View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Barney Veteran

|
Posted: 20.12.2018 15:56 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: |
Blir Horneland hovedtrener så blir det tungt frem til seriestart mentalt, men presterer vi sterkt, spiller leken offensiv fotball og er godt trent: Ja da er jeg fornøyd etterhvert  |
For all del, kjempeflott om det blir sånn, men nå har vel Horneland uttalt i intervju med VG for et års tid siden at han er en trener som fokuserer klart mest på det defensive når han trener et lag. Det er først og fremst det som er sjokkerende med tanke på ansettelse i RBK. Dersom vi først skal hente en trener fra et "lavere" nivå kan vi like gjerne hente Maalen da. Han er i det minste mer kristen enn paven når det kommer til spillestil. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 20.12.2018 15:57 Post subject: |
|
|
Har blitt mer og mer venn med tanken om Hornis som hovedtrener. Men håper på større ambisjoner i trenervalg fortsatt, helt klart. |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 20.12.2018 16:02 Post subject: |
|
|
Hvis Horneland blir trener frem til sommeren fordi han som egentlig skal bli hovedtrener ikke fikk lov til å reise vekk (eksempelvis Nordskjælland ville ikke slippe Hjulmand før kontrakten løper ut) så er det innafor. I så fall er vel Horneland tiltenkt rollen som assistent når hovedtreneren ankommer.
Men hvis Horneland nå blir hovedtrener på permanent basis så er det utafor i mitt hode. Han er ikke en 4-3-3-trener med erfaring fra internasjonal fotball. Da blir jeg litt forvirret og skuffet.
Jeg tror ikke det blir Horneland på permanent basis - da kunne vi like gjerne kjørt videre med Coolen og forsøkt å få tak i noen andre etter hvert.
Tipper det enten blir Horneland midlertidig eller at vi får inn både Horneland og en ny hovedtrener allerede nå. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
Mr.koteng Junior
|
Posted: 20.12.2018 16:03 Post subject: |
|
|
står det noe nytt i saken til adressa? _________________ "Det ska itt stå på pænga" |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 20.12.2018 16:05 Post subject: |
|
|
Nei, egentlig ikke. Bare at Horneland er nære, og at han antageligvis blir en del av et ‘team’, aka assistent til sommeren eller noe. |
|
Back to top |
|
 |
enur81 Senior
|
Posted: 20.12.2018 16:13 Post subject: |
|
|
Jeg tipper at de har hatt R. De Boer klar lenge og at de nå får på plass Horneland som assistent  |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 20.12.2018 16:13 Post subject: |
|
|
At Horneland blir ny hovedtrener skjer ikke. Det blir for bakvent og jeg har null stressnivå rundt det. Han skal inn som assistent. At han, som 442-mann og således egentlig litt trøblete utsikter til forfremmelse, skal gå fra hovedsetet i Haugesund til assistent i Rosenborg er da såpass lite sannsynlig at det nesten bare MÅ være lovnader om en seriøst, skikkelig overraskende stor signering av hovedtrener. Gidder du bli assistent i RBK bak Hjulmand??? Jeg ser liksom ikke for meg det..... MÅ være noe større!!! _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 20.12.2018 16:16 Post subject: |
|
|
Selv er jeg ganske positiv til Horneland (gitt at det er assistent han blir, noe jeg syns det tyder på). Han virker ikke som en som lar seg pille på nesen og setter tydelige krav til spillerne. Haugesund har også imponert stort under han, til tross for at spillerne ikke er all verdens.
Horneland pluss Wenger? Lite sannsynlig, men jeg har tro på at vi får inn en hovedtrener som er offensiv i spillestilen, så får Horneland bli den nye Bjørn Hansen. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 20.12.2018 16:18 Post subject: |
|
|
Og adressa har sluttet med å bruke «Hovedtrener» når de omtaler navn som Horneland m.fl. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 20.12.2018 16:21 Post subject: |
|
|
Gitt manglende erfaring med 4-3-3 vil Horneland være et mildt sagt merkelig valg som hovedtrener. Da ville jeg heller hatt Maalen. Når det er sagt så er det mye positivit ved Horneland. Veldig god til å sette krav til spillere, få spillere til å tro på prosjekt, og god til å få lagene dyktig på presspill - noe vi er tidvis veldig dårlige på, hvor Sarpsborg har satt en god standard i norsk sammenheng. |
|
Back to top |
|
 |
Mr.koteng Junior
|
Posted: 20.12.2018 16:21 Post subject: |
|
|
Horneland som assistent: helt konge!
