| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 05.12.2018 12:41 Post subject: |
|
|
Uansett om vi spiller direkte, indirekte, tiki taka, gegenpress eller parkerer bussen foran vår egen 10 meter så må vi ha spillere som kan slå en pasning til lagkamerat uten at det blir brudd i mot. Det er dessverre alt for ofte sånn at vi roter bort ballen når vi ikke kan føre den igjennom alle ledd fordi pasningspillet er så under en hver kritikk at det nesten er skremmende. Det hjelper oss heller ikke at vi ikke kan å presse mann med ball når vi mister ballen. Alt for ofte virker det som at vi heller skal legge oss så den som har ball skal slite seg ut ved å ha ballen og det er ikke en greie som skjer. Ballbehandler kan styre tempo så om han er litt trøtt i beina kan han bare senke tempo, spesielt når ingen presser han mer enn at han kan stå og kose seg med ballen _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 05.12.2018 12:45 Post subject: |
|
|
Det viktigste for meg er at vi får en spillestil hvor vi er aggressive i gjenvinningen, for deretter å slå rett i bakrom på to mann med hockeysveis.
Litt usikker på om Hjulmand er mannen for det, men kanskje han har en plan som gir fotballspill med litt flyt han også, og da kan jeg sikkert leve med det i et par års perspektiv. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 05.12.2018 12:49 Post subject: |
|
|
Så er spørsmålet, - hvem skal få hockeysveis? Det må jo være noen av de raske. Meling, Adegbenro, Helland, Dølle?
Kjenner jeg er veldig klar for Adegbenro med hockeysveis, og helst også en bart. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 05.12.2018 12:55 Post subject: |
|
|
Føler i grunn at det er på tide at Eggen Hedenstad bytter ut 3åringspermanenten sin med hockeysveis jeg nå _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 05.12.2018 13:16 Post subject: |
|
|
| nastynick wrote: | | Kamerat Ola wrote: | | Det som er spennende med Hjulmand er vel primært at han, etter sigende skal stå for en underholdene og offensiv spillestil, og at han ikke ser ut til å være redd for å bruke unge spillere om de er gode nok. |
Det er riktig at han representerer det danskene oppfatter som underholdende og offensiv spillestil. For den norske oppfattelsen derimot, vil han fotballfilosofi representere en mer ballbesittende, trillende type fotball der hurtig kontringsspill og klassisk fremoverfotball vil være mer fraværende.
Her er det en kulturell kontekst på hva man definerer som angrepsfotball - danskene er mye mer opptatt av fotballestetikk og deres ideal preges av noe helt annet enn vår anglofile oppfatning av fotball.
Er stygt redd for at Kasper Hjulmand vil komme inn og skape fullstendig kulturklæsh med publikum, presse og til dels spillernes oppfatning av hva god og underholdende fotball er. |
Er egentlig ikke så redd for det, hvis man ser på hvordan lagene hans forsøker å spille. Det har, for ham, også en del å si hvordan motstanderen stiller opp: stiller motstander seg lavt blir det mer tålmodig spill for å finne åpninger, mens hans plan ved høyt press er å tre gjennom ledd så tidlig som mulig og gjerne i bakrom. Det høres jo ut som en litt enkel tilgang, men FCN er ganske tydelige (og flinke) til dette. Hvis det finnes opptak av kampene deres mot AIK i EL-kvalikken vil du se gode eksempler på tydelig, fremadrettet, offensivt spill (samt at spillerne er svært unge (!)). _________________ Forza Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Torgeir Rutinert
|
Posted: 05.12.2018 13:27 Post subject: |
|
|
Så lenge ikke noe annet er bekreftet, velger jeg å leve i troen!  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.12.2018 13:31 Post subject: |
|
|
| Bra håndtverk det der, men du har et stykke igjen før du nå kunstverkene tidlig i Adegbenro-tråden. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 05.12.2018 13:41 Post subject: |
|
|
| Lomaxx wrote: | | Føler i grunn at det er på tide at Eggen Hedenstad bytter ut 3åringspermanenten sin med hockeysveis jeg nå |
Spilleren Eggen Hedenstad bør byttes ut, så kan han godt ta sveisen med seg.
Jeg er heller ikke nevneverdig bekymra for at en antatt mer ballbesittende stil er mindre underholdende. Å se lag under Guardiola og Sarri, for eksempel, er en fryd for øyet. Og som noen andre nevnte over så avhenger det til en viss grad hva motstanderen gjør når de møter oss. Legger de seg på egen 16-meter må de bearbeides ved høyt balltempo, flere samtidige bevegelser og spillvendinger. Kan vi spille raskt i lengderetning gjør man så klart det. Det tror jeg ytterst få er uenige i. |
|
| Back to top |
|
 |
Torgeir Rutinert
|
Posted: 05.12.2018 13:48 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Bra håndtverk det der, men du har et stykke igjen før du nå kunstverkene tidlig i Adegbenro-tråden. |
Det skal godt gjøres å få til, haha! |
|
| Back to top |
|
 |
Gla'trønder Junior
|
Posted: 05.12.2018 14:10 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Bra håndtverk det der, men du har et stykke igjen før du nå kunstverkene tidlig i Adegbenro-tråden. |
"Tidlig" i Adegbenro-tråden = side 50 og fremover
hilsen en som tenkte å ta seg en rask tur over og se hva det var snakk om  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.12.2018 14:12 Post subject: |
|
|
| Gla'trønder wrote: |
"Tidlig" i Adegbenro-tråden = side 50 og fremover
hilsen en som tenkte å ta seg en rask tur over og se hva det var snakk om  |
Tiden og sidene fløy den dagen... |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 05.12.2018 14:13 Post subject: |
|
|
| Litt som Bendtner-tråden hver forbanna dag. Ralph Hasenhuttl offentliggjort for Southampton. Tillater meg selv å drømme om Bosz litt lengre, altså. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 05.12.2018 14:38 Post subject: |
|
|
| Men hans kollega Rofl Huttlhasen er vel fremdeles tilgjengelig? |
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 05.12.2018 14:45 Post subject: |
|
|
| Cyrilp wrote: | Kenny Cooper ryktes å ha tatt C-sertifikat via brevkurs og kan eller kan ikke ha blitt observert på et fly som vistnok muligens kan ha fløyet over nordre del av Europa.
Merker at trenerspørsmålet er det eneste interessante igjen nå i år da jeg regner med vi får grisebank i siste EL kamp... håper vi får noe spennende inn snart. |
Hahahaha, Kenny Cooper var det første navnet som falt meg inn som kandidat når Kåre fikk sparken. Mener jeg nevnte det i en eller annen tråd her også  _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 05.12.2018 14:48 Post subject: |
|
|
Wieghorst da? Vider Riseth har spilt med ham, og han hadde troa på denne karen. Men om det betyr at han er aktuell, eller at Riseth sjøl ønska ham, det vites ikke. _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 05.12.2018 14:58 Post subject: |
|
|
| Wieghorst fikk vel akkurat sparken for å ha 1 seier på 12 siste forsøk, samt spille rævvafotball, uten noen offensiv flyt over hodet....De tok 10 poeng på hans siste 12 kamper, og det med et budsjett som er av de høyere i ligaen...Hvis han er aktuell kan vi bare beholde Coolen... |
|
| Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 05.12.2018 15:29 Post subject: |
|
|
Hvis trener er signert allerede nå, hvorfor drøye det til rett før jul?
VIL VITE NOE NÃ…! _________________ but but |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.12.2018 15:32 Post subject: |
|
|
Hvis ryktene om Hjulmand stemmer, er det nok i henhold til en avtale at ingenting offentliggjøres før de tar vinterferie i den danske ligaen. Den siste kampen før de tar en lang pause, spilles 16. desember.
Tipper han presenteres mandag den 17. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.12.2018 15:36 Post subject: |
|
|
| 1,01 i odds på Hjulegave-titler i så fall. |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 05.12.2018 15:45 Post subject: |
|
|
Det blir nok Hjulmand ja. Vet svært lite om denne treneren, og liker ikke helt at noen er veldig positive mens noen er veldig negative til han. Hadde vært deilig med en trener som så og si alle på forumet jublet over. Eneste som gjør at jeg er litt i tvil på om det blir Hjulmand er at SHJINNJWÆST er så skråsikker på at Coolen fortsetter. Messi er jo så skråsikker på at det blir en annen trener så da vipper jeg over til å tro på Hjulmand igjen. _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 05.12.2018 15:47 Post subject: |
|
|
Bettingselskap setter lav odds på Hjulvispa nå. Men, hvor mye i odds ligger han på hos Brøndby?  _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 05.12.2018 16:01 Post subject: |
|
|
@FanFraSør
Hvorfor lytter du til de to klovnene som åpenbart bare er ut etter å trolle/provosere? |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.12.2018 16:14 Post subject: |
|
|
Hjulmand kan sikkert bli bra det, men er det ikke litt utypisk RBK å ende opp med favoritten i media?
Passer bedre med Laudrup, Bosz eller Verbeek - som har vært nevnt mer utenfor de tradisjonelle mediene. |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 05.12.2018 16:19 Post subject: |
|
|
Kan tenkes at Hjulmand drøyer å skaper spekulasjoner for å få en ny god kontrakt i fcN _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 05.12.2018 16:34 Post subject: |
|
|
Hvor finner dere inspirasjonen til alle disse artige kallenavnene? |
|
| Back to top |