View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
KitWalker Veteran

|
Posted: 30.11.2018 19:35 Post subject: |
|
|
Blir da et par gode forjulsgaver midten desember da i form av at vi får en ny trener og at skitvesten skal logge av å slette kontoen sin slik han har lovet  |
|
Back to top |
|
 |
Grieg78 Junior
|
Posted: 30.11.2018 20:44 Post subject: |
|
|
Etter min mening er Maalen det helt åpenbare valget. Kjenner Rosenborgstilen bedre enn noen og har bevisst at han kan lede et lag som spiller den meget bra. Bevisst på å bruke så lokale spillere som mulig. Oppegående og fornuftig fyr. Rosenborg kjenner ham allerede godt.
Trenger heller ikke tømme klubbkassa for å ansette ham.
Jeg har ingen tro på at en utenlandsk trener skal komme inn og ta Rosenborg til nye høyder gjennom offensiv fotball og sånn sett er Maalen et mye bedre valg. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 30.11.2018 21:00 Post subject: |
|
|
Maalen vil i mine øyne være fullstendig falitt på nåværende tidspunkt. Å trene RBK er en helt annen øvelse enn en miniputt som Ranheim, som var ansett som soleklar jumbo før seriestart.
Å være RBK-trener stiller helt andre krav til autoritet og presshåndtering, i tillegg til at lagene i Eliteserien opptrer på en helt annen måte når det er RBK som står på motsatt halvdel, kontra Ranheim. Vi får ikke de samme rommene til å kontre ihjel enhver motstander. Vi møter stort sett lag som murer igjen bak. Maalen må vise mer over tid før han kan være aktuell for oss.
Vi har gått i denne fellen flere ganger tidligere, med forfremmede assistenttrenere, uten erfaring, som hadde en liten oppsving når trenere ble sparket. Det ble særdeles kortvarige oppturer. |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 30.11.2018 23:04 Post subject: |
|
|
Dersom målsettingen er å hevde seg i Europa må klubben selvsagt ansette en trener med erfaring fra Europa. Hvis ikke kan like så godt Coolen fortsette, laget er seriemestre og i cupfinalen. Det kan ikke toppes om målsettingen er å være best i Norge. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 30.11.2018 23:11 Post subject: |
|
|
orkdal,n wrote: | Det kan ikke toppes om målsettingen er å være best i Norge. |
Forsåvidt ikke, men jeg håper virkelig ikke at en innsats tilsvarende 2018 er tilstrekkelig for å vinne noe som helst neste år. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 30.11.2018 23:16 Post subject: |
|
|
I grunn nitrist at ikke Trond Sollied har blitt kontaktet.
Han hadde passet som hånd i hanske, og har vel bevist i Belgia at han defintivt duger.
Ser vel ut som Lokeren vinner i kveld også. Har vel fått en liten boost med Sollied.
Hans meritter i Belgia sier sitt. Tillegg gjorde han det relativt greit i Olympiakos også. Han fikk sparken der, men de sparker jo trenere en gang i halvåret. (ikke en overdrivelse)
Så Trond Sollied ble faktisk værende der lengre enn hva andre gjør.. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 01.12.2018 00:35 Post subject: |
|
|
Grieg78 wrote: | Etter min mening er Maalen det helt åpenbare feilvalget. |
Rettet den for deg  |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 01.12.2018 00:35 Post subject: |
|
|
Hvor lenge siden er det Sollied var mer enn ett år sammenhengende i en ålreit klubb? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 01.12.2018 00:59 Post subject: |
|
|
La meg understreke at jeg synes det er for tidlig med Maalen nå, men han er jo en klart bedre kandidat (i mine øyne hvertfall) enn Coolen så det er ikke helt på jordet å nevne han, selv om ingenting tyder på at noen av de er aktuelle nå. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 01.12.2018 01:30 Post subject: |
|
|
Maalen kan skrinlegges. Han er trønder. Det er det ene(ste?) positive. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 01.12.2018 08:04 Post subject: |
|
|
Akkurat nå er det for mange problemer på en gang. Det er helt umulig å si hva som egentlig hemmer oss. Spillerne ser stort sett helt skadeskutte ut. Vi skal ikke glemme at de samme spillerne har prestert ok andre steder - f.eks på landslaget. Jeg ser ikke bort fra at flere av dem kan bli gode igjen med ok ledelse. Jeg tror vi nå trenger noe som varmer hjertet og kjøler hodet. Stolthet, samhold og ikke minst lokal forankring.
Det vil kort sagt bety at vi må rydde unna spillere som opplagt ikke bidrar og ansette en trener med autoritet og inspirerende snakketøy. Jeg savner ikke Hamrenfotballen, men jeg savner virkelig intervjuene.
Hansen er en bra fyr, og han er inne på noe viktig i saken på vg. En av tabbene vi har gjort noen ganger de siste årene er å ha eks. stjerner på høy lønn og egne spesielle løsninger på alt. Gutta må gå på trening som et lag og de med hjerte for klubben skal naturligvis ha prioritet i spilletid. Å dytte inn en som var god for 10 år siden i håp om at han snart skal finne seg selv igjen er ikke god medisin.
Uansett er trenerskifte gambling. Maalen er opplagt flink, men vil bli spist opp av Bendtner, Søderlund og andre selverklærte superstjerner. Om vi absolutt skal ha leder med norsk pass, bør det være en som tar over garderoben med en gang. Jeg liker ikke Rekdal, men han hadde helt sikkert parkert disse. Problemet der, er at jeg ikke ser morsom spillestil.
Om jeg skulle gamblet, hadde jeg gitt 100% for TS. Det er som alle andre en del usikkerhet rundt han, men jeg er overbevist om at vi ville vært på et mye høyere nivå når vi tar ferie igjen. Kriteriene bør i alle fall være stolthet, lokal forankring og blø for drakta-mentalitet.
Gleder meg mer til første presskonferanse med ny trener enn til cupfinalen. (Desverre). Med hodet kaldt og hjertet varmt, Koteng... _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 01.12.2018 15:37 Post subject: |
|
|
Gleder meg bare til å bli ferdig med dette her jeg. Har vart alt for lenge nå med alt for mange spekuleringer og alt for mange Perryer som media har kommet drassende med (1 wieghorst eller hva det var er for mange Perryer for min del) _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 01.12.2018 16:52 Post subject: |
|
|
Hvis Lucien Favre på magisk vis skulle bli arbeidsledig i løpet av de neste par ukene er det bare å ta en telefon nedover. Dortmund er deilige å se på. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 01.12.2018 17:01 Post subject: |
|
|
Kai88 wrote: | Maalen kan skrinlegges. Han er trønder. Det er det ene(ste?) positive. |
Vil si det er positivt at han er dønn fundamentalistisk med hensyn til spillestil også. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 01.12.2018 19:43 Post subject: |
|
|
Rosenborg har vel et styrevedtak på 433 formasjon. Personlig så synes jeg det er ekstremt rart å binde seg til en tallformasjon. Hovedfokus må vere at det spilles morsom og underholdene angrepsfotball. Samme for meg om dette skjer i 433, 442, 352 eller 118. Prestasjon, underholdning og resultat slår tallformasjon hver gang i mitt hode. Trener bør derfor hentes etter måten han ønsker å spille fotball på, og så må han vere en tydelig leder som setter krav til de rundt seg. Ganske mange av de trenerne, som det har blitt spekulert i, har ikke disse kvalitetene. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 01.12.2018 21:40 Post subject: |
|
|
Nei, vi har ikke noe styrevedtak på 4-3-3. Vi har et styrevedtak på at Rosenborg skal spille offensiv og angrepsvillig fotball. Så har det ofte blitt nevnt i en bisetning at man fortrinnsvis skal spille 4-3-3. Men noe vedtak er det ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 01.12.2018 21:50 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Nei, vi har ikke noe styrevedtak på 4-3-3. Vi har et styrevedtak på at Rosenborg skal spille offensiv og angrepsvillig fotball. Så har det ofte blitt nevnt i en bisetning at man fortrinnsvis skal spille 4-3-3. Men noe vedtak er det ikke. |
Høres fornuftig ut. Sikkert bare jeg som har misforstått. Var mye snakk om ett styrevedtak. Da ligger alle ting til rette for en fornuftig treneransettelse. Ihvertfall på papiret. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 01.12.2018 22:08 Post subject: |
|
|
Vi skal spille 433. Basta. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 01.12.2018 22:16 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Vi skal spille 433. Basta. |
Hvorfor så bastant? Er det ikke bedre å vinne 4-0 med f.eks 352 enn å tape 1-0 med 433?? Når ble formasjon det viktigste i fotball? Jeg vet at nostalgien er stor, og at Eggen spilte med 433. Men det er mange lag som spiller fantastisk angrepsfotball med utgangspunkt i helt andre formasjoner. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 01.12.2018 22:34 Post subject: |
|
|
Vi spilte både 4-3-3, 4-4-2 og 4-5-1 ved enkelte anledninger under Eggen. For han var det bare tallkombinasjoner. Eggen ville hadde en filosofi han fulgte, så var formasjon heller noe som ble styrt av hva som var tilgjengelig til et hvert tidspunkt _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 01.12.2018 22:55 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Er det ikke bedre å vinne 4-0 med f.eks 352 enn å tape 1-0 med 433?? |
Det er også bedre å vinne 4-0 med 433 enn å tape 1-0 med f.eks. 352.
Og så er det bedre å vinne 1-0 med 433 enn å tape 4-0 med f.eks. 352.
Og så er det værre å tape 4-0 med 433 enn å tape 1-0 med f.eks. 352. |
|
Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 01.12.2018 23:04 Post subject: |
|
|
Forumet har altså kommet til enighet om at det er bedre å vinne enn å tape. Får håpe hvem enn den nye treneren er deler denne filosofien. |
|
Back to top |
|
 |
chroma Senior
|
Posted: 01.12.2018 23:53 Post subject: |
|
|
Danserud wrote: | Forumet har altså kommet til enighet om at det er bedre å vinne enn å tape. Får håpe hvem enn den nye treneren er deler denne filosofien. |
 _________________ begynner vel å bli gammel |
|
Back to top |
|
 |
SHJINNJWÆST Rutinert
|
Posted: 02.12.2018 01:09 Post subject: |
|
|
https://www.vg.no/sport/f...ce=vgfront
Helland ute med pisspratet sitt igjen ja ,som historisk sett alltid ender med å jinxe. Hvis han ikke får munnkurv neste år, så bør Coolen gå på dagen. Da får noen promoteres til spillende trener isåfall |
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 02.12.2018 02:15 Post subject: |
|
|
Feil tråd dette, shinnvæst. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
Back to top |
|
 |
|