Horneland som hovedtrener: krise!
står mellom himmel og helvete nå. _________________ "Det ska itt stå på pænga" |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 20.12.2018 16:26 Post subject: |
|
|
Adressa satser høyt på at Horneland blir en av 2 (sidestilte?) trenere. De bruker hverken betegnelsen hovedtrener eller assistent, men gjentar til det kjedsommelige ideen om et team: teamløsning, trenerteam osv...
Personlig tror jeg de synser på lik linje som oss her på forumet og egentlig ikke vet noe konkret _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
Last edited by PauloSilas on 20.12.2018 16:30; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 20.12.2018 16:29 Post subject: |
|
|
Hadde vært gull med en assistent som holdt orden i rekkene når hovedtreneren tenker store tanker. Dette ser ut som en som klarer å banke latsabber på trening. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 20.12.2018 16:46 Post subject: |
|
|
sidney wrote: | Dette ser ut som en som klarer å banke latsabber på trening. |
Er det så lurt å yppe seg når Bendtner er i troppen da? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 20.12.2018 16:48 Post subject: |
|
|
Lenge til Bendtner kommer tilbake fra fengsel. |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 20.12.2018 16:56 Post subject: |
|
|
Ser VG skriver at Horneland skal være forespeilet en hovedtrenerjobb, ikke assistenttrener slik han ble tilbudt forrige uke. Tar dette med ei klype salt, har vel vært en del synsing blant journalistene de siste ukene og dagene. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 20.12.2018 16:57 Post subject: |
|
|
VG wrote: | Forskjellen fra de nye samtalene og de forrige er at han nå skal være aktuell som RBKs nye hovedtrener, mens han i utgangspunktet var aktuell som assistent/trener i tospann med danske Kasper Hjulmand fra sommeren av.
VG vet at Rosenborgs sportssjef Stig Inge Bjørnebye lenge har vært en beundrer av Horneland, for måten han trener spillerne sine på. «Høyoktan»-fotballen til FKH er noe som har imponert Bjørnebye, i tillegg til Hornelands personlighet.
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 20.12.2018 16:58 Post subject: |
|
|
United får Solskjær som trener og rbk Horneland.
Det hadde vel gitt litt odds for noen måneder siden. _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 20.12.2018 17:00 Post subject: |
|
|
Flere kilder opplyser til NRK at Eirik Horneland er så godt som klar for en trenerjobb i RBK. Det er ikke kjent om han blir hovedtrener eller assistent.
https://www.nrk.no/sport/...1.14350624
Da ser det ut som han kommer hvert fall. Så får vi håpe Hjulmand kommer i sommer også. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 20.12.2018 17:05 Post subject: |
|
|
"bettingselskapene er 99,9 % sikre på at Horneland nå blir ny trener i Trondheim" |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 20.12.2018 17:07 Post subject: |
|
|
Om det er Horneland som dras opp av vannet som hovedtrener, er det mer tang enn godt matkjøtt på den kroken Koteng heiv i vannet for å fange storfisk. Isåfall ble vi supportere lurt av at det var noe jævlig spenn på den stanga mens han sveivet litt tidligere i høst. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 20.12.2018 17:07 Post subject: |
|
|
Denne gangen bør de gå all-in med en ikke alt for kostbar fallskjerm. Å ansette en ny midlertidig trener på prøve er helt meningsløst. Det bør være et stort eksistensielt prosjekt som spillerne kan tro på, ikke en ny ventepølse. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 20.12.2018 17:09 Post subject: |
|
|
SÃ¥ langt jeg har sett har Horneland ingen erfaring med 4-3-3 hverken som spiller eller trener? |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 20.12.2018 17:11 Post subject: |
|
|
Spilte vel 433 med u-19 landslaget _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
Mr.koteng Junior
|
Posted: 20.12.2018 17:12 Post subject: |
|
|
Er for meg helt ubegripelig hvis Rosenborg ikke klarer å tiltrekke seg en bedre trener enn Eirik horneland. hvis det er tilfelle ville det vært helt tragisk. Når Stabæk klarer å hente bob og vi bruker et halvt år på en "omfattende" trener prosess og ender opp med en 4-4-2 trener  _________________ "Det ska itt stå på pænga" |
|
Back to top |
|
 |
|