View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
KitWalker Veteran

|
Posted: 21.12.2018 23:01 Post subject: |
|
|
Det som er viktig her er at de personene som sitter i de forskjellige rollene må ansvarliggjøres. Det er jo relativt lett å få kartlegge med en slik rollefordeling. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 21.12.2018 23:02 Post subject: |
|
|
Trondhjemsen wrote: | Ser verken for meg at Sollied eller Hjulmand er typer som ikke vil være på feltet. Men kanskje noen av de andre fiskene liker å holde skoene tørre. |
De må jo være på feltet om de skal observere og ta ut laget? |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 21.12.2018 23:04 Post subject: |
|
|
Særlig når man kommer til skyggetrening og formasjonstrening så bør manageren være aktiv involvert . |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 21.12.2018 23:09 Post subject: |
|
|
Greia med en trener og manager er at de to skal ha et så tett samarbeid og tillitsbånd at manageren skal kunne ta ut laget ut ifra trenerens anbefalinger. _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
Trondhjemsen Proff
|
Posted: 21.12.2018 23:12 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Trondhjemsen wrote: | Ser verken for meg at Sollied eller Hjulmand er typer som ikke vil være på feltet. Men kanskje noen av de andre fiskene liker å holde skoene tørre. |
De må jo være på feltet om de skal observere og ta ut laget? |
Nå har jo såpass mange klippekort at den jobben kan gjøres fra hjemmekontor
Neida, det jeg prøver å si er at mitt inntrykk av Sollied og Hjulmand er at de er aktive typer opptatt av spillerutvikling og sånn sett passer som en vanlig hovedtrener som jobber daglig på feltet og ikke som manager. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 21.12.2018 23:14 Post subject: |
|
|
Ingen bør dømmes før man ser hvordan det blir. Han har imponert med 4 plass med små ressurser og de skåret vel bare 6 mål mindre enn RBK, så litt offensivt trykk må de jo ha. Om han er mann nok til å få inn samme fighter-vilje i vårt mannskap har jeg trua.
Han har jo 3 og 4 plass på cv'n, Kåre var assistent i Viking etter at han fikk sparken i Glimt, men visstnok god bilselger. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 21.12.2018 23:16 Post subject: |
|
|
Har svært liten tro på at det dreier seg om annet enn at Haugesunderen er tiltenkt rollen som hovedtrener permanent. Når Koteng sier at treneren er klar muntlig og det korresponderer med info fra annet hold om at Horneland er på veg til Rosenborg så er det nok litt for søkt å forvente noe annet.
Dessverre. Og om så er tilfelle...vel, århundrets avgjørelse.  _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 21.12.2018 23:17 Post subject: |
|
|
h b wrote: | Ingen bør dømmes før man ser hvordan det blir. Han har imponert med 4 plass med små ressurser og de skåret vel bare 6 mål mindre enn RBK, så litt offensivt trykk må de jo ha. Om han er mann nok til å få inn samme fighter-vilje i vårt mannskap har jeg trua.
Han har jo 3 og 4 plass på cv'n, Kåre var assistent i Viking etter at han fikk sparken i Glimt, men visstnok god bilselger. |
Det er noe helt annet å trene underdogs enn å gå inn i en vinnerkultur med krav og forventninger skyhøyt over hva man er vant til. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 21.12.2018 23:22 Post subject: |
|
|
Jepp, og det funket fint for KÃ¥re. |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 21.12.2018 23:43 Post subject: |
|
|
Blir mer og mer sikker på at Horneland blir hoved frem til sommeren, og at det da kommer inn noen nye. Hvem dette blir får vi se. Er da ikke reingæli det. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
Brera Proff
|
Posted: 21.12.2018 23:48 Post subject: |
|
|
Håper Horneland iallefall får en sjanse før han blir dømt nord og ned. Isolert sett virker han som en solid trener, selv om jeg også gjerne skulle sett et større navn. |
|
Back to top |
|
 |
Pinne69 Proff
|
Posted: 21.12.2018 23:56 Post subject: |
|
|
Det må seriøst ikke bli Høinnet som hovedtrener. Da har vi gått fra å være en storklubb i Skandiniavia til å være fornøyd om vi slår ut Buvik i cupen:( _________________ "Kvikk i røttern" |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 22.12.2018 00:03 Post subject: |
|
|
Noen som vet hva løfaldli skriver om styret på forsiden av adressa? _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 22.12.2018 00:11 Post subject: |
|
|
Inntil vi får noe offentlig fra kubben:
https://zippy.gfycat.com/...ilisk.webm
[Editert for å unngå problematikk med embedding]
Last edited by larsarus on 22.12.2018 13:44; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Loffinj Junior
|
Posted: 22.12.2018 00:16 Post subject: |
|
|
Får ingen sjanse herfra ihvertfall. Vet hvilken ultradefensiv drillo/Semb fotball han står for og går utifra at han blir hentet pga av den. Gir jo ikke mening og ansette han til å spille offensiv fotball. Da hadde de lett andre steder, ellers så er det bare total inkompetanse i styre og stell.
Mer håper en tror lenger at han er tiltenkt en assistent rolle, men begynner vel å innse det utenkelige..
Sesongkort blir det ihvertfall ikke enda.. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 22.12.2018 00:21 Post subject: |
|
|
Synd butikkene er stengt for det er en del her som virkelig hadde trengt å få seg litt is i magen. Ting er langt fra avgjort enda og det skader ikke å sitte med litt kule vrangforestillinger frem til noen blir annonsert. Nei, folk må joine meg i universet der vi har Bielsa som trener. Her har vi alt vunnet CL _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 22.12.2018 00:22 Post subject: |
|
|
Herre, dette her kan enten bli himmel eller helvete. Og slik ting har gått i det siste, så heller det mot det siste. _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 22.12.2018 00:37 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Jeg nekter å tro at styret er såpass nedsnødd. |
Vi snakker om Rosenborg. Klubben som ansatte Per Joar Hansen som hovedtrener. Attpåtil to ganger. Såklart er styret så nedsnødd. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Notorisk toilprat Junior
|
Posted: 22.12.2018 01:02 Post subject: |
|
|
Loffinj wrote: | Får ingen sjanse herfra ihvertfall. Vet hvilken ultradefensiv drillo/Semb fotball han står for og går utifra at han blir hentet pga av den. Gir jo ikke mening og ansette han til å spille offensiv fotball. Da hadde de lett andre steder, ellers så er det bare total inkompetanse i styre og stell.
Mer håper en tror lenger at han er tiltenkt en assistent rolle, men begynner vel å innse det utenkelige..
Sesongkort blir det ihvertfall ikke enda.. |
Drillo sto aldri for ultradeffensiv fotball. Han spilte gjennombruddshissig men med fokus på deffensiv struktur. Mer offensivt enn danmarks såkalte offensive fotball under morten olsen, med klassisk dansk 4-3-3. Det var som å se maling tørke det. Klassisk dansk balltrilling, som de selv oppfatter som offensiv og underholdende fotball. Men horneland er mer en som omstiller seg ut i fra hva han har å spille med. Blir han sittende med denne rosenborgtroppen så blir det garantert ultradeffensiv rævvafotball. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 22.12.2018 01:32 Post subject: |
|
|
Yv89 wrote: | Greia med en trener og manager er at de to skal ha et så tett samarbeid og tillitsbånd at manageren skal kunne ta ut laget ut ifra trenerens anbefalinger. |
Nettopp, og derfor skjønner jeg ikke at man er så ubetinget positiv til et eventuelt trenerteam (Hjul og Horn) som aldri har møtt hverandre før, har veldig forskjellig fotballfilosofi og begge virker som typer som trives tett på spillerne _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 22.12.2018 06:14 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Snarere Bjørns ferdigheter, og rollen som høykompetent makker til Nils Arne. Men du skjønte nok det. |
Nei, for meg var Bjørns personlighet og karakter sterkt knyttet til hans egenskaper som medarkitekt. Helt umulig å knytte overgangshora Horneland til Bjørn Hansen. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 22.12.2018 06:19 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Jeg lanserer en ny teori. Horneland ansettes faktisk som hovedtrener, men får storfisken over seg som manager. |
Da blir det trampeklapp fra NAE. Han vil jo ha flest mulig på kontoret og færrest mulig på feltet. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 22.12.2018 08:04 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | KitWalker wrote: | Jeg nekter å tro at styret er såpass nedsnødd. |
Vi snakker om Rosenborg. Klubben som ansatte Per Joar Hansen som hovedtrener. Attpåtil to ganger. Såklart er styret så nedsnødd. |
Det er dessverre altfor mange som glemmer dette hver gang vi venter på noe. Folk tror klubben har dyktige folk for deretter å gå helt i fistel når man ser hvor dårlig jobb som er gjort. Det er ikke overraskende at det gjøres dårlig jobb så lenge klubben består av inkompetanse.
Hesten er jo bare et eksempel. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 22.12.2018 08:42 Post subject: |
|
|
Ja, man må ha i mente at Perry-ansettelsen kun var en avgjørelse midt i laget. Vi må påregne mye verre scenari. Kjetil Rekdal, Horneland, Perry, Nils Johan Semb. Alt er mulig liksom. |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 22.12.2018 09:38 Post subject: |
|
|
JA, så blir det vel Erik Horneland da, med Søder som delbetaling. Får bruke jula til å venne meg til tanken og glemme den RDB/Coolen løsningen som jeg hadde sånn troa på. Det er uansett et steg opp fra assistenten til Viking. Arbeidsforholdene og materiellet/økonomien bør jo gi Hornelang muligheten til å toppe fjerdeplassen han klarte med Haugesund i år. |
|
Back to top |
|
 |
|