View previous topic :: View next topic |
Hvem sentralt? |
Brattbakk |
|
10% |
[ 3 ] |
Frode |
|
27% |
[ 8 ] |
Helstad |
|
24% |
[ 7 ] |
braaten |
|
37% |
[ 11 ] |
|
Total Votes : 29 |
|
Author |
Message |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 30.09.2004 13:41 Post subject: Frode.... |
|
|
Hva gjør frode på banen`??? spessielt i en kamp som den mot arsenal... han er alt for treg til å være i nærheten av en trussel... å han kan ingenting med ballen på bakken... skyv inn brattbakk i sin gamle posisjon....sentralt... eller hiv inn helstad... frode blir for dårli når han bare kan heade... enig?? _________________ De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt! |
|
Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

Joined: 24 May 2004 Posts: 513 Location: Mellom de syv fjell
|
Posted: 30.09.2004 14:10 Post subject: |
|
|
Enig, makan til treig i avleveringene må man lete lenge etter. Det holder rett og slett ikke internasjonalt! _________________ www.twitter.com/johan_dalen |
|
Back to top |
|
 |
oktago Junior
|
Posted: 30.09.2004 14:20 Post subject: |
|
|
Som jeg også skrev på rbk.no sitt forum så synes jeg ikke Frode holder i internasjonal skala.
Frode Johnsen er god i tippeligaen, men jeg synes ikke han duger i internasjonal skala. Noen skylder på at Frode ikke er iform, men det blir for dumt å si siden det for bare litt siden ble det sagt at han var i sitt livs form. Han har vist gode takter i tippeligaen, hvor han stiger høyt til værs og duker inn mål etter mål. Desverre synes jeg han blir et nummer for svak både på landslaget og ute i Europa.
Jeg synes det er dumt at han har nærmest klippekort på laget ute i Europa, og det er kanskje på tide la andre prøve seg... Rosenborg har en stor stall, og det mangler ikke på alternativer.
Last edited by oktago on 30.09.2004 14:37; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Jalla Junior
|
Posted: 30.09.2004 14:34 Post subject: |
|
|
Jeg mener også at Frode blir et nummer for liten internasjonalt. Men så lenge han scorer mål i tippeligaen så syns jeg at han skal få spille der. Men det er vel sånn at det er lettere å bli toppscorer i tippeligaen hvis man spiller i Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
jenssenc Senior
|
Posted: 30.09.2004 15:00 Post subject: |
|
|
Jeg vil si meg delvis enig med de som hittil har uttalt seg. Frode Johnsen regjerer i norsk tippeliga, men vi ser både i landskamper og internasjonale klubbkamper at han faller igjennom på tempoet. Det går litt for seint. Men Frode skal ha ros for at han binder opp to forsvarsspillere, han kriger heroisk, og skaper rom for de andre spillerne. Brattbakk er nok ikke spisstypen som volder forsvarsduoer som Campbell og Toure særlige problemer. I internasjonale kamper må RBK-spissen ha duellstyrke i tillegg til hurtighet. Kanskje kan Braaten bli en slik spiller på sikt (hvis han ikke går lei før den tid, da). Aller helst skulle jeg likt og sett Steffen tilbake i RBK-trøya i den rollen Frode har i dag. For øvrig synes jeg det er litt for mye snillisme i RBK-leiren når Brattbakk får spille kamp ut og kamp inn uten å prestere - det 160.målet må ikke bli viktigere enn laget..... La Braaten og Helstad få prøve seg, ellers blir det som med Fjørtoft og El Fakiri - de forsvinner uten å ha fått vist hva de kan. |
|
Back to top |
|
 |
Svennie Senior

|
Posted: 30.09.2004 17:50 Post subject: |
|
|
Jeg synes heller ikke Frode Johnsen spilte en stor kamp i går. Det er helt utrolig at han ikke ble byttet ut. Han var usynlig nesten hele kampen, og mistet stor sett ballen hver gang han fikk den. En ting er at han spiller bra i Tippeligaen, men det er stor forskjell på Tippeligaen og Champions League. Jeg skjønner jo at han ikke kan spille like bra i hver kamp, men da bør han heller bli tatt av banen.
Men det var en god kamp i går av gutta Spesielt av Riseth, Hoftun, Solli og Strand. _________________ Rosenborg - Stolt fortid - Stor fremtid. |
|
Back to top |
|
 |
Svennie Senior

|
Posted: 30.09.2004 17:57 Post subject: |
|
|
[quote="jenssenc"] For øvrig synes jeg det er litt for mye snillisme i RBK-leiren når Brattbakk får spille kamp ut og kamp inn uten å prestere - det 160.målet må ikke bli viktigere enn laget.....
Brattbakk har ikke spilt "kamp ut og kamp inn" for RBK. Han har blitt plassert på benken en del kamper i år, og i omtrent hver eneste kamp han spiller blir han byttet ut. Selv om han kanskje ikke har scort så mange mål i Tippeligaen i år betyr ikke det nødvendigvis at han har spilt så dårlig.Han har han 8 målgivende pasninger i Tippeligaen og 4 mål. I Champions League kvaliken scorte han 3 mål, og han scorte vel flest av RBK spillerne i cupen, så så dårlig har han vel ikke vært
Hadde han ikke vært god nok så hadde han ikke spilt. Ola lar han ikke spille bare fordi at han skal score sitt 160-ende mål.Han tar ut det laget han mener er best. _________________ Rosenborg - Stolt fortid - Stor fremtid. |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 30.09.2004 20:57 Post subject: |
|
|
men du sier solli, hoftun riseth og strand spilte bra... synes vi skal lempe Øyvind Storflor inn i der... Han lyktes ikke med driblingen så mye i går, men hadde en del glimrende innlegg og liknede... _________________ De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt! |
|
Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 01.10.2004 08:58 Post subject: |
|
|
Har sagt det mange ganger tidligere, men føler det er berettiget igjen: Frode Johnsen holder ikke internasjonalt nivå.
Har vært kritisik til Johnsen over lengre tid, og har spesielt studert ham i de internasjonale kampene i år; Maccabi Haifi, Panathinaikos og Arsenal. I samtlige kamper faller han helt igjennom, tidvis spiller han til og med elendig.
Tempoproblemene klarer han å kompensere i norsk Tippeliga, men i de ovennevnte oppgjørene blir tempoet høyere, og duellene tettere.
Arsenal-kampens mest pinlige øyeblikk måtte være da Johnsen ble sendt på en løpeball mot Arsenal-målet med 10-15 meteres forsprang til Lauren, - og ble regelrett fraløpt.
Ser ingen grunn til å vente med å bruke Helstad som midtspiss. Selv om han også har sine begrensninger, har en et langt større potensiale som spiss enn Frode Johnsen. |
|
Back to top |
|
 |
toavo Senior
|
Posted: 01.10.2004 09:56 Post subject: |
|
|
Jeg sier det igjen, bruk Frode på midtbanen og la eks. Torstein få prøve seg som midt spiss.
Frode har en enorm løpskapasitet og et supert hodespill i tillegg til taklings/ballvinner styrke, men bruk kvalitetene der de hører hjemme, og for meg så er det på midtbanen.
Jeg tror at Frode vil score like mange mål fra en midtbanerolle som han i dag gjør fra sentral spissplass.
I tillegg vil hans hodestyrke skape større rom for en annen midtspiss som da vil score mange mål.
Er det ikke slik vi ønsker å se et RBK lag da ?
Daniel Bråten trenger lengre tid en hva jeg trodde for å komme opp på et godt nok kondisjonsmessig nivå. Etter et par "raid" virker det som om han trenger flere minutter på å hente seg inn igjen, og da kan han ikke brukes i internasjonale kamper.
Min midtbane og "løperrekke" ser slik ut:
Frode Ørjan Solli
Brattbakk Torstein Storflor _________________ ROSENBORG INGEN OVER INGEN VED SIDEN |
|
Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 01.10.2004 10:37 Post subject: |
|
|
En Braaten med dårlig kondis utretter jo uansett langt mer enn Brattbakk. Hva har egentlig Brattbakk prestert i løpet av året?
Braaten harvært outstaning i halvparten av kampene han har spilt, og bør benyttes fra start. |
|
Back to top |
|
 |
Skip Proff

|
Posted: 01.10.2004 13:32 Post subject: |
|
|
Bla. Åtte målgivende, 4 må i tippeligaenl, tre mål i CL kvalikken... |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 01.10.2004 13:46 Post subject: |
|
|
Jeg vil ha en ny spiss som kan komme rett inn i laget!
En spiss ala Steffen Iversen og Sigurd Rushfeldt!  |
|
Back to top |
|
 |
jenssenc Senior
|
Posted: 01.10.2004 13:48 Post subject: |
|
|
[quote][ Selv om han kanskje ikke har scort så mange mål i Tippeligaen i år betyr ikke det nødvendigvis at han har spilt så dårlig.Han har han 8 målgivende pasninger i Tippeligaen og 4 mål. I Champions League kvaliken scorte han 3 mål, og han scorte vel flest av RBK spillerne i cupen, så så dårlig har han vel ikke vært [/quote]
Brattbakk er og blir målscorer, han er ingen typisk tilrettelegger. Hvis vi ser på antall mål RBK har scoret i år, ligger de vel langt bak normalen. Jeg synes ikke det er godt nok med 4 mål og 8 assists, når vi vet hva han prestert tidligere. Kanskje du kan nevne en kamp der Brattbakk har SPILT bra i år......han er nok dessverre "over the top" nå. Brattbakk har gjort utrolig mye bra for RBK, men nå er det på tide å la unggutta spille seg inn.... |
|
Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 01.10.2004 13:55 Post subject: |
|
|
Bratigol-jenta wrote: | Bla. Åtte målgivende, 4 må i tippeligaenl, tre mål i CL kvalikken... |
Ja, synes ikke 4 seriemål og 8 assists er så imponerende med tanke på at han har spilt nesten hver seriekamp i år.
Kan noen statistikere finne ut hvor mange mål Braaten har på x antall kamper fra start for RBK? |
|
Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 01.10.2004 15:57 Post subject: |
|
|
Baadshah/Tab wrote: | Jeg vil ha en ny spiss som kan komme rett inn i laget!
En spiss ala Steffen Iversen og Sigurd Rushfeldt!  |
Tviler på at Iversen hadde gått rett inn. En vi derimot hadde trengt både mot Panathinaikos og Arsenal er Karadas. Skjønner fortsatt ikke hvorfor vi solgte han. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.10.2004 16:14 Post subject: |
|
|
duttend wrote: | Skjønner fortsatt ikke hvorfor vi solgte han. |
Synes Ola har hatt litt pussige kommentarer rundt salget av Azar de siste ukene. Like etter at overgangen var klar, mens vi var i Moldova, ga Ola følgende begrunnelse for salget:
- Azar har ikke hatt den utviklingen vi har håpet på. Vi ønsket å få ham til å bli en mer rettvendt spiss, men det har gått tregt. Samtidig var han svært lysten på å dra utenlands, sa Ola.
De siste ukene har Ola derimot etterlyst egenskapene til Karadas...  |
|
Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 01.10.2004 16:32 Post subject: |
|
|
Tror nok Bratseth og noen økonomer har hatt en finger med i spillet. Tror Ola mer eller mindre var tvunget til å si noe som forsvarte et salg. |
|
Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 01.10.2004 17:47 Post subject: |
|
|
Quote: | Tror nok Bratseth og noen økonomer har hatt en finger med i spillet. |
For ikke å snakke om Azar sjøl -- jeg tror ikke han var lei seg for å bli solgt til en klubb som Benfica! |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 01.10.2004 18:10 Post subject: |
|
|
toavo wrote: |
Min midtbane og "løperrekke" ser slik ut:
Frode Ørjan Solli
Brattbakk Torstein Storflor |
Hvor gjør du av Roar Strand? I kampen mot Arsenal og flere andre viser han det som det mangler litt av i RBK i år. Innsats og guts. Han begynner å dra på åra ja, men så lenge han er banens beste i kamp etter kamp kan han jo ikke vrakes. |
|
Back to top |
|
 |
Kim-Rune Junior
|
Posted: 01.10.2004 20:35 Post subject: |
|
|
Æ synes frode bli litt liten imellom Tourè og Cambell, hadde d vært Azar som hadde vært hær så kunna han ha fått så stor respekt både på bakken å i lufta.....!
Spør Benfica om å bytte frode mot azar da bli alt bedre.... |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 01.10.2004 21:13 Post subject: |
|
|
ja... salget av azar var dumt... heller solgt frode.... azar har stort potensiale... men azar ville vel stikke, og da må vi bare selge... men ut av det vi har synes jeg godt vi kan prøve brattbakk igjenn som midtspiss... dersom ikke det går kjører vi på med helstad... Frode holder IKKE mål...  _________________ De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt! |
|
Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 04.10.2004 14:12 Post subject: |
|
|
Frode Johnsen beviste nok en gang at han ikke er god nok som midtspiss i RBK i går.
Skuffer meg noe sinnsykt at Ola By ikke klarer å ofre Johnsen til fordel for Helstad. Sistnevnte er ingen ving, og bør heller ikke brukes i den rollen.
Dette minner om hvordan både Azar og Solli ble benyttet på kanten, til tross for at de ikke trivdes der. Å bruke spillere i roller de ikke er best i, har tydeligvis blitt Olas favoritthobby nr. 1. |
|
Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 04.10.2004 15:58 Post subject: |
|
|
Å putte Frode på midtbanen er en uting som bare gjøres av desperate landslagsjefer. Han er IKKE midtbanespiller, end of case. Han har ikke gjort en eneste GOD kamp på midtbanen. Nei, han burde fortsette som midtspiss i Tippeligaen (det er ingen som kan ta fra ham de 16 målene han har scort i TL....), men i CL synes jeg ikke han har noe å på banen annet enn som innbytter. |
|
Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 04.10.2004 19:47 Post subject: |
|
|
duttend wrote: | Å putte Frode på midtbanen er en uting som bare gjøres av desperate landslagsjefer. Han er IKKE midtbanespiller, end of case. Han har ikke gjort en eneste GOD kamp på midtbanen. Nei, han burde fortsette som midtspiss i Tippeligaen (det er ingen som kan ta fra ham de 16 målene han har scort i TL....), men i CL synes jeg ikke han har noe å på banen annet enn som innbytter. |
SÃ¥ du mener vi skal benytte Johnsen som spiss i Tippeligaen, og en annen spiss i Mesterligaen?
Ærlig talt, vi må bestemme oss for hvilken spiss som er best, og satse helt og holdent på denne - både i Tippeligaen og i Mesterligaen. Frode Johnsen har besvist gang etter gang at han ikke holder internasjonalt nivå, og da er det vitterlig på tide og gi en annen spiller sjansen. Spesielt når vi har kjøpt Torstein Helstad til klubben. |
|
Back to top |
|
 |
|