English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 357, 358, 359 ... 773, 774, 775  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Trolling?
Senior

PostPosted: 14.12.2018 02:33    Post subject: Reply with quote

Styret har full kontroll. Hvem det er kommer ut iløpet av helgen nå!
moomoo
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 02:41    Post subject: Reply with quote

Kan jeg sove nÃ¥ trollmannen 😁

Kom akkurat pÃ¥ at fck er slÃ¥tt ut. Lanserte ikke Riseth stÃ¥le som forslag? Kan det være ham? 🤔
View user's profile Send private message
Trolling?
Senior

PostPosted: 14.12.2018 03:29    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Kan jeg sove nÃ¥ trollmannen 😁

Kom akkurat pÃ¥ at fck er slÃ¥tt ut. Lanserte ikke Riseth stÃ¥le som forslag? Kan det være ham? 🤔

Ståle er en meget god trener Tommel'n opp!
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 14.12.2018 04:36    Post subject: Reply with quote

Når vi først er i gang er det jo bare å spørre Ståle om han ikke vil bli den nye assistenten med mulighet til å rykke opp til hovedtrener om pr år. Når vi først driver og samler på nei mener jeg.
doffen
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 06:52    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Quote:
– Var dette din (Coolen) siste kamp som RBK-trener?

– I år er det det ja, smiler han.

– Også for fremtiden?

– Jeg sier det samme som i går, spør meg på mandag. Da har jeg kanskje noen svar å gi dere, sier han.

Vi får se hva han sier på mandag da, men virker rart å være så tydelig på akkurat den dagen om det ikke blir litt mer klarhet i hvem som tar over...

Disse uttalelsene, og det at Bakke & co har sagt nei får meg til å frykte at vi leter etter en som kan gå inn i et likestilt team med Coolen. Alle som kan litt om fotball, og en prestasjonsgruppe vet vel at det bør være en sjef. Ikke to/tre/fire. Dårlig ide som jeg håper de ikke har gått for.

Videre er det noe som rart ved at de to som vi vet har takket nei gjorde akkurat det. Virker rart om de skulle takke nei til RBK. Mye større klubb, mye større budsjett osv. Løs kanon på dekk av en styreleder er vel det som trekker ned. De har derfor ikke blitt tilbudt hovedtrenerjobben er vel konklusjon da.

Så til spørsmålet om de har en klar. Tviler på det. De vil slite med å holde tett så lenge, og er det en som er klar er det ikke et stort navn. Få sier nei til en jobb med Bosz osv. Unik sjanse til å lære. Det kan nesten bare bety at Coolen er klar for teamet, eller at de håper på Hjulmand som enda ikke er klar er den andre delen av teamet. Dersom Coolen ikke er klar, og Hjulmand enda ikke er klar er der en usikker faktor som lett alene kan få Bakke&co til å takke nei til å bli en del av teamet ettersom de ikke vet hvem de skal jobbe med.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 08:37    Post subject: Reply with quote

Hva er det som gjør at alle tror norske trenere vil elske å gi fra seg en sjefsrolle for å bli assistent?

Med mindre navnet virkelig er stort virker ikke det veldig logisk..
Om jeg er på listen for å bli assistent nå, er jeg sikkert aktuell som trener om X antall år og i mellomtiden vil jeg lede, ikke følge.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 09:06    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Med mindre navnet virkelig er stort virker ikke det veldig logisk..
Om jeg er på listen for å bli assistent nå, er jeg sikkert aktuell som trener om X antall år og i mellomtiden vil jeg lede, ikke følge.

Det er ingen selvfølge at det å lede i en liten organisasjon kvalifiserer til å lede i en større organisasjon. I mange tilfeller kreves det erfaring fra større organisasjon for å få det øverste lederansvaret.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 09:19    Post subject: Reply with quote

Enig, men dette er et stort LAG og et lite LAG, antall mennesker treneren skal styre er ikke veldig forskjellig.

Vi snakker i Equinor vs kiwi på hjørnet i antall mennesker her
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 09:26    Post subject: Reply with quote

antall mennesker som skal ledes i hverdagen på trening er det samme. Totalorganisasjonen som skal håndteres med presse, sponsorer, supportere etc,etc er ekstremt forskjellig, og presset er et helt annet.

Ikke sikkert at det å ha suksess i Haugesund eller Sarpsborg forbereder en trener på det uansett hvor lenge han har vært leder der. Som assistent derimot, opplever man hver dag hvordan dette preger organisasjonen.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 09:34    Post subject: Reply with quote

Uenig, med det er ikke vesentlig for denne tråden så let's just leave it at that.

Håper vi får en annonsering av ny trener i løpet av helgen!
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 09:39    Post subject: Reply with quote

Det var ikke ment som at man må ha vært assistent, men mer som at det kan også være en god og fornuftig vei for å bli leder i en større organisasjon. Smile
Back to top
Skammels!
Senior

PostPosted: 14.12.2018 09:53    Post subject: Reply with quote

Ligger her på senga i Leipzig og tenker på hva jeg ønsker meg til jul... Etter måneder med ramaskrik og dommedagsytringer fra såkalte fotballeksperter, så tenker jeg at det fort kan skje at RBK stiller lag til neste år også... Og at det fort kan bli gøy - faktisk til og med veldig gøy!

Men hva ønsker jeg meg til jul? Jeg ønsker meg så inderlig Hjulmand! Det er faktisk det eneste jeg ønsker meg - før jeg sikkert har et par nyttårsønsker knyttet til spillerstallen. Det sitrer i magen når jeg tenker på gaven som jeg kanskje, kanskje kan komme til å få... Det er hope in a hanging snore... fishsnore...

Om noen lurer på hvorfor Hjulmand, så synes jeg at følgende oversikt fra november overbeviser:

* Nordsjælland 2011-2014 - Seriegull første sesongen (49 mål/33 kamper), etter 6. plass året før (38 mål/33 kamper) han tok over. Seriesølv andre sesongen (60/33). 6. plass tredje sesongen (38/33) og ny 6. plass sesongen etter at han dro (39/33). Ett gruppespill i Europa, av tre forsøk, som direktekvalifisert til Champions League i 2012/2013 tok de ett poeng (4-18 i målforskjell) i gruppe med Shakhtar Donetsk, Juventus og Chelsea. Poenget kom i en 1-1 kamp hjemme mot Juventus. Ifølge Transfermarkt solgte Nordsjælland spillere for 1,75 m euro før gullsesongen 2011/2012 (Nicki Bille). Det ble ikke betalt overgangssummer for spillere inn. I forbindelse med 2012/2013-sesongen ble det brukt noen småsummer på spillere inn, og man fikk noen småsummer for salg. Før og i løpet av 2013/2014-sesongen solgte Norsjælland mange sentrale spillere for store penger (Bjelland, Mikkelsen, Enoch Adu, Beckmann, Parkhurst (free), uten å bruke særlig mye penger på erstattere.

* Mainz 2014/2015 - Topp 3 og ubeseiret etter 8 serierunder. Deretter 13 kamper, hvor av en eneste seier. Fikk sparken da laget lå på 14. plass. Mainz scoret 27 mål på de 21 seriekampene han fikk. På de siste 13 serierundene (uten Hjulmand) avanserte Mainz til 11. plass og scoret 18 mål. Sesongen før han tok over ende Maninz på 7. plass, mens de ble nummer 6 året etter han fikk sparken. Formasjonen varierte gjennom sesongen. I begynnelsen gikk det mye i 4-3-3 og 4-2-3-1, mens det etter hvert ble hovedsaklig 4-2-3-1 (og enkelte ganger 5-4-1). Mainz solgte Szalai (8 m euro), Ujah (2,3 m euro) og Kirchhoff (free) før 2014/2015-sesongen. Inn kom bl.a. Okazaki (1,5 m euro fra Stuttgart), ellers spillere i 22-23 årsalderen. Før 2015/2016-sesongen ble det derimot brukt mer penger på Mainz-stallen enn det ble solgt for (igjen ifølge Transfermarkt)

* Nordsjælland januar 2016 til nå (november) - 9. plass i 2015/2016 (18 mål/16 kamper) da han ledet laget halve sesongen. 5. plass i 2016/2017 (59/36) og 3. plass i 2017/2018 (76/36 - mestscorende). Ifølge Transfermarkt har Nordsjælland variert mellom å spille 4-3-3 og 3-4-3 i Hjulmands andre periode. Nordsjælland har i perioden siden Hjulmand kom tilbake kjøpt spillere for cirka 1,2 m euro og solgt spillere for utrolige cirka 34 m euro (ifølge Transfermarkt). 3. plassen i 2017/2018 ga Europaliga-kvalifisering. I sommer røk de mot Partizan i 3. runde.

Selvfølgelig er ikke Transfermarkt noen fasit på overgangssummer og formasjoner, men det gir muligens et slags bilde.
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 10:56    Post subject: Reply with quote

Jeg har lenge vært skeptisk til Hjulmand, men om han tar med seg Bartolec, Skov Olsen og vi får inn Børkeeiet og Christensen skal jeg klare å svelge skepsisen. Tommel'n opp!
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 11:06    Post subject: Reply with quote

For min del er det som appellerer med Hjulmand at han ikke er redd for å bruke unge spillere, snarere tvert imot, og ta han spiller proaktiv tilsynelatende underholdende fotball.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 11:26    Post subject: Reply with quote

Tviler på at det i grunn er vits i å prøve seg på andre hovedtrenere som assistent om vi bare får Hjulmand (tviler også til en grad på at Bosz hadde vært nok til det). Det er ikke mange som vil jobbe under en trener som bare har hatt suksess i Danmark. Skal noen tre et steg ned for å bli assistent til en annen trener i eliteserien så trur jeg nok vi må snakke om noen i klassen rundt Wenger. Det nivået trur jeg ikke vi får heller.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Torgeir
Rutinert

PostPosted: 14.12.2018 11:29    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Tviler på at det i grunn er vits i å prøve seg på andre hovedtrenere som assistent om vi bare får Hjulmand (tviler også til en grad på at Bosz hadde vært nok til det). Det er ikke mange som vil jobbe under en trener som bare har hatt suksess i Danmark. Skal noen tre et steg ned for å bli assistent til en annen trener i eliteserien så trur jeg nok vi må snakke om noen i klassen rundt Wenger. Det nivået trur jeg ikke vi får heller.

Wenger er ledig han! RBK
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 11:41    Post subject: Reply with quote

Sitat Koteng i adressa nå

Quote:

– Jeg kan love begge to at vi gjør vårt desidert beste for å få tak i den beste treneren som er mulig for Rosenborg å få tak i.

De gjør det de kan for å skaffe den beste treneren. Ingenting er klart høres det ut som. Med andre ord; Bakke og Horneland var kanskje kandidater for hovedtrener?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 14.12.2018 11:43    Post subject: Reply with quote

Ville vært blant de aller beste assistenttrenere vi kunne fått.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 11:55    Post subject: Reply with quote

Kanskje samtalen med De Boer faktisk ENDTE OPP med kontrakt, og at høsten har blitt brukt på å finne assistenten hans?

Er ganske lei av å spekulere nå, håper vi får et svar i dag.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 11:56    Post subject: Reply with quote

Min teori litt viderutviklet:

Koteng er svak for Coolen, men ser at Coolen ikke er noe populært valg og at han heller kanskje ikke har nok kustus til å lede laget alene. Helland og Koteng mener det har vært for snilt i år, dermed vil de ha inn en disiplinær, kravstor og autoritær assistent med sin styrke på treningsfeltet.

Konklusjon, Coolen som manager + en profilert assistenttrener

Logisk stemmer dette godt med det lille som har kommet ut i media:
- RBK er i rute med trenerjakta (Coolen er klar, bare assistent mangler)
- Coolen vet hvilken rolle han har neste år (Manager)
- Coolen kan si mer på mandag (han vet allerede at han er Manager, venter bare på assistent som de håper blir klar over helga)
- Bakke og Horneland sa nei (ble tilbudt assistentrolle under Coolen, ikke veldig attraktivt)
- RBK holder tyst (kan ikke offentliggjøre Coolen som manager all den tid assistent ikke er klar ennå. Dette er fordi de er avhengig av en profilert assistent for å rettferdigjøre valget av Coolen som manager. Å offentligjøre Coolen som manager uten å ha en profilert assistent klar hadde bare ført til kritikk og bråk)
doffen
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 11:58    Post subject: Reply with quote

Frykter du er inne på noe der
Back to top
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 14.12.2018 12:03    Post subject: Reply with quote

Krise isåfall
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 12:20    Post subject: Reply with quote

Aldri om det stemmer.
Coolen får ikke en rolle i laget fremover. Han går tilbake til akademiet.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 14.12.2018 12:21    Post subject: Reply with quote

doffen wrote:
Sitat Koteng i adressa nå

Quote:

– Jeg kan love begge to at vi gjør vårt desidert beste for å få tak i den beste treneren som er mulig for Rosenborg å få tak i.

De gjør det de kan for å skaffe den beste treneren. Ingenting er klart høres det ut som. Med andre ord; Bakke og Horneland var kanskje kandidater for hovedtrener?

Han kan jo ikke si annet så lenge de ikke innkaller til pressekonferanse.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 14.12.2018 12:23    Post subject: Reply with quote

Jeg vedder gjerne en kasse øl på at dette ikke er planen. Det høres nøyaktig ut som et syltynt forsvar for idéen om at hele trenerjakten har vært en skinnprosess for å ansette Coolen på fast basis. Og det stemmer bare ikke, verken med de uttalte ambisjonene eller det knøttlille som har kommet fram om prosessen. Coolen ansettes ikke fast som manager, med eller uten profilert hovedtrener.

Når det er sagt: hvis alle planer om å signere mer profilerte trenernavn faktisk har falt i fisk kunne dette vært en ganske trygg, og noenlunde sannsynlig mellomløsning fram til noe mer langvarig kom på plass. Bedre det enn å ansette en dårlig løsning som hovedtrener. Coolen er sterk på det taktiske, kjenner spillestilen og filosofien, men mangler kanskje gjennomslagskraften spillergruppa trenger for å komme seg ut av en litt negativ spiral på trening.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 357, 358, 359 ... 773, 774, 775  Next
Page 358 of 775

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb