English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hamarkameratene - RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran

PostPosted: 16.10.2006 21:04    Post subject: Reply with quote

Så mye tid HamKam bruker på dødballer, burde det vært lagt til 5 minutter ekstra. Det ødelegger kvaliteten og severdigheten på kampene. Burde vært en lov mot å bruke mer enn 10 sekunder på innkast.

Davy Wathne så jo helt vill ut på håret etter kampen nå. Minnet meg om professoren i 'Tilbake til Fremtiden'-filmene.

Utrolig synd vi ikke greide å vinne, men vi har et forsvarsproblem, og Sapara var nok ikke den defensive sentralen vi hadde håpet på.

Jamtfall var positiv og bør få sjansen fra start fremfor Solli snart. Han har et par dimensjoner i spillet sitt som Solli ikke har. Fart og gjennombruddskraft, noe som blir svært viktig mot Brann, da vi kan få brukt kontringsspillet vårt i større grad.
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran

PostPosted: 16.10.2006 21:05    Post subject: Reply with quote

Han står vel egentlig bare der han skal stå, Solli hadde nok stått på samme sted. Han hadde en dårlig avslutning alene med keeper og han bomma på ballen når han skulle legge inn på den andre sjangsen.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 16.10.2006 21:06    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Han har et par dimensjoner i spillet sitt som Solli ikke har. Fart og gjennombruddskraft

Er jo nettopp dette Solli er god på også....
Back to top
Katalysator
Veteran

Kjedelig at vi ikke klarer å avgjøre i dag. Jeg har imidlertid stor tro på at vi ikke taper i Bergen. Sapara må spille indreløper fra nå av, vi må få utnyttet spisskompetansene hans bedre.
Back to top
Harald
Forumsjef

Han står vel bare der han skal stå ja. Altså gør han det rigtige, hvilket er godt. Det er ikke bare bare. Han bommer på den første ja, deretter spiller han Skjelbred fri foran mål.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Brady
Veteran

PostPosted: 16.10.2006 21:07    Post subject: Reply with quote

Har Solli fart og gjennombruddskraft?

Sammenlignet med Jamtfall er han en snegle. Han har jo ikke akselerasjon til å bli noen toppspiss.
Back to top
Harald
Forumsjef

joko- wrote:

Er jo nettopp dette Solli er god på også....

Aha, hvor så du dette i dag og i hvilke kamper tidligere har Solli vist dette?

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
longns
Veteran

Daniel Braaten er tilbake og tar plassen til Solli uansett..
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 16.10.2006 21:08    Post subject: Reply with quote

godt mulig Jamtfall er raskere, men Solli er ikke treig han heller. Men tro meg, jeg har ingen problemer med å se Jamtfall foran Solli i køen på vingplassen sålenge Storflor og Daniel Braaten er faste der.

Last edited by longns on 16.10.2006 21:09; edited 1 time in total
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 16.10.2006 21:09    Post subject: Reply with quote

Solli mangler akselerasjon. Jamtfall har internasjonalt snitt over hurtigheten sin.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.10.2006 21:10    Post subject: Reply with quote

Man må også huske på at Solli sølte bort så mye sjangser i første omgang også, med dårlige innlegg og elendige skudd, at det var på sinn plass at hgan scora nesten. Jamtfall ødela nå ingen sjangser. skuddet over var riktignok ikke bra, men Solli hadde aldri vært der en gang.

Også litt ergelig å ikke sette n klubbrekord io antall seire på rad.. toppa på 8, igjen!
longns
Veteran

PostPosted: 16.10.2006 21:10    Post subject: Reply with quote

Sapi er indreløper og ikke anker, det så vi i dag!
Back to top
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 16.10.2006 21:10    Post subject: hehe Reply with quote

"Brann kampen blir lettere."

-Ja det er jo lov å håpe....men i Bergen skal dere få bank.

Selv om dere leder serien på målforskjell med tap i Bergen, så kommer dette til å bli en kanon spennende serieavslutning.

MÃ¥tte det beste laget vinne.

Uansett gutter, det skal dere vite.... jeg synes faktisk at det laget som vinner Gullet i år, fortjener det, selv om det skulle blir dere !

Jeg holder selvfølgelig med klubben i mitt hjerte, men den som vinner vinner... så enkelt og greit er det !

Uansett vil jeg være stolt over SK Brann og årets prestasjon.
-Selvfølgelig bittert om det ikke blir Gull, men det skjer verre ting i livet enn at favoritt laget ditt skulle tape.
longns
Veteran

PostPosted: 16.10.2006 21:11    Post subject: Reply with quote

Brann er et lag som står bedre til oss enn Ham-Kam, Brann er et spillende lag på lik linje med oss.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 16.10.2006 21:13    Post subject: Reply with quote

Det er viktig å huske at også spillere som Henry og Ronaldinho misbruker store sjanser av og til. Det er umulig å gjøre alt perfekt.

At Jamtfall skulle scora på sin første ballberøring etter å ha vært skadet i flere uker og med så lite kamperfaring ville nesten vært for mye av det gode. Det han behøver nå er å få spille så mye som mulig fremover på A-laget.
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 16.10.2006 21:14    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er utrolig skuffende hvordan folk fokuserer på hvor dårlige spillere er når de faktisk scorer mål for laget. At man får seg til å si "Nesten synd å måtte juble fordi solli scorte" er rett og slett en skremmende komentar. Laget først, og helt uinteressant hvem som scorer bare de gjør det for RBK. Selv når laget vinner så er det en liten gruppe her som gjør alt for å rette fokus på hvor dårlige enkelte spillere er i steden for å glede seg over en seier etter tette kamper. Det er en del spillere jeg kunne tenkt meg å byttet ut, men så lenge de er i klubben håper jeg de spiller en god kamp og gleder meg over gode/viktige/avgjørende prestasjoner. Etter 8 strake seiere synes jeg det er greit med en litt svak kamp i dag og håper laget er tilbake for fult til Brann kampen. Ingen ting er morsomere enn å slå Brann i Bergen i kampen om gullet!
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 16.10.2006 21:15    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Sapi er indreløper og ikke anker, det så vi i dag!

Ikke nødvendigvis. Kanskje ikke noe utpreget anker, men han er en veldig god ballfordeler. Men kampen i dag var vanskelig i så måte. HamKam presset veldig høyt og aggressivt, og Sapi prøver så godt han kan å flikke videre på entouch, som han er så god på, men medspillerne henger ikke helt med. Borte mot HamKam er ikke den enkleste kampen å spille sentral midtbane i Rosenborg i. Spesielt ikke sånn som HamKam spiller nå om dagen. Rævafotball til tusen. Dessuten hjelper det ikke Sapi at han får gult kort for å ta ballen. Men det er dommerens feil.

Jeg ser ingen grunn til at ikke Sapi skal kunne bli meget god som sentral midtbanespiller. Kanskje litt mer lik Brandhaug enn Skammelsrud, men jeg synes ikke Sapi gjorde seg bort i dag.
Brady
Veteran

PostPosted: 16.10.2006 21:19    Post subject: Reply with quote

Er det bare jeg som syns Roar Strand leverte en møkkakamp i dag? Han lyktes med svært lite, og hadde et par feilpasninger som var såkalte 'rett idusjenpasninger'. Spesielt en han hadde noen minutter før utligningen. Han lyktes også sjelden med taklingene og hadde store plasserings- og markeringsproblemer i backrollen sin.

Han var noe bedre offensivt som back enn som midtbanespiller. PÃ¥ midtbanen ble han sprunget over og forbi.

Jeg tror dessverre at han ikke forsvarer en plass på laget lengre.
Back to top
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 16.10.2006 21:22    Post subject: Re: hehe Reply with quote

Geir_Brann wrote:

Så du heier på RBK du og?
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 16.10.2006 21:22    Post subject: Reply with quote

Forsvarer ikke en plass på laget? I mine øyne er han en av de viktigste og jevneste spillerne vi har. Mulig han har spilt bedre kamper enn i dag, menmen.
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 16.10.2006 21:23    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
Jeg synes det er utrolig skuffende hvordan folk fokuserer på hvor dårlige spillere er når de faktisk scorer mål for laget.

Vel, Solli var elendig i dag på tross av sitt tredje mål på like mange år...

Må jo ha kuleramme for å telle feilpasninger og dårlige innlegg. Ubegripelig at han ikke ble solgt til Brann i sommer da de bød 8 millioner (!)...

http://www.rbkweb.no/vis/4732

Jadda...!
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 16.10.2006 21:25    Post subject: Reply with quote

Synes ikke Solli spilte noe dårligere enn resten i dag.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 16.10.2006 21:25    Post subject: Re: hehe Reply with quote

RBK-Mart wrote:
Geir_Brann wrote:

Så du heier på RBK du og?

Ikke mat trollene er du snill
Back to top
Nero
Proff

PostPosted: 16.10.2006 21:27    Post subject: Re: hehe Reply with quote

Geir_Brann wrote:
Uansett gutter, det skal dere vite.... jeg synes faktisk at det laget som vinner Gullet i år, fortjener det, selv om det skulle blir dere !

Jeg holder selvfølgelig med klubben i mitt hjerte, men den som vinner vinner... så enkelt og greit er det !

Bra å se en Brann-supporter med vett i hodet også!

Det blir en spennende kamp i Bergen. Vinner vi er det nok avgjort! Blir det uavgjort eller Brann vinner, blir det kamp til siste slutt...
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 16.10.2006 21:30    Post subject: Reply with quote

Jeg har aldri i hele mitt liv sett noen være så stillestående på topp som det Solli var i dag. Når han i tillegg mister ballen ofte, og unødvendig og slår jevnt over dårlige innlegg så synes jeg han har spilt seg ut av laget. Heldigvis er Braaten tilbake mot Brann. Samtidig er Basma horribel på backen i første omgang og selv om Strand ikke hadde noen god kamp, var han ihvertfall flink til å bli med fremover.

Som andre har sagt her så var nok denne kampen, ironisk nok, en slik kamp der Vidar Riseth er et bedre valg som sentral midtbane. Flust av dueller og høye baller. Håper uansett at Sapara får sjansen fra start mot Brann, og vil nok komme mye mer til sin rett når spillet begge veier går mer langs bakken. Han gjorde ikke noen dårlig kamp, for all del, men det var tydelig at han slet med å finne pasningsmuligheter fremover, spesielt i første omgang. Skylden for dette tillegger jeg Solli, og dels også Iversen og Storflor, som var alt for statiske når Rosenborg hadde ballen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Next
Page 15 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb