View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Captain Veteran
|
Posted: 20.12.2018 18:08 Post subject: |
|
|
Horneland burde være kjent for de fleste som følger med på norsk fotball. Levert ok resultater med et middels lag, samt gjort det godt med U-landslag tidligere. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
Notorisk toilprat Junior
|
Posted: 20.12.2018 18:10 Post subject: |
|
|
Captain wrote: | Horneland burde være kjent for de fleste som følger med på norsk fotball. Levert ok resultater med et middels lag, samt gjort det godt med U-landslag tidligere. |
Det samme har skullerud. Det samme har Perry.
Masse flinkte og dyktige trenere på flere nivå. Et lag som Rosenborg trenger en ENER, en ordentlig BOSS med pondus. Det får vi ikke nå |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 20.12.2018 18:11 Post subject: |
|
|
Notorisk toilprat wrote: | niccolai wrote: | Jeg har lenge forsvart klubbens sparking av KI, og mente det var en riktig avgjørelse.
De sa at prossesse med å finne en ny trener skulle starte med en gang.
Ut i fra det vi har hørt, satt de hele trenerjakten på vent, siden Coolen fikk gode resultater. Nå gikk det litt tråere med Coolen, og ting var vel ikke så rosenrødt som det først så ut til.
Så begynte de jakten i november, og ut i fra det vi har rapporter om så har de ikke kommet noen vei.
Bakke og Horneland har vel blitt forespurt en vikar rolle, noe Solskjær har i Man utd
Blir Horneland presentert som vår nye hovedtrener, bør hele styret bli kicket ut av portene på brakka.
Sparker KI. Hvem blir erstatter. Horneland fra FKH?!.
HÃ¥per at jeg tar feil.
Ut i fra at ingen på brakka har ville gått ut med trener eller ingen lekkasjer har forekommet. Tolker jeg det dithen at RBK har null kontroll på ting, og at vi er milevis unna Hjulman og Bosz.. eller andre respektable trenere.. |
Helt enig. De har holdt oss for narr rett og slett. De sparket kåre uten en plan for en erstatter. Tydeligvis håpte de at Coolen skulle være bra nok |
Håper KI og Hoftun vinner fram, fordi blir Horneland ansatt, er sparkingen totalt usakelig!.. Rister oppgitt på hodet her jeg sitter.
Vi har hørt om Bakke og Horneland. Så RBK har ikke vært tett for lekkasjer. Hvorfor skal de plutselig klare å holde tett om en mulig stor hovedtrener? Gir ingen mening. Koteng og CO har null kontroll... absolutt nada.. Er så oppgitt.. sint, og lei meg..
Horneland er etter mitt skjønn på nivå med Perry. Altså han har null å vise til, absolutt ingenting. Sprudlet det så veldig av FKH? Nei. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 20.12.2018 18:14 Post subject: |
|
|
Ã… sparke KI etter 4Ã¥r og erstatte med EH er et scoop pedagogisk.
Resten gjenstår å se, men jeg forventer at PAH og capt Jensen tar tak i gruppa.
De kjenner 433 og har lønn og hår i ræva.
Samarbeid! |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 20.12.2018 18:14 Post subject: |
|
|
Herregud, pust med magen. Ingenting er offentlig enda. La oss vente med å høvle alt og alle til når fakta ligger på bordet. |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 20.12.2018 18:17 Post subject: |
|
|
trollmannen wrote: | Litt greit å vite fakta om Horneland før alle snakker i vei. Ting kommer til å skje før jul.
Han er født og oppvokst med 4-3-3. Både som spiller og trener. Tankesettet hans med defensiv prioritering er selvsagt, når FKH har de spillerne de har til rådighet. Horneland er en jern mann, og vil ikke ha noe problemer med å sette på plass denne troppen. Sannsynligvis den sterkeste fotballfaglige treneren i norsk fotball.
I utgangspunktet ble han forespeilet en rolle frem til sommeren, før Hjulmand kommer. Usikkerhet rundt Hjlumand gjør nå at saken står litt annerledes til. Hjulmand er fremdeles het.
Rosenborg har holdt flere kort varme, og er over på ett annet interessant navn til å supplere Horneland med. |
SÃ¥ Hjulmand var navnet du skrev? |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 20.12.2018 18:19 Post subject: |
|
|
niccolai wrote: |
Vi har hørt om Bakke og Horneland. Så RBK har ikke vært tett for lekkasjer. Hvorfor skal de plutselig klare å holde tett om en mulig stor hovedtrener? Gir ingen mening. Koteng og CO har null kontroll... absolutt nada.. Er så oppgitt.. sint, og lei meg. |
Har de lekkasjene kommet fra brakka? |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 20.12.2018 18:20 Post subject: |
|
|
Notorisk toilprat wrote: | Captain wrote: | Horneland burde være kjent for de fleste som følger med på norsk fotball. Levert ok resultater med et middels lag, samt gjort det godt med U-landslag tidligere. |
Det samme har skullerud. Det samme har Perry.
Masse flinkte og dyktige trenere på flere nivå. Et lag som Rosenborg trenger en ENER, en ordentlig BOSS med pondus. Det får vi ikke nå |
Det er vel irrelevant hva Skullerud og Perry har gjort? Jeg svarte deg direkte på det du skrev; "Her sparker de vår mest suksessfulle trener siden NAE og ansetter noen mange ikke viste hvem var for noen uker siden." Jeg regner sterkt med at de fleste som følger med på norsk fotball vet hvem denne mannen er. Så er spørsmålet: Hvordan vet du om Horneland ikke er en boss med pondus? Slik jeg har forstått det på de i og rundt Haugesund, så er det vel lederskap og det å stille krav han er god på. Da får vi vel en med pondus(?) _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 20.12.2018 18:21 Post subject: |
|
|
Koteng stiller på 'god ettermiddag trøndelag' p1 i morgen. Er Wolden på vakt kjøres det vel noen aha-låter. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 20.12.2018 18:21 Post subject: |
|
|
Jeg forsvinner tilbake inn i vrangforestillinga mi med Bielsa og Klopp som RBK trenrere. På den måten kan jeg i hvertfall være glad frem til Jul/ny trener anonseres _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 20.12.2018 18:28 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | niccolai wrote: |
Vi har hørt om Bakke og Horneland. Så RBK har ikke vært tett for lekkasjer. Hvorfor skal de plutselig klare å holde tett om en mulig stor hovedtrener? Gir ingen mening. Koteng og CO har null kontroll... absolutt nada.. Er så oppgitt.. sint, og lei meg. |
Har de lekkasjene kommet fra brakka? |
Det er det vel det samme? Lekkasjer har kommet.
Om de har hatt en annen de er i samtaler med, så hadde det garantert kommet noen form for lekkasjer. De har ikke klart å holde tett såpass lenge. Altså hverken fra RBK eller fra en eventuelt hovedtrener.
At noen i det hele tatt prøver å framstille EH, som en "pedagogisk dyktig", og "han er et bra valg" osv.. er helt hinsides. Vi kunne like gjerne ha ansatt Perry igjen.
Jeg trodde faktisk at RBK skulle gå for en utenlandsk trener, som f.eks i nederland/tyskland. Dette er helt hårreisende.
Hva med å se til Sverige? EH? er det virkelig det vi skal sitte med som hovedtrener? huff.. huff..
Har lenge hatt samme syn som KitWalker, men nå begynner vi å se konturene av at styret som så til de grader har null kontroll.
Hvorfor ikke bare fortsette med Coolen? .. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
WanAn Proff
|
Posted: 20.12.2018 18:30 Post subject: |
|
|
Klarer liksom ikke se for meg at RBK bruker penger på å kjøpe fri Horneland når de allerede har Coolen som kunne vikariert fram til sommeren. Regner med FKH skal ha en god del mill for å la han gå.
Forstår heller ikke at de samtidig skal kunne få inn en storfisk som de skal lønne samtidig. FKH har Emberland som assistent så trenermessig så er de eventuellt sikret tenker jeg. Er nok mer ett økonomisk spørsmål.
Å hva er poenget med å holde dette hemmelig hvis de allerede har en topp trener klar? Synes det virker sannsynlig at Horneland faktisk er tilbudt Hovedtrenerrollen. Å det eneste jeg ser han har som kåre ikke hadde er krav til spillere og deffensiv orientering ifh til knallhard jobbing. Men time will show... |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 20.12.2018 18:35 Post subject: |
|
|
Får bare håpe at Horneland viser seg å være en bedre trener enn antatt.
Eneste håper jeg holder på.. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 20.12.2018 18:36 Post subject: |
|
|
Selv om jeg hadde satt pris på et stort navn som igjen trakk store spillere, mener jeg at det er viktigere med riktig mann med riktig kompetanse. Derfor er jeg mer skeptisk til nederlendere med store spillerkarrierer bak seg, enn talentfulle og velutdannede nordmenn fra, helt hypotetisk, Rogaland.
Derfor hadde jeg også akseptert treneren til Moi som rykket ned fra fjerdedivisjon i år, om styret mente han var rett mann. I alle fall til han hadde motbevist at han fortjente min tillit. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 20.12.2018 18:38 Post subject: |
|
|
Aldri i verden om denne spillergruppa vi har idag ville satt seg i respekt for en Horneland som hovedtrener. Aldri!
Det er jeg helt sikker på at de som er på brakka vet også.
Det har en annen med mer tyngde som hovedtrener. Alt annet er meningsløst. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 20.12.2018 18:40 Post subject: |
|
|
Er ingen tvil om at Horneland kan faget sitt. Er ikke der skoen trykker. |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 20.12.2018 18:41 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Aldri i verden om denne spillergruppa vi har idag ville satt seg i respekt for en Horneland som hovedtrener. Aldri!
Det er jeg helt sikker på at de som er på brakka vet også.
Det har en annen med mer tyngde som hovedtrener. Alt annet er meningsløst. |
Her tror jeg du tar feil. Er nok desverre Horneland som er vår nye hovedtrener. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 20.12.2018 18:44 Post subject: |
|
|
Som sagt: Det gir ingen mening, så jeg følger min egen fornuft og forholder meg rolig til at noe bra som vi alle vil være fornøyd med kommer inn. |
|
Back to top |
|
 |
NorthValley Senior
|
Posted: 20.12.2018 18:49 Post subject: |
|
|
Er noe som skurrer, hvorfor ansette Horneland som f. eks assistenttrener? Ønsker ikke alle hovedtrenere i hele verden, en assistent som kjenner klubben fra før? Rambo må jo være drømmeassistenten for en ny hovedtrener. Horneland MÅ jo være i samtaler for å bli ny hovedtrener og ikke assistent... |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 20.12.2018 18:55 Post subject: |
|
|
Da Kåre ble ansatt var det mange som hevde både øyenbrynt og andre muskler, man kunne se at det var et steg i riktig retning. Perry hadde fått i oppgave å ta oss tilbake til røttene men feiget ut og sendte ut laget i 4-4-1-1 etter fire serierundet.
Kåre var en mann som i allefall prøvde å spille noe som lignet på 4-3-3. Han fikk også suksess, selv om spillet aldri var eggensk - noe blant annet Drillo påpekte allerede i 2015.
Når Coolen med sin nederlandske 4-3-3-bakgrunn kom inn kunne man se den røde tråden. Dette var et steg framover for at Rosenborg skal kunne spille rosenborgsk selv i en verden hvor Eggen ikke alltid er tilgjengelig.
Selv om Horneland helt sikkert er en flink fyr klarer jeg ikke å se hvor han passer inn i den røde tråden som har gått siden vi startet det såkalte «tilbake til røttern»-prosjektet. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 20.12.2018 18:56 Post subject: |
|
|
Rambo stiller opp når klubben virkelig trenger han, men det virker ikke som om hans ønske er å være i stormen sammen med A-laget.
Horneland sier selv han er folkesky og holder seg unna rampelyset. Da passer en "Hansen"-rolle i Rosenborg kanonbra, mens en hovedtrener-rolle ville han være i konflikt med fra dag én.
Last edited by larsarus on 20.12.2018 18:57; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 20.12.2018 18:57 Post subject: |
|
|
Rambo ønsker ikke å være permanent assistenttrener for a-laget. Ønsker å gå til sin gamle jobb. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 20.12.2018 19:00 Post subject: |
|
|
Horneland? Erna må gå! |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 20.12.2018 19:03 Post subject: |
|
|
Nå har jeg resignert såpass i denne trenerjakten at Horneland egentlig virker helt greit.
Så er det kanskje greit å nevne at superdefensive Haugesund under Horneland kun scoret seks seriemål mindre enn Rosenborg i 2018.
Når VG er såpass bombastiske pleier de som regel å sitte på ganske solide kilder - spesielt når Svea har byline. |
|
Back to top |
|
 |
VÃ¥r Herre Proff
|
Posted: 20.12.2018 19:05 Post subject: |
|
|
Uansett hvor god Horneland skulle være blir vel dette tilnærmet krise for sesongkortsalget og farvel til sittende styremedlemmer som neppe kan håpe på gjenvalg. Dette er en nødløsning deluxe. Mageplask om vi ender opp med Haugesunds trener som hovedtrener i januar. _________________ Herre går bra? |
|
Back to top |
|
 |
|