English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 358, 359, 360 ... 779, 780, 781  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 13:28    Post subject: Reply with quote

Veit ikke hvilken boble styret lever i om de trur at noen i ledende stilling i eliteserien vil være assistenten til en trener som folk knapt hadde hørt om før han plutselig ble presentert som trener for Rosenborg. Hvis det er noe vi har tenkt å gjøre så er det for å ha han som samarbeidspartner til Coolen hvor de er likestilt, men det kommer aldri i verden til å funke lenger enn 2 uker før spillerne er så forvirra at de løper i sirkel.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 13:31    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg vedder gjerne en kasse øl på at dette ikke er planen. Det høres nøyaktig ut som et syltynt forsvar for idéen om at hele trenerjakten har vært en skinnprosess for å ansette Coolen på fast basis. Og det stemmer bare ikke, verken med de uttalte ambisjonene eller det knøttlille som har kommet fram om prosessen. Coolen ansettes ikke fast som manager, med eller uten profilert hovedtrener.

Når det er sagt: hvis alle planer om å signere mer profilerte trenernavn faktisk har falt i fisk kunne dette vært en ganske trygg, og noenlunde sannsynlig mellomløsning fram til noe mer langvarig kom på plass. Bedre det enn å ansette en dårlig løsning som hovedtrener. Coolen er sterk på det taktiske, kjenner spillestilen og filosofien, men mangler kanskje gjennomslagskraften spillergruppa trenger for å komme seg ut av en litt negativ spiral på trening.

Som sagt, dette er bare min teori basert på det lille jeg har hørt. Har ingen kilder på innsiden og ingen formening om hva styret har bedrevet de siste 5 månedene med i forbindelse med prosessen rundt trenerjakten. Men sånn rent logisk synes jeg min teori vel så sannsynlig som mye annet som har blitt nevnt selv om jeg slett ikke er villig til å vedde en kasse øl
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 14.12.2018 13:40    Post subject: Reply with quote

Haha ja, det er jo slett ingen usannsynlig teori sammenlignet med mange av de som har blitt lansert både her og i media (Kjetil Rekdal? Come on).

Jeg er bare ikke enig i tankegangen Smile
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 14.12.2018 13:47    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Hvis det er noe vi har tenkt å gjøre så er det for å ha han som samarbeidspartner til Coolen hvor de er likestilt, men det kommer aldri i verden til å funke lenger enn 2 uker før spillerne er så forvirra at de løper i sirkel.

Den tanken tror du tydeligvis de er truende til å ha i styret, dog - at de ikke skjønner det samme som deg?
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 14:04    Post subject: Reply with quote

Beklager, men ser rett og slett ikke hvordan du kan komme til den konklusjonen uten å gjøre noen ville "antagelser".

1) At Koteng er svak for Coolen
2) At Kotengs er den som velger den neste treneren, og ikke bare er den personen som fronter styret i media.
3) At Koteng mener at det er helt greit å ha en "svak person" som øverste leder av prestasjons-gruppa til tross for at han har sett at dette ikke har fungert tidligere.
4) At Koteng mener at det er helt greit å "låse seg fast" på en manager før han vet at den totale pakken er god nok.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 14:19    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Lomaxx wrote:
Hvis det er noe vi har tenkt å gjøre så er det for å ha han som samarbeidspartner til Coolen hvor de er likestilt, men det kommer aldri i verden til å funke lenger enn 2 uker før spillerne er så forvirra at de løper i sirkel.

Den tanken tror du tydeligvis de er truende til å ha i styret, dog - at de ikke skjønner det samme som deg?

Det var mer en respons til Paulos tro om at Coolen kom til å bli manager med en annen trener i eliteserien. Jeg trur absolutt ikke at vi kommer til å ha en to trener løsning med likestilte trenere. Det trur jeg ikke at styre er forvirra nok til å tru en gang.

Jeg liker å leve i et univers der inntil vi får bekreftet hvilken man som tar ledelsen i laget så er vår fremtidige trenerduo Bielsa med Klopp som assistent.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 14:30    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
Beklager, men ser rett og slett ikke hvordan du kan komme til den konklusjonen uten å gjøre noen ville "antagelser".

1) At Koteng er svak for Coolen
2) At Kotengs er den som velger den neste treneren, og ikke bare er den personen som fronter styret i media.
3) At Koteng mener at det er helt greit å ha en "svak person" som øverste leder av prestasjons-gruppa til tross for at han har sett at dette ikke har fungert tidligere.
4) At Koteng mener at det er helt greit å "låse seg fast" på en manager før han vet at den totale pakken er god nok.

Så lite som har kommet ut blir det noen ville "antagelser" uansett hvordan man vrir og vender på det og ja, jeg innrømmer gjerne at min teori har noe
veldig usikre momenter.

NÃ¥r jeg skriver Koteng kunne jeg like godt skrevet styret. Tror ikke Koteng driver noe enmannshow men siden han fronter styret som du sier bruker jeg Koteng/styret synonymt.

1) Styret liker Coolen og/eller de mener han er bedre enn andre aktuelle alternativer
2) se over
3) Styret mener Coolen er rett person men at han trenger en assistent med komplimentære ferdigheter
4) Akkurat det med å låse seg fast gjør de jo på sett og vis uansett om det er Coolen, Hjulmand, Bosz eller noen andre dersom de velger hovedtrener før de velger assistent eller motsatt
Huber
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 14:47    Post subject: Reply with quote

1-3) Jeg har til gode å se noen solide signaler som tilsier at styret er svake for Coolen.

4) Det er en relativt klar forskjell på det å låse seg fast med Coolen som de ifølge din tankerekke i seg selv er en svak løsning, og som trenger en solid partner, og det å låse seg fast i personer som Hjulmand og Bosza som i seg selv er solide løsninger.
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 14:52    Post subject: Reply with quote

jeg er drittlei av å vente !!! holder på å bli GAAAAAAAAALLLLLL

noen som vet når de er tilbake i Trondheim igjen ?
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 14:54    Post subject: Reply with quote

Skjer sikkert ingenting på denne siden av helga. Har allerede slitt ut fire F5 knapper.
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 14.12.2018 14:58    Post subject: Reply with quote

PauloSilas din teori er like god som alt annet som er presentert her på forumet all den tid ingen egentlig vet noe som helst. Vi har vel snart nevnt alle mulige utfall så det er ganske sikkert at noen kommer til å få rett og kommer til å slå seg på brystet Very Happy

Det som taler mot Coolen er at vi sparker en trener med 3 strake gull pga manglende utvikling. Det har vært negativ støy rundt klubben siden sparkingen av Kåre. Coolen fikk en fin start men senere null utvikling. Samme som Kåre, resultater med ingen utvikling i spillet selv etter halv sesong som hovedtrener. Å gå for Coolen som hovedtrener vil garantert skape enda mer støy og på ingen som helst måte dempe den. Når styret velger å ta så tøffe valg ville det være utrolig merkelig å gå for en akademisjef som etter halv sesong ikke har revolusjonert spillestilen. Det er ikke manglende resultater i Norge som er problemet, det er utviklingen som gjør at vi igjen kan bli outsidere i Europa. Da trenger vi en ny trener med erfaring og autoritet. Valget av Coolen som hovedtrener kan på ingen som helst måte forsvares og enda mindre etter høstens negative omtaler av klubben på løpende bånd. Eneste som kunne gjort Coolen spiselig for media er dersom man hadde sett klar fremgang i spillestilen og vi hadde spilt bra og tatt en del poeng i Europa. Når det ikke gikk slik vil det å gå for Coolen være utrolig upopulært valg hos så og si alle, fra media til supportere når det siste inntrykket folk sitter med er at det er den svakeste prestasjonen i Europa noen sinne eller på år og dag. Vi sparker Kåre fordi vi ikke har nærmet oss nivået i Europa og går for den treneren med den svakeste prestasjonen i Europa i manns minne? Nei, tror ikke det.
puckno
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 15:31    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Coolen har ledet oss godt gjennom en vanskelig tid med svært mye skader. Skulle jeg gjort meg opp en mening om jeg 'ser en utvikling eller ikke' kunne vi tatt den praten etter en vinteroppkjøring og en vår, å ta den praten nå etter en høst som denne synes jeg rett og slett ikke er relevant! Dette er dilemmaet med å ansette en trener i sommervinduet.
Back to top
Talentløs
Senior

PostPosted: 14.12.2018 15:32    Post subject: Reply with quote

Jeg får en følelse av at det ansettes en trener, som blir like overraskende for oss, som da vi signerte Denic.
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 14.12.2018 15:37    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
PauloSilas din teori er like god som alt annet som er presentert her på forumet all den tid ingen egentlig vet noe som helst. Vi har vel snart nevnt alle mulige utfall så det er ganske sikkert at noen kommer til å få rett og kommer til å slå seg på brystet Very Happy

Det som taler mot Coolen er at vi sparker en trener med 3 strake gull pga manglende utvikling. Det har vært negativ støy rundt klubben siden sparkingen av Kåre. Coolen fikk en fin start men senere null utvikling. Samme som Kåre, resultater med ingen utvikling i spillet selv etter halv sesong som hovedtrener. Å gå for Coolen som hovedtrener vil garantert skape enda mer støy og på ingen som helst måte dempe den. Når styret velger å ta så tøffe valg ville det være utrolig merkelig å gå for en akademisjef som etter halv sesong ikke har revolusjonert spillestilen. Det er ikke manglende resultater i Norge som er problemet, det er utviklingen som gjør at vi igjen kan bli outsidere i Europa. Da trenger vi en ny trener med erfaring og autoritet. Valget av Coolen som hovedtrener kan på ingen som helst måte forsvares og enda mindre etter høstens negative omtaler av klubben på løpende bånd. Eneste som kunne gjort Coolen spiselig for media er dersom man hadde sett klar fremgang i spillestilen og vi hadde spilt bra og tatt en del poeng i Europa. Når det ikke gikk slik vil det å gå for Coolen være utrolig upopulært valg hos så og si alle, fra media til supportere når det siste inntrykket folk sitter med er at det er den svakeste prestasjonen i Europa noen sinne eller på år og dag. Vi sparker Kåre fordi vi ikke har nærmet oss nivået i Europa og går for den treneren med den svakeste prestasjonen i Europa i manns minne? Nei, tror ikke det.

Tja, nå vil jeg si at det målet vi scorte i går var et tegn på utvikling når vi endelig slapp å ha det voldsømte dovendyret i troppen og vi faktisk hadde en aktiv spiss i boksen. Plutselig mye farligere fra kant og back med engang.

Men det er svakt av Coolen å ikke benke Bendtner så han har seg selv å takke for at vi har lidd under at han skal spille. Ingen tvil om at Coolen er den beste treneren vi kan få tak i så om vi kvitter oss med spillere som er for store for coolen, så kan han sette sitt preg på spillet. Ingen trenere i den dammen vi fisker i som vil være noe bedre skikket til å få skikk på nåværende tropp, men vi trenger en assitent til coolen som kjenner ligaen bedre og kan overtale nye spillere til å blø for coolen.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.12.2018 15:50    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Pappelg
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 15:56    Post subject: Reply with quote

Gjetter på at det var på tysk og ikke engelsk Very Happy
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 15:57    Post subject: Reply with quote

Nå begynner den uavklarte trenersituasjonen å gå alvorlig utover sesongkort, innkjøp av spillere og klubbens renome. Det brennes penger, opptjent av Kåre, hver dag som går.
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 14.12.2018 15:58    Post subject: Reply with quote

puckno, de fleste er vel enige om at Coolen som vikar gjorde en kjempejobb med å gi oss de 2 titlene som er mulig å få i Norge. Ingen som vet hvordan laget med Coolen i en hel sesongoppkjøring vil bli. Når man likevel sparker Kåre er det utrolig merkelig om ikke styret skulle prøve seg på en rekke trenere på en annen hylle en Coolen eller Kåre. Eller mener du at Coolen bør være det soleklare førstevalget for styret? Poenget er vel at Coolen hadde en liten mulighet til å gjøre seg selv aktuell gjennom gode prestasjoner i Europa. Han grep ikke sjansen og bør derfor ikke være noe soleklar førstevalg eller het kandidat. Om vi der i mot feiler med å skaffe trener fra noen hyller over Kåre og må søke rundt fra samme hylle som Kåre så kan vi like godt kjøre på med Coolen til vi skaffer noe bedre.

Tror dog at vi alle venter spent på en storfisk eller mellomfisk og ikke en bitte liten fisk Very Happy
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 14.12.2018 16:17    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Nå begynner den uavklarte trenersituasjonen å gå alvorlig utover sesongkort, innkjøp av spillere og klubbens renome. Det brennes penger, opptjent av Kåre, hver dag som går.

Den ble kort den forumpausen din gitt. Very Happy
Konesseur
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 16:55    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg tar forumpause mellom hver gang jeg er innom jeg.
Back to top
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 14.12.2018 16:59    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:
FanFraSør wrote:

Tja, nå vil jeg si at det målet vi scorte i går var et tegn på utvikling når vi endelig slapp å ha det voldsømte dovendyret i troppen og vi faktisk hadde en aktiv spiss i boksen. Plutselig mye farligere fra kant og back med engang.

Men det er svakt av Coolen å ikke benke Bendtner så han har seg selv å takke for at vi har lidd under at han skal spille. Ingen tvil om at Coolen er den beste treneren vi kan få tak i så om vi kvitter oss med spillere som er for store for coolen, så kan han sette sitt preg på spillet. Ingen trenere i den dammen vi fisker i som vil være noe bedre skikket til å få skikk på nåværende tropp, men vi trenger en assitent til coolen som kjenner ligaen bedre og kan overtale nye spillere til å blø for coolen.

Godt poeng om spissen - som var Botheim. Han burde spilt fra start.
moomoo
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 17:24    Post subject: Reply with quote

Is i magen.

Detta blir bra Tommel'n opp!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 14.12.2018 17:27    Post subject: Reply with quote

Is i magen ja, lett for deg å si, begynner å bli fullt

FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 14.12.2018 17:33    Post subject: Reply with quote

Ser unektelig god ut det der haavarl. Har gått på den smellen en del ganger. Kjøpt store porsjoner for så å bare klare 20% med utrolig dårlig samvittighet over å måtte kaste resten så etter en pause klarer å dytte i meg 30% for så å prøve å gi det bort men ender med å hive 60%......
wulav
Junior

PostPosted: 14.12.2018 17:35    Post subject: Reply with quote

Tror det blir Julemanden, da han tar juleferie på søndag og Coolen sa "ask me on monday".
That makes sense?.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 358, 359, 360 ... 779, 780, 781  Next
Page 359 of 781

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb