View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ola. Veteran

|
Posted: 03.12.2018 15:00 Post subject: |
|
|
Bjørnbak blir nok ikke hentet, skal vi tro det jeg hører. Molde skal være enige med Glimt om en overgang med en totalramme på rundt åtte mill. De skal ha vært enige en god stund, bare spillersignaturen mangler. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 03.12.2018 15:08 Post subject: |
|
|
Er han i det hele tatt så veldig god? Har ikke hørt noe særlig om han bortsett fra at han tidvis putter noen frispark. Skjønner ikke helt hva vi skulle med han å gjøre. Sikter vi ikke høyere? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.12.2018 15:16 Post subject: |
|
|
Decidendi wrote: | Sett at det blir Hjulmand, er det lov å håpe på at han drar med seg et par talentfulle spillere? Andreas Skov Olsen er jo allerede nevnt her inne. |
Scoret begge målene fra FCN vant 2-1 i helga.
Vanvittig statistikk på den gutten. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 03.12.2018 15:32 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Er han i det hele tatt så veldig god? Har ikke hørt noe særlig om han bortsett fra at han tidvis putter noen frispark. Skjønner ikke helt hva vi skulle med han å gjøre. Sikter vi ikke høyere? |
Tja, Bodø/Glimt har faktisk vært ganske gode defensivt i år. Til tross for at de er et dårlig lag, har de sluppet inn fjerde minst. Og her snakker vi om en forsvarsrekke med Brede Moe på høyreback i siste del av sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 03.12.2018 15:51 Post subject: |
|
|
Bjørnbak mener jeg er ganske langt unna å være god nok, han ville vært en ny Bjørdal for oss. Gir oss ingenting vi ikke har fra før. Passer fint i Molde, der han kan konkurrere internt med Lunan om å bygge kasse.
Jeg ønsker meg en veldig rask og fysisk stopper inn, typisk fra et varmt land der det vokser pepperfrukt, og Hovland i retur til samme sted (seriøst, slippe den eneste motspilleren i boksen på blindsiden IGJEN, når han har scoret Godsets åtte siste mål? Hva trenger du egentlig, et strømhalsbånd?). |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.12.2018 15:57 Post subject: |
|
|
Jeg er positiv til Bjørnbak, først og fremst fordi det begynner å bli kritisk å finne norske spillere pga kvote og de greiene der. Han er den eneste norske stopperen i ligaen som kunne ha gjort det greit hos oss, tror jeg. Er et par hakk over Hovland i kvalitet, og har vel mer eller mindre bært Glimt på sine kraftige skuldre alene i år. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 03.12.2018 17:57 Post subject: |
|
|
Positiv til Bjørnbak jeg også, mye på grunn av kvoten på utenlandske spillere. Tar det også for gitt at en dyktig trener finner plass til Serbecic på laget (gir han muligheten i noen kamper på rad, i det minste), og da er vi i hvert fall styrket på stopperplass. Tror ikke jeg klarer enda en sesong med Hovland/Reginiussen som stopperpar.
UT:
Anders Konradsen
Vegar Hedenstad
Alexander Søderlund
Jonathan Levi (lån?)
Igoh Ogbu (lån)
INN:
Martin Bjørnbak
Tobias Christensen
(Børkeeiet)
++
Inn med Hjulmand, så kan man begynne å satse litt på yngre spillere også. Vi has massevis av teknisk talent i egne rekker, og henter man en mann som Tobias Christensen i tillegg kan man kanskje begynne å ha ballen i laget i mer enn tre trekk når man spiller ute i Europa.
Unge spillere som nevnte Christensen (eventuelt Børkeeiet), Dahl Reitan, Tørset Johnsen, Serbecic, og Emil Ceide kan kanskje bringe litt fotballferdigheter på bordet igjen, skape engasjement og få folk på kamp i 2019. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 03.12.2018 18:23 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Jeg er positiv til Bjørnbak, først og fremst ... |
Jeg er også positiv til Bjørnbak. Først og fremst fordi han er helgelending. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 03.12.2018 19:31 Post subject: |
|
|
Viktig at en ny trener tørr å satse på spillere fra akademiet og ikke bare fortsetter slik som har blitt gjort de siste årene. Synes det er skammelig svakt av Kåre og co at man ikke ga flere sjanser til yngre spillere. Det burde vært et minimum at man skal få opp minst en spiller fra hvert årskull i snitt. Det er vi ikke i nærheten av om dagen.
Etter Selnæs fra 94 årgangen har det ikke vært mye å skryte av. Sørloth slo til etter å ha forlatt RBK og Dahl Reitan og Botheim vil jeg ikke krysse av som spillere som har tatt steget enda, til tross for at de er i A-stallen. Det hjelper ikke bare å ha spillerne i stallen om de ikke brukes. Spesielt Botheim viste til tider når han fikk sjansen i år at han har noe å bidra med på banen, men mange mulighetene ble det ikke. Jeg som trodde at i hvert fall Coolen skulle gi et par juniorer sjansen, men det skjedde heller ikke. Etter at Botheim fikk et par kamper og Tørset Johnsen feks var med i kamptropp så forsvant alle juniorene ut av kamptroppene utover høsten
Blir spennende å se hvem som kommer inn og hva de tenker om både unge spillere og nåværende stall i RBK. Er en del forandringer som må til etter at ting bare har gått i en retning de siste årene. |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 04.12.2018 18:15 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Tromsø går jo med tosifret underskudd hvert år, de nekter likevel å selge spillerne sine for fornuftige summer, de vet jo at Mohn kommer med penger tilslutt. Espejord er spennende, men lyskeproblemer er det siste vi trenger. |
Mohn blar opp for flere TIL-signeringer (+) |
|
Back to top |
|
 |
emilalmas Junior
|
Posted: 04.12.2018 18:32 Post subject: |
|
|
Hva tenker folk om Rashad Muhammed? Jeg mener han hadde passet bra inn i dette RBK-laget. Han har levert brukbart i Europa League for S08 i år, og han har mye av det en 4-3-3-spiss skal ha. Fart, fysikk, gjennombruddskraft og målteft. _________________ https://twitter.com/emalmas |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 04.12.2018 18:40 Post subject: |
|
|
Jesus og Muhammed i front? |
|
Back to top |
|
 |
emilalmas Junior
|
Posted: 04.12.2018 18:42 Post subject: |
|
|
Mangler bare Victor Moses på motsatt kant da, så er vi oppe i 300% _________________ https://twitter.com/emalmas |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 04.12.2018 19:34 Post subject: |
|
|
Hva med Lorden og Helland'en? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Talent Senior
|
Posted: 04.12.2018 19:37 Post subject: |
|
|
emilalmas wrote: | Hva tenker folk om Rashad Muhammed? Jeg mener han hadde passet bra inn i dette RBK-laget. Han har levert brukbart i Europa League for S08 i år, og han har mye av det en 4-3-3-spiss skal ha. Fart, fysikk, gjennombruddskraft og målteft. |
Tja, jeg vet ikke hvor mye målteft man skal berømme denne karen for, med 1 mål på 13 kamper i eliteserien og 3 mål på 16 året før, i Obos. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 04.12.2018 19:59 Post subject: |
|
|
Jo, men læll!  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 04.12.2018 22:20 Post subject: |
|
|
Adams i Sogndal så spennende ut, men er nok ikke plass til han i dagens stall både pga bredde på spissplass og pga at han går på kvota. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 05.12.2018 17:06 Post subject: |
|
|
Rashad M. har fart, ikke mye annet...
Tror han skal ta mange steg før han er aktuell for oss |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 05.12.2018 18:37 Post subject: |
|
|
larsarus wrote: | Jesus og Muhammed i front? |
Med Levi på kanten har vi da en full Bibel-Tora-Koran-troika! |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 05.12.2018 23:56 Post subject: |
|
|
«Armenian club Lillestrom» den var ny
Og 2 mill euro? LOL _________________ but but |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 05.12.2018 23:59 Post subject: |
|
|
Nuvel, ville nok tatt det med ei litta busslast maldon-salt. Om de mener LSK er armenske er jeg noe usikre på hvor mye man kan stole på dem. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 06.12.2018 00:25 Post subject: |
|
|
Vi betaler i hvertfall ikke 2 mill europa penger til lillestrøm for en spiller. Om vi holder klokelig kjeft og venter kan vi kjøpe han på opphørssalg. _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 06.12.2018 01:19 Post subject: |
|
|
Det var mer en derfor-burde-Mathew-signere-for-RBK-artikkel enn noe rykte, spør du meg. Tynn suppe. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 06.12.2018 01:21 Post subject: |
|
|
Han var soleklar på Gauseths flopp-lag fra årets Eliteserie, så da er han kanskje god? _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
|