post subject: Reply with quote

Hadde jeg vært heldig nok til at jeg fremdeles bodde i Trondheim, hadde jeg møtt opp på Lerkendal hver hjemmekamp om det så var Odd Reitan som var hovedtrener.

Det er klart vi skal ha lov til å mene ting om kubben i våre hjerter. Men at vi skal oppføre oss som de bortskjemte ungene de andre klubbers supportere mener vi er, er direkte feil.

Jeg slutter ikke å elske den hvite drakta og minnene fra da jeg opplevde Lerkendal i 1981 selv om jeg er lei av at midtspissen vår lunker på midtbanen når vingen slår innlegget i boksen. Jeg glemmer ikke euforien fra da Sollied stanget inn seiersmålet i 85 selv om jeg synes høyrebacken vår er for lett å runde. Jeg husker da Eggen sa opp i protest mot spillernes protest og hvordan sterke personligheter fant ut at det beste var å snakke sammen.

Det å være fotballsupporter handler om å leve med klubben vår. Deres seire er vår seier fordi vi er Rosenborg. Deres tap er våre tap. Fordi vi er Rosenborg. Blir vi kunder som krever kundetilfredshet, mener jeg vi ikke har noe som supportere å gjøre. Da kan vi kjøpe fm med editor og fikse ting selv.

Jeg elsker Rosenborg. Jeg har fulgt laget siden jeg tuslet rundt på Moholt som seksåring og kompisene mine og jeg samlet flasker på kamp for å ha råd til neste billett. Jeg elsker Rosenborg. Fordi jeg er Rosenborg. Sammen med dere alle.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 23.12.2018 12:44    Post subject: Reply with quote

Vakkert, digre, og jeg er forsåvidt i samme situasjon selv. Hadde jeg vært i nærheten hadde jeg møtt opp. De mest dedikerte gjør nok det.

Men når vi har en situasjon som nå, så vil det jo være en slags dedikasjons-skala som avgjør. De som er på Lerkendal uansett og synger til blodspruten står fra halsen vil nok fortsette å gjøre det. De som sitter langs sidelinja og klapper høflig når vi leverer spill på verdensklassenivå vil nok ha lett for å trekke seg unna. Det ser vi jo på snittet vårt de siste årene sånn generelt også.

Jeg har sett mange her og ellers hevde at de ikke kommer til å gidde i 2019. Hvor representativt det er vil vise seg, men det sier seg selv at ikke Lerkendal blir folketomt. Smile
Dr.Ible
Proff

PostPosted: 23.12.2018 13:14    Post subject: Reply with quote

Stort, digre.
Hulken
Rutinert

PostPosted: 23.12.2018 13:18    Post subject: Reply with quote

Det skal sies at for min del, så er det ikke denne prosessen som har gjort utslag for at jeg bare kommer til å kjøpe billetter til enkeltkamper. Det er rett og slett svært få interessante kamper.
Mjøndalen, Ranheim, Tromsø, Kristiansund, Bodø/Glimt, Stabæk og Haugesund, samt til og med kvartfinale i NM. Dette er kamper i nyere tid bortsett fra enkelttilfeller hvor jeg går på kamp og vet at det blir jevnt fordi vi senker oss på et lavere nivå fordi vi er så mye bedre på papiret og tar seiern på forskudd. ES er blitt en breddeliga som er totalt uinteressant å følge, hvor enkeltkamper er det halmstrået man har ila sesongen for å påminnes at man er bryr seg om Rosenborg og norsk fotball.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 23.12.2018 13:19    Post subject: Reply with quote

Man ser vel ikke på fotball av politiske grunner? Har du det moro på kamp, gå på kamp. Synes du det er stas med RBK, sett på TVn. Om du eller dere ikke kjøper sesongkort, er deres sak. Man går ikke på Lerkendal for å støtte opp - man går fordi man må.

For øvrig litt komisk at vi er bredt enige (meg og) om at OGS ikke er god nok for RBK.

Når er første treningskamp forresten?
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 23.12.2018 14:27    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Stubbelur wrote:

Konesseur wrote:
Javel, det er bare å mene at dårlige resultater fører til bedre sportslige prestasjoner.

Slutt å gjør deg dummere enn du allerede er. Du skjønner godt hva jeg mener.

Euhhh, nei. Du mener det omvendte av at gode sportslige resultater gir gode sportslige prestasjoner. Det er jammen ikke lett å tolke dette på annen måte.

Et alternativ er at dårlige sportslige resultater gir dårlige sportslige prestasjoner. Det kan jeg forsåvidt si meg enig i.

Et annet er at gode sportslige resultater gir dårlige sportslige prestasjoner. Det er noe kontroversielt. Fortsetter du sånn havner du fort på startlista til Koteng for fremtidige trenerkandidater.

Det er umulig å undervurdere deg, Konesseur.

Det motsatte er at sportslige prestasjoner fører til sportslige resultater. Er livet ditt slik som her på forumet? At folk bare tolererer deg?
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 23.12.2018 14:32    Post subject: Reply with quote

For min egen del så blir ikke sesongkortet fornyet om dette er treneren de ansetter. Er så drittlei av Janne, Perry og Kåre opplegg at jeg har fått nok! Finnes faktisk bedre ting å bruke tiden på en å se på den dritten de serverer oss.
ricko11
Rutinert

PostPosted: 23.12.2018 14:35    Post subject: Reply with quote

Å protestere mot styret gjøres ikke med mindre engasjement, det gjøres ved å øke det. Jeg for min del drar på kamp for å støtte laget og klubben, uavhengig av trener og styre. Vil jeg protestere og endre er jeg heldigvis medlem og har derfor mulighet til å påvirke kursen.

Uansett vet vi ikke hva som er bestemt og ikke minst hvorfor det har blitt som det blir. Forventer at det lettes på sløret i et medlemsmøte før sesongstart og kanskje på et kjernenmøte også. Den som er medlem i en eller begge organisasjoner får da stille spørsmål og få, stort sett, veldig direkte svar.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 23.12.2018 14:37    Post subject: Reply with quote

Hahaha, har du noensinne vært på et medlemsmøte i RBK? Det stilles riktig nok masse kritiske spørsmål, men de preller av Koteng og co som vann av gåsa. Det svares bare ullent og aldri konkret på hva det spørres om.
ricko11
Rutinert

PostPosted: 23.12.2018 14:40    Post subject: Reply with quote

Har vært på et par, og de er nok noe mer tilbakeholden der. De i kjernen har vært bedre synes jeg.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 23.12.2018 14:43    Post subject: Reply with quote

Lerkendal blir ikke folketomt, men det vil nok fort være en kraftig nedgang fra de foregående år om festfotballen uteblir.
Horneland er dyktig som fagmann, men det er ingenting i nærheten av hva de gikk ut med.

Maalen ville vært et bedre valg om man skulle gått for en relativt umerittert trener som Horneland faktisk er.
Horneland er heller ikke et steg opp fra KÃ¥re.

Som assistent er han en brilliant mann å hente, men som hovedtrener så er ikke dette i nærheten av hva som må forventes av en klubb i vår størrelsesorden.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 23.12.2018 14:47    Post subject: Reply with quote

Dersom Horneland blir hovedtrener, hvem sender "Møtes?"-SMS til Koteng? Cool
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 23.12.2018 14:55    Post subject: Reply with quote

Jeg nekter fremdeles å tro at vi ansetter Horneland som hovedtrener - det gir ingen mening. Hadde noen nevnt ham som en kandidat for noen måneder siden så hadde det blitt avfeid som tull, tøys og galskap.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 23.12.2018 16:38    Post subject: Reply with quote

Jeg gleder meg som sagt til alt rundt denne prosessen kommer frem.

Støtter klubben til jeg dør, men skjønner fint lite av det som virker å være "bekreftet" i media.

Velger uansett å ikke la det legge demper på julestemningen.

har pakker som må leveres for f! Evil

God Jul alle sammen RBK
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.12.2018 16:47    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:
Er livet ditt slik som her på forumet? At folk bare tolererer deg?

Sitter nå her og spiser en bedre middag med kjære og nære jeg har spandert julereise til på Kendwa. Veldig få misfornøyde ser det ut til.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 23.12.2018 17:20    Post subject: Reply with quote

Om ikke annet regner jeg med konnesseur iallefall legger maten over tallerken.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 335, 336, 337  Next
Page 12 of 337

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb