English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 322, 323, 324 ... 779, 780, 781  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 13:13    Post subject: Reply with quote

Er han ikke pottesur lengre?
Back to top
View user's profile Send private message
VÃ¥r Herre
Proff

PostPosted: 10.12.2018 13:14    Post subject: Reply with quote

Slik ting har utviklet seg de siste dagene skal vi ikke utelukke at denne tråden biter seg selv i halen når Janne Jönsson presenteres fredag morgen.
Pappelg
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 13:27    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Hvis du kun er opptatt av økonomisk gevinst kan du jo begynne å lese Finansavisa eller noe. Rosenborg er i underholdningsbransjen, ergo skal de underholde. Det gjorde de ikke under Kåre. Hvorvidt vi solgte spillere over eller under gryta driter jeg i.

Så man kan ikke ha to tanker i hodet samtidig, øke saldo på banken for å muliggjøre større fremtidige kjøp og større satsning både sportslig og anleggsmessig, samtidig som man spiller underholdende fotball? Ajax kjører en slik strategi vedr. spilleralder og kjøp/salg/akademi. Spiller de bedriten fotball de da?

Og hersketeknikker som at jeg da kan lese finansavisa eller noe kan du spare deg for, det biter ikke på meg.

Det er en helhet i dette bildet med hvordan å satse som klubb i den gallopperende fotballverdenen. Satser man "rett" og ligger litt i forkant kan man høste noe av de pengene som ødsles rundt omkring i Europa. At økonomi ikke har noe å si for om du spiller underholdende fotball har faktisk mye å si. I alle fall om du vil spille underholdende og gjøre det bra i Europa.
Men for all del, er suksess i ES bra nok, så klarer vi det med det laget vi har og en bra trener.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 13:33    Post subject: Reply with quote

Nå var ikke den kommentaren ment til deg, men heller til en viss tallerken-entusiast. Poenget er uansett at klubben må fokusere på sportslig suksess, underholdnings- og resultatmessig. Klarer vi det oppnår vi relativ økonomisk suksess som en effekt av det.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 10.12.2018 13:34    Post subject: Reply with quote

Komainu wrote:
Mustrum Ridcully wrote:
@ SHJINNJWÆST

Hvis du tror at du bestemmer premissene for debatten stenger du jo alle andre ut av den ettersom det da blir helt meningsløst for en mentalt friskt menneske å delta.

Det kan hende at SHJINNJWÆST kommer med noen provoserende kommentarer, men det betyr ikke at man bør komme med diagnostiske hentydninger.
Selv om man befinner seg på Usynlig Universitet og identifiserer seg med NK's leder og slår rundt seg med latinske fraser.

Denne var litt søt da. Du hadde altså ingenting å komme med?
PerO
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 13:38    Post subject: Reply with quote

Pappelg:

Du glemmer at Ajax spiller i en liga som norske talenter fra 15-20 drømmer om å komme til. Neste steg for et talent i Ajax er PL eller en av de andre store. De får dermed beholde talentene lengre.

Klubber i Norge som satser på videresalg av talenter må regne med å være midt på tabellen de fleste år, og bare innimellom vinne noe. Talentene forsvinner alt for fort til ligaer som den Nederlandske, belgiske etc.

Skal vi være best, må vi satse på en stamme av voksne spillere med innslag av talenter når de er gode nok.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 13:39    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Nå var ikke den kommentaren ment til deg, men heller til en viss tallerken-entusiast. Poenget er uansett at klubben må fokusere på sportslig suksess, underholdnings- og resultatmessig. Klarer vi det oppnår vi relativ økonomisk suksess som en effekt av det.

Sportslig nivå som er høyere enn tallerken.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 13:41    Post subject: Reply with quote

Ajax kan vi ikke sammenligne oss med...
I sommer henta de:
Blind, Tadic, Bande, Laybad mm. for rundt 400 millioner kroner...De har hatt godt over en milliard cash på konto i lang tid, og er i en helt annen liga.. Ja, de produserer og selger spillere, men de henter også talenter i verdensklasse som de videredutvikler og selger, og for disse guttene på 17-19 år så betaler de mer for, en hva RBK kan gjøre for stjerner. Ta vår egen Johnsen som eksempel, Ajax betalte rundt 20 millioner for junioren som ikke hadde spilt en eneste seriorkamp...I fjor sommer handlet de for rundt 300 millioner, og solgte for 800 millioner... Stortalenter som er i vannskorpen til Landslaget kan fint reise til Ajax og bli solgt for 5-10 ganger prisen i løpet av 1-3 år, slik som Sanchez...

Rosenborg må være Rosenborg, og fokusere på å gjøre det på best mulig måte. Det betyr ikke at man ikke skal se til andre klubber og lære, selvfølgelig skal man det. Men man kan ikke bare gjøre som andre klubber gjør, når ALLE forutsetningene er veldig forskjellige..
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 10.12.2018 13:43    Post subject: Reply with quote

Skeptix wrote:
(...)

Jeg gidder ikke gå i noen punkt for punkt metadiskusjon her. Noe av dette har du et poeng i, på andre ting synes jeg du er på viddene. Men grunnholdningen min er dette: hadde du helt fra starten giddet å diskutere på den saklige uenigheten, i stedet for å antagonisere, så hadde det kanskje vært fristende, i Helland-tråden, å debattere i hvilken grad han kan være et sannhetsvitne for det fysiske nivået.

Denne diskusjonen, derimot, dreier seg om hvem som har rett til å mene hva på hvilket grunnlag, og det gidder jeg ikke. Hvis det å mene at han ikke er den som gir mest jernet i fysisk trening, uten å ha 'kilder' på det, er å "sverte" ham: so be it. Jeg skal villig vekk innrømme at 99% av mine meninger utelukkende er fundert på mitt subjektive inntrykk fra utsiden, og hvis ikke det er godt nok for deg, Skeptix, så får du la være å lese eller kommentere det, og heller holde deg til offisielle tall eller sikker innsideinfo fra de kildene du liker. Det lever jeg godt med.

Så kan jeg heller vurdere å merke (enda) tydeligere når jeg bare mener noe, og når jeg har sittet og monitorert Rosenborg-treningene via satellitt.

NB! Jeg mener fortsatt Helland er en tvilsom kilde når han hevder at alt det fysiske er supert. Men det er kanskje også problemet - jeg ser egentlig ingen i stallen som har de rette referansene og innstillingen til å være ordentlig troverdig. Og det ligger jo litt implisitt i det Helland sier også: han analyserer nå at det har vært for snilt ganske lenge, og at de 'sju-åtte' spillerne burde ha tatt tak. Det er kanskje noe av problemet her: vi har ikke de typene i stallen som sier tydelig fra så snart intensiteten og kvaliteten er under pari, og mange som tilsynelatende gjør det de får beskjed om og ikke noe mer enn det.
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 13:46    Post subject: Reply with quote

Men det er egentlig ikke spillerne som skal være nødt til å ta tak heller.

Treneren bør gjøre jobben sin på et nivå som tilsier at det ikke skal være noen grunn til at erfarne spillere må ta tak.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 13:48    Post subject: Reply with quote

Ajax kommer til å selge spellere til sommern for 1,5 solide milliarder. Vi kan rett og slett ikke sammenligne oss med dem i den konteksten.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 10.12.2018 13:54    Post subject: Reply with quote

shadwell wrote:
Men det er egentlig ikke spillerne som skal være nødt til å ta tak heller.

Treneren bør gjøre jobben sin på et nivå som tilsier at det ikke skal være noen grunn til at erfarne spillere må ta tak.

Delvis enig, selvfølgelig. Men det er og blir vanskelig selv for den mest disiplinære av trenere å få en spillergruppe til virkelig å pushe seg på trening, eller gjennomføre spesifikke spillestilsgrep, hvis det ikke er noen internjustis og felles forståelse. Noen innpiskere i gruppa gjør jobben overkommelig, rett og slett, og frigjør treneren litt til å tenke neste steg, framfor å være den som fotfølger hver enkelt spiller på hver trening.

Det er klart, enkelte, som Eggen og Guardiola, har den kapasiteten selv, og lykkes med å plage inn taktikk på detaljnivå i hver enkelt spiller på alle treninger. Jeg tror vår trener trenger litt hjelp fra gruppa.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 13:58    Post subject: Reply with quote

Men tilbake til tråden: Fremtidige trenere.

Noen som i korthet kan si hva Adressa baserer sin lansering av Reka som ny RBK-trener på?
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 14:00    Post subject: Reply with quote

Løfaldis patetiske synsing. Det er bare svada.
Back to top
SFL
Senior

PostPosted: 10.12.2018 14:04    Post subject: Reply with quote

Spaserte forbi Tor Ole Skullerud rett ved julemarkedet i byen på lørdag. Vi kan jo alle håpe han var i byen med et formål om å bedrive alt annet enn fotballfaglig aktivitet. Men sett i lyset av de siste dagers hendelser... Neutral
Back to top
cbas10an
Senior

PostPosted: 10.12.2018 14:05    Post subject: Reply with quote

Interessant at det er enkelte her som har dyp kjennskap til prosessen rundt ny trener. Det undrer meg litt hvor kunnskapen kommer fra egentlig.
Messi in disguise?

Jeg personlig er ikke spesielt imponert over at vi har kontaktet Sarpsborg vedr Bakke, men jeg har ingen tro på at dette er annet en en forespørsel om å få snakke med han. Det samme har vi kanskje gjort med Hjulmand, og kanskje andre også. At vi snakker med flere trenere samtidig er vel ikke unaturlig? Kanskje kan det være at det snakkes med noen som ikke har kommet fram i media også? Så vi jeg understreke at dette er noe jeg tror da, og ikke noe jeg har troverdige opplysninger om.

Det er ikke alltid som man tror. Selv om det kan virke slik, dersom man tar det enkelte skriver her inne for "god fisk".
Tar man det enkelte her inne klarte å lire av seg etter ansettelsen av KI, skulle man tro at alt kom til å gå til hellvette. Nå sitter man med fasiten 4 år etter. Joda, som mange trodde endte det med sparken. (Noe det stort sett gjør på et eller annet tidspunkt, så det er vel ikke en spådom med svært høy odds.)
Nå ble det riktignok noen seriegull og cup-gull på veien da, så helt krise var vel ikke den ansettelsen heller.

Stort sett holder heldigvis forumet her svært høy nivå. Og da kan jeg ærlig innrømme at det ikke er pga meg. Jeg er stort sett kun en ivrig leser.
Så kan jeg slenge på at jeg også stort sett leser det meste her inne med stor glede. Ofte er det gode diskusjoner, og ofte er det også en god dose humor.

Jeg skal ikke påberope meg å ha bred innsikt i prosessen som er kjørt siden i sommer, men et lite snev av info har jeg gjennom mine kanaler.
Det er svært få som har den dype innsikten i prosessen, men det kan virke som at noen av dem er ivrige skribenter her på forumet.

Jeg tror kanskje at kvaliteten på forumet kunne blitt enda noen knepp bedre om man viste litt mer ydmykhet i diskusjonene. Det er ikke nødvendigvis slik at du må gi uttrykk for at du VET eller har DYP KJENNSKAP TIL, for at man skal bli tatt seriøst her.

Det var mitt lille hjertesukk nå før jul.

De som eventuelt skulle føle seg truffet får bare kjøre i gang "flame & shame" ved behov.

Så får vi bare håpe at klubben i vårt hjerte klarer å lande en knakende god trener så snart som mulig, slik at klubben kan få ro inn mot neste sesong.

Mitt stalltips er at vi ikke har en ny trener på plass når vi trår våre første skritt inn i det nye året. Selv om det kan være klart hvem det blir før den tid da.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 10.12.2018 14:07    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Løfaldis patetiske synsing. Det er bare svada.

Han sliter vel med PTSD etter å ha sett Bendtner-videoen. Vanskelig å samle tankene.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 14:09    Post subject: Reply with quote

Godt mulig. Det jeg har lest av han har i hvert fall vært svært tynn suppe. I så måte er han en god arvtager for Kroken.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 10.12.2018 14:09    Post subject: Reply with quote

Mustrum Very Happy
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 14:12    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
Er jo ikke viktigste kampen til Sarp dette, det var når de kom inn i EL.
Alt det som skjer nå er bonus.

Hvordan var dette igjen? De viktigste kampene er "dæm du har spælt"?

Kan se ut som dette har blitt mantraet i Rosenborg. Dersom Sarpsborg tenker annerledes, er det muligens en medvirkende årsak til at deres siste kamp for året ikke er betydningsløs.
Back to top
KRS
Proff

PostPosted: 10.12.2018 14:44    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Jeg tror at Bakke var tiltenkt kaffekoker-rollen. Etter at Hoftun måtte gå har kvaliteten sunket betraktelig.

Så våre bønner om en ny Barista blir endelig hørt?
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 14:45    Post subject: Reply with quote

mer suppekoking i VG etter Løfaldli artikkelen :

https://www.vg.no/sport/f...roversielt
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 14:46    Post subject: Reply with quote

KRS wrote:
Konesseur wrote:
Jeg tror at Bakke var tiltenkt kaffekoker-rollen. Etter at Hoftun måtte gå har kvaliteten sunket betraktelig.

Så våre bønner om en ny Barista blir endelig hørt?

Jepp, kaffe-bønner. Bakke kan bake kake også.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 10.12.2018 14:50    Post subject: Reply with quote

Det var vel mest sagt i en fleipete tone på jobben langt tidligere i ansettelsesprosessen, men nå virker det jo langt fra urealistisk at Ola By kan bli løsningen på trenerspørsmålet.

Han måtte jo gå fordi han ville rydde opp. Nå kan det jo virke som om at en trener som har lyst til å rydde opp kan møte støtte blant sentrale skikkelser i spillergruppa.

NÃ¥ var 2004 sportslig litt som 2018 egentlig, men det var vel mer de ovennevnte tingene som felte ham enn de sportslige prestasjonene.

Selv om han har fin jobb i kommunen nå, så kan det jo hende at lukten av sagmugg trigger ham. Har vel også fått mye skryt for å ha vært den som på mange måter startet Ranheim-oppturen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Traktern_på_Brakka
Junior

PostPosted: 10.12.2018 14:53    Post subject: Reply with quote

Dette er sikkert gammelt nytt, og jeg har ikke maktet å lese meg gjennom alt som er skrevet den siste tiden. Men i lys cbas10an sitt siste innlegg, samt noen tusen ord skrevet om Shinnjvest sin "trolling" og/eller mangel på troverdighet, så kan jeg i det minste komme med èn ting fra innsiden som stemmer med noe av det som er sagt:

Styret (eller Koteng som jeg fikk høre) gikk tidlig inn for Coolen. Overraskende tidlig. Dette var vel etter noen uker med OK spill og resultater. Da det begynte å butte litt tidlig i høst ble det ila kort tid bestemt at Coolen ikke lenger var riktig mann. Dette er en god stund siden nå. Jeg ble overrasket over at så banale ting som kortsiktig bedring av spill/resultater skulle påvirke denne uttalte grundige prosessen, men det viser seg at Koteng styrer mer av showet enn det jeg trodde i alle fall...

Hvilke vurderinger som er gjort de siste 8-10 ukene vet jeg ikke, men jeg tror ikke vi skal undervurdere hvor uproff eller lite grundig denne prossesen er/har vært.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 322, 323, 324 ... 779, 780, 781  Next
Page 323 of 781

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